Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi arac 1000 km de 1.5 lt yağ eksiltiyor.
1.Araç 250.000 km de Z16Xer motor 115 hp twinport benzinli 200.000 km de Telefleks lpg bağlandı.
2. Önceki sahipleri sağolsunlar 210.000 km de yine yağ yakma sorunu nedeniyle araca motor yapıldı ve pistonlar değişti.
3. 235.000 km de araç buji patlattı ve patlayan yerdeki bobin tamamen eridi.
4. Aracın emme manifoldu çatlak kaynatıldı ama yine bir miktar kaçırıyor.
5. Aracın kompresyonu buji patladan piston hariç diğer 3 piston 140 psi çıktı. Diğer pistonun ise üstünde kurum yok.
6. Aracın yakıtında veya çekişinde herhangi bir problem yok.
Şimdi bu denli fazla yağ yakma neden olabilir bu sorunun cevabına ihtiyacım var ve tam olarak ne yapmam gerekiyo yada kontrol etmem gereken ne var verdiğiniz tavsiyeler doğrultusunda hareket edeceğim. Şimdiden teşekkür ederim.




Alıntı

sanirim bujinin sorun cikardigi silindir yataginda cizik vardir, ayrica sadece piston degisimi yapildiysa yataklarda honlama falan yapilmadiysa, zaten piston segman yag tutma omru anca bukadar olurdu, yatak islem gormeden piston degismek sadece gecici bir cozum olur. Onuda su sekilde acikliyim, yatak icindeki silindirik yapi, zamanla asinir, bu asinma yuvarlak sekilde degil, elips seklinde olur, sen gidip tam yuvarlak piston segman takimini elips seklinde asinmis yataga takarsan eger, kesinlikle kisa bir sure is gorup, bir sure sonra tekrar yanma odasina yag kacirmaya baslayacaktir, sizin tarif ettiginiz kmlerde tam tarif ettigim duruma uyuyor ne yazikki. Buji patlatma olayida bujiyi tam sıkılmamıssa olabilir veya malzeme hatalidir cozemedim, bende anlamadim bujiyi nasil patlatmis?
