User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Wastegate ne işe yarar ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Wastegate ne işe yarar ?

    Merhabalar.Wastegate diye bir parça var turbo araçlara uygulanıyor sanırım görevi nedir ne işe yarar hangi durumlarda gereklidir ? Her projede olması şartmıdır ?





    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wastegate denilen şey aracın turbo basıncını sabit bir değerde tutabilmemiz için gereken bir valf sistemidir.Günümüz otomobillerinde de geçerli olan aracın ECU sistemi tarafından kumanda edilen turbo boost selenoidinin bu valfe komut gitmesi ve pallerin dönmesi için gereken egsoz gazının gelmeden direkt turbonun egsoz çıkışı tarafına defedebilmesi olarak tanımlanır.Bu işlem orjinal düzenekler için gereklidir ve işlem turbo basıncını sabitlemeye yarar.Günümüzde yer alan bazı özel turbo sistemlerinde ise gerek maliyet gerekse özel turbo yapıları nedeni ile aradan çıkan bu egsoz gazının diğer ana hatla en yakın yerde kesişmesiyle güç kayıpları meydana gelir. Bu kayıpları minimuma indirmek için external(harici)wastegate uygulaması yapılır.Bir nevi valf sisteminin turbo üzerine değilde egsoz manifoldu üzerine monte edilen modeline EXTERNAL deniyor.


    Wastegate=Basinc miktarini kontrol ve ayarliyor.Örnegin düsük devirlerde yüksek basinc,yüksek devirlerde düsük basinc.


    Modern Turbo veya Kompressör Motorlarda basinc ayari Wastegate ile kontrol ediliyor.Belirli bir basinci tutmak amacli kullanilan Sibop´a Wastegate adi verilmis.Hava Motora ulasmadan disari birakiliyor.Cogunlukta elektromanyetik bir sibop ile gerceklesiyor bu basinc sinirlamasi.


    Not:Elimde önceden arşiv ettiğim değişik kaynaklardan toplanıp yapılan -Alıntılardır-.
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman turboların üzerindeki westgate ile aynı işlevi görüyor diyebilirmiyiz ? Yani westgate in yetmediği durumlarda kullanılıyor desek doğru olurmu yoksa hala anlamamışımmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun emiş hattında oluşan basıncın çok yüksek seviyelere çıkmaması için kullanılan bir valf.. içindeki yaylı mekanizma, basınçla birlikte kareket eder, basınç belirli seviyeye gelince, eksoz gazı turbonun pervanesine değil, doğrudan eksoz borusuna aktarılarak tahliye edilir..

    turboların kendi üzerindeki wastegatelerin hassasiyeti , external wastegate lere göre daha düşüktür, dolayısıyla basıncın artış hızına yeterince hızlı tepki veremediğinden sistemde anlık pik basınç oluşur ve kısa sürede dengeye gelerek istenen basınç seviyesinde sabit kalır.. Aynı zamanda internal wastegate ler yüksek basınçlarda başarısız olabilir, yada hava tahliye kapasitesi yetersiz kalabilir.. Bu durumdalar external wastegate kullanımı olabilir.

    0M42, hemen hemen tüm oem turbolarda zaten entegre olarak wastegate vardır, external wastegate standardı yetersiz kaldığı durumlarda kullanılabilir..

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cihan Çizmeci ve XSI her ikinizede teşekkür ederim peki bir şey daha sorayım internal westgate in yetersiz kaldığı durumu nasıl anlayabiliriz belirtileri nedir yani neye dayanarak external wastegate kullanma gereği duyuluyor ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cihan Çizmeci ve XSI her ikinizede teşekkür ederim peki bir şey daha sorayım internal westgate in yetersiz kaldığı durumu nasıl anlayabiliriz belirtileri nedir yani neye dayanarak external wastegate kullanma gereği duyuluyor ?
    basınç çoook yüksekse.. (1,5 - 2 bar örneğin)

    senin durumun için sıkıntı olmaz abi.. sen orjinal wastegate ile devam edebilirsin eğer problemsiz çalışıyorsa.. Kontrol edilirse iyi olur..

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam çok teşekkür ederim arkadaşlar
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Çizmeci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wastegate denilen şey aracın turbo basıncını sabit bir değerde tutabilmemiz için gereken bir valf sistemidir.Günümüz otomobillerinde de geçerli olan aracın ECU sistemi tarafından kumanda edilen turbo boost selenoidinin bu valfe komut gitmesi ve pallerin dönmesi için gereken egsoz gazının gelmeden direkt turbonun egsoz çıkışı tarafına defedebilmesi olarak tanımlanır.Bu işlem orjinal düzenekler için gereklidir ve işlem turbo basıncını sabitlemeye yarar.Günümüzde yer alan bazı özel turbo sistemlerinde ise gerek maliyet gerekse özel turbo yapıları nedeni ile aradan çıkan bu egsoz gazının diğer ana hatla en yakın yerde kesişmesiyle güç kayıpları meydana gelir. Bu kayıpları minimuma indirmek için external(harici)wastegate uygulaması yapılır.Bir nevi valf sisteminin turbo üzerine değilde egsoz manifoldu üzerine monte edilen modeline EXTERNAL deniyor.


    Wastegate=Basinc miktarini kontrol ve ayarliyor.Örnegin düsük devirlerde yüksek basinc,yüksek devirlerde düsük basinc.


    Modern Turbo veya Kompressör Motorlarda basinc ayari Wastegate ile kontrol ediliyor.Belirli bir basinci tutmak amacli kullanilan Sibop´a Wastegate adi verilmis.Hava Motora ulasmadan disari birakiliyor.Cogunlukta elektromanyetik bir sibop ile gerceklesiyor bu basinc sinirlamasi.


    Not:Elimde önceden arşiv ettiğim değişik kaynaklardan toplanıp yapılan -Alıntılardır-.


    '''Hava Motora ulasmadan disari birakiliyor''' yazıyor.tam olarak dogru degil.

    egzos gazı turbo üzerindeki türbini çevirir.westgate mekanizması egzos gazının türbine uğramadan yani türbini çevirmeden(dolayısıyla kompresörü) direk egzos borusuna iletilmesini sağlar.
    resimlerde daha açık görülebilir.





    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    WestGate diye birşey yok. Wastegate var. Türkçe meali çöp kapısı..
    Eskiden şehirleri diğer şehire bağlayan yolun bulunduğu kapıya o isim verilirdi. Ama bu da doğu kapısı batı kapısı falan olmazdı. Hani türküde geçer ya Mardin kapı şen olur ley ley ley. İşte o Mardin'e giden yolun kapısı demektir. Ama bununda konu ile alakası yok..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben turbo üzerindekine westgate ismi veriliyor sanıyordum o zaman hepsi wastegate birbirinden ayıran ise internal ve external doğrumu mertol abi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yes. Aynen öyle.. Zaten dışarıdan takılanın adı external wastegate..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eyvallah abi
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    Shrek
    Misafir
    peki ben bi ekleme yapsam: wastegate ile dumpvalfe aynı şeymidir?

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki ben bi ekleme yapsam: wastegate ile dumpvalfe aynı şeymidir?
    değil wastegate bahsedildiği gibi basıncı kontrol eden valftir..

    Dump valve ise farklı bir görev görmekte. Turbo araçlarda, araç gazdan çekilince, gaz kelebeği kapanarak sadece çok kısıtlı bir hava geçirecek hale gelir, ama hızını almış turbo yavaşlayana kadar hava üflemeye devam eder.. havanın sıkışarak turbo pervanesi duvara çarpmış gibi olmasın diye dump valve denilen tahliye valfi kullanılmıştır..

    gaz kelebeğinin kapanmasıyla motor içinde oluşan vakum, dumpvalve in açılmasına ve havanın tahliyesine neden olur..

  15. #15
    Shrek
    Misafir
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    değil wastegate bahsedildiği gibi basıncı kontrol eden valftir..

    Dump valve ise farklı bir görev görmekte. Turbo araçlarda, araç gazdan çekilince, gaz kelebeği kapanarak sadece çok kısıtlı bir hava geçirecek hale gelir, ama hızını almış turbo yavaşlayana kadar hava üflemeye devam eder.. havanın sıkışarak turbo pervanesi duvara çarpmış gibi olmasın diye dump valve denilen tahliye valfi kullanılmıştır..

    gaz kelebeğinin kapanmasıyla motor içinde oluşan vakum, dumpvalve in açılmasına ve havanın tahliyesine neden olur..
    anladım o zaman blow off ile aynı işevi görüyor? eğer öyleyse peki blow off neden ses yapıyor da wastegate yapmıyor ve ayrıca wategate bu bahsettiğiniz tahliyeyi nereye yapıyor?

  16. #16
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım o zaman blow off ile aynı işevi görüyor? eğer öyleyse peki blow off neden ses yapıyor da wastegate yapmıyor ve ayrıca wategate bu bahsettiğiniz tahliyeyi nereye yapıyor?
    blow-off ile dump valve aynı işlevi görüyor. blow-off sesli dumpvalve sessiz çalışıyor.

    wastegate bu 2sinden ayrı bir araç.

  17. #17
    Shrek
    Misafir
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    blow-off ile dump valve aynı işlevi görüyor. blow-off sesli dumpvalve sessiz çalışıyor.

    wastegate bu 2sinden ayrı bir araç.
    haddi canım??

  18. #18
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blow off ile Dumpvalvein tek farkı ses değil..
    birisi havayı dışarı veriyor (blow-off) diğeri turbonun öncesine veriyor(DV)... yani aynı havayı dolandırmış oluyor, turbonun sonrasından turbonun öncesine...

    Bu konularda birsürü yazı vardı geçmişte aslında...
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  19. #19
    Shrek
    Misafir
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Blow off ile Dumpvalvein tek farkı ses değil..
    birisi havayı dışarı veriyor (blow-off) diğeri turbonun öncesine veriyor(DV)... yani aynı havayı dolandırmış oluyor, turbonun sonrasından turbonun öncesine...

    Bu konularda birsürü yazı vardı geçmişte aslında...
    evet öğrenmek istediğim buydu geçmişteki yazıları link verirseniz okuyup öğrenmiş oluruz forumda arama yapıyorum ama arama bölümünde bir sorun var sanırım net birşey çıkmıyor..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •