avantajlar nedir
niçin genelde race spec araçlar kullanıyorlar? çok mu pahalı bi sistem? biz el yapımı dry-sump yapamazmıyız?
sistem tam olarak nasıl çalışır?
çok mu sordum noldu ya..
avantajlar nedir
niçin genelde race spec araçlar kullanıyorlar? çok mu pahalı bi sistem? biz el yapımı dry-sump yapamazmıyız?
sistem tam olarak nasıl çalışır?
çok mu sordum noldu ya..
.....Human At Sight , Monster At Heart.....
detaylı bılgı khan abıden gelır konuyu gorunce..
çok sormadın elimde çok güzel bir döküman var fırsatım olmadı koymaya onu bulup siteye koyarım.
Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
özellikle G kuvvetinden viraj frenaj hızlanma gibi nedenlerden dolayı yağın hareketi normal yağlama olan motorlarda çok iyi olmayabilir yada etkilenebilir bunu karter içinde kullanılan dalga kıran vs yada diğer elemanlarla engellemeye çalışsakta tam anlamıyla mümkün olmuyor
dry sumpta ise yağı ayrı bir hazneden alarak pompa motora basıyor tabi aşama aşama 3 stage 4 stage 5 stage vs vs değişik kademede motora yağ basabilirsin yada çekebilrsin yapıısı itibariyle pompa devirle paralel olarak basınç ve debiyi artırarak yağı gönderir motora tabi karter yapısı ön taraf yağ pompasının takılacağı yer yağ haznesi gibi durumları düşünmek gerekir karter tasarımı daha farklı çünkü, aynı zamanda yağı daha iyi soğutmak, daha iyi muhafaza etmek, daha yüksek basınç ve debi elde etmek mümkün pompanın bir tarafı yağı basarken bir tarafı yağı çeker, daha farklı daha özel imalatlarda yapılabilir, ciddi motorlarda büyük yağ kapasitesi ile kullanmak mümkün mantıklı miktarda tabi20ltlik falan gördüm
el yapımı derken illaki iyi bir pompa almak gerekir yağ haznesi falan onlar yapılır karter yapmak var normalde döküm olarak yada cncde aluminyumdan tamamen üretenlerde mevcut yapılacak tadilata ve kullanılacak elemanlara göre yağ pompasının olduğu kısım tadilat isteyebilir orayada bir kapak imalatı gerekebilir bu tip bir kaç büyük elemanı imal etmek gerekebilir
diğer avantajları arasında motorun karteri biraz daha küçüldüğü için daha alçağa yerleştirilerek daha düşük bir ağırlık merkezi sağlanabilir, motorun(pompanın) yağsız kalma ihtimali arıza hariç yoktur normal yağlamalı motorlar gibi
körler sağırlar
1) ağırlık merkezini yere yaklaştırmak için motorları daha aşağı konumlandırmaya olanak sağlıyor
2) yüksek g yenilen virajlarda sürekli olarak motor yağını ndalgalanıp yağlamayı zorlaştırmasının önüne geçerek dışarda bir tankta yağı tutuyor.
3) soğutmaya da bir kaç faydası var.
4) sonradan çevirmek için kitler mevcut bzı motorlara.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
kaynak:google
tesisat şemasından görüldüğü gibi yüksek basınç ve debide yolllanıp tekrar toplanarak kullanılıyor
körler sağırlar
Her araca uygulanabiliyormu bu ?
semih ve omer cok guzel aciklamalar yapmislar.
genel amac ikisininde acikladigi gibi yuksek hacimli ve yuksek basincli kesintisiz bir yaglama saglamak, her yonden olusabilecek G kuvvetine karsi yaglamada olusabilecek zayiflik ve kesintilerin onune gecmek.
ekstra avantajlari ise yag basincini, flowunu, hacmini(lt) ve isisini istediginiz duzeyde tutabilmenizi saglamasidir. Cok pahaliya mal oluyor cunku pompa, hortumlar, tank, karter, radyator ve fitinglerin en kaliteli urunlerden tercih edilmesi gerekiyor.
yuksek guc icin toplanan yaris motorlarinda, bosluk ve toleranslar, yuksek yaglama kapasitesine gore daha farkli yapabilir.
bir ariza yasanmadigi surece ana veya kol yataklardan veya amerikanlarda egzantriklerden sorun yasama ihtimali minimuma duser.
bence gunluk bir aracta ne kadar gereksiz ise, yaris veya ileri duzeyde bir modifiye icin hazirlanan araclarda da bir o kadar gereklidir.
Guc;
Bilgi ve Tecrubedir.
Sadece yüksek hacimli, güçlü araçlardamı kullanılır, mesela 200 hp civarı atmosferik 106 saxoda kullansak faydası zararı olurmu ?
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
Tamam pistte kullanmıyorum arabayı ama hızlanma esnasında da bir g kuvveti oluşur yağlamayı azalta bilirmi acaba
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
Aracın yag pompası iptal olacaksa, krankın uzerinden bir yük daha kalkmış olacagından guc artabilir bence![]()
kranktan ayrıldığını kim söyledi. Gücünü yine krank üzerinden alıyor.
IN BOOST WE TRUST
Krankın yağa çarparak sürtünmeden kaybettiği gücü bu sistemle kazanabilirsiniz her halukarda yağ pompası kranka bağlanıcak ama krank daha az sürtünmesiz bir ortamda haraket etmiş olucak
Valla 1-2 kere tekrar okudum ama hiçbirşey anlamadım. Kuru karter olunca krank yağa çarpmıyor mu yani.Normalde kranktaki dişli ile çalışan çalışan yağ pompası bu sefer dışarıdan krank kasnağına takılı bir kayış ile yağ pompasını çalıştırıyor. Yoksa krank açısından başka bir fark yok. Gene vıcık vıcık yağ içinde.
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)