User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Şanzıman ve motor ?

  1. #1
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Şanzıman ve motor ?

    Şanzıman ve motor hacminin hiçbir bağlantısının olmadığını düşünürdüm ama geçenlerde bir ustam dediki aynı araçtan 1.6 ve 1.8 motor seçenekleri var motorlar aynı piston çapları vs. herşeyi aynı ancak şanzıman farkı var burdan hacim farkıda doğuyor motoru besliyor filan dedi bana biraz saçma geldi ama ciddi manada araçların arasında farklar da var güç olarak çekiş olarak sizce böyle birşey doğrumu soruyu bilgili arkadaşların cevaplamasını istiyorum bana göre demeyin bildiğinizi söyleyin lütfen simdiden teşekkürler..

  2. #2
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Net cevap hacim farki sanz. Olmaz. Cevaplara hazir olun

  3. #3
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ustan ne icmis bizede soylesin veya hangi ustaymis bidaha gitmeyelim diyenler cikar mi

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ustanın haklı olduğunu söyleyebilirim..1.6 aracın şanzumanı 1.8 aracın şanzumanına güç farkından dolayı kısa gelebilir..araç güçlendikçe şanzuman kısalıyor bu yüzden 1.8 in şanzumanı biraz daha uzun olabilir.
    Crm performance

  5. #5
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iyide anlatilmak istenen ayni motorlu arabanin sanz farkli oldugu icin 1.8 oldugu yani alakasiz bisey.

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlamak istediğim gibi anlamışım alakasız tabi..şanzuman hacim yaratmaz.
    Crm performance

  7. #7
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alper_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlamak istediğim gibi anlamışım alakasız tabi..şanzuman hacim yaratmaz.
    Sizin anladığınız gibi anlattı usta zaten.. Gitmek istemeyen gitmez zaten alaında kendini kanıtlamış biridir ismini veripte saçma sapan sebeplerden adamın adını lekelemek istemem zaten 1.8 ile 1.6 arasında pekte bir fark yok heleki 1.4 motorla 1.6 arasında çok çok ufak farklar var piston çapı filan aynı adam 1.4 e 1.6 şanzımanı koyarsan hacim yükselir demiyor zaten sadece motorun içindeki gücü tam anlamıyla kullanabilirsin demek istedi şanzıman farkından dolayı 1.8 modeli çıkan araçlar varmış örneğin rover 400 serisi ile landrover freelander'ın eski modellerindeki 1.8 in aynı motor içinin parçalarına kadar aynı olduğunu sadece şanzıman farkı olduğunu söyledi kendisi adanada 1 numaralı rover servisi anlayan anlamıştır zaten..

  8. #8
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunu bilmeyen usta yokdur herhalde kaportaci bile bilir bunu sanzumanin hacmi etkikeneyecegini. Bence usta kendini anlatamadi yada yanls anladnz

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin anladığınız gibi anlattı usta zaten.. Gitmek istemeyen gitmez zaten alaında kendini kanıtlamış biridir ismini veripte saçma sapan sebeplerden adamın adını lekelemek istemem zaten 1.8 ile 1.6 arasında pekte bir fark yok heleki 1.4 motorla 1.6 arasında çok çok ufak farklar var piston çapı filan aynı adam 1.4 e 1.6 şanzımanı koyarsan hacim yükselir demiyor zaten sadece motorun içindeki gücü tam anlamıyla kullanabilirsin demek istedi şanzıman farkından dolayı 1.8 modeli çıkan araçlar varmış örneğin rover 400 serisi ile landrover freelander'ın eski modellerindeki 1.8 in aynı motor içinin parçalarına kadar aynı olduğunu sadece şanzıman farkı olduğunu söyledi kendisi adanada 1 numaralı rover servisi anlayan anlamıştır zaten..
    şanzumanlarda ufak tefek farklılıklar olabiliyor..peugeot tan örnek verecek olursam; 1.4 ün şanzumanı 1.6 dan kısadır..106 gti dan iki farklı grup çıkıyor..uzun olanı 307 de de kullanmışlar..usta 1.8 arabanın şanzumanı 1.6 dan farklıdır gücü daha iyi yaymak ve kullanabilmek için, 1.6 hemen bitirmesin diye bir parça uzun oranlı yapılmış dediyse doğruluk payı var..sadece şanzuman farkından 1.8 olayına birşey diyemeyeceğim duymadım.
    Crm performance

  10. #10
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde 18 herzaman 1.8 demekmi? Yanlis hatrlaimiyorsam bmwde 18 olup 2000 hacim vardi diye biliyorum. Yanlis hatrlayir olabilirim. Sadece ornekti tabi ama kim ne derse desin sanz. Cc yi degistirmez.

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usta ne anlatmış tam anlayamadım ancak bence vites oranlarını söylemek istemiş sonuçta motorun bir gücü var birde bunun yere aktarılması var.Güce orantılı şekilde kullanılacak sonuçta.

    Motoru beslemesi motorun gücüne uygun oradan şanzuman kullanmak.Siz 300 hp bir araca standart tofaş şanzumanı kullanırsanız araba anında bitirir vitesleri ve vites geçişleri dolayısıyla 0-100 de daha yüksek değerler çıkar.

    Çok kabaca olacak ama siz 1.4 motora 1.8 motorda kullanılan şanzumnı takarsanız o araba yürümez misal 1.4 motorun orjinal şanzumanı 1.vitesde 45 yapıyor 6500 devirde 1.8in şanzuman 70 km hız yapıyor tamam siz 1.4 motora taktığınız yine 70 km hıza ulaşır ama 1.8 6 snde ulaşıyorsa 1.4 15 snde ulaşır hzılanma düşer.Onun için tamamen motorun gücüne,torkuna bunları maksimum kaç devirde verdiğine göre şanzuman dişli oranları hesaplanır.

  12. #12
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok saçma bişey söylemiş ustan yada sen bize yanlış anlattın hacim hesabı ortadadır.Krank strok x piston çapı x piston çapı x pi 3.14 örnek 1.9 pejo için 88 x 83 x 83 x 3,14 = 1903 cc dir başka bi örnek 74 x 83 x 83 x 3,14 1600 cc krank strok düşük ama piston çapları aynı.Hacime etki eden 2 faktör vardır.Krank strok ve piston çapı.Kol uzunluğu sıkışitırma oranı araçtaki subap sayısı şanzıman oranını vs vs hacime kesin ve kesin etkisi yoktur.Bazı arkadaşlar yazmış 1.4 aracın 1.8 takılması 1.9 un 1.2 ye takılması gibi bundada ayna mahruti yani defransiyel oranı konuşur.1.8 araçta kısada olabilir uzunda şanzıman ve defransiyel oranları bilinmeden yorum yapmak olmaz pek
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  13. #13
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten anlatmak istenen olayda hacimle alakalı değil motorun içindeki gücün tekerleklere yola aktarılması olayıdır. Belkide usta o araçlar için bunu dedi şanzıman farklı diye 1.8 yazmış olabilirler bunun örnekleri çok var arkadaşın dediği gibi bmw lerde bu örnek bolca var ve şunuda belirteyim örneğin ford ranger lar 2.2 yazar ama aracın içi gerçekte 2.4 motordur ve bunun sebebi şanzıman kısıtlıyor olabilir bu gücü anlatabildimmi bilmiyorum ama genel olarak aynı şeyleri düşünüyoruz yoksa bir şanzımanın aracın içindeki piston çaplarını yada motor gücünü etkleyemeyeceğini gayet iyi biliyoruz amacım bunun doğruluk payının olup olmadığını ögrenmekti ve böyle birşey varmış yani bunu anladık..

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok saçma bişey söylemiş ustan yada sen bize yanlış anlattın hacim hesabı ortadadır.Krank strok x piston çapı x piston çapı x pi 3.14 örnek 1.9 pejo için 88 x 83 x 83 x 3,14 = 1903 cc dir başka bi örnek 74 x 83 x 83 x 3,14 1600 cc krank strok düşük ama piston çapları aynı.Hacime etki eden 2 faktör vardır.Krank strok ve piston çapı.Kol uzunluğu sıkışitırma oranı araçtaki subap sayısı şanzıman oranını vs vs hacime kesin ve kesin etkisi yoktur.Bazı arkadaşlar yazmış 1.4 aracın 1.8 takılması 1.9 un 1.2 ye takılması gibi bundada ayna mahruti yani defransiyel oranı konuşur.1.8 araçta kısada olabilir uzunda şanzıman ve defransiyel oranları bilinmeden yorum yapmak olmaz pek

    +01

    Stroke ve silindir çapı hariçinde hiçbiri motor hacmini değiştiremez.
    Piston kolu, conta kalınlığı vs çok çok ölü hacmi, sıkıştırmayı vs değiştirir.

    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten anlatmak istenen olayda hacimle alakalı değil motorun içindeki gücün tekerleklere yola aktarılması olayıdır. Belkide usta o araçlar için bunu dedi şanzıman farklı diye 1.8 yazmış olabilirler bunun örnekleri çok var arkadaşın dediği gibi bmw lerde bu örnek bolca var ve şunuda belirteyim örneğin ford ranger lar 2.2 yazar ama aracın içi gerçekte 2.4 motordur ve bunun sebebi şanzıman kısıtlıyor olabilir bu gücü anlatabildimmi bilmiyorum ama genel olarak aynı şeyleri düşünüyoruz yoksa bir şanzımanın aracın içindeki piston çaplarını yada motor gücünü etkleyemeyeceğini gayet iyi biliyoruz amacım bunun doğruluk payının olup olmadığını ögrenmekti ve böyle birşey varmış yani bunu anladık..

    Vites kutusu yada diferansiyel'e göre motor hacmi yazılmaz. O Bmw'nin Mercedesin Ford'un vs isimlendirme stratejisidir. Ürünlerinin güç-hacim seviyelerini kullanıcının kafasını karıştırmadan anlatmak istediği için yapılan bir olay. Belirli yıllar arasında 3.20 serisini 2100 yada 2200cc üretti diye model isminde değişiklik yapmaktan iyidir diye düşündüklerinden yapılmış şeyler..

    Ayrıca yeni Ford Ranger'da 2.4 litre motor yok (en azından Türkiye'de)
    Yeni Ford Ranger - Teknik Özellikler - Ford Türkiye

    Güç ile 2.2-2.4 litre gibi hacim adlandırmaları arasında herhangi bir ilgi de yoktur.


    Ancak şanzıman ve diferansiyel oranları aracın yere aktarılan torkunu etkiler.*
    Bunun sonucu olarakta aynı motora sahip araçların aynı vitesteki 'hızlanmaları' ve 'son süratleri' farklı olur. Yani birisi uzun birisi çok kısa şanzımanlı 2 aynı araçta oluşacak hızlanma ve son sürat farkları insanı farklı motorlar varmışçasına yanıltabilir Ancak baştada söylediğim gibi durumun hacimle hiçbir ilgisi yok, daha çok insanımızın şanzıman hakkında pek birşey bilmemesiyle ilgili

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •