Kayıt ol

Eski 17-01-2011, 19:26   #1
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Hyundai Accent soğuk iken tekleme yığılma

Merhaba bir arkadaşımın 2009 model hyundai accent i var son bir aydır sabahları çalıştırdığında (benzinde) araç tekleme yapıyor gaza basınca yığılıyor kalıyor o esnada lpg ye aldığında hiç bir sorun olmuyor ve bu sorun motor ısınınca düzeliyor rize deki servise ve trabzondaki servise gösterdiler sorunu bulamadılar bir çok ustaya özel servise gösterdiler yine yok bilgisayara bağlıyorlar bir sorun görünmüyor acaba bu aracın derdi ne olabilir ?


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 21:18   #2
 
dayi_selman - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2010
Yaş: 27
Şehir: karaman
Otomobil: crx



aynı sorun benım crx de de var havalar sogudugundan berı bızde duzeltemedık bılgısı olan yokmu arkadaşlar
dayi_selman isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 18:37   #3
 
Anecdote - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Apr 2010
Yaş: 25
Şehir: İstanbuL
Otomobil: "11 Doblo 1.3 Multijet "04 Polo 1.4 Trendline



aynı sorun bendede oluyor marşa bastım mı otomatık jigledeyken motor kendıne gelene kadar resmen gaz yemiyo bujılerden bırı patlayınca nasıl teklıyorsa o sekılde oluyor.
Otomatık jıgle devreden cıkınca arac kendıne gelıyor neden kaynaklı olabılır acaba
Anecdote isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 18:55   #4
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Bu arada bahsettiğim aracın bujileri buji kabloları vs. hep değişmiştir ancak sorun yine devam ediyor.

Yokmu kimsenin bir fikri ?


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 19:11   #5
 
onursumer - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Hyundai Getz 1.4 Dohc, Kia Picanto 1.1 Crdi



onursumer - MSN üzerinden Mesaj gönder
bence tamamen benzinden kaynaklı


__________________________________



psn: onursumer

135
├┼┼╕
246R
onursumer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 19:46   #6
 
maskaran - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 25
Şehir: ankara
Otomobil: Captiva '12



bende 3 aylık focus var 95 te tekliyo 97 alın opetten düzelir


__________________________________

Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:
maskaran isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 20:01   #7
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Benzin olarak ne kullanıyor bilmiyorum söylerim arkadaşa umarım bundan kaynaklanıyordur.


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 20:19   #8
 
tolgakaynak - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 25
Şehir: istanbul
Otomobil: Type-r ın oğlu FD6



Era sanırım sizin araç
bendede 2003 model admira vardı bi sabah banada oldu sonra servis götürdüm çözemediler pompa değişicek yok şu değişicek vs dediler tamirciye götürdüm oda bulamadı sonra aklıam benzin filtresi geldi ustaya tekrar götürdüm dedim yaparmı zor bi hitmal dedi götürdüm filtreden çıktı. istersen bi baktır fikir olsun diye söyledim


__________________________________

♥ FD6 Civic

http://www.tolgakaynak.com

Tolga KAYNAK Facebook Grub
tolgakaynak isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 20:31   #9
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Hım buda aklımda olsun o zaman söylemeyi unutmuşum sen söyleyince aklıma geldi benzin pompasınıda değiştirmiştik biz bu sorun yüzünden o zaman şimdi iki ihtimal var ya benzin filtresi yada benzinden kaynaklanıyor yarın ikisininde icabına bakarız.


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 21:50   #10
 
Üyelik Tarihi: Feb 2008
Yaş: 41
Şehir: Bodrum
Otomobil: Fiat



Akü kutup başını söküp 5-10 dakika bekledikten sonra yeniden taksın ve tekrar denesin. Eğer düzelirse LPG ciye gidip ayarlatsın tekrar..


__________________________________

Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

--..-.----.-..
merruse isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-01-2011, 22:11   #11
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Mertol abi benzinde bu sorunu yapıyor ama ? Araçta sıralı sistem var ancak lpg ye geçtiğinde zaten böyle bir sorun kalmıyor ilk çalışma anında lpg ye otomatik geçene kadar böyle yığılma sorunları oluyor ama şimdi mesaj atacağım arkadaşıma sabah bir denesin.Peki söylediğin şekilde düzelirse temellimi düzelir yoksa o anlıkmı ve bu neyi gösterir tamiri vs. nedir acaba ?


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 21-01-2011, 20:59   #12
 
Üyelik Tarihi: Feb 2008
Yaş: 41
Şehir: Bodrum
Otomobil: Fiat



Eğer düzelirse arabanın LTFT değeri abuklaştığı için benzine geçtiğinde sapıtıyor demektir. Dolayısı ile o işten sonra benzinde normal çalışmaya başlayacak ama LPG de eskisi gibi olmayacak. LPG ayarının bozuk olmasından kaynaklandığını test etmenin en kolay yolu bu.

Bizimn ustacıklar orada temel hata yapıyorlar. Araba %25 ile %40 arasındaki değerlerdeki sapmaları kendi zaten ayarlayabiliyor. Yani benzini en az %25 e kadar arttırabilirde eksiltebilirde. Bazı markalarda (renolarda falan) bu değer %40. Araba sürekli LPG de kullanıldığı zaman eğer kalibrasyonda bir hata var ise benzin ECU su bunu benzinden sanıp yukarıda bahsettiğim değişikliği yapıyor. LPG de çalıştığı sürece sorun yok. Ama benzine geçince ya aşırı zengin ya da aşırı fakir bir karışım olduğu için saçma salak çalışıyor araba. Kutup başını çekip kısa bir süre beklersen ECU nun LTFT değeri sıfırlanır. Dolayısı ile araba eğer başka bir arızası yok ise benzinde normal çalışmaya başlaması lazım. Bu durumda da LPG ciye gidip doğru değerler ile tekrar kalibre edilmeli. Bununda en kolay yolu LPG cide ECU yu tekrar resetleyip O2 sensörünün kablosunu söktükten sonra kalibrasyon yaptırmak. O2 den feedback gelmediği için LTFT sıfır olarak kalır. Araba base map ile yürür o esnada. Lamba yanar bir süre sonra. O arada kalibrasyonu yaparsan basemap e göre yaptığın için hata payı normal range in içinde kalır. Kalibrasyon bittikten sonra O2 kablosunun fişini takıp DTC yi silersin ve yola devam..


__________________________________

Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

--..-.----.-..
merruse isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 21-01-2011, 21:47   #13
 
Swift - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2009
Yaş: 21
Şehir: Samsun
Otomobil: Yok



merruse´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Eğer düzelirse arabanın LTFT değeri abuklaştığı için benzine geçtiğinde sapıtıyor demektir. Dolayısı ile o işten sonra benzinde normal çalışmaya başlayacak ama LPG de eskisi gibi olmayacak. LPG ayarının bozuk olmasından kaynaklandığını test etmenin en kolay yolu bu.

Bizimn ustacıklar orada temel hata yapıyorlar. Araba %25 ile %40 arasındaki değerlerdeki sapmaları kendi zaten ayarlayabiliyor. Yani benzini en az %25 e kadar arttırabilirde eksiltebilirde. Bazı markalarda (renolarda falan) bu değer %40. Araba sürekli LPG de kullanıldığı zaman eğer kalibrasyonda bir hata var ise benzin ECU su bunu benzinden sanıp yukarıda bahsettiğim değişikliği yapıyor. LPG de çalıştığı sürece sorun yok. Ama benzine geçince ya aşırı zengin ya da aşırı fakir bir karışım olduğu için saçma salak çalışıyor araba. Kutup başını çekip kısa bir süre beklersen ECU nun LTFT değeri sıfırlanır. Dolayısı ile araba eğer başka bir arızası yok ise benzinde normal çalışmaya başlaması lazım. Bu durumda da LPG ciye gidip doğru değerler ile tekrar kalibre edilmeli. Bununda en kolay yolu LPG cide ECU yu tekrar resetleyip O2 sensörünün kablosunu söktükten sonra kalibrasyon yaptırmak. O2 den feedback gelmediği için LTFT sıfır olarak kalır. Araba base map ile yürür o esnada. Lamba yanar bir süre sonra. O arada kalibrasyonu yaparsan basemap e göre yaptığın için hata payı normal range in içinde kalır. Kalibrasyon bittikten sonra O2 kablosunun fişini takıp DTC yi silersin ve yola devam..

hocam cahilliğime verin ltft ve base map nedir?
Swift isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 22-01-2011, 17:25   #14
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Mertol abi felaket teknik bir insansın detayda söylediğin bir çok şeyi anlamadım aslında ancak sonuç olarak ne yapmamız gerektiğini anladım yarın sabah denicez arkadaşla birlikte umarım bundan kaynaklanıyordur bu şekilde düzelmez ise önce farklı bir benzin daha sonra benzin filtresini değiştirmeyi düşünüyoruz.Çok teşekkür ederim abi.


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 24-01-2011, 23:49   #15
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 29
Şehir: izmir
Otomobil: ek9&e46Ci



hyundailerin ecusuna 5-10 dakika yetmiyor en az 6-7 saat aküp kutup başını söküp bekleyin.. yanlış kalibrasyondan büyük ihtimal sorunuzun merrusenin belirttiği gibi.. Kalibrasyon ayarını tekrar yapmaları lazım lpgnin. benzin enjeksiyn süresi ile lpg enjeksiyon süresi değerleri yakın olmalı..
ukala_boy isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 25-01-2011, 09:02   #16
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Sorun benzinden kaynaklanıyormuş arkadaşlar depodaki benzini boşaltıp başka bir yerden benzin aldıktan sonra sorun kalmamış hepinize çok teşekkür ederim.

Mertol abi teşekkür ederim.


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 25-01-2011, 09:04   #17
 
Üyelik Tarihi: Feb 2008
Yaş: 41
Şehir: Bodrum
Otomobil: Fiat



Hadi geçmiş olsun.


__________________________________

Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

--..-.----.-..
merruse isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 25-01-2011, 10:42   #18
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Teşekkürler abi.


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 00:56 ::::