User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Şanzıman - Travers - Aks İlişkisi

  1. #1
    PYR0MANE
    Misafir

    Şanzıman - Travers - Aks İlişkisi

    Merhaba arkadaşlar;

    Öncelikle belirteyim tamamen ihtimaller üzerine konuşuyorum. Çok yakın bir arkadaşımın babasının arabası şanzıman dağıttı. Bizimde zaman zaman kullandığımız bir araba. Araç hiç bir şey yokken +150 km hızla giderken aniden şanzıman dağıttı. Hatta şanzımanda dişlilerde hiç bir şey yok sadece diferansiyel mili olduğu bilya dağılmış. Tamircide toplandı şuan sorun yok fakat neden dağıldığını bilmiyoruz ve tamirci birkaç ihtimal söledi. Birincisi araçta daha önceden bir darbe varsa akslarda herhangi bir yamukluk vs sebep olabilir dedi. İkisicisi ise yine darbeden dolayı travers de de sorun olabilir, düzeltme yapılmış olabilir denildi.

    Öncelikle akslarda gerçekten bu şekilde bir yamukluk varsa bu şanzımanın dağılmasına sebep olabilir mi? Bu akslardaki yamukluğu %100 doğru olarak nasıl anlarız? Kime ölçtürürüz? Nasıl yaparlar?

    İkinci olarak ise traversde bir darbe, düzeltme vs varsa bu şanzımana etki eder mi? Bu şekilde dağılmasına sebebiyet verir mi? Diyelim traversde problem var yenisi ile değiştirilse kesin çözüm olur mu?

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akslarda yamukluk olsa o hizlarda bunu hissetmeme durumu olmaz

    travers yamuklugu akslarda kasma yapabilir. sanzimana ektisi illa olur. Benim yazdiklarinizdan anladigim olayin tek kahramani bozulup farkina varilmayan sanziman rulmani

  3. #3
    PYR0MANE
    Misafir
    aracın direksiyonunda felan bildiğim kadarıyla hiç titreme - sağa sola çekme yok.

    peki diyelim ki aks larda veya travserde var bir yamlukluk, bunu en doğru nasıl anlarız? sökülüp aks tamiri yapan biyerde ölçülecek mi? kim yapar bu işi? nasıl bir alet edavat gerekli?

  4. #4
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aks sokulup aksciya gider. Aksci ic ve dis kafalari kontrol eder. daha sonra ic dis kafalari sokturup saft dif. isi yapan buyuk iyi bir tornacida govdenin balans duruma bakilir gerekirse duzelttirilir. Gonul duzelttirmekten degil akscidan ayni govdeden ayarlanmasi saglamak olmali.

    Bursa sanayiye yabanci oldugumdan yer tavsiyesinde bulunamayacagim malesef.

  5. #5
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    travers dışında bide kaster ayarı çok önemli aracın aksonu fazla önde veya gerideyse esnememesi gereken akson üst ve altda esner ama ön ve arkaya esnemesi gerekir mesela o şekilde eski hondalar 88-91 hondalarda radius kolu mevcut olan modellerde aks dağılması şanzıman difransiyeli dağılması çok görünen birşey... ama insanlar genelde aracın yaşına verirler bu sorunu ama olay aksonun genelde geriye kaçmasından kaynaklıdır... ve hondanın o modellerindeki bütün araçların aksonlar en az 1 1.5 cm geridedir başta sol taraf sendede travs akson ilişkisinden iç difransyel dağılmış olabilir.... olabilecek bir durum yani
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  6. #6
    PYR0MANE
    Misafir
    günceldir. var mı bu konuda başka bilgisi olan?

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aklına travers ve aksları sokmuşlar ama bunlar çok küçük ihtimaller. Herşey düzgün olsa bile rulman sebepsiz yere dağılabilir. Muhtemelen sende de öyle oldu ve bilya dağıldı.

    Aksta bir balans sorunu olsa zaten o hızlara bile çıkmadan kendini hissettirir. Traversi de fabrika verilerine göre referans noktalarından ölçebilirsiniz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    PYR0MANE
    Misafir
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aklına travers ve aksları sokmuşlar ama bunlar çok küçük ihtimaller. Herşey düzgün olsa bile rulman sebepsiz yere dağılabilir. Muhtemelen sende de öyle oldu ve bilya dağıldı.

    Aksta bir balans sorunu olsa zaten o hızlara bile çıkmadan kendini hissettirir. Traversi de fabrika verilerine göre referans noktalarından ölçebilirsiniz.

    ufak bir hatırlatma yapayım, yanlış anlaşılmadan dolayı araç bi arkadaşımın babasının.


    peki aks daki yamukluk ne şekilde hissetirir kendini? direksiyona titreme felan verir mi aynı balanssızlık gibi?

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PYR0MANE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki aks daki yamukluk ne şekilde hissetirir kendini? direksiyona titreme felan verir mi aynı balanssızlık gibi?
    Direksiyonda titreme yapar. Eğer balans düşük düzeyde ise tekerlek aracın üstündeyken yapılan balansla çözülür. Ama fazla ise aks değişir veya aks balansa verilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •