User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: 2002 Civic Kesici Sıkıntısı

  1. #1
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2002 Civic Kesici Sıkıntısı

    http://www.youtube.com/watch?v=I-HH0IOgHxM]

    Hareket halinde yaklaşık 7.000rpm de falan kesiciye düşüyor araba sabitken 5000 rpm de kesiciye giriyor koruma amaçlı mı ? tüm hondalarda bu şekilde mi ?
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  2. #2
    cerkez_kral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tüm hondalarda öyle kardeşim
    Dilinin İddiasını Yüreğin İspatlamıyorsa Sükût Et..

  3. #3
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam teşekkürler...
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  4. #4
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tüm Honda'larda değil ama nedeni de anlık yağ basıncı bir anda artıp zarar vermesin diye motora.. Bir çok yeni otomobilde var zaten..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  5. #5
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu mantıkla vites küçültüp arabayı yüke bindirmekte zarar veriyor motora,yanlış mı

  6. #6
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu mantıkla vites küçültüp arabayı yüke bindirmekte zarar veriyor motora,yanlış mı
    Yanlış.

    Kesiciye sokmak araca her zaman zarar verir. Anlık o devirde tutmak için yüzlerce kez yakıtı elektriği keser araba. Her seferinde de örnek veriyorum saniyede 3 kere vuruyorsa kesiciye 3 kere yağ basıncı artıyor demektir. Kesici her zaman arabanın ömrüne minik çizikler atar. Bu mantıkla düşünürseniz 5000 e sınır koymaları iyi bir şey. Vtec açan araba boşta açmaz tabi ama yine de yağ basıncının zarar vermemesi için olan bir durum. Type-R'larda da vardır, vti da bildiğim kadarıyla kesici yok ama vtec açmaz, motor soğukken de vtec açmaz koruma amaçlı..

    Vites küçültüp yüke bindirmekten kastınız 3 ten 2 ye düşürdüğünüzde kesiciye oturmuyorsa sorun yok, hatta hem hiç yakmazsınız, hem durmak istediğinizde frenlere katkıda bulunur, hem de sadece havayı sıkıştırıp attığı için az da olsa pistonun üstüne kalan şeyleri vs. de atma ihtimali var, hem de segmanların ömrü için iyidir.. Özellikle rodajda yapılması gereken bir şey..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış.

    Kesiciye sokmak araca her zaman zarar verir. Anlık o devirde tutmak için yüzlerce kez yakıtı elektriği keser araba. Her seferinde de örnek veriyorum saniyede 3 kere vuruyorsa kesiciye 3 kere yağ basıncı artıyor demektir. Kesici her zaman arabanın ömrüne minik çizikler atar. Bu mantıkla düşünürseniz 5000 e sınır koymaları iyi bir şey. Vtec açan araba boşta açmaz tabi ama yine de yağ basıncının zarar vermemesi için olan bir durum. Type-R'larda da vardır, vti da bildiğim kadarıyla kesici yok ama vtec açmaz, motor soğukken de vtec açmaz koruma amaçlı..

    Vites küçültüp yüke bindirmekten kastınız 3 ten 2 ye düşürdüğünüzde kesiciye oturmuyorsa sorun yok, hatta hem hiç yakmazsınız, hem durmak istediğinizde frenlere katkıda bulunur, hem de sadece havayı sıkıştırıp attığı için az da olsa pistonun üstüne kalan şeyleri vs. de atma ihtimali var, hem de segmanların ömrü için iyidir.. Özellikle rodajda yapılması gereken bir şey..

    Yanlış anlama Doğuş, söylediklerine genel olarak katılmakla birlikte yağ basıncı neden artsın ki. Onu anlamadım ben. Yağ pompası tahriği krank milinden alıyor, onunda döndüğü devir çok fazla değişmiyor kesici sırasında bile.(200-500 rpm max) bununla basınç artışının ilişkisini kuramadım. Kesiciye girince arabasına göre ya yakıt ya ateşleme kesiliyor ama yağ pompası bu durumu iplemiyor ki ?

  8. #8
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    #9 10krktr

  9. #9
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış.

    Kesiciye sokmak araca her zaman zarar verir. Anlık o devirde tutmak için yüzlerce kez yakıtı elektriği keser araba. Her seferinde de örnek veriyorum saniyede 3 kere vuruyorsa kesiciye 3 kere yağ basıncı artıyor demektir. Kesici her zaman arabanın ömrüne minik çizikler atar. Bu mantıkla düşünürseniz 5000 e sınır koymaları iyi bir şey. Vtec açan araba boşta açmaz tabi ama yine de yağ basıncının zarar vermemesi için olan bir durum. Type-R'larda da vardır, vti da bildiğim kadarıyla kesici yok ama vtec açmaz, motor soğukken de vtec açmaz koruma amaçlı..

    Vites küçültüp yüke bindirmekten kastınız 3 ten 2 ye düşürdüğünüzde kesiciye oturmuyorsa sorun yok, hatta hem hiç yakmazsınız, hem durmak istediğinizde frenlere katkıda bulunur, hem de sadece havayı sıkıştırıp attığı için az da olsa pistonun üstüne kalan şeyleri vs. de atma ihtimali var, hem de segmanların ömrü için iyidir.. Özellikle rodajda yapılması gereken bir şey..
    Tamam orda hemfikiriz,kesiciye sokmak yorar motoru.Yüke bindiğinde yakmıyor ok.1500devir civarında seyrederken vites küçültüp 6000devir bandına çektiğimizde de aynı şey oluyor.Yani benim söylemek istediğim aslında araç hareketsiz vekesicide iken yeterli yağlama olmaz,motora zarar veren kısmıda budur.Arkadaşın honda sında da durum bundan ibaret.

  10. #10
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlama Doğuş, söylediklerine genel olarak katılmakla birlikte yağ basıncı neden artsın ki. Onu anlamadım ben. Yağ pompası tahriği krank milinden alıyor, onunda döndüğü devir çok fazla değişmiyor kesici sırasında bile.(200-500 rpm max) bununla basınç artışının ilişkisini kuramadım. Kesiciye girince arabasına göre ya yakıt ya ateşleme kesiliyor ama yağ pompası bu durumu iplemiyor ki ?
    Vtec için biliyorsun zaten çalışma prensibini loblara zart diye yağı verince zarar veriyor boştayken... Tam nedenlerini hatırlamyıorum Sami abi özenle açıklamıştı kafam şu an fillerle dolu *****, mühendislik de okuyan sensin bulursun

    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam orda hemfikiriz,kesiciye sokmak yorar motoru.Yüke bindiğinde yakmıyor ok.1500devir civarında seyrederken vites küçültüp 6000devir bandına çektiğimizde de aynı şey oluyor.Yani benim söylemek istediğim aslında araç hareketsiz vekesicide iken yeterli yağlama olmaz,motora zarar veren kısmıda budur.Arkadaşın honda sında da durum bundan ibaret.
    6000 devire sen çıkartıyorsun birinde, diğerinde tekerler çeviriyor ve o devire genelde yavaş yavaş çıkarıyorsn debriyajdan çekerken.. Boşta bastığında yağlama yetmezken, bunda öyle bir sorun olmuyor.. 1500 den 6000 e çekmek içni de 3 vites falan aynı anda düşürmen lazım böyle yapıyorsanız zaten olay farklı
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam orda hemfikiriz,kesiciye sokmak yorar motoru.Yüke bindiğinde yakmıyor ok.1500devir civarında seyrederken vites küçültüp 6000devir bandına çektiğimizde de aynı şey oluyor.Yani benim söylemek istediğim aslında araç hareketsiz vekesicide iken yeterli yağlama olmaz,motora zarar veren kısmıda budur.Arkadaşın honda sında da durum bundan ibaret.

    Kusura bakmayın ama, yanlış. (Motor soğuk olmamak kaydıyla, ki bu durumda da sorun yağlama eksikliği değil soğuk yağın işlevini yerine getirememesidir) Araç viteste hareket halinde de olsa, boşta dururken de olsa aynı miktarda yağlama yapılır. Üstteki mesajımda da yazdım, yağlama yağ pompası vasıtasıyla yapılır ve yağlama işlevi için tek önemsediği kısım krank milidir. (Nede olsa tamamen mekanik.)

    Boşta devir vermenin, kesiciye girmenin zararlı olmasının nedeni, motorun yüke binmiyor olmasıdır. Boşta yük olmayınca pistonlar vs tabiri caizse kafasına göre takılır Üzerlerindeki yükler falan hepten değişir. Ayrıca yeterli hem motor içine hem rüzgar olarak radyatöre hava emişi zayıf olduğundan ısınma hararet sorunları görülür. Sıkıntı yağlamadan önce bunlar

    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vtec için biliyorsun zaten çalışma prensibini loblara zart diye yağı verince zarar veriyor boştayken... Tam nedenlerini hatırlamyıorum Sami abi özenle açıklamıştı kafam şu an fillerle dolu *****, mühendislik de okuyan sensin bulursun

    Fitek işi ayrı onda ki selenoidmi neyse yağ basıncıyla falan fişman bişiler var detaylı bilmiyorum eyvallah Düz olan sübap zamanlamasını değiştirmeyen motorlardan bahsediyordum ben.

  12. #12
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mekanik ustası abilerden cevap bekliyoruz.

  13. #13
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Fitek işi ayrı onda ki selenoidmi neyse yağ basıncıyla falan fişman bişiler var detaylı bilmiyorum eyvallah Düz olan sübap zamanlamasını değiştirmeyen motorlardan bahsediyordum ben.
    Yine de yağlama eksikliği oluyor boştayken çok hızlı devirlendiği için ve dediğin gibi pistonlar kafasına göre

    Honda için söyledim yani işte benim eski accord boşta vtec açmazdı ama kesici koruması yoktu bunun gibi, type-r da vtec2 lerde vs direk koruma var hatta millet launch diye kullanıyor
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yine de yağlama eksikliği oluyor boştayken çok hızlı devirlendiği için ve dediğin gibi pistonlar kafasına göre

    Honda için söyledim yani işte benim eski accord boşta vtec açmazdı ama kesici koruması yoktu bunun gibi, type-r da vtec2 lerde vs direk koruma var hatta millet launch diye kullanıyor
    Türk aklı diyorum başka bişi demiyorum

    Rölantideyken cort diye dip gaz yaparsan olur tabi öyle Devri sakince yükseltirsen diğer yanlışlar yanında yağlama son düşünmen gerekenlerden

  15. #15
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vtec için biliyorsun zaten çalışma prensibini loblara zart diye yağı verince zarar veriyor boştayken... Tam nedenlerini hatırlamyıorum Sami abi özenle açıklamıştı kafam şu an fillerle dolu *****, mühendislik de okuyan sensin bulursun



    6000 devire sen çıkartıyorsun birinde, diğerinde tekerler çeviriyor ve o devire genelde yavaş yavaş çıkarıyorsn debriyajdan çekerken.. Boşta bastığında yağlama yetmezken, bunda öyle bir sorun olmuyor.. 1500 den 6000 e çekmek içni de 3 vites falan aynı anda düşürmen lazım böyle yapıyorsanız zaten olay farklı
    Yüke bindirme olayını örnek olarak verdim,izah etmek istediğim boşta araç kesiciye girdiğinde zarar veren kısım aşırı yağ basıncı değil,yağlamanın yetersiz kalması.Bilgim bu yönde,senin tezinde doğru olabilir ama böyle teknik bir mevzunun tek bir cevabı vardır,ustalarımızdan bekliyoruz

  16. #16
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yüke bindirme olayını örnek olarak verdim,izah etmek istediğim boşta araç kesiciye girdiğinde zarar veren kısım aşırı yağ basıncı değil,yağlamanın yetersiz kalması.Bilgim bu yönde,senin tezinde doğru olabilir ama böyle teknik bir mevzunun tek bir cevabı vardır,ustalarımızdan bekliyoruz
    Honda için özellikle belirttim vtec olan araçlarda, öncelikle vtec nasıl çalışıyor biliyor musunuz? tamamen yağ basıncı üzerine kurulu bir sistem.. boşta niye vtec açmıyor bu arabalar acaba? Ya da niye önceden kesici var? Zaten pistonlar böyle hobaa salına salına gezinirken zart diye yağ basıncı vermek ister misiniz? zaten o an az da olsa yağlama eksikliği varken bir de loblara yağ gönderiyoruz aşırı yağ basıncı kısmı da loblara gidenler için söylemek istemiştim, sürekli boşta 3-4 kere vtec açtırdığınız düşünün yağ ver geri çek yağ ver geri çek subapların zamanlamasını değiştir bir daha değiştir e hadi bir daha değişsin... ohh mis

    Bunun dışında normal bir şekilde vites düşürerek kompresyona bindirmenin hiç bir zararı yoktur...
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  17. #17
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baya açıklayıcı oldu abiler herkesten bişeyler kaptık. hepinize teşekkür ediyorum...
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •