User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Seat ibiza 1.9 Tdi hakkinda...

  1. #1
    gsi_club - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Belçika-istanbul
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Seat ibiza 1.9 Tdi hakkinda...

    benim 2001 model Seat ibiza 1.9 Tdi 110 hp Evo 2 modeli olan aracimda son zamanlarda bayagi bir sorun yasamaya basladim.aracim 150.000 kmyi geçtikten sonra basladi bunlarin hepsi.

    ilk sorunu sabahlari eksinin altina düstügü zaman aracin motoru yaklasik olarak 8 sa fazla çalismadigi zaman motor kulagi kopacak sarsintida ve gürültülü çalisiyor saniyelik olarak yanliz ve bu esnada 1 veya 2 sn mavi duman ve bu dumani attiktan sonra aracim direk düzeliyor.aracim sarsintili bir sekilde çalisir çalismaz kapatip açtiktan sonra normal bir sekilde çalisiyor.benim sorunum sadece çok soguklarda ilk çalistirmada sorun yasiyorum.
    bu sorunu ilk yasayinca isitma bujisinden yaptigini düsündüm tamirci arkadasima bir kontrol etmesini söyledim.kontrol ettigi esnada 2 sinin artik çalismadigini ve degistirmisken hepsini degiselim dedi bende tamam degistik bir faydasi olmadi.
    bu sorunu yasayan veya basina gelen oldumu ve sizce bu sorun ne olabilir?

    2.sorunum ise aracim bazen gereksiz bir sekilde araci kesiyor ve gaz yemiyor o anda sanki turbosu devreye girmiyormus gibi düz dizel gibi gidiyor kontagi kapatip açtigim anda geri düzeliyor.bir defa ariza kaydinda turbo basinç kaybi ile ilgili birsey yaziyordu.bu sorunu sizce neden yapar?

  2. #2
    yasindamar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin & Adana
    Mesaj
    878
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    problemi dizel konusunda vag 1.9 tdi bölümüne yazarsan daha fazla arkadaş yardımcı olur diye düşünüyorum

  3. #3
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  4. #4
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam nerden buldun mk3 tdi sportu dicektim ama şehir kısmında belçika yazıyomuş

  5. #5
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam katalizör var mı aracın üzerinde ?

  6. #6
    gsi_club - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Belçika-istanbul
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam katalizör var mı aracın üzerinde ?
    evet üzerinde katalizör.o tikanmis olabilirmi?

  7. #7
    oğuzk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksi derecelere düştüğünde çok sarsıntılı çalışması normal şimdi inip çalıştırsam apartmandakileri uyandırırım

    Mavi duman hakkında bilgim yok ama iyi birşey olmadığını duymuştum.

    Bazen gaz yememeside mazottan veya deponun dibindeki pisliklerden olabilir bende yaşıyorum.

  8. #8
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamen yakıt sisteminle alakalı.. coook sogukta boyle sarsıntılı olması normal ama asırıysa ya yakıtı geri kacırıyordur ya enjektorlerin arızalıdır yada mazot pompan..

  9. #9
    gsi_club - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Belçika-istanbul
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamen yakıt sisteminle alakalı.. coook sogukta boyle sarsıntılı olması normal ama asırıysa ya yakıtı geri kacırıyordur ya enjektorlerin arızalıdır yada mazot pompan..
    peki bunu tam olarak nasil anlayabiliriz erhan?enjektör arizalandigini veya bir sorun oldugu zaman bilgisayardan degerlerinden anlasilabilirmi?
    benim aracimdaki sorun sadece motor çok soguk oldugunda yapiyor 2 snde düzeliyor.
    motor kendini öyle salliyorki neredeyse motor kulagini koparacak o 2 snde buda sanirsam normal degildir.

  10. #10
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gsi_club Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bunu tam olarak nasil anlayabiliriz erhan?enjektör arizalandigini veya bir sorun oldugu zaman bilgisayardan degerlerinden anlasilabilirmi?
    benim aracimdaki sorun sadece motor çok soguk oldugunda yapiyor 2 snde düzeliyor.
    motor kendini öyle salliyorki neredeyse motor kulagini koparacak o 2 snde buda sanirsam normal degildir.
    Enjektorlerın saglıklı olup olmadıgını enjektor testı ıle anlayabılırsın.Enjektorlerın temızlenmesıne de ıhtıyac olup olmadıgı anlasılıyor zaten

  11. #11
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gsi_club Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim 2001 model Seat ibiza 1.9 Tdi 110 hp Evo 2 modeli olan aracimda son zamanlarda bayagi bir sorun yasamaya basladim.aracim 150.000 kmyi geçtikten sonra basladi bunlarin hepsi.

    ilk sorunu sabahlari eksinin altina düstügü zaman aracin motoru yaklasik olarak 8 sa fazla çalismadigi zaman motor kulagi kopacak sarsintida ve gürültülü çalisiyor saniyelik olarak yanliz ve bu esnada 1 veya 2 sn mavi duman ve bu dumani attiktan sonra aracim direk düzeliyor.aracim sarsintili bir sekilde çalisir çalismaz kapatip açtiktan sonra normal bir sekilde çalisiyor.benim sorunum sadece çok soguklarda ilk çalistirmada sorun yasiyorum.
    bu sorunu ilk yasayinca isitma bujisinden yaptigini düsündüm tamirci arkadasima bir kontrol etmesini söyledim.kontrol ettigi esnada 2 sinin artik çalismadigini ve degistirmisken hepsini degiselim dedi bende tamam degistik bir faydasi olmadi.
    bu sorunu yasayan veya basina gelen oldumu ve sizce bu sorun ne olabilir?

    2.sorunum ise aracim bazen gereksiz bir sekilde araci kesiyor ve gaz yemiyor o anda sanki turbosu devreye girmiyormus gibi düz dizel gibi gidiyor kontagi kapatip açtigim anda geri düzeliyor.bir defa ariza kaydinda turbo basinç kaybi ile ilgili birsey yaziyordu.bu sorunu sizce neden yapar?
    2. sorunun turbonun fazla basmasından kaynaklanıyor araç kendini limp moda alıyor turboyu devredışı bırakıyor. aynısı başıma geldi ozellikle yüklenerek gittiginde cok sıkıstırdıgında yapar. ve eşşek gibi gider ondan sonra turbo devre dısı kaldıgı için atmosferik yurumeye baslar 80 90 ı geçmez max başıma geldı mk4 golf tdi da
    çozumu ise turboyu cok hafif kısmak. ustalar kurumdan dolayı basıncın, daralan hacımden dolayı (turbodan sılındıre kadar havanın gectıgı yerler) arttıgını söylemişlerdi.

    birde katalizoru değiştir veya boşalt derim bulundugun yere gore hangisi mantıklıysa
    e60 535d & THE A45 AMG

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •