User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Boost selenoid teknik soru?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Boost selenoid teknik soru?

    3 uçlu klasik boost selenoid bağlantısı biliyorsunuz

    hortumlar;
    1-wastegate
    2-turbo salyangozunun çıkışında bulunan hortum bağlantısı
    3-hava filtre girişinin oraları (açık havaya)

    ne gider.


    şimdi biz bu 2. bağlantıyı oraya değilde
    gaz kelebeğinden hemen önceye takarsak ne gibi aksaklıklar yaşayabiliriz ?
    (arada intercooler da var)

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo çıkışındaki net, en yüksek turbo basıncını değil de intercooler ve dirsekler sonrası basınç kayıp-kaçakları yaşamış düşük basıncı baz almış olursun.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz hgt de bu sekilde bagladık bence en dogru baglantı bu sekilde motora giren net basınc

  4. #4
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Boost tepkisi gec olacaktir bence,
    sonucta hava sivi gibi degil, basinci iletirken hacimi zaman zman degisebilir.
    Built to fall....

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbodan sonra arada borular + intercooler falan oluyor
    bu kabaca 6 litre bir hacim demek

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo tepkisi çok geç olur o yüzden Peak basıncınız artar, hatta peakden sonrasındaki basınçta da dalgalanmalar olabilir..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selenoidin tepkisi yavaşlar malesef. ayrıca ordan oraya hortumda uzayacak sanırsam. oda yanlış hızda açıp kapamaya neden olur gibi geliyor bana.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  8. #8
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    THY'nin otomotiv versiyonu gibi olur. Geç gelir, geç gider, umursamaz, bahane yaratır...

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basıncı tutturmakta zorlanmıştım, ufak ufak çıkmalar inmeler oluyordu
    aynen dediğiniz gibi peak basınç tutarsız

    revizyona giden turbo, çıkış salyangozunda seleoid çıkışı olmadan geri gelmiş
    o yüzden, oraya bağlantıya mecbur kalındı
    ama kaçarı yok anlaşılan sökülecek tekrar turbo

    bu arada basınç çok fena saçmalamaya başlamış dün
    sanırım başka sıkıntılarda çıktı
    wastegate valfi problemi veya bir hortumda kaçak vs vs

    hafta sonu inceleyebiliriz
    sonucu yazarım

  10. #10
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun hemen çıkışına koyarsanız peak basınçlar bi hayli düşer aslında.. Bence turboyu açmadan önce bir de olabildiğince yakına takmayı deneyin (tabi şuanda ne kadar yakın bilmiyorm daha yakına takabilecek yer varsa..)
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    malesef başka yer yok
    dediğim gibi turbo ile bu bağlantı arasında şu an 6 litre kadar bir hacim var

    ama şu andaki sorunumuz daha farklı birşey galiba, ona odaklandık

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •