User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: kuru karter yağlama - Dry sump

  1. #1
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    kuru karter yağlama - Dry sump

    avantajlar nedir
    niçin genelde race spec araçlar kullanıyorlar? çok mu pahalı bi sistem? biz el yapımı dry-sump yapamazmıyız?
    sistem tam olarak nasıl çalışır?
    çok mu sordum noldu ya..
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    detaylı bılgı khan abıden gelır konuyu gorunce..

  3. #3
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok sormadın elimde çok güzel bir döküman var fırsatım olmadı koymaya onu bulup siteye koyarım.
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özellikle G kuvvetinden viraj frenaj hızlanma gibi nedenlerden dolayı yağın hareketi normal yağlama olan motorlarda çok iyi olmayabilir yada etkilenebilir bunu karter içinde kullanılan dalga kıran vs yada diğer elemanlarla engellemeye çalışsakta tam anlamıyla mümkün olmuyor

    dry sumpta ise yağı ayrı bir hazneden alarak pompa motora basıyor tabi aşama aşama 3 stage 4 stage 5 stage vs vs değişik kademede motora yağ basabilirsin yada çekebilrsin yapıısı itibariyle pompa devirle paralel olarak basınç ve debiyi artırarak yağı gönderir motora tabi karter yapısı ön taraf yağ pompasının takılacağı yer yağ haznesi gibi durumları düşünmek gerekir karter tasarımı daha farklı çünkü, aynı zamanda yağı daha iyi soğutmak, daha iyi muhafaza etmek, daha yüksek basınç ve debi elde etmek mümkün pompanın bir tarafı yağı basarken bir tarafı yağı çeker, daha farklı daha özel imalatlarda yapılabilir, ciddi motorlarda büyük yağ kapasitesi ile kullanmak mümkün mantıklı miktarda tabi 20ltlik falan gördüm

    el yapımı derken illaki iyi bir pompa almak gerekir yağ haznesi falan onlar yapılır karter yapmak var normalde döküm olarak yada cncde aluminyumdan tamamen üretenlerde mevcut yapılacak tadilata ve kullanılacak elemanlara göre yağ pompasının olduğu kısım tadilat isteyebilir orayada bir kapak imalatı gerekebilir bu tip bir kaç büyük elemanı imal etmek gerekebilir

    diğer avantajları arasında motorun karteri biraz daha küçüldüğü için daha alçağa yerleştirilerek daha düşük bir ağırlık merkezi sağlanabilir, motorun(pompanın) yağsız kalma ihtimali arıza hariç yoktur normal yağlamalı motorlar gibi
    körler sağırlar

  5. #5
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1) ağırlık merkezini yere yaklaştırmak için motorları daha aşağı konumlandırmaya olanak sağlıyor
    2) yüksek g yenilen virajlarda sürekli olarak motor yağını ndalgalanıp yağlamayı zorlaştırmasının önüne geçerek dışarda bir tankta yağı tutuyor.
    3) soğutmaya da bir kaç faydası var.
    4) sonradan çevirmek için kitler mevcut bzı motorlara.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)





    kaynak:google

    tesisat şemasından görüldüğü gibi yüksek basınç ve debide yolllanıp tekrar toplanarak kullanılıyor
    körler sağırlar

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her araca uygulanabiliyormu bu ?

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet ama gerek yok

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    semih ve omer cok guzel aciklamalar yapmislar.
    genel amac ikisininde acikladigi gibi yuksek hacimli ve yuksek basincli kesintisiz bir yaglama saglamak, her yonden olusabilecek G kuvvetine karsi yaglamada olusabilecek zayiflik ve kesintilerin onune gecmek.
    ekstra avantajlari ise yag basincini, flowunu, hacmini(lt) ve isisini istediginiz duzeyde tutabilmenizi saglamasidir. Cok pahaliya mal oluyor cunku pompa, hortumlar, tank, karter, radyator ve fitinglerin en kaliteli urunlerden tercih edilmesi gerekiyor.
    yuksek guc icin toplanan yaris motorlarinda, bosluk ve toleranslar, yuksek yaglama kapasitesine gore daha farkli yapabilir.
    bir ariza yasanmadigi surece ana veya kol yataklardan veya amerikanlarda egzantriklerden sorun yasama ihtimali minimuma duser.
    bence gunluk bir aracta ne kadar gereksiz ise, yaris veya ileri duzeyde bir modifiye icin hazirlanan araclarda da bir o kadar gereklidir.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  10. #10
    killererkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    tr - ist
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkese teşekkürler
    cidden aydınlatıcı oldu..
    .....Human At Sight , Monster At Heart.....

  11. #11
    Aydın22B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bakımı ömrü nasıl oluyor bu kurukarterın cvp ıcın sımdıden tesekkur üstadlar

  12. #12
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece yüksek hacimli, güçlü araçlardamı kullanılır, mesela 200 hp civarı atmosferik 106 saxoda kullansak faydası zararı olurmu ?
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  13. #13
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam pistte kullanmıyorum arabayı ama hızlanma esnasında da bir g kuvveti oluşur yağlamayı azalta bilirmi acaba
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  14. #14

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın yag pompası iptal olacaksa, krankın uzerinden bir yük daha kalkmış olacagından guc artabilir bence

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kranktan ayrıldığını kim söyledi. Gücünü yine krank üzerinden alıyor.
    IN BOOST WE TRUST

  16. #16
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krankın yağa çarparak sürtünmeden kaybettiği gücü bu sistemle kazanabilirsiniz her halukarda yağ pompası kranka bağlanıcak ama krank daha az sürtünmesiz bir ortamda haraket etmiş olucak

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Krankın yağa çarparak sürtünmeden kaybettiği gücü bu sistemle kazanabilirsiniz her halukarda yağ pompası kranka bağlanıcak ama krank daha az sürtünmesiz bir ortamda haraket etmiş olucak
    Valla 1-2 kere tekrar okudum ama hiçbirşey anlamadım. Kuru karter olunca krank yağa çarpmıyor mu yani. Normalde kranktaki dişli ile çalışan çalışan yağ pompası bu sefer dışarıdan krank kasnağına takılı bir kayış ile yağ pompasını çalıştırıyor. Yoksa krank açısından başka bir fark yok. Gene vıcık vıcık yağ içinde.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •