User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Pedal lag

  1. #1
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Pedal lag

    Geçen gün pedalcılık yapmak istedim biraz ufak ufak pedalı yokluyorum ama benim basmamla arabanın devir yükseltmesi arasında biraz zaman var.Hani tam bastığıma an devirlenmiyor yada intake sesini duyamıyorum.Ara gazlarda pedala bas çek'te çok ufakta olsa gecikme var. 1 sn'den biraz az bir gecikme oluyor..Araçta mı bir problem var yoksa normal mi?

  2. #2
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac ne ? dbw sistem varsa evet normal , benim subaru da giderken bosa atip gaza bastiginda 2 sn tutunca ancak devir yukseliyordu .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  3. #3
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim dizel polomdada war... cook sinir bozucu rolling yaparken 2 de basınca sorun kalmıyor.. ona yapılabilecek bişey war mı ? takipteyim
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ST-max;
    Araban DBW(drive by wire) yani gaz pedalın elektrikli ise, yani gaz kelebeğin halatlı değilse durum normal.

    @dirk;
    senin aracındaki durum turbo lag.

  5. #5
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildigim kadarıyla anlatmaya calısayım, yanlısım varsa duzeltilsin ltf.

    Ozellikle yeni nesil dizellerde arac vitesteyken gazdan ayak cekildiginde, enjektör yakıtı keser, bunu board computerden de takip edebilirsiniz. Yanlıs hatırlamıyorsam buna cut off deniyordu. Tekrar gaza basana kadar motor tekeri degil, teker motoru cevirir, tekrar gaza basınca beyin tarafından komut algılanıp, işlenip tekrar yakıt puskurtmenin baslamasına ve puskurtulen bu yakıtın yanmasına kadar gecen surede lag yasanır. gaz pedalı elektronik olan araclarda bmw gibi, bazı ara moduller ile gaz tepkime surelerinde iyilestirmeler yapılıyor, ama mantıgı nedir bilmiyorum.

    ralli veya pist yarıslarında sol ayak freni yapılmasının sebebi de budur, bu lag sebepli kaybedilen zamanlar geri alınır. Sol ayak frendeyken sag ayak gaza basarak yakıt akısına ve ateslemeye devam eder ve sol ayak frenden kalktıgı anda akserelasyon devam eder.
    Not; sol ayak freni candır ama debriyaja basmaya alısan ayagın frene dozajlı basmasına alısmadan yapılan denemede cama yapısırsınız, sorumluluk kabul etmem.

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slhdmr34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildigim kadarıyla anlatmaya calısayım, yanlısım varsa duzeltilsin ltf.

    Ozellikle yeni nesil dizellerde arac vitesteyken gazdan ayak cekildiginde, enjektör yakıtı keser, bunu board computerden de takip edebilirsiniz. Tekrar gaza basana kadar motor tekeri degil, teker motoru cevirir, tekrar gaza basınca beyin tarafından komut algılanıp, işlenip tekrar yakıt puskurtmenin baslamasına ve puskurtulen bu yakıtın yanmasına kadar gecen surede lag yasanır.

    ralli veya pist yarıslarında sol ayak freni yapılmasının sebebi de budur, bu lag sebepli kaybedilen zamanlar geri alınır. Sol ayak frendeyken sag ayak gaza basarak ateslemeye devam eder ve sol ayak frenden kalktıgı anda akserelasyon devam eder.
    Not; sol ayak freni candır ama debriyaja basmaya alısan ayagın frene dozajlı basmasına alısmadan yapılan denemede cama yapısırsınız, sorumluluk kabul etmem.
    Maalesef düzeltmem gereken çok şey var.

    Öncelikle turbo-dizel araçlarda oluşan bu lag, cut-off, yani yakıtın kesilmesinden dolayı değil, turbo basıncının gecikmesinden kaynaklanır. Yoksa siz gaza basar basmaz enjektörler püskürtmeye başlar. Bu milisaniyelik bir olaydır. Ama turbo basıncı siz gaza basar basmaz yeterli seviyelere ulaşamaz. Önce yeterli miktarda egsoz gazı çıkışı gerekir ki turbo türbinleri dönsün.

    Sol ayak freni de bahsettiğiniz gibi yakıtı kesmeyip lag'ı azaltmak için değil, daha çok yük ve ağırlık transferi(load-weight transfer) için kullanılır.

  7. #7
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç 1.6 manuel c-max

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç 1.6 manuel c-max
    Dizel - benzinli yazmamışsınız ama her iki motorda da elektronik gaz kontrolü yani DBW var. Bu da bahsettiğiniz gecikmenin sebebini açıklıyor. DBW olan araçlarda bu normal bir durum.

  9. #9
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç benzinli.Teşekkür ederim bu yorumlar kafamı rahatlattı.Çünkü magirus minibüsde çok alıştığım bir hareket ve onu kullandıktan sonra insanda bazen alışkanlıktan ötürü bu hareketi yapma isteği oluyor.C-max'imde sorun olmamasına sevindim.

  10. #10
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    duzeltmeler icin tesekkurler.



    Bi de sol ayak frenini bu amac icin de ben kullanıyorum belli dozlarda, frenlere ve haliyle yuruyene yapılan kısmı ters baskı dısında sıkıntı olur mu?

  11. #11
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slhdmr34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    duzeltmeler icin tesekkurler.

    Peki bu mantık atm. benzinlilerde de aynı mıdır?

    Bi de sol ayak frenini bu amac icin de ben kullanıyorum belli dozlarda, frenlere ve haliyle yuruyene yapılan kısmı ters baskı dısında sıkıntı olur mu?
    Bahsettiğimiz eğer gaz pedalına 1 sn ve altında gecikmeli verilen tepki ise evet, aynıdır.

    Atmosferik benzinli araçlarda eğer gaz kontrolü elektronik ise, yani gaz kelebeği elektrikli ise gaz kelebeğinin çalışma mantığı sebebiyle kelebek tam gaza anında cevap veremez. Kelebeği kontrol eden servo motor anında %100 (tam açık) - %0 (tam kapalı) konumlarına gelemez. Bu arada da bir gecikme hissedilir. Euro normları sebebiyle artık DBW zorunludur.


    Sol ayak freni daha çok önden çeker araçlarda işe yarar. Amaç yükü ön tekerleklere bindirip gücün yere aktarımını ve ön tekerleklerin tutuşunu ve kontrolünü arttırmaktır. Özellikle viraj içinde yapılan bu hareketle aracın doğrultusu, yönü çok daha kolay kontrol edilir.

    Standart bir binek araçta fren sisteminin yapısı sebebiyle çok verimli olmaz. Ayrıca standart bir kullanıcının sol ayağıyla viraj içinde güvenli fren yapabilmesi de zordur.

  12. #12
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tesekkurler bilgiler icin, ayrıca euro rmlarını sevmemek icin bir sebep daha

  13. #13

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    supersprint?(hiçbi mesajı okumadım ilk mesajı okudum çok yorgun olduğumdan teker teker okumadan mesaj atıyorum çözüm bulunduysa yoksayılsın mesajım.)))

  14. #14
    Gokhan43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.406
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpello Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    supersprint?(hiçbi mesajı okumadım ilk mesajı okudum çok yorgun olduğumdan teker teker okumadan mesaj atıyorum çözüm bulunduysa yoksayılsın mesajım.)))
    Sprint booster demek istediniz sanırım
    EMC

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •