User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: PPR Engineering Race Port Design - Port Polish işlemi farkı

  1. #1
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    PPR Engineering Race Port Design - Port Polish işlemi farkı

    Race port işlemini yakından tanıyalım istedim. Uzun zamandır Race port design ile port polish işleminin arasındaki farkı anlatmak istiyordum. Bu güne kısmetmiş.

    Eklediğim fotoğraflar oem port yapısını ve race port yapısını görüntüsünü içermektedir.

    Race port Design işlemi:Motor hacmi, egzantrik değerleri, statik sıkıştırma oranı gibi motor karakteristik özelliğini içeren verileri göz önünde bulundurularak hesaplama işlemi yapılır, port throat ve short turn radius kısmının hangi açıda yapılması gerektiği bulunur ve yapılan hesaplamalar doğrultusu ile yeni baştan port dizaynı yapılır.Aynı zamanda port hacmide cok önemlidir.Bu işlem port genişletme ile alakası olmayan, tamamen flow ve fps değerini arttırmaya yönelik yapılan bir işlemdir ve gercek anlamda uğraşan firmalar sayılıdır. Öte yandan port design yani race port sadece port kanalı genişletilerek yapılan bir işlemde değildir.Bu yazıda kısaca belirttiğim gibi bütün bu işlerin altında toplanan aşamaların geneline race port design adını veriyoruz.İnternette race port design ile ilgili bilgiler kısıtlı olduğundan genel bilgi olsun diye bu yazıyı yazdım. Tabiki daha yazılacak cok fazla sey var. İşlem hakkında genel anlamda ne olduğunu bilsek yeterli olacaktır arkadaşlar.

    Port Polish işlemi:Yani Port parlatma işlemi adından anlaşıldığı gibi portları istenilen pürüzlüğe ve parlaklığa getirme işlemidir. Uzaktan yakından race port veya port design ile alakası yoktur. Bu işlemi ilk uyguluyan ve yaygınlaştıran 1938 li yılların baslarında Amerika dır.O zamanın sartlarına göre fabrikasyon araçların kapaklarının döküm hatalarının fazlalığından dolayı popüler olmuş bir işlemdir.Döküm hataları oluşan yerleri kazıyıp, kazınan yerleri istenilen yüzey elde edilene kadar parlatma işlemidir. Gün geçtikce bu işlemin popüleritesi artmıştır. Fabrikasyon araçların iş gücü, zaman kaybı ve ekonomik bakımdan maliyeti artacağından dolayı uzak durmaktadırlar. Bu işlem işinin ehli kişiler tarafından yapılmalıdır.

    Oem port - Race port design fotoğraflarda gördüğünüz işlem ile açı görüntüsünü 3D olarak görebilmek için yapılmış bir yöntemdir. Ayrıca bizim icin extra daha iyi bir şey daha var 3D flow programında da değerlendirmeler yapabiliyoruz.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  2. #2
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline saglık Kaan.Gayet acıklayıcı olmus.
    DynoDynamics in Ecutuned

  3. #3
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi musadenle birsey sormak istiyorum, bu port yapisinin atmosferik gibi turbo araca da etkisi var mi?
    yoksa atmosferik kadar onemli degil mi? (yine onemlidir elbet ama atmosferik kadar can alici oluyor mu?)
    If you have no LAG, you have no turbo..

  4. #4
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi musadenle birsey sormak istiyorum, bu port yapisinin atmosferik gibi turbo araca da etkisi var mi?
    yoksa atmosferik kadar onemli degil mi? (yine onemlidir elbet ama atmosferik kadar can alici oluyor mu?)
    Her ikisindede büyük önem taşıyor turbo araç port tasarımı ile n/a araç port tasarımı tamamen farklı oluyor.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline sağlık, bence konunun yeri makaleler bölümü, oradaki birçok konudan değerli bilgiler var burda

    Makaleler & Teknik Bilgiler - TechTurkey Forum

  6. #6
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gayet açıklayıcı ve güzel olmuş eline sağlık

  7. #7
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bilgiler, güzel anlatım..
    Teşekkürler
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  8. #8
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaptığınız işlemler ilgili video desteklersiniz daha güzel paylaşım olur diye düşünüyorum.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  9. #9
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi sadece race port yapisiyla bir motorun dyno egrisindeki degisimle ilgili ciktilar var mi acaba elinde?
    eger oyle datalar varsa ekleyebilirsen cok daha guzel bir konu olur diye dusunuyorum..
    hem merakta etmiyor degilim egriyi ne denli degistirir acaba diye de
    emegine saglik..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  10. #10
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi sadece race port yapisiyla bir motorun dyno egrisindeki degisimle ilgili ciktilar var mi acaba elinde?
    eger oyle datalar varsa ekleyebilirsen cok daha guzel bir konu olur diye dusunuyorum..
    hem merakta etmiyor degilim egriyi ne denli degistirir acaba diye de
    emegine saglik..
    S2000 aynı dynoda ölçülmüş race port farkı açıklamada mevcut örneklerden en güncellerinden bir tanesi Dyno Dynamics ölçümü
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...83940651_n.jpg
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  11. #11
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaptığınız işlemler ilgili video desteklersiniz daha güzel paylaşım olur diye düşünüyorum.
    Dikkat ederseniz genel bilgi verdim yukarıda detaya girmedim video detay oluyor detayda bizim işimiz olduğu için .Ayrıca resimde Görmüş olduğunuz teknik teknoloji gerektiriyor yapması basit bir işlem değil ve dünyada bu tekniği kullanan cok cok az firma var ve bunu paylaştım görsellik adına yetmezmi
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  12. #12
    twstr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu portları cnc de ıslerken 5 eksen tezgah mı kullanıyorsunuz yoksa 3 eksende t freze, ball nose takımlarla mı yapıyorsunuz?
    3 eksende yapılabilitesi varmıdır acaba ? ya da spontane calısmayan bı 5 eksen indexli cnc de?? kendı aracım ıcın once bır bozuk kapakla ugrasıp kendıme yapma planım varda..
    Meslek sırrınız degılse bıraz bılgı alabılırsem mutlu olurum

  13. #13
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı twstr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu portları cnc de ıslerken 5 eksen tezgah mı kullanıyorsunuz yoksa 3 eksende t freze, ball nose takımlarla mı yapıyorsunuz?
    3 eksende yapılabilitesi varmıdır acaba ? ya da spontane calısmayan bı 5 eksen indexli cnc de?? kendı aracım ıcın once bır bozuk kapakla ugrasıp kendıme yapma planım varda..
    Meslek sırrınız degılse bıraz bılgı alabılırsem mutlu olurum
    Bu portlar 5 eksen cnc de yapılmış portlardır.Cnc'de kapak işliye bilirsiniz ancak race port yapamazsınız tabiki mesleki sırrımı vermem burda yazarsam sizede öğretmiş olurum ben o yüzden genel olarak yazacağım ancak sunu söliyebilirim dünya genelinde cnc ile yapılmış güç alamamış 100 lerce örnek mevcut nedenine gelirsek hesap kitap işleri hiçmi hiç kolay değil zaten bize para kazanmamızı sağlayan bu farklılıklardır cnc yapacağınız işlemler sonucu onlarca ayrı bölgede port içinde dead point oluşlturabilirsiniz buda aracınızın gerilemesine neden olacaktır.Diğer bir yüzü flow test olayı flow testi en önemlisidir cnc de yapmaylada bitmiyor yaptığınız ürünü test etmek zorundasınız bunun içinde flow bench'e ihtiyacınız var.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  14. #14
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline saglık kaan gayet acıklıyıcı olmus başarıların devamını dilerim.
    DRİLL
    Dr.Ecu

  15. #15
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaan paylaşim icin tesekkurler , yaptigin isleri yakindan goren biri olarak ve yurtdisina yaptigin isleride bildgim icin seni tebrik ediyorum
    Porsche lere isledgin kapak R56 lara yaptgin emme manifoldu ( saka degil 0 dan kendi yapiyo normalde R56 minilerin emme plastiktir )ve bircok alanda ciddi basarilarin var e tabi bunun sebebi alayli olan degil bildgin okulunu okumus olman basarilarinin devamini dilerim kanka

  16. #16
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne zaman manifold yapıoz
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

  17. #17
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline saglik kardesim massallah

  18. #18
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EK648 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eline saglik kardesim massallah
    beyaz port dökümleri senin arabanın.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  19. #19
    chiefkadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    8.519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni projemiz F22'nin kapağı yakında elinde Kaan'cım hünerli ellerinle gerekeni yaparsın
    Şöyle bi foto buldum olayı az çok izah ediyo herhalde


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •