Kayıt ol

Eski 21-08-2011, 20:57   #1
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 23
Şehir: istanbul
Otomobil: c2 hdİ



Buji karartma ve çiğ koku

Arkadaşlar aracım twingo 1.2 aracımda enjektörler temizlendi, ateşleme bobini, buji kabloları benzin filtreleri depodaki filtre herşey normal gözüküyor bilgisayara bağlandığındada hata göstermiyor. sorun buradan sonra başlıyor motor sıcak soğuk fark etmiyor yoğun miktarda çiğ benzin kokusu geliyor ve tesadüfen bujileri söktüğümde kurum bağladığını gördüm 2 haftada kurum bağlıyor. araç zengin çalışıyor ısı müşirini ölçü aleti ile ölçtüm motor sıcakken0,25 k motor soğukken 3,33 kohm değer gösteriyor sonuç olarak çalışıyor. subap ayarıda yeni yapıldı aracı birşey tutuyor sanki gitmemesi için, mesela 1de kalktım 2 ye attım gaza bastım pıpıpıpır ediyor 1-2 saniye gibi sonra toparlıyor. bunu yapmasa bile duruyor duruyor sonra aslan gibi kükrüyor sizce sorun nereden kaynaklanabilir yolda bazende sabit gaz giderken özellikle ilk çalıştırmalarımda gazdan ayağını çeker basar gibi davranıyor bunu çok nadir yapıyor. yüksek devirlerde sorun yok gibi.lambda sensöründen şüpheleniyorum ama bilgisayarda hata göstermiyor. servisdede bağlatmak istemiyorum dünyanın parası. lambda sensörü zaten bosch marka 130 lira gibi bir fiyatı var servise vericeğime onu alır takarım sizce nedendir
selimvarli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 21-08-2011, 21:03   #2
 
Cliosportve - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2010
Yaş: 29
Şehir: İstanbul
Otomobil: Clio rs



Sente ayarında kaçıklık var gibi
Kontrol ettirmeni tavsiye ederim
Saygılar
Cliosportve isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 21-08-2011, 21:43   #3
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 23
Şehir: istanbul
Otomobil: c2 hdİ



Cliosportve´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Sente ayarında kaçıklık var gibi
Kontrol ettirmeni tavsiye ederim
Saygılar
triger değişimi yapılırken subap ayarı yeniden yapıldı
selimvarli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 22-08-2011, 00:58   #4
 
Cliosportve - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2010
Yaş: 29
Şehir: İstanbul
Otomobil: Clio rs



Triger ayarını neye göre yaptılar ?
Trigeri aparatla mı yoksa göz kararı mı yaptılar ?
Cliosportve isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 22-08-2011, 01:05   #5
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 34
Şehir: MARDİN
Otomobil: 94 si



evet arkadaşın dediği gibi triger önemli
si25 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 22-08-2011, 07:11   #6
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 23
Şehir: istanbul
Otomobil: c2 hdİ



yaparken basında bekledım hıc oyle bı cıhaz falan kullanmadı goz kararı taktı galıba ardından subap ayarı yapıldı, emme egzost 20 sentille yapıldı motor rolantıde cok hafıf sarsıntılı normal gıbı gorunuyor ama genede bı sarsıntı var.bırde trıger sesı 2500 km olmasına ragmen gecmedı bunlarda otomatık gergı yokmus zamanla gecer dedı sıkı ayarlanır bunlar dedı. 8 sene renault servısınde calısmıs bırı bunları soylıyen ne derece dogru kım bılır.
selimvarli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 22-08-2011, 22:23   #7
 
boosted_pug - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2007
Yaş: 29
Şehir: 44 - 06 - 77
Otomobil: 91 Ef Civic Hb , 02 206 GTI , 05 Derbi gpr R125



sente ile sübap ayarı farklı şeyler trigeri takarken dişlerden birini bi atlak takmış olabilir usta normalde ya kitlemesi olur yada çizgileri çakıştırılıp o şekilde takılır atlak takılırsa araba çalışır ama motor sarsıntı yapar sübap yakalayabilir vs. gibi problemler olur

birde aklıma şu geldi eğer enjektörleri basınçlı olarak dışarıda temizlettiysen enjektörlerin delik çapları genişliyo ve fazla yakıt gönderiyo doğal olarak bu sorunlar olablir


__________________________________

You can sleep in your car but can't race with your house

Megasquirt, Vems tamircisi
boosted_pug isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 22-08-2011, 22:26   #8
 
Alper_ - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 32
Şehir: Antalya / Kemer
Otomobil: pd 130



ısı kaptörü de olabilir.
Alper_ isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 23-08-2011, 07:15   #9
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 23
Şehir: istanbul
Otomobil: c2 hdİ



ısı kaptorunu olctum sorun yok sonucta bır deger olusturuyor ve oması gerektıgı gıbı motor ısınınca dırencı dusuyor. sente atlamis olabılır ona bısı dıyemıcem ama oyle asırı bı sarsıntı yok sadece motor ısınana kadar var.bilmiyorum bu sorunu lambdadan yaparmı ondanda supheleniyorum artık bılgısayarda bısı gostermesede. sente kacık olsa her zaman bu sorun olur gıbıme gelıyor? Caresizlm bosa para vermekten sıkıldım servise gltsem ne cıkarcakları belli degil. tavsiyeleriniz varsa dinlemedeyim enjektorleri ultrasonik sistemle temizlettim. Herhangi birsey soylemedıler onlar hakkında.

Son Düzenleyen selimvarli; 23-08-2011 07:18.
selimvarli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 23-08-2011, 12:18   #10
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 34
Şehir: MARDİN
Otomobil: 94 si



buji kararmasının trigerle bir ilişkisi olduğunu zannetmem ama baktırmak lazım
si25 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 23-08-2011, 12:25   #11
 
kutsal - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2010
Yaş: 25
Şehir: lüleburgaz /eskişehir
Otomobil: clio 182 rs - yamaha ybr esd



buji bobin veya triger ayarı 3ünden bırınde sorun
kutsal isimli üye çevrimiçidir (Online)   Alıntı ile Cevapla
Eski 23-08-2011, 13:07   #12
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 23
Şehir: istanbul
Otomobil: c2 hdİ



bobin, kablolar, bujiler yeni, geriye triger kalıyor. Zengin callsmasının triger ayarıyla ilgisi olabilirmi? subap zamanı sonucta olması lazım galiba?
selimvarli isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 24-08-2011, 00:08   #13
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 34
Şehir: MARDİN
Otomobil: 94 si



bu sorunun çözümünü merakla bekliyorum
si25 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 24-08-2011, 01:32   #14
 
tayreep_john - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 24
Şehir: TURKİYE BURSA
Otomobil: yavru Aston Martin :)



aynı sorunun biraz değişiği bendede vardı hala çözülmüş değil... @ cliosportive hatırlarsan... sanırım bu renaultların ilerki yaşlardaki önemli sorunu ....


__________________________________

ahmet_xy´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bu sefer vazelin kullanmadılar....
tayreep_john isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 01:47 ::::