Atmosferik benzinli bir aracı nasıl daha sessiz hale getirebiliriz.
Atmosferik benzinli bir aracı nasıl daha sessiz hale getirebiliriz.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Araç içi yalıtım ile daha sessiz bir hale getirebilirsiniz aracınızı. Bu sayede zaten kabin içi motor sesi de azalıyor.
Ana başlıklar motor sesi egzoz sesi ve yol sesi
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
araç altına ve çamurluk içlerine yalıtım .. yol sesi için.
egzoz sesi için ise , susturucu eklenebilir.
motor sesi için, kaput keçesi ve ön panele yalıtım
Konu açılmışken sorayım çamurluklara pütür uygulanması ne kadar mantıklıdır ? Sese etkisi fark eder mi ?
arac marka model ?
“Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
Pütürde aşırı beklentiniz olmasın sonuçta 6-7 mmlik bi kalınlığı var gerçi atmanıza bağlı değişebilir bu ölçü...
Sınır yoksa.Önce içten. Araba ne var ne yok sökülür.Koltuk,taban halısı,kapı içleri,dashboard vs.Bütün panel boşluklarına yalıtım süngeri doldurulur.İç mekan komple yalıtım malzemesi ile kaplanır.Tavan,direkler,kapı içleri dahil.Üstüne istenirse tabana içten würth sprey kutudaki pütür atılabilir.En önemli kısım dashboardın arkası.Orayı düzgün biçimde izole ederseniz motor sesi ciddi azalır.Sonrasında araç geri toplanır.Takılırken eğer plastiklerin oturma yerlerine,olası ses yapabilen yerlere kaplama yapılabilir.Hatta geri takılırken vidaları,civataları yenisi ile değiştirmek iyidir.Kaput keçesi hiçbir işe yaramıyor.Boşuna ağırlık.Davlumbazlar ve aracın altı komple 2 kat pütürlenir.Bagaj kısmındanda ses gelir.Orayada özen gösterilebilir.Kapı ve cam fitillerinin orjinali alınır ve takılır.Eğer sınır yok derseniz.Motor komple sökülür.Motor havuzu ve özellikle şanzımanın üst kısmında ki bölüm dynamat gibi bir malzemeyle kaplanır.Hatta alta pütür atıp üstü kaplanabilir.Egzozun ortadaki tüneli komple sargı ile sarılır.Alt tarafa pütür düzgün atıldıysa zaten sıkıntı olmaz.He bunun üstüne çok çok ince güzel bi ses sistemi yapılırsa nokta olur.
Benimde böyle bir sorunum var arabam 91 nissan altima. Arabamda 3 adet susturucu var ama yine egzoz uğultusundan kurtulamıyorum. Acaba son susturucuyu mu büyütsem.
Ben motor sesi için şöyle birşey düşündüm. Aracı içerden ne kadar yalıtım yaparsak yapalım yinede tam yalıtım yapmış olmuyoruz. Motor bölümündeki sesin öncelikle kupa ile temasını önlemeliyiz. Motor duvarında motor tarafından hiç bir yalıtım yoksa içerden ne kadar yalıtım yaparsak yapalım o duvara çarpan ses kupada gezecek ve yankı yapacaktır.
İnşallah inmesi icap etmez ama olurda motoru bir daha indirirsek o dediğin işlemide yapacağımiç kısıma zaten el attık içe yapacak bir şey kalmadı.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Çoğu yeni araçlarda özellikle üst sınıf araçlarda olan bir malzeme var. Motor duvarında ve şanzıman havuzunda kullanılıyor. Siyah bez gibi sekmanlarla tutturulan bir malzeme bu nedir bunu bulmak mümkün müdür.
kaput etrafına fitil
motor altına kaplama
gögüse motor içinden elyaf tarzı izolasyon
kaput altına da izolasyon mazlemesi yapıştırırsan çok çok daha sessiz oluyor.
“Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
Bende dağıttım arabayı 2 haftadır dağınık, bitüself ve sünger ile yalıtıyoruz,bagajı %100 oranında kapladık,arkadaki bassın sesi değişti. arkada oturanlara gelen tıkırtı hiçbirşey yok.Aşırı farkediyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)