User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: beyaz duman atiyor

  1. #1
    berkayguru
    Misafir

    beyaz duman atiyor

    Merhaba arkadaslar. Gecenlerde turbo fiyatlari vs icin yazmistim. Mini cooper s 2009 model. 40000 km de aracin turbosu bitti bu gidisle yani bendeki bu sansla motorda gidecek gibi. 2 hafta once ses geliyor diye servise goturdum baktilar ettiler anlamadilar. Turbodan olur falan konusurken. Aksamina egsozdan yogun beyaz duman gelmeye basladi. Cekici ile servise aldik ve 5000 tl ye turboyu yeniledik. Bmw servisi dumanin turbodan kaynakladigini ve degistiginde sikinti kalmiyacagini soyledi. Herneyse arabayi servisten alirken ilk calistiginda biraz duman gelecegini ve motor isindiginda sorunun gecmis olacagini soylediler. Fakat simdi araba ilk calistiginda duman yok giderken dumani zaten goremiyorum. Fakat durdugumda rolantide cok dikkatli bakinca bir miktar goruyorum. Bosa alip gaza bastigimda yogun bir duman atiyor ve gazdan ayagimi cekip tekrar bastigimda tekrar duman cikmmiyor. Biraz bekleyip tekrar gaza basiyorum ve tekrar duman cikiyor cekip bi daha basiyorum bi daha yok hic bisey. Dumani kokluyorum hafif yanikmis gibi bi koku geliyor. Kafayi yemek uzereyim. Servis falan hic anlamiyor bu ulkede adamlar. Daha oncede baska parca soyleyip aldirdilar fakat sonra bu parca degilmis dediler. Sorun neden kaynaklaniyor olabilir yardimci olabilirseniz. Cok tesekkur ederim. Fikirleriniz ve gorusleriniz benim icin onemli.

  2. #2

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun milinde boşluk varsa eğer egsoz palinin bulunduğu kısımdan benim bildiğim yağ kaçırabilir, burdan gelen yağ egzoz sıcağıyla yanıp duman olarak çıkabilir, servis bu yüzden turboyu değiştirmiş olabilir, turbo yeni olduğu için böyle bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum, fazla yanmamış yakıt gelirsede benim bildiğim beyaz duman atar, benim düşüncem wastegate ayarı yanlış yapılmıştır basınç az geldiğinden dolayı fazla yakıt geliyordur, bu durumda ise araç eskisi gibi yürümemesi gerekiyor, eğer eskisi gibi düzgün yürüyorsa enjektörlere baktırmakta fayda var... Yanlışım varsa lütfen düzeltin ...


    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önceki bozuk turbon egzozu yağla doldurmuştur. Katalizör ve egzozundaki yağ tamamen yanana kadar egzoz gazının sıcaklığı ile birleşen bu yağ bir miktar duman oluşturur. Turbo sıfırsa yeni turbonun yağ vereceğini düşünmüyorum. Tedbir olarak motor yağı seviyesini sık sık kontrol et.
    Bu ihtimali düşünemedim, eğer o kadar fazla yağ geldiyse egsoz kısmından geldiği için şanslısınız, diğer türlü motora yağ bassaydı turbo, motora zarar verebilirdi...

  3. #3
    JusticeForAll
    Misafir
    benim başıma gelen sizinde başınıza gelmiş . Katalizör ve egzozundaki yağ tamamen yanana kadar egzoz gazının sıcaklığı ile birleşen bu yağ bir miktar duman oluşturur. Turbo sıfırsa yeni turbonun yağ vereceğini düşünmüyorum. Tedbir olarak motor yağı seviyesini sık sık kontrol et. bizim bu sorunu yaşamamızın nedeni rektefiyecinin ölcüleriı iyi ayarlayamaması sonucu yağ kaçırdı

  4. #4
    berkayguru
    Misafir
    zamanla kendiliginden gececek yani oyle mi?

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksoz hattını muhtemelen temizlememişlerdir.
    Turbom kestiğinde eksoz hattını temizlememize rağmen ben o kokuyu 2 gün aldım.
    Ne kadar yol katettiniz bilmiyorum ama bi süre sonra kesecektir.

  6. #6
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dumanin rengi tam olarak ne renk..Butun bunlari sadece turboya baglamamak lazim cunku subaplardan da yag sizdiriyor olabilir dolayisiyla yag yakiyor olabilirsin ve mavi duman atar araba ozellikle basip isiklarda durdugunda arkanda kelle kizartiyorlarmis gibi koku gelir..beyaz dumanin yag ile pek alakasi yoktur.

  7. #7
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akbaba78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dumanin rengi tam olarak ne renk..Butun bunlari sadece turboya baglamamak lazim cunku subaplardan da yag sizdiriyor olabilir dolayisiyla yag yakiyor olabilirsin ve mavi duman atar araba ozellikle basip isiklarda durdugunda arkanda kelle kizartiyorlarmis gibi koku gelir..beyaz dumanin yag ile pek alakasi yoktur.
    Osman araba 40,000 de ?

  8. #8
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Osman araba 40,000 de ?
    baba 40 binde turboda bitmez ama..Eger araba belli sure yagsiz kaldiysa ve buna ragmen basip basip devam edildiyse illaki subaplara zarar vermistir die dusunuyorum cunku turboda degismis hala duman geliyorsa baska secenek kalmiyor kankam..

  9. #9
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akbaba78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baba 40 binde turboda bitmez ama..Eger araba belli sure yagsiz kaldiysa ve buna ragmen basip basip devam edildiyse illaki subaplara zarar vermistir die dusunuyorum cunku turboda degismis hala duman geliyorsa baska secenek kalmiyor kankam..
    Bİ DE orjinal 40.000 mi ? O da var...

  10. #10
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bİ DE orjinal 40.000 mi ? O da var...
    aynen asil o onemli olan belki 140 bindir

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Km nin pek bir önemi yok aslında amcamlar 3 - 4 sene önce sıfır connect almıştılar bayiden alıp iş yerine gelene kadar (7 km ortalama) araç sorun çıkardı motor arızası çıktı.Motor dediğin kapalı bir kutu nerde ne zaman ne çıkaracak belli olmuyor.

    Yağın rengi önemli evet beyaz duman karışım bozukluğunuda gösterir mesela.Yağa su karışma olayı yada suya yağ karışma olayı varmı ? Aslında serviste böyle bir şey olsaydı anlardılar sanıyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Km nin pek bir önemi yok aslında amcamlar 3 - 4 sene önce sıfır connect almıştılar bayiden alıp iş yerine gelene kadar (7 km ortalama) araç sorun çıkardı motor arızası çıktı.Motor dediğin kapalı bir kutu nerde ne zaman ne çıkaracak belli olmuyor.

    Yağın rengi önemli evet beyaz duman karışım bozukluğunuda gösterir mesela.Yağa su karışma olayı yada suya yağ karışma olayı varmı ? Aslında serviste böyle bir şey olsaydı anlardılar sanıyorum.
    bende onu soylemeye calisiyorum km nin onemi yok 10 bin km de bile yatak saran arabalar var..simdi benim bmw den tecrubem var borusanda eger arabanin cok onemli bi arizasi varsa o arizaya gelene kadar kucuk buyuk tum parcalari degistiriyorlar ondan sonra sorun cozulmesse demekki sorun buymus deyip komple hasirt..

  13. #13
    berkayguru
    Misafir
    arac orjinal 43000 km de. Qatarda yasadigim icin turbonun asiri sicaklarda zorladigim icin bozuldugunu dusunuyorum. yaz boyunca 50- 55 derecelerdeydik. bastan viyakliyordu turbo ben o zaman servise goturdum ve turbodan olacagini soylediler. servisten 2 gun sonrasina randevu aldim ciktim fakat aksamina duman geldi egsozdan cekici ile aldim aarabayi direk. yani duman gelirken arabayi hic calistirmadim. motorla ilgili problem var mi diye sordum baktilar hic bir sorun yok dediler BMW servisinde. hatta arabanin tum servis bakimlarinida yaptirdim Turbo degistigi sirada. benim aklima yatan egsoz hattinin temizlenmemesinden dolayi icinde biriken yagin yanmasi. servisten aldigimdan beri 250km yol yaptim henuz. gaza basmaya korkuyorum duman cok cikiyor diye.. gazdan cektigimde duman yok cunku. ayrica onemli nokta durup bosa aliyorum ve gaza basiyorum duman cikiyor. cekip tekrar gaza bastigimda duman yok. 4 5 dakika sonra tekrar ayni sekilde.

  14. #14
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egsoz istedigi kadar kirli olsun o kadar duman atmasi normal degil ama yinede kullan bu sekilde hatta otobanda fln bol bol kesiciye sokup devirli kullan duman artiyorsa sorun ciddi ama azaliyorsa tez in dogrudur..

  15. #15
    NHT39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    @NT@LY@
    Mesaj
    537
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BINECEKSEN COOLER ALMANI TAVSIYE EDERIM O SICAKLARDA COOLERSIZ BINME ORJINAL COOLERIMIZ ÇOK KÜÇÜK ÇÜNKÜ BUNU TAVSİYE EDERIM BEN BUNU KULLANIYORUM ANTALYA'DA

    Forge Motorsport | Alloy Fabrication

  16. #16
    berkayguru
    Misafir
    Tekrar servise biraktim arabayi yarin haber vericekler bakalim ins buyuk borsey cikmaz. Yoksa alip kaza yapmam gerekicek kaskodan karsilamak icin.

  17. #17
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkayguru Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrar servise biraktim arabayi yarin haber vericekler bakalim ins buyuk borsey cikmaz. Yoksa alip kaza yapmam gerekicek kaskodan karsilamak icin.
    cok etik bir hareket olur gercekten

    sonra yurtdisinda imajimiz niye bozuk...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  18. #18
    berkayguru
    Misafir
    Valla 30 binlik arabanin motor servisi sadece motoru acip en ufak bir degisikligin 20 bin liradan basladigini soyleyince yapacak birsey kalmiyor. En iyi cozum bu yani aptallik yapip arabanin parasini tekrar motora verip sonra 30 liraya satmaya calismak akil kari gibi gelmiyor bana. Zaten turbo yuzunden yeterince zarar ettim.. turkiyede olsa 5 liraya yeni bastan yaratirlardi araci. Bugun serviste yanimda musterisine fiyat cikardi. Vites kutusu icin 25 bin. Araba zaten 50 bin. Sizce deger mi? Ayrica bir ornek daha vereyim. Sirkete araba aldik 48 bine. Arac kaza yapti onden ve arkadan carptilar araba yuruyordu kazadan sonra sadece tamponlar vs yamuldu airbag acmadi. Sifir araba. Ve servis 45 bin fiyat cikardi. Kasko sifir araba aldii. Eski araba servise kaldi 2 haftalik araba. Yani boyle bir hizmete ne yapmak gerekli.??

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •