güzel bir setup ile o büyüklükteki bir turboda çok büyük problem yaşacağınızı sanmıyorum tabi kol piston yanında saplama vs gibi motor için önemli elemanlarıda gözden geçirmenizi öneririm
Printable View
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
uzun vade de düşünüyorsan eğer, 1 adet krank saplama,üst kapak saplama piston,kol,subap örneklerini amerikaya yollatıp custom larını yaptırtabilirsin. yağ pompasını da sıfır alıp burdan oraya yollarsan elden geçirirler. yatak setini yollayıp kaplattırabilirsin. herhalde hiçbir parçası bulunmayan bir araç için bunları beklemek ve masrafı çok can sıkar tahminimce.
malzeme çeşitlerinin azlığı, bir kısmının hiç olmaması olanların da pahalı olması nedeniyle çok profesyonel bir setup olmayacak.yapılabiliceklerden fiyat ve getiri olarak optimumu seçip öyle devam ederiz.büyük ihtimalle ileride kol piston piston değişikliğiyle yetineceğiz gibi duruyor, dediğiniz gibi diğer türlü hem maddi hem de bekleme açısından sıkıntılı olur
saplamalar yapılır fakat asıl krank saplaması takıldıktan sonra yataklarda meydana gelebilicek ovalleşme belki ileride problem yaratma riski doğrurabilir böyle bi setupta muhtemelen stock saplamalar görevini devam ettirebilir
keşke yatakları honlayıp saplamaları takabilsek:)
saplamalarda çok sıkıntı çekiceni sanmıyorum
bencede saplamalardan yana bir şey oalcağını sanmıyorum benimde bi tanıdığım 1.6 alfa romeo 156 sını 2.0 a cevirmiştik her beraber
orjinal yataklarını eğer kaplatırsa zaten onlara gerekli boşlukların ayarlanması için zaten blok bara işleminden geçmesi gerekir. krank saplamaları da ilerde eğer yüksek boost düşünüyorsa keplerin gezinmesini engellemek için gerekir. benim yukarda yazdıklarım yüksek setup için gerekli parçaların değiştirilmesin. rckids in söylediğine göre bu setuplar için sadece kol ve piston yeterli gibi gözüküyor. yine de orjinal sıfır krank ve üst kapak saplamaları almasını sıfır yağ pompası takmasını tavsiye ederim.
Benim 2.2 araştırmalarımdam edindiklerimi aktarıyorum. Atmosferik olarak 2.2 ye çevirilmiş 206 gti lar. Tamamında sorun yaşanıyor desem haksız sayılmam. Bir çoğuda iyi bilinen bir garajda yapıldı. Gelelim 406 ve C5 te bulunana 2.2 motor. Bu motorun bloğu 206 gti yada rc ile aynı değil. Aynı aileden. Blok kendiliğinden 2.2 olarka geliyo. Ve normal GTI dan daha uzun bir bloğu var. Çünkü İngiltere'de 206GTI ve normal 206'lara bu motoru koyuyorlar. Ancan uzun geliyo ve kaputta ufak bir oynama yapılıyor. EW10 kodlu 2.0 blok ile EW12 kodlu 2.2 blok temelde aynı bloğun farklı hacimdeki versiyonları. Eğer 2.2 RC yapılacaksa bence bunun en uygun yolu 2.2 hacimdeki EW12 blok alınır RC üst kapak ile yeniden toplanır. Bence bunun dışında orjinal bloktaki gömlek ve piston çapları ile oynamak pek sağlıklı değil. K24 Type-R gibi EW12 RC güzel olur gibi :)
2.0 dan 2.2 ye cıkmak tork egrisi acısından cok iyi olur, ayrıca 2.0cc .7 basr ile hesapladıgında motor sanki 5000cc gibi davranmaya başlar ama 2.2 de .7 ile dogru orantılı artmaz yani makine cok buyuk hacim gibi davranmaya başlar.
ayrıca gt28 den cok daha buyuk bi turbo cuk olur, ve devir cevirme gibi bi durumun olmaz, dusuk devirler bile yeter.
Suan stock cc de kol ve pistonun hazır low comp, 106 gti için cometic gasket ve arp saplamalar var elimde onları yaptırdım ama rc için bilmiyorum.
ama tabi sen henuz turboyu baglamadıgın için bunalrı arastırıyosun:):):) turbo olunca zaten sadece 4. vites 3000devirde gaza basabilicen:)
bence kilit ara sen
Schumi sağolsun araştırmış quaife de varmış kilitli difransiyel