User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: "camless" egzantriksiz motorlar

  1. #1
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    "camless" egzantriksiz motorlar

    pnomatik (ve mekanik) hareketli valf itme sistemi,
    pek bilgi de vermiyor ama her valf başına bir tane actuator kullanılıyor.
    istediği şekilde valf açılıp kapanmasını ayarlayabiliyor ve 22000 d/d lara çok rahat bir şekilde çıkıyor.
    araçta hava depolamak gerekiyor, bunu frenleme enerjisinden alacakmış (formula 1 deki dalga) hatta elde ettiği ve depoladığı elektrik enerjisi ile sadece HAVA basarak arabayı yürütebilecek (air engine) .
    anlattığı herşey kesinlikle olur ama sanırım şu an çok pahalı.

    %20ye kadar ekonomi yapabiliyor,
    2,5 yıldır araç yollarda denemesini yapıyorlar,
    %30 daha fazla tork ve güç,
    %50 daha az emisyon.

    adamların kafası çalışıyor zaten yaptıkları makinadan belli, helal olsun.

    ulan 14 yıl önce hocama demiştim niye elektro-mekanik yapmıyorlar valfleri diye, olur mu öyle şey diyip gülüp geçmişti mal adam.

    camless engine diye de geçer, combined tipleri şu an zaten var.
    abimiz burada anlatıyor, basit bir ingilizce kullanılmış işşalah anlaşılır.

    artık tüm araçlar fitek açacak mı ne

    BORKED
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  2. #2
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adamlar NOHC motor yapmış
    ilk defa duydum. çok pahalı olma sebebi nedir ki adam anlattı sizde yazmışsınız çok karışık değil gibi.

  3. #3
    omer_gungor
    Misafir
    ilginc bir teknoloji

  4. #4
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    serefsızım aklıma gelmıstı :P saka bı yana bende baya bu konu uzerınde hocalarımla lıse 2deyken knusmustum bana mechanic abının dedıgı gıbı olm bosver yorma kafanı demıstı staj zamanı ustamla bırlıkte bu tarz bı calısmaya gırıstım tek sılındırlı bı motorda maddı ımkanlar yetersız oldugu ıcın anca motoru rolantıde calıstırabıldık
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  5. #5
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu an fiat motorlarının kullandığı multi-air motorlar da emme tarafı yanlış hatırlamıyorsaum hidrolik sistem
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  6. #6
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu an fiat motorlarının kullandığı multi-air motorlar da emme tarafı yanlış hatırlamıyorsaum hidrolik sistem
    evet suan hala o sıstem uzerınde calısmalarına devam edıyorular bı ara bende forumda paylasmıstım varmı boyle bı sıstem dıye uylerden bırı paylasmıstı modaratorde olabılır. baska bırısıde bmwde boyle bı calısma oldugunu soylmıste valve tornıc dı heralde
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  7. #7
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu an fiat motorlarının kullandığı multi-air motorlar da emme tarafı yanlış hatırlamıyorsaum hidrolik sistem
    Ağzımdan aldın kankacım. Aynısını söyliyecektim. Giulietta'da da kullanılıyor hatta.
    K.

  8. #8
    BlackEmperor
    Misafir
    bu arabada timing yapacak adamın çok iyi ayar çekmesi lazım

  9. #9
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cadde modifiyesine düşmesi baya zaman alır. önce draglarda, pistlerde çok sonra da sadece belli motor bloklarının üstüne gelir..
    inşallah desteklenir, o kadar egzantrik, yay , ıvır zıvır üreticisi var çünkü özellikler amarika ve japonya taraflarında..
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ulan 14 yıl önce hocama demiştim niye elektro-mekanik yapmıyorlar valfleri diye, olur mu öyle şey diyip gülüp geçmişti mal adam.
    hahahahahaha
    biz daha yerli araba yapacaz
    hatta hocan "ilk yerli araba" projesinin "ilk yerli elektromekanik yanma odası valf sistemini" üretsin
    TR'de binlerce araba satılıyor
    hepsinin egzantrikli sistemden elektro-mekanik sisteme geçtiğini düşünelim
    bu işte çok para var
    mükemmel bir vizyona sahibim
    falan filan
    güzel bir konu göndermişsin

  11. #11
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hahahahahaha
    biz daha yerli araba yapacaz
    hatta hocan "ilk yerli araba" projesinin "ilk yerli elektromekanik yanma odası valf sistemini" üretsin
    TR'de binlerce araba satılıyor
    hepsinin egzantrikli sistemden elektro-mekanik sisteme geçtiğini düşünelim
    bu işte çok para var
    mükemmel bir vizyona sahibim
    falan filan
    güzel bir konu göndermişsin
    klima elektrikle çalışsın , motordan güç çekmesin de demiştim, onu da aynı karşıladı, 3-4 yıl sonra volvo yaptı, gazı köklediğinde veya yokuşta elektrikle çalıştırıyor kompresörü.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    klima elektrikle çalışsın , motordan güç çekmesin de demiştim, onu da aynı karşıladı, 3-4 yıl sonra volvo yaptı, gazı köklediğinde veya yokuşta elektrikle çalıştırıyor kompresörü.
    ortada güç üretici sadece motor olduğuna göre, doğrudan veya dolaylı sonuçta motordan çekecek gücü

    benzer mantıkla peugeot 106 ların hidrolik direksiyonunun pompası elektrik motoruna bağlıdır (motora doğrudan bağlı değil)

    hidrolik pompa --> elektrik motoruna
    elektrik motoru --> aküye
    akü --> alternatöre
    alternatör --> motora

    sonuç hidrolik pompa motora bağlı

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arabada timing yapacak adamın çok iyi ayar çekmesi lazım
    bu tip bir valf sisteminde timing ayarına gerek yok ki

    istediğin devirde istediğin motor yükünde istediğin kadar valfi açabilirsin..

    timing ayarı gibi kısıtlı bir ekzantrik profiline göre optimum u seçmek durumunda değilsin

    yani ya alt devir torku, ya üst devir gücü seçmene gerek yok, alt devirde torkuda yakalarsın, üst devirde gücü de yakalarsın

    sonsuz kademeli vtec gibi düşün, her devre her motor yüküne göre bir egzantrik profili varmış gibi valfi açıp kapatabilirsin

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu tip bir valf sisteminde timing ayarına gerek yok ki

    istediğin devirde istediğin motor yükünde istediğin kadar valfi açabilirsin..

    timing ayarı gibi kısıtlı bir ekzantrik profiline göre optimum u seçmek durumunda değilsin

    yani ya alt devir torku, ya üst devir gücü seçmene gerek yok, alt devirde torkuda yakalarsın, üst devirde gücü de yakalarsın

    sonsuz kademeli vtec gibi düşün, her devre her motor yüküne göre bir egzantrik profili varmış gibi valfi açıp kapatabilirsin

    +1 Diyecek başka laf söz kalmamış.

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ortada güç üretici sadece motor olduğuna göre, doğrudan veya dolaylı sonuçta motordan çekecek gücü

    benzer mantıkla peugeot 106 ların elektrik direksiyonunun pompası elektrik motoruna bağlıdır (motora doğrudan bağlı değil)

    hidrolik pompa --> elektrik motoruna
    elektrik motoru --> aküye
    akü --> alternatöre
    alternatör --> motora

    sonuç hidrolik pompa motora bağlı


    Motorun çalıştığı her an motora bağlı hidrolik pompa güç çekecektir motordan. Ancak şarj dinamosu motordan sürekli şekilde güç çekmez. Krank kasnağındaki gücü kullanarak elektrik üretmesi akünün doluluk durumuna bağlıdır(şarj açısından). Dolu aküde şarj dinamosu kasnak vasıtasıyla yine döner ancak, içinde direnç oluşturmadığından sürekli bağlı olan bir hidrolik pompası gibi güç çekmez daha rahat döner. Elektirikli yapmanın mantığıda buradan gelir.

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun çalıştığı her an motora bağlı hidrolik pompa güç çekecektir motordan. Ancak şarj dinamosu motordan sürekli şekilde güç çekmez. Krank kasnağındaki gücü kullanarak elektrik üretmesi akünün doluluk durumuna bağlıdır(şarj açısından). Dolu aküde şarj dinamosu kasnak vasıtasıyla yine döner ancak, içinde direnç oluşturmadığından sürekli bağlı olan bir hidrolik pompası gibi güç çekmez daha rahat döner. Elektirikli yapmanın mantığıda buradan gelir.
    aslında şarj dinamosu çekmediği gibi motora direk bağlı hidrolik pompada çekmiyor..

    sen pompa ile iş yaparsan ve güç harcatırsan o zaman çeker..

    direksiyonu sabit tut, hidrolik valfi boşta, pompada yük yok, yük olmadığı için güç harcamıyor (hidrolik sistemde basınç oluşmuyor), boşa dönüyor

    direksiyonu çevirdin, valf çalıştı, yağı direksiyon kutusunda bi tarafa yönlendirdin, basınç oluştu, işte o zaman pompa güç çeker..

    yani motora doğrudan bağla, veya elektrikli motoru olsun hidrolik pompanın harcayacağı güç aynıdır değişmez.

  16. #16
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sente kaçmaz, egzantrik kayışına ve bilyalarına ihtiyacın yok,
    adamın dediği gibi hava da depoluyorsan eğer,
    boost yapmak için istediğin zaman kullanabilirsin, yani bir nevi kompresör..

    tesisat biraz sıkıntı yaratır sadece, bildiğimiz elektrikçi eleyemez...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  17. #17
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında şarj dinamosu çekmediği gibi motora direk bağlı hidrolik pompada çekmiyor..

    sen pompa ile iş yaparsan ve güç harcatırsan o zaman çeker..

    direksiyonu sabit tut, hidrolik valfi boşta, pompada yük yok, yük olmadığı için güç harcamıyor (hidrolik sistemde basınç oluşmuyor), boşa dönüyor

    direksiyonu çevirdin, valf çalıştı, yağı direksiyon kutusunda bi tarafa yönlendirdin, basınç oluştu, işte o zaman pompa güç çeker..

    yani motora doğrudan bağla, veya elektrikli motoru olsun hidrolik pompanın harcayacağı güç aynıdır değişmez.
    Güç çekme olayında haklısınız. Başta düşünmedim direksiyon çevrilmediğinde o pompanın da güç çekmeyeceğini.

    Aslında mesajınızda bold yaptığım kısım sizinde bildiğiniz gibi yapılacak iş için gereken gücün sabitliğinden geliyor. Yine haklısınız


    Ben yine 2 şey söyleyeceğim ama 1.si Günümüz araçlarında, elektrik enerjisi frenler vs yardımıyla da depolanabiliyor oradan bir kazanç olabilir (sonuçta gücün geldiği yer motor değil frenler yada diğer sistemler)

    2.side sistemin motorun zorlandığı yerlerde örneğin;

    3-4 yıl sonra volvo yaptı, gazı köklediğinde veya yokuşta elektrikle çalıştırıyor kompresörü.
    Durumunda, motor zaten mümkün olduğunca fazla güce ihtiyaç duyuyorken direksiyon pompasıdır, klimadir vs dir güç gereksinimlerini depolanmış enerji olan aküden sağladığında motor daha rahat bi şekilde ürettiği gücü tekere aktaracaktır. Motor rahat bir durumdayken aküyü yeniden doldurmaya enerji harcasada bunu kullanıcı olarak bizler pek te hissetmeyiz.

    Yanlış anlamayın hepsinin temel güç kaynağının motor olmasına itiraz etmiyorum, elektrikli aletlerin varlığı motor zaten zordayken ortaya çıkıyor diyorum. Temel güç tabiki motordan geliyor.

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Ben yine 2 şey söyleyeceğim ama 1.si Günümüz araçlarında, elektrik enerjisi frenler vs yardımıyla da depolanabiliyor oradan bir kazanç olabilir (sonuçta gücün geldiği yer motor değil frenler yada diğer sistemler)

    2.side sistemin motorun zorlandığı yerlerde örneğin;


    Durumunda, motor zaten mümkün olduğunca fazla güce ihtiyaç duyuyorken direksiyon pompasıdır, klimadir vs dir güç gereksinimlerini depolanmış enerji olan aküden sağladığında motor daha rahat bi şekilde ürettiği gücü tekere aktaracaktır. Motor rahat bir durumdayken aküyü yeniden doldurmaya enerji harcasada bunu kullanıcı olarak bizler pek te hissetmeyiz.

    Yanlış anlamayın hepsinin temel güç kaynağının motor olmasına itiraz etmiyorum, elektrikli aletlerin varlığı motor zaten zordayken ortaya çıkıyor diyorum. Temel güç tabiki motordan geliyor.
    evet dediklerine katılıyorum, eğer fren enerjisinde güç geri kazanım sistemi varsa geri kazanılan bu enerjiyi, elektrikli motor aracılığıyla kullanırsın, ama motora doğrudan bağlı olan pompalarda (hidrolik, klima kompresörü vs) bu imkan yok tabi.

    bu durum yakıt ekonomisi anlamında olumlu

    ve güç kayıpları daha geniş bir zamana yayılacak, akü elektrik enerjisini depolayacağı ve anlık ihtiyaçları ordan karşılayabileceği için aynı motordan daha fazla güç kullanabileceğiz..

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sente kaçmaz, egzantrik kayışına ve bilyalarına ihtiyacın yok,
    adamın dediği gibi hava da depoluyorsan eğer,
    boost yapmak için istediğin zaman kullanabilirsin, yani bir nevi kompresör..

    tesisat biraz sıkıntı yaratır sadece, bildiğimiz elektrikçi eleyemez...
    fakat pozitif tarafların negatif taraflarıda var,

    elektronik sistemde yaşacağın bir aksaklık ile piston yukarı ilerlerken valfi kapatılamadığı bi durumun çok hoş olmayan sonuçları olacaktır..

    mekanik sistem bu açıdan daha güvenilir (bana göre tabi)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •