User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Ateşleme bobini hakkında?

  1. #1
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ateşleme bobini hakkında?

    Aynı blok tipi turbo ve non turbo modeller arasında bobin farkı varmıdır?Mesela imprezanın 2.0 R ile sti ateşleme bobininde değer farklılıkları varmıdır?Ya da bende galant vr4 var.Aynı motoru kullanan eclipse ya da sonatanın değerleri aynımıdır?Anti parantez belirteyim eni boyu görüntüsü aynı.
    Nadide şeyler değerlidir.

  2. #2
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Galiba kimsenin bilgisi ya da fikri yok.
    Nadide şeyler değerlidir.

  3. #3
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ateşleme gücü farklı olması gerekir ama araba firmaları aynı kullanıyor olabilir..
    Neden farklı olması gerekir dememin sebebi de piston içindeki basınç ne kadar yüksek olur ise elektriğin iletimi o kadar zor olur ve buji aralığı düşük olması gerekir..
    Bu yüzden de genellikle turbo arabalarda bobin voltajları daha yüksek olması gerekir..

    Atmosferik aracın bobinlerini turboya takarsanız problem olabilir, ama turbo bir aracın bobinleri atmosferik araçlarda muhtemelen sorun olmaz.. (sıkıştırma flan çok yüksek olursa işler tersine dönebilir )
    Sıkıştırması yüksek bi arabanın piston içi basıncı, düşük basınçlı turbo bir arabadan yüksek olabilir..

    :Ölçüm yapmak en doğrusu olur..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu tamamen üreticinin tercihine bağlı. Üretim, stok ve lojistik maliyetini düşürmek için atmosferik motora da turbo ile aynı bobini koyabilir. Ama üretimde farklılaştırmaya gitmek de isteyebilir. Genelde japonlar aynı oluyor. Ama bu tamamının aynı olacağını göstermez. Model bazında parça numaralarından kıyaslamak lazım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgiler için teşekkürler.Bu akşam ebay den filan gördüğüm kadarıyla fark yok.Gündüz vakti bir kaç farklı bobin inceleyip bir souca varırım saırım.
    Nadide şeyler değerlidir.

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Audi/VW in FSI bobinlerini tavsiye ederim.. Hem fiyatları uygun hem de ateşleme güçleri çok yüksek..
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için teşekkürler.Bu akşam ebay den filan gördüğüm kadarıyla fark yok.Gündüz vakti bir kaç farklı bobin inceleyip bir souca varırım saırım.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •