pnomatik (ve mekanik) hareketli valf itme sistemi,
pek bilgi de vermiyor ama her valf başına bir tane actuator kullanılıyor.
istediği şekilde valf açılıp kapanmasını ayarlayabiliyor ve 22000 d/d lara çok rahat bir şekilde çıkıyor.
araçta hava depolamak gerekiyor, bunu frenleme enerjisinden alacakmış (formula 1 deki dalga) hatta elde ettiği ve depoladığı elektrik enerjisi ile sadece HAVA basarak arabayı yürütebilecek (air engine) .
anlattığı herşey kesinlikle olur ama sanırım şu an çok pahalı.
%20ye kadar ekonomi yapabiliyor,
2,5 yıldır araç yollarda denemesini yapıyorlar,
%30 daha fazla tork ve güç,
%50 daha az emisyon.
adamların kafası çalışıyor zaten yaptıkları makinadan belli, helal olsun.
ulan 14 yıl önce hocama demiştim niye elektro-mekanik yapmıyorlar valfleri diye, olur mu öyle şey diyip gülüp geçmişti mal adam.
camless engine diye de geçer, combined tipleri şu an zaten var.
abimiz burada anlatıyor, basit bir ingilizce kullanılmış işşalah anlaşılır.
artık tüm araçlar fitek açacak mı ne