User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Clio Rs 172 Rodaj sorunsalı..

  1. #1
    35v7005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    48
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Clio Rs 172 Rodaj sorunsalı..

    Herkeze merhabalar bildiğiniz üzere aracım yatak sardıktan sonra extra birşeyler katarak toplansın istemiştim nasipse önümüzdeki hafta marşa basıyoruz yanlız rodajda araca nasıl davranmam lazm,sorun yaşarmıyım, yaşarsam bunlar ne olur merak ediyorum bide rodaj ne kadar sürmeli ? ilgilenen herkeze şimdiden teşekkürler..
    Supra'yı drag pistine koymuşlar Ahh Drift Ahh demiş

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mümkün oldugu kadar yüksek devir çevirmemeli ( birde mineral yağ kullanılmalı diye birşeyler duymuştum ama tam malumatım yok araştırabilirsiniz )
    Rodaj esnasında rollingtir v.s. dir uzak durmalı, şehir içi sakin kullanım şeklinde kullanılmalı diye düşünüyorum. Yağ değişim süreci konusunda her usta farklı birşey söylediği için, yorum yapmak istemiyorum, cok cok iyi tecrübeli arkadaşlarımız yazarlar umarım fikirlerinide, sorunsuz atlatırsınız rodajı
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #3
    35v7005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    48
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkür ederim aktarımlarınız ve iyi dilekleriniz için..
    Supra'yı drag pistine koymuşlar Ahh Drift Ahh demiş

  4. #4
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3000-4000 deviri geçmeden mineral yağ ile yaklaşık 2000km yol yapılmalı sonrasında tam sentetik yağ ile ufak ufak devri arttırarak tamamlanmalıdır
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun yol yerine şehir içinde. Bol bol kontak kapatmalı. Isıtmalı soğutmalı. Vede 500'er km'de yağ ve yağ filtresi değiştirerek ve yağın inceleyerek sakin kullanarak mümkünse 3000-3500 e geçmeden. Ama o devirede zırt diye değil gazı yedire yedire çıkılarak yapılmalı. Orj yağ filtresi kullanın. Daha sonra tam sentetik yağa geçin.Ayrıca termostatı kontrol edin mümkünse yeni olsun. Bozuk termostat ile motor geç ısınır. Motor suyu sıcaklık sensörüde yeni olsa iyi olur. Motor ısınsa bile bu sefer beyin ısınmadı diye fazla benzin basabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    35v7005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    48
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3000-4000 deviri geçmeden mineral yağ ile yaklaşık 2000km yol yapılmalı sonrasında tam sentetik yağ ile ufak ufak devri arttırarak tamamlanmalıdır
    Bu rodaj bitmeden ben kanser olur ölürüm ozaman Selçuk abi bilgiler için ayrıca teşekkürler schumi sanada..
    Supra'yı drag pistine koymuşlar Ahh Drift Ahh demiş

  7. #7

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    trafiğin yoğun oldugu yerlere girin cıkın.
    400-500km'de bir yağ değişin.
    devir 3.500'e kadar cıkarın.
    aracı 500km'ye kadar yüke bindirmeyin, bu km'den sonra yavaş yavaş yüke bindirmeye başlayın.
    yağ ve su takibini yapın.

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rodaj konusunda o kadar farklı görüşler var ki inan hakkında makale yazılsa yeridir.

    Şunları okuyup kendi fikrini edinmende fayda var;

    Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power

    New Engine Break-in Procedure

    http://en.wikipedia.org/wiki/Break-i...hanical_run-in)

    How to "Break-In" Your Newly Rebuilt Engine

    Proper Engine Break-In

    *** Engine Break-In ***

    Bunların tamamı veya herhangi biri doğrudur demiyorum. Ama çok farklı görüşler olduğunu bil yeter. Rodaj prosedürüne kimisi yüksek yük - yüksek sıkıştırma ile başlar, düşürerek bitirir. Kimisi ise düşük yük ile başlar, sonrasında yüklenir... Her ikisinin de haklı yanları var. Hangisini seçeceğine sen karar vereceksin.

    Tüm rodaj prosedürlerinde ortak vurgulanan kaçınman gereken yegane nokta rodaj süresince ısıtmadan gazlamamak ve yüksek hararetten kaçınmak olacaktır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •