User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Yüksek hacim düşük devir / Düşük hacim yüksek devir

  1. #1
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yüksek hacim düşük devir / Düşük hacim yüksek devir

    Merhaba kolay gelsin,
    kafama takılan 1 soru oldu onu sizinle paylaşmak istiyorum ve görüşlerinizi bekliyorum.

    BMW E36 Coupe M3 1992 - 1995 Car Specifications and Technical Data and Specs and Fuel Consumption -- English baktığımda;

    Displacement : 2990 cm3
    Output : 286 cv (210 kW) @ 7000 rpm

    Yüksek hacim, yüksek hp düşük devir.

    Honda CRX III 1.6 VTi 1992 - 1998 Car Specifications and Technical Data and Specs and Fuel Consumption -- English
    baktığımda;

    Displacement : 1590 cm3
    Output : 160 cv (117 kW) @ 7600 rpm

    Düşük hacim, düşük hp (yukardakine göre) yüksek devir bandı?

    Tabikide aralarında büyük bir teknoloji farkı var ancak neden böyle yüksek bir farklılık var?
    Bazı integraları 11k devir döndüğünü görüyoruz, ama m3 turbolar bile max 9k dönüyor bunun sebebi nedir?

  2. #2
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    silidir sayıları ?
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  3. #3
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı I-HANN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    silidir sayıları ?
    6/4 Ayhan abi, aradaki farkın sebebi bumu?

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumu okursan biraz konuları motorların yapılarını karakterlerini anlamaya başlayıp bu tip konular açmayı bırakırsın, bu konular tartışıldı ararsan bulabilirsin bu tip konular açmak garip biraz

    herkesin üretim anlayışı felsefesi farklı karşılaştırdığın motorlar birbirinden baya ayrı

    hacim strok sıkıştırma egzantrik subap yönetim sistemleri kol uzunlıkları vs vs herşeyi yazarsın dediklerin için
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •