User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: 3.18 i e36 Hararet Sorunu

  1. #1
    Faruk'S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Uzak Doğu
    Mesaj
    1.326
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    3.18 i e36 Hararet Sorunu

    Yakın bir arkadaşımın 93 model 3.18i aracı kısa dönem içerisinde 3 defa motor indirdi.

    Araç sürekli hararet yapıyor ancak sorunun nereden kaynaklandığı belli değil.E dolayısıyla yeniden motor yapılmak zorunda kalıyor.Şu an için 2bin liralık bi masraf daha çıkarılmış ancak kesin sonuç değil.Yapacak olan usta hararetin neden kaynaklı olduğunu araştırıyor. Sizce neden böyle bir şey yapar.Bu model arabada daha önce böyle bir şey başına gelen oldu mu ?
    #NeMutluTÜRKÜMDiyene!

  2. #2
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normalde açık olan su yada yağ deliklerinden birine kör tapa atılmış olmasın böyle bi konu vardı ynlş htrlamıosam araç vti dı böyle bi sorun çıkmıştı dkktli bakılınca

  3. #3
    kerem_euk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapak kontrol edildi mi ?
    Arif Gökdemir(R-Turbo)

    ***Vol'um project EK B16 (EK4 ROL Vtec)*** R.I.P
    http://www.techturkey.com/forum/atmo...-rol-vtec.html

  4. #4
    Faruk'S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Uzak Doğu
    Mesaj
    1.326
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Elensi59 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normalde açık olan su yada yağ deliklerinden birine kör tapa atılmış olmasın böyle bi konu vardı ynlş htrlamıosam araç vti dı böyle bi sorun çıkmıştı dkktli bakılınca
    teşekkür ederim.

    Alıntı kerem_euk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak kontrol edildi mi ?
    kapak kontrol edildi ama sıkıntının üst kapakta kaynaklandığı düşünülüyor.oraya yoğunlaşıldı genel anlamda..
    #NeMutluTÜRKÜMDiyene!

  5. #5
    kerem_euk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    blok yüzeyi
    kapak
    ve gömlekler kontrol edilirse bir daha böle bi sıkıntı olcağını sanmıorum
    ben yinede yeni bir radyatörde öneririm
    Arif Gökdemir(R-Turbo)

    ***Vol'um project EK B16 (EK4 ROL Vtec)*** R.I.P
    http://www.techturkey.com/forum/atmo...-rol-vtec.html

  6. #6
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    blokta çatlak olabilir

    alüminyum blok olması lazım o araba gömleklerin arka tarafından çatlatır genelde

  7. #7
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım basıma mercedes e200 de geldı. katalızor tıkalı oldugu ıcın hararet yapıyordu araba ılkde fark etmedık motoru yaptık teste cıktık tekrar hararet yaptı. kat tamamen tıkalı cıktı
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  8. #8
    burkaykalyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hararet dedim mi bana gelecen. Hararet yüzünden 2 sefer motor yaktım farklı arabalarda. En son işte benim ***** 520 de yaktım motoru falan..

    Neyse. Motoru yaptıktan sonra yine hararet yükseltiyordu. Termostatı değiştirdim sorun halloldu. Bütün kontroller yapıldı mı? Yani termostat veya borular bilmem ne falan. Şimdi bende boru çatlaklarından dolayı hararet yükseltiyor.

    Demek istediğim şu. Çok basit bir sorun yüzünden motor inebiliyor. Hararet kırmızıya dayandığında kontağı kapatsın veya hararet yükseldiğinde sıcak havayı sonuna kadar açsın. Soğuta soğuta gitsin. En azından tamirciye kadar.

  9. #9
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Detayli bir bilgi yazmamisin ki, sadece motor indide motor mu yapildi? Radyator tikali mi, devirdaim saglam mi, termostat nasil, hortumlarda catlak patlak var mi? Bunlar hep hararet icin sebep, bunlarin hepsi degismis ve yenilenmis ise ozaman baska neden yapar hararet dusunulur, ama o bilgileride ver bence.
    bbm pin :2B244451

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyatör delikleri tıkala dolu olabilir kontrol edin mutlaka bmw bu nedenle cok kapak contası ve motor kitleyen vaarrr

  11. #11
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyatör kapağı termiklidir ve içindeki termik bozuldu ise suyu dışarı tahliye ediyor olabilir buda hararet için bir sebep onuda kontrol edin bence tabi araç su eksiltiyorsa
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  12. #12
    hkkcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/Avcılar/Silivri
    Mesaj
    1.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    radyatör hortumlarını kontrol edin hortumlar şişmi sertleşmişmi , ardından motor su haznesinin kapağını açığ(radyatör kapağıda olabilir tam bilmiyorum e36 motorunu) suyun yukarı aşşağı çıkıp indiğini kontrol edin devirdaim çalışıyormu diye.ve aracın belli bir sıcaklıktan sonra fan açığ açmadığına bakın eğer açmıyorsa termostat yada fan müşürünüz arzalı olabilir.
    üst kapağınız çok büyük bir ihtimalle sıkıntılı büyük bir ihtimallede çatlak çıkıcak.ve en önemlisi arabanın çekişinde değişme varmı? ve su eksiltiyormu? yağınızıda kontrol edin su varmı yokmu içinde diye. bunları kontrol edip tekrar yazın yardımcı olunur tam anlamıyla
    Hakkı Can Eryüzlü...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •