Sayfa 7 Toplam 18 Sayfadan BirinciBirinci ... 5678917 ... SonuncuSonuncu
Toplam 329 adet sonuctan sayfa basi 115 ile 133 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Maximum Yağ Sıcaklığı

  1. #115
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    esk ankara arası uzun yolda süratli gidiyorsak 5-40 daha iyi olabilir sanırım.araç dahamı cok yakacak 5-40 ta
    Soğuk ve kısa mesafeli sürüşlerde yakıta çok az miktarda etkisi olur. Ama en ekstrem durumda bile %5'i bulmaz. Çünkü yerine koyduğunuz yağ da sonuçta 5w40...

  2. #116
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Haziran.2008
    Yaş
    33
    Şehir
    ist
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    yönetim bu bilgıleri derleyıp toplayıp bı sabit konu acarsa cok makbule gecer.

  3. #117
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Mart.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,498
    Post Thanks / Like
    Peki benimde yuklu bir r53 mcs adina sorum var.Malum miniler cok fena yag isitiyor.5-30 castrol tam sentetik ile top speed ve rollinglerde 140 150 dereceleri gormek hic zor degil 2 kere top speed yapinca zaten 140 dereceyi buluyor yagi sicakligi.Bundan oturu castrol 10-60 koydum.Simdide soyle bir sorun var.Ne yaparsam yapayim 115 dereceyi gecmiyor.Hatta 112 derece falan max sicakligim diyebilirim zorlamalarda..Normal kullanimda 5-30 da 90 derece civarinda seyreden arac su anda 10-60 ile 80 derecelerde seyrediyor.Verilere gore arac 10-60 ile uyumlu gibi.Fakat sabah calistirmada korkuyorum.En az 2 dakika bekliyorum rolantide fakat rolantide yagin isinmayacagida cok asikar.Acaba 0-40 mobil1 mi denesem (veya 5-40 castrol) yoksa istanbul sartlarinda hava oyle asiri dusuk olmayacagi icin (atiyorum −10 derece gormuyoruz ve arac kapali garajda) 10-60 benim icin risk olustururmaz mi ? (sabah sakin kullanimda 70 80 derecelere ulasmam 20 dakikayi buluyor temde)

  4. #118
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Mayıs.2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara/Sana'a
    Mesaj
    1,543
    Post Thanks / Like
    5-50 dene YEY?

    Biliyorsunuz yıllar önce Castrol Maganetec ilk çıktığındaki reklamında motordaki aşınmanın &75'nin ilk çalıştırma anında yaşanıyor deniyordu... Sonrasında Mobil 1 (o zamanlar sadece 0-40 vardı) reklamında her şartta motorunuzu ilk çalıştırma da dahil olmak üzere maksimumum korur diyordu.

    Kendi açımdan konuşuyorum 10w numara yağı bana kalın geliyor.

  5. #119
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Mart.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,498
    Post Thanks / Like
    5-50 castrol edge de var mi ? Veya mobil 1 serisinde ? Sanirim biraz eski teknoloji serilerde var 5-50 ?

  6. #120
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Alıntı YEY® Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5-50 castrol edge de var mi ? Veya mobil 1 serisinde ? Sanirim biraz eski teknoloji serilerde var 5-50 ?
    Mobil 1 5w50 Peak Life var. Yeni bir yağdır. Senin tarifine göre işini görecektir. Soğuk viskozitesi 10w60'tan iyidir.

    Ürünler, Motor Yağları | Peak Life 5w-50

    Ama eğer çalıştırır çalıştırmaz gazlamıyorsan, kapalı garajda duran arabada ve İstanbul'da 10w60 da pek sorun çıkarmaz.

  7. #121
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Mart.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,498
    Post Thanks / Like
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mobil 1 5w50 Peak Life var. Yeni bir yağdır. Senin tarifine göre işini görecektir. Soğuk viskozitesi 10w60'tan iyidir.

    Ürünler, Motor Yağları | Peak Life 5w-50

    Ama eğer çalıştırır çalıştırmaz gazlamıyorsan, kapalı garajda duran arabada ve İstanbul'da 10w60 da pek sorun çıkarmaz.
    Tesekkurler.

    Bu seri yaglar neden omrunun orta ve son celselerindeki araclara yonelik pazarlaniyor onu anlamiyorum ?

    Altta aciklama soyle: ( Performansla ilgili en ufak bir detay yazmiyor.Oysaki castrol edge sportlarda amac belli mesela,cat cat yazmis yuksek sicaklikta max performans,su ana kadar urettigimiz en iyi yag vs gibi..)

    Motorun eskimesini geciktirmek için çamur ve depozit oluşumunu en aza indiren katık paketi
    Yağ ömrünü uzatmaya katkıda bulunan anti-oksidan katıkları
    Aracınızın orta yaş dönemi boyunca yüksek performans sağlayacak dengeli formül

  8. #122
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Ben o hikaye kısımlarını değil teknik tablosunu (tds) dikkate alıyorum

    Mobil 1 Peak Life 5W-50

    100ºC'de cSt değeri ve 150ºC'de HTHS değeri son derece başarılı;

    Mobil 1 Peak Life 5W-50 Değer
    Viskozite, cSt, ASTM D445
    @ 40º C 108
    @ 100ºC 17,5
    Vizkozite Endeksi 180
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık
    (ASTM D874) 1,3
    Fosfor, % Ağırlık
    (ASTM D4951) 0,1
    Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) 231
    Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052) 0,85
    Toplam Baz Numarası (ASTM D2896) 11,8
    -35ºC’de MRV, cP
    (ASTM D4684) 29.244
    HTHS Vizkozite, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 4,4

  9. #123
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Kasım.2009
    Yaş
    25
    Şehir
    Thornhill, ON.
    Mesaj
    4,332
    Post Thanks / Like
    100 derecedeki cst si daha ince olmasına rağmen motul 300v 5w-40 neredeyse mobil 1 5w-50 ile aynı hths değerine sahip, ben bunu öneririm. tabi ne kadar ekmek o kadar köfte 3 kat daha pahalı bir yağ
    Alim ile eyle ülfet, alırsın mertebe
    Cahil ile etme sohbet, dönersin merkebe

  10. #124
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22.Ağustos.2010
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4,721
    Post Thanks / Like
    motul ile 6k km oldu sanırım bu gün. harbiden farkını hissettiriyor. ama bunu anlamak için egt saatiniz olması şart.

    mesela aynı dış hava sıcaklığı aynı yolda aynı viteste mobil1 ve castrol ile devir kestirdiğinizde birde motul 300v ile devir kestirin. egt birinde 900 iken diğerinde 850 yi göstermekte zorlanıyorsunuz. 300v nin egt ye bile etki etmesi bende bu yağın kalitesini anlamama olanak sağladı.
    Şehitlerimizi unutma! Unutturma!

    Xbox Live Market Place > Xbox Points > Playstation Network Card PSN > 3000+ Online Games DijitalBayi

  11. #125
    Chatin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    U.S of Ankara
    Mesaj
    3,225
    Post Thanks / Like
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motoru çok sıkıştırmıyorsanız, günlük binici için 0w40 işinizi görür. Ama o iklimde, ağır şartlar altında, roll tipi sıkıştırarak kullanımda en iyi korumayı 0w40 sağlayamaz. Eğer bu gibi spor bir kullanımınız varsa bir dahaki yağ değişimine 5w40'a geçmelisiniz.
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Genelde sıcak çalışan, gazlanan ve sıkıştırılan" denince iş değişiyor. 0W40 daha çok normal binek kullanıcı yağı. Tam sentetiktir. İş görür ama özellikle sıcaklığın çok arttığı durumlarda, hele bir de drift falan yapıyorsanız sıkıntı çıkarabilir. Bence 5w50 daha doğru bir tercih olacaktır. Motul 5w40 da daha hafif(ince anlamında) ama biraz pahalı bir alternatif olarak önerilebilir.
    0w-40 bu kadar basit bir yağ değil sanırım. mobil in kitapçığında fabrika çıkışı 0w-40 koyulan araçlar şöyle mesela;



    bu da mobil in yağlarının aldıkları onaylar



    burada 10w-60 gariban bir yağ gibi duruyor. nerede ise kimseden onay alamamış. aldığı onay olan merso nun 229.1 onayı ise eski yıllardan kalma bir onay.

    bu arada osman 10w-60 önerirdiğin durumlar hangi durumlar mesela? yağ sıcaklığı kaç dereceyi geçiyorsa mesela? çünkü arkadaşın dediği gibi 5 km roll için zorlanan bir araç ki 250 bg civarı bir turbo beslemeli araç olsun bu 5 km hadi bilemedin 10 km sonunda yağın sıcaklığı kaçı görebilir ki 0w-40 gibi çok onay almış bir yağ yerine mobil in extended life diye çıkardığı ve kendi sunumlarında ¨hastaya ilaç, normale gereksiz¨ dediği bir yağ kullanmak gerekir?

    dediğin gibi film şeridinin kopma durumu var ki 10w-60 bu konuda başarılı olsaydı yukarıdaki fotoda onayları alabilen bir yağ olurdu.

    benim bildiğim kadarıyla mobil 1 in 10w-60 yağı motor ömrünü tamamlamaya yakın araçlar için kullanılan ve katkı maddelerinden ve yağın kimyasal özelliklerinden dolayı normal araçlarda kullanılmaması gereken bir yağ.

    mesela kısaca şuna bakmak lazım 100-110 derecelerde 0w-40 çok incelip yağlama görevini yapamaz/ yağ film şeridini tutunamaz hale mi geliyor ki bu yağ yerine 10w-60 kullanılsın? cevap evet olsaydı bu yukarıdaki otomobil listesindeki araçlar hep sorun çıkarırdı ve o markalar böyle yanıtsız bir yağı kullan(a)mazdı bence.
    Konu Chatin tarafından (19.Şubat.2012 Saat 10:27 ) değiştirilmiştir.

  12. #126
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Mart.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4,995
    Post Thanks / Like
    Nissan Gr-R icin 0/40 mobil 1 tavsiye ediyor ki yag isisi gazlayinca hemen 100-110 arasi geziniyor...
    Simdi bu araca buyuk turbo ile 800+ yapinca ne yapmak gerek ozaman?
    Genelde 5-50 tavsiye ediliyor, bu konuda gorus ve teknik detay verirseniz sevinirim...

  13. #127
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ..........

    bu arada osman 10w-60 önerirdiğin durumlar hangi durumlar mesela? yağ sıcaklığı kaç dereceyi geçiyorsa mesela? çünkü arkadaşın dediği gibi 5 km roll için zorlanan bir araç ki 250 bg civarı bir turbo beslemeli araç olsun bu 5 km hadi bilemedin 10 km sonunda yağın sıcaklığı kaçı görebilir ki 0w-40 gibi çok onay almış bir yağ yerine mobil in extended life diye çıkardığı ve kendi sunumlarında ¨hastaya ilaç, normale gereksiz¨ dediği bir yağ kullanmak gerekir?

    dediğin gibi film şeridinin kopma durumu var ki 10w-60 bu konuda başarılı olsaydı yukarıdaki fotoda onayları alabilen bir yağ olurdu.

    benim bildiğim kadarıyla mobil 1 in 10w-60 yağı motor ömrünü tamamlamaya yakın araçlar için kullanılan ve katkı maddelerinden ve yağın kimyasal özelliklerinden dolayı normal araçlarda kullanılmaması gereken bir yağ.

    mesela kısaca şuna bakmak lazım 100-110 derecelerde 0w-40 çok incelip yağlama görevini yapamaz/ yağ film şeridini tutunamaz hale mi geliyor ki bu yağ yerine 10w-60 kullanılsın? cevap evet olsaydı bu yukarıdaki otomobil listesindeki araçlar hep sorun çıkarırdı ve o markalar böyle yanıtsız bir yağı kullan(a)mazdı bence.

    10w60 tabi ki her araç için önerilmez. Hatta millet VTI'lara, Type-R'lara 10w60 önerirken ben "durun beyler, eğer aşırı ve sürekli zorlamıyorsanız 10w60 gereksiz" diye derdimi anlatmaya çalışıyordum. Yani ben de 10w60'ın her araçta ve her kullanıcı için kullanılmasına karşıyım. Ama 10w60 mobil1 kendi reklam ve tanıtımlarına bahsedildiği gibi sadece sorunlu, fazla km'li, hasta motorlar için ilaç değildir. İhtiyaç halinde, "racing conditions"ın gereksinimlerine en iyi cevap veren yağlardandır. Ama bunu siz tanıtım ve reklam cümlesi olarak kullanırsanız 1.2lt 60hp arabasına açık hava filtresi takan adam bile gider bu yağı kullanır. Sonra olacakların altından kimse kalkamaz.

    Aynı şartlarda kullanılan, özellikle de ağır şartlarda "racing conditions"da kullanılan 0w40 ile 10w60 arasında kıyaslama yapacak olursak 0w40 10w60'tan daha önce ve daha çok ısınır. Yani burada mesele yüksek sıcaklıklara dayanımın yanı sıra yağın taşıyabileceği ısı ve soğutma kapasitesidir de...

    Teknik tablosuna bakılacak olursa da ;

    Mobil 1 Extended Life 10W-60
    Viscosity, cSt (ASTM D445)
    @ 40º C 152.7
    @ 100º C 22.7
    Viscosity Index 178
    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.4
    Phosphorous, wt% (ASTM D4951) 0.13
    Flash Point, ºC (ASTM D92) 234
    Density @15.6 ºC g/ml (ASTM D4052) 0.86
    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
    MRV at -30 ºC, cP (ASTM D4684) 25,762
    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 5.7

    HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 5.7 değeri görülür ki 5.7 olabilecek neredeyse en iyi değerdir. Düşük hths oranı daha çok ekonomi, yüksek hths oranı daha çok dayanım anlamına gelir. Üreticiler yağ tavsiyesinde bulunurken de tüketime etkisine, çevreye etkisine, euro normlarına bakarak değerlendirme yaparlar. 10w60 BMW M serisinde de kullanılmaktadır. Eğer "racing conditions"da kullanılmayacaksa bir M serisine bile 0w30 koymak ona çok daha iyi bir MPG (düşük yakıt tüketimi) kazandıracaktır. Zaten bu yüzden de mobil1'in benzer viskozitedeki, düşük dayanıma sahip, düşük hths'li yağlarının markalardan onayı vardır. Ama ağır şartlar altında "best MPG" sağlayan yağlar, yani düşük hths oranlı yağlar dayanım gösteremez.


    Yani hedef kitle "racing conditions"'dır.

    Böylesi bir yağı oem olarak markaların önermesi zaten doğru olmaz. Kullanıcının kendisinin araştırıp, gereksinimlerini belirleyip ona göre ihtiyaç varsa böyle bir yağa geçiş yapması gerekir. Çünkü bu yağa ihtiyaç duyulabilecek şartlar oluşmadığı takdirde bu yağ araca fazladan yük demektir. Daha fazla yaktırır, soğukken daha kötü yağlama sağlar vs... Ama ihtiyaç halinde, ağır drift şartlarında birçok araçta gördüm ki özellikle düşük hths'li yağlar çok daha çabuk ısınıyor. Yüksek hths oranlı yağlar, özellikle 5 ve üzeri hths oranlı yağlar neredeyse hiç
    110 derecenin üstüne çıkmıyor bile. Kaldı ki çıksa bile özelliğini 0w40 yağa göre çok daha uzun süre koruyabilecek kapasitede.

    Sonuç;
    Ben kendi binek aracımda 0w30 kullanıyorum. Roll, drift yapmıyorum. En fazla sıkıştırmam 5'ten 3'e çekmek olur. 3'te de en fazla arabayı sollar veya yokuşu tırmanır, yine vites yükseltirim. Böylesi bir kullanım için tabi ki yüksek bir hths oranına, 10w60 yağa gerek yok. Ama yine aynı ben yüklü ve zevkli bir arabayı da eğer sınırlarını zorluyorsam, uzun süre yağın aşırı ısınmasına sebep olacak şekilde kullanıyorsam 5w40'tan başlar, yetersiz gelmesi halinde 5w50, ve 10w60'a kadar yükseltirim. Kullanıcılara da tavsiyem varsa oil temp ve oil pressure göstergeleri, bunlara göre, yoksa kullanım şartlarına göre yağ viskozitesi tercihinde bulunmalarıdır. Ve seçtikleri yağın tds(teknik datalarını) okuyup ona göre seçim yapsınlar.

    Umarım açıklayabilmişimdir.

  14. #128
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nissan Gr-R icin 0/40 mobil 1 tavsiye ediyor ki yag isisi gazlayinca hemen 100-110 arasi geziniyor...
    Simdi bu araca buyuk turbo ile 800+ yapinca ne yapmak gerek ozaman?
    Genelde 5-50 tavsiye ediliyor, bu konuda gorus ve teknik detay verirseniz sevinirim...
    Bir üst mesajımda açıkladım epey.

    Önce 5w50 kullanın. Ağır şartlarda, uzun süre gazlayınca oil temp hala 110 üzerine çıkıyorsa 10w60'a geçersiniz. Ama bu yağlarla motor ısınana kadar daha dikkatli ve sakin kullanım da gerekecektir.

  15. #129
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Mart.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4,995
    Post Thanks / Like
    Peki en buyuk sorun bu,yani yagin isinana kadar koruyuculugun cok az olmasi...
    Zaten yag isisi 70 dereceyi gecene kadar hic bir sekilde zorlamam.
    Ancak Nissan diyorki,0/40 in akiskanligi fazla oldugu icin,motor sogukken koruyuculugu fazla. 5/50 ayni korumayi saglamiyacak diyor.
    Ee,ne yapmak gerek?
    Sanirim bahar ayinda 5/50 ye gecmek gerek,cunku turbo buyuyecegi icin motor stresi articak,korumasi fazla.
    Dogru mu anliyorum?

  16. #130
    Chatin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    U.S of Ankara
    Mesaj
    3,225
    Post Thanks / Like
    teşekkürler osman.
    hah işte racing conditions denilen durum steady state zorlama, yüksek sıcaklık, yüksek devirde seyir gerektirir. bu durumda belki 0w-60 gibi bir yağ bile kullanılabilir hatta dediğin gibi 5w-50 mesela. ama işte süreklilik arz etmeyen durumlarda ki buna bizim roll ler dahildir ¨extended life¨ mottolu bir yağı kullanmamak gerektiği kanaatindeyim. ki yukarıdaki teknik özellikleri açısından yetersiz görülen bir yağ maalesef. bu onaysızlığı ve uzatılmış ömür ibaresi bile onun ¨neredeyse¨ tek görevinin okeye dönen motorlarda kullanmak gerektiğini gösterir gibi. çünkü sadece viscosity ye bakarak hareket edemeyiz. işte motul, işte 10w-40 ın yarı sentetik ve tam sentetik yağları. yani aynı numaradaki yağların bile hepsi aynı değil.

  17. #131
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki en buyuk sorun bu,yani yagin isinana kadar koruyuculugun cok az olmasi...
    Zaten yag isisi 70 dereceyi gecene kadar hic bir sekilde zorlamam.
    Ancak Nissan diyorki,0/40 in akiskanligi fazla oldugu icin,motor sogukken koruyuculugu fazla. 5/50 ayni korumayi saglamiyacak diyor.
    Ee,ne yapmak gerek?
    Sanirim bahar ayinda 5/50 ye gecmek gerek,cunku turbo buyuyecegi icin motor stresi articak,korumasi fazla.
    Dogru mu anliyorum?

    110 derece gibi sıcaklıklarda özellikle yatakta ve özellikle yüklü motorlarda 0w40 stresi kaldıramaz.

    Bahar, yaz aylarında 5w50'ı güvenle kullanabilirsin. Tabi yine yağ sıcaklığını takip edersin. Anormal bir durum olursa tekrardan değerlendirirsin.

    5w50, sıfırın üstünde her sıcaklıkta soğuk marşta sorun çıkarmaz. Hatta öyle 70 dereceleri bulmadan bile gereken korumayı sağlamaya başlar. Sadece 50 dereceyi bulana kadar tam gaz yapma yeter.

  18. #132
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,681
    Post Thanks / Like
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler osman.
    hah işte racing conditions denilen durum steady state zorlama, yüksek sıcaklık, yüksek devirde seyir gerektirir. bu durumda belki 0w-60 gibi bir yağ bile kullanılabilir hatta dediğin gibi 5w-50 mesela. ama işte süreklilik arz etmeyen durumlarda ki buna bizim roll ler dahildir ¨extended life¨ mottolu bir yağı kullanmamak gerektiği kanaatindeyim. ki yukarıdaki teknik özellikleri açısından yetersiz görülen bir yağ maalesef. bu onaysızlığı ve uzatılmış ömür ibaresi bile onun ¨neredeyse¨ tek görevinin okeye dönen motorlarda kullanmak gerektiğini gösterir gibi. çünkü sadece viscosity ye bakarak hareket edemeyiz. işte motul, işte 10w-40 ın yarı sentetik ve tam sentetik yağları. yani aynı numaradaki yağların bile hepsi aynı değil.
    Racing conditions'tan kasıt her zaman olmasa bile genel itibariyle yüksek sıcaklık, yüksek devir ve yüksek yük demektir. Arada bir roll yapan, roll esnasında da 110 derecenin üstünde bir yağ sıcaklığı görmeyen birisi için racing conditions sağlanmıştır denemez.

    Ama arada bir de olsa racing conditions sağlanan durumlar oluşuyorsa, yani sıradan bir yağ 110 derecenin üstünü görüyorsa o zaman soğukta çok az bir miktar daha kötü yağlama pahasına bu tip extreme yağlar tercih edilebilir.

    Ayrıca burada bahsettiğimiz 5w50 veya 10w60 gibi yağlar soğuk performansı sıradan 10w40 yarı sentetik yağlardan daha düşük yağlar değil. Range'i geniş sadece. Soğukta da bir 0w40, 0w30 olmasa bile bir 10w40 kadar koruma sağlar. O kadar tedirgin olmaya gerektirecek bir durum yok yani. Sadece gerçekten gerek olup olmadığını tespit etmek lazım.

    Bu arada ben sadece viskozite endekslerini kıyaslamıyorum. Yağın yüke dayanımını, yüksek sıcaklığa dayanımını da kıyaslıyor, ona göre söylüyorum bunları. Yoksa tabi ki sadece viskoziteye bakarak hareket etmek yanlış olur.

  19. #133
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15.Nisan.2009
    Yaş
    30
    Şehir
    Istanbul / Camlica
    Mesaj
    2,698
    Post Thanks / Like
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 derece gibi sıcaklıklarda özellikle yatakta ve özellikle yüklü motorlarda 0w40 stresi kaldıramaz.

    Bahar, yaz aylarında 5w50'ı güvenle kullanabilirsin. Tabi yine yağ sıcaklığını takip edersin. Anormal bir durum olursa tekrardan değerlendirirsin.

    5w50, sıfırın üstünde her sıcaklıkta soğuk marşta sorun çıkarmaz. Hatta öyle 70 dereceleri bulmadan bile gereken korumayı sağlamaya başlar. Sadece 50 dereceyi bulana kadar tam gaz yapma yeter.
    2000cc aşırı beslemeli araç kullanıyorum, rolling yaptığımız gecelerde ard arda denemelerimiz oluyor, normal kullanımda, uzun yolda devirli kullanımlarım oluyor vs...

    yazın 10/60 yağ kullanıyorum. Motorum yeni, bana dezavantajı ne olur ?
    şehir içi kullanımlarım da var, yeri geliyor iç gazlamıyorum yeri geliyor oldukça sıkıştırıyorum.

    yağ basınç saatim var, sabahları ilk marşta 5barı görüyorum, motor ısındıktan sonra 3 bar civarında geziniyor. gazlarken sürekli gazlamalar esnasında hiç 4,5 barın altına düştüğünü görmedim 10/60 ın.

    Çetinin bahsettiği gibi acaba 10/60 yağ kullanmak özellikle yazın aşırı beslemeli bir motorda gereksiz mi bizde onu tartışıyoruk başka bir forumda (:

    kışın 5/50 yazın 10/60 kullanmak daha doğrudur diye düşünüyorum ama Çetinin bahsettiği gibi acaba bizim performanslı kullanımımız özellikle yazın 10/60 ı gerektirmez mi ?

    yazın 0/40 çok yetersiz kalır diye düşünüyorum özellikle sizin bahsettiğiniz 100 derece sonrasındaki 0/40 ın yağlaması yetersiz kalıyorsa biz çok rahat bir şekilde 100 dereceyi görürüz diye tahmin ediyorum.

    İstanbul içinde kış şartlarında 5/50 soğuk yağlamada sıkıntı yaratır mı gerçekten ya da 0/40 a nazaran daha kötümüdür ?

    çetinin soru işaretlerinde boğulmak üzereyim

Sayfa 7 Toplam 18 Sayfadan BirinciBirinci ... 5678917 ... SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •