http://www.youtube.com/watch?v=I-HH0IOgHxM]
Hareket halinde yaklaşık 7.000rpm de falan kesiciye düşüyor araba sabitken 5000 rpm de kesiciye giriyor koruma amaçlı mı ? tüm hondalarda bu şekilde mi ?
http://www.youtube.com/watch?v=I-HH0IOgHxM]
Hareket halinde yaklaşık 7.000rpm de falan kesiciye düşüyor araba sabitken 5000 rpm de kesiciye giriyor koruma amaçlı mı ? tüm hondalarda bu şekilde mi ?
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
tamam teşekkürler...
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
Yanlış.
Kesiciye sokmak araca her zaman zarar verir. Anlık o devirde tutmak için yüzlerce kez yakıtı elektriği keser araba. Her seferinde de örnek veriyorum saniyede 3 kere vuruyorsa kesiciye 3 kere yağ basıncı artıyor demektir. Kesici her zaman arabanın ömrüne minik çizikler atar. Bu mantıkla düşünürseniz 5000 e sınır koymaları iyi bir şey. Vtec açan araba boşta açmaz tabi ama yine de yağ basıncının zarar vermemesi için olan bir durum. Type-R'larda da vardır, vti da bildiğim kadarıyla kesici yok ama vtec açmaz, motor soğukken de vtec açmaz koruma amaçlı..
Vites küçültüp yüke bindirmekten kastınız 3 ten 2 ye düşürdüğünüzde kesiciye oturmuyorsa sorun yok, hatta hem hiç yakmazsınız, hem durmak istediğinizde frenlere katkıda bulunur, hem de sadece havayı sıkıştırıp attığı için az da olsa pistonun üstüne kalan şeyleri vs. de atma ihtimali var, hem de segmanların ömrü için iyidir.. Özellikle rodajda yapılması gereken bir şey..
Yanlış anlama Doğuş, söylediklerine genel olarak katılmakla birlikte yağ basıncı neden artsın ki. Onu anlamadım ben. Yağ pompası tahriği krank milinden alıyor, onunda döndüğü devir çok fazla değişmiyor kesici sırasında bile.(200-500 rpm max) bununla basınç artışının ilişkisini kuramadım. Kesiciye girince arabasına göre ya yakıt ya ateşleme kesiliyor ama yağ pompası bu durumu iplemiyor ki ?
Tamam orda hemfikiriz,kesiciye sokmak yorar motoru.Yüke bindiğinde yakmıyor ok.1500devir civarında seyrederken vites küçültüp 6000devir bandına çektiğimizde de aynı şey oluyor.Yani benim söylemek istediğim aslında araç hareketsiz vekesicide iken yeterli yağlama olmaz,motora zarar veren kısmıda budur.Arkadaşın honda sında da durum bundan ibaret.
Vtec için biliyorsun zaten çalışma prensibini loblara zart diye yağı verince zarar veriyor boştayken... Tam nedenlerini hatırlamyıorum Sami abi özenle açıklamıştı kafam şu an fillerle dolu *****, mühendislik de okuyan sensin bulursun
6000 devire sen çıkartıyorsun birinde, diğerinde tekerler çeviriyor ve o devire genelde yavaş yavaş çıkarıyorsn debriyajdan çekerken.. Boşta bastığında yağlama yetmezken, bunda öyle bir sorun olmuyor.. 1500 den 6000 e çekmek içni de 3 vites falan aynı anda düşürmen lazım böyle yapıyorsanız zaten olay farklı![]()
Kusura bakmayın ama, yanlış. (Motor soğuk olmamak kaydıyla, ki bu durumda da sorun yağlama eksikliği değil soğuk yağın işlevini yerine getirememesidir) Araç viteste hareket halinde de olsa, boşta dururken de olsa aynı miktarda yağlama yapılır. Üstteki mesajımda da yazdım, yağlama yağ pompası vasıtasıyla yapılır ve yağlama işlevi için tek önemsediği kısım krank milidir. (Nede olsa tamamen mekanik.)
Boşta devir vermenin, kesiciye girmenin zararlı olmasının nedeni, motorun yüke binmiyor olmasıdır. Boşta yük olmayınca pistonlar vs tabiri caizse kafasına göre takılırÜzerlerindeki yükler falan hepten değişir. Ayrıca yeterli hem motor içine hem rüzgar olarak radyatöre hava emişi zayıf olduğundan ısınma hararet sorunları görülür. Sıkıntı yağlamadan önce bunlar
Fitek işi ayrıonda ki selenoidmi neyse yağ basıncıyla falan fişman bişiler var detaylı bilmiyorum eyvallah
Düz olan sübap zamanlamasını değiştirmeyen motorlardan bahsediyordum ben.
Yine de yağlama eksikliği oluyor boştayken çok hızlı devirlendiği için ve dediğin gibi pistonlar kafasına göre
Honda için söyledim yani işte benim eski accord boşta vtec açmazdı ama kesici koruması yoktu bunun gibi, type-r da vtec2 lerde vs direk koruma var hatta millet launch diye kullanıyor![]()
Yüke bindirme olayını örnek olarak verdim,izah etmek istediğim boşta araç kesiciye girdiğinde zarar veren kısım aşırı yağ basıncı değil,yağlamanın yetersiz kalması.Bilgim bu yönde,senin tezinde doğru olabilir ama böyle teknik bir mevzunun tek bir cevabı vardır,ustalarımızdan bekliyoruz![]()
Honda için özellikle belirttim vtec olan araçlarda, öncelikle vtec nasıl çalışıyor biliyor musunuz? tamamen yağ basıncı üzerine kurulu bir sistem.. boşta niye vtec açmıyor bu arabalar acaba? Ya da niye önceden kesici var? Zaten pistonlar böyle hobaa salına salına gezinirken zart diye yağ basıncı vermek ister misiniz? zaten o an az da olsa yağlama eksikliği varken bir de loblara yağ gönderiyoruzaşırı yağ basıncı kısmı da loblara gidenler için söylemek istemiştim, sürekli boşta 3-4 kere vtec açtırdığınız düşünün yağ ver geri çek yağ ver geri çek subapların zamanlamasını değiştir bir daha değiştir e hadi bir daha değişsin... ohh mis
Bunun dışında normal bir şekilde vites düşürerek kompresyona bindirmenin hiç bir zararı yoktur...
baya açıklayıcı oldu abiler herkesten bişeyler kaptık.hepinize teşekkür ediyorum...
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)