evet miniks, hatta o map sensörünün diğer adı bekçi düdüğüdür..onun fişini çeksen bile araba stop etmez ama rölanti bozulur..
saçma sapan aletler bu pug grubu walla :)
Printable View
kardeş lamda sensörü bozuksa sürekli arabaya fakir sinyali gönderiyodur oda arabanın boğulmasına belli bi süre sonra stop etmesine neden olur stop edince boğulduğundan dolayı araba zor çalışcaktır onun haricinde aynı sorunu benzin regülatörüde yapar ama bizim arabalarda bozulanını hiç görmedim akü ile motor arasıonda şanzımanın üzerinde lamda sensörünün soketi war kırmızı onu sola kaydırıp soketten ayır araba çalışmıyorken bak bakalım düzelicekmi düzelirse takmanada gerek yok pek de bi işe yaradığını söliyemem
Şahancım rölanti sensörünü deiştirdim yani sorun ondanda deil 4000den sonra stop etme olayıda şöyle 5000 üstü cevirince %80 stop ediyor ama devir cevirince stop etmessede rölantide bi bozukluk oluyor.Dediklerinizide yapıcam arkadaşlar bide şöyle bişe var ecuya giren sokete baktım bugün scart şeklinde ztn o ecuya giren kısımda kücük bi tel var o giriş arızalandıysa arıza gitsin iletsin diye yapmış olabilirler diye düşündüm o yüsden böyle bişey yapmış olablir mi.Enteresan arabalar gercekten bu 106 lar (:
işte peugeotun tek ve en buyuk sorunu, genelde cozum buluyo ama harbiden tam bi efsane 206gti da filan da oluyo.
rolanti artıyo yuksek devirlerde kalıyo yada tam tersi devir dusuyo araba istop ediyo.
rolanti motoru degil dir ama , rolanti duzgun iken fişini cekip bi deneyin, devir artıcakmı yada istop edicekmi, birde gazlarken tekleme sorunu olucakmı???
ecu girişindeki sokettende olur onun devamındaki kablolardan da yapar..hepsini geçtim makinaya bağlattığında arıza veriyor mu? bide tps dediğimiz (throttle positioning sensor) gaz kelebeğinin altında bulunur..parçacılar ve tamirciler potansiyo metre olarak bilirler..bunun fişini çektiğinde araba stop ediyorsa sağlamdır..birde bu map sensörün değişti mi? genelde map sensörü stop etme yapmaz birde sürekli rölantiyi bozar..en mantıklısı makinaya bağlatmak..
ya ne karmaşık bi durum ya :( Harbi uyuz oldum arızaya şimdi..
ya benimde benzın ısığı yanarken vıraja girince kesıklık yapıo..pompadanmıdır acaba?
ayrıca bazen stop edıo rolantıde bazende etmıo kafasına göre takılıo( gaza bi kere yuklenınce hiçbi sorun kalmıo):soru:.. bana benzını bı fazla yolluyo bazende az gelıo gibi gelio..:confused:
5-6 defa yolda kalmısımdır su ana kadar benzın bitmesınden dolayı:)
bgn bi tamircie gittim bilgisayara baglatmak için fakat araba bilgisayara baglanmadı adam bilgisayar soketinde bi arıza var dedi benimde aklıma acaba tesisatta mı bi sorun var sorusu geliyor şimdi bilgisayara baglanmadıgına göre demekki bunun tesisatındada bi sorun olabilir yanlış mı düşünüyorum??? ewt şahan map sensörü degişti yeni aldım potansiometreyide cekince araba stop ediyor kafayı yicem bu gidişle ben .... :(
Rolanti motorundandır.Aynısı bende de oluyordu geçenlerde çıldırdı ,
araba 3500 rpm de takılı kaldı bu sefer öle servise gittim.
Bir arkadaş koymuş parçanın resmini o alet deyişti ilk olmadı zannetim,
usta dedi alet yeni olduğu için kontağı kapat aç 3-4 kere yaptım kendine geldi herşey.
şimdi mahşallahı var sorunsuz krank filtresinin olduğu yerde olan alet
http://img208.imageshack.us/img208/3507/49401oo4.jpg
Birde bu parçaya baktır sorununz çözülecektir diye tahmin ediyorum.
Olmaz ise gel bizim ustaya gidelim sesinden anlar o :)
rolanti motoru.
Olmaz ise gel bizim ustaya gidelim sesinden anlar o :)[/COLOR][/B][/QUOTE]
Erel arkadaş bursada :)
eLediğiniz şıkLar oLmus gaz keLebeğinden we uzerındekı maptir rolantidir bu sensörLerden doLayı anLLattıgın arızayı werir ama değiştin düzeLmemiş.
ELektrik tesisatı arızası geneLde yururken keser acar aracı ani woLtaj kaybından doLayı aynı sekiLde bobin arızası da.. 306gtida yasamıstık bu sorunu kompLe motor tesisatını değiştirmiştik ama onunkı bir hayLi yıpranmıstı..
Benzin pompası değiLdir muhtemeLen cunku devır cevırıorum bosa atıorum stop edıo dıosun devır cevırıcek basıncı sagLayan pompa rolantı de de pek aLa tutması Lazım.
Beyne atıLan işLemi haLİL iLe birLikte İstanbuL'da yaptırdıysanız biz yapmıstık kısa süre önce.. Eger öyLeyse işenen benzin aLınan hava orjınaL ayarLarında beyinde..
Çiğ atıo demişsin bana kaLırsa suanda sorunun subapLarının acma kapama zamanLaması..
Motorun eks ayarı beynının önceki karısım ayarna göre acıktı.. Şimdi daha az benzin geLio beynın stock oLdugundan ama ayarLar önceki durumda zaten oksıjen sensörun yok headers oLdugundan gazLadıgında arac fakıre kaLıo ya devır cevıremeden kesıo ya da dediğin gibi bosa attıgında duzensızLıkten doLayı stop edıyor.
o zaman sensörlerinde bir sorun gözükmüyor..rölanti sensörü ve tps değiştiyse ve map sensörü de stop etme yapmayacağı için anlaşılan ana tesisat kablosunda kopuk yada bi terslik var..ecuya giden kabloları elektrikçiye ölçtür..bilgisayara bağlamaya çalışan arkadaş senin sorununu çözecektir..birde eğer sorun olmazsa orjinal yazılımı tekrar yükletmeni öneririm..
ewt cagdaş haloyla beraber sizin serviste attırdık yazılımı fakat bişi degişmedi devir kesici iptali düzeldi artık limitöre giriyor araba tek değişiklik bu oldu... Ugraş ugraş cıldırcam artık olmadı alcam gelcem arabayı abin bi halletsin su ilginc arabayı :) :) Ama su kabloları komple bi ölctürsem ben iyi olcak sanırım cünkü gercekten tesisatı cok karışık heryerden bi kablo cıkıo hepsini koparasım geliyo :(