User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Subap ayari hakkinda

  1. #1
    ysn-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    IST.
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Subap ayari hakkinda

    merhaba subap ayarini kimisi egzantriklerin arasina sokup yapiyor kimiside yayla sapka arasindan yapiyor sizce hangisi daha dogrudur ona gore yaptiricam simdiden tesekkrler bu arada aracm ep3.

  2. #2
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yasin cok onemli bir noktaya deginmissin, bende merak ediyordum bunu kac gundur.

    Egzantiriklerden yapildiginda 20 ise, 30 sentil giriyor yay sapka arasina. Murat usta ben duruma inanamayinca kitapcigi okutacakti. Yok kalsin usta inaniyorum dedim.

    Simdi egzantiriklerden mi, yoksa yay sapkadan mi?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  3. #3
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim bikerede serviste yaptirin

  4. #4
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    sureklı yay sapkadan yaptırıyorum egzantırıkten ılk defa duydum bu egzantırık olayı ayarlı kasnak etkısımı yapıyor tımıng dedıklerı olay olsa gerek .. sen yay sapladan yaptır sonucta subabları o acıp kapıyo
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  5. #5
    ysn-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    IST.
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yasin cok onemli bir noktaya deginmissin, bende merak ediyordum bunu kac gundur.

    Egzantiriklerden yapildiginda 20 ise, 30 sentil giriyor yay sapka arasina. Murat usta ben duruma inanamayinca kitapcigi okutacakti. Yok kalsin usta inaniyorum dedim.

    Simdi egzantiriklerden mi, yoksa yay sapkadan mi?
    abi ben bugune kadar egz. yaptiriyodum murat abinin ayarindan sonra hem yakit dustu hemde araba daha rahat cevirmeye basladi

    Alıntı Tuncay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardesim bikerede serviste yaptirin
    sen hic serviste yaptirdinmi abi

    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sureklı yay sapkadan yaptırıyorum egzantırıkten ılk defa duydum bu egzantırık olayı ayarlı kasnak etkısımı yapıyor tımıng dedıklerı olay olsa gerek .. sen yay sapladan yaptır sonucta subabları o acıp kapıyo
    timing ayari kasnaktan yapiliyo diye biliyorum ama
    mantiken yay sapkadan yapilmasi daha dogrudur tabiki ama ne farki var onu merak ettim yada hangisi daha iyi olur

  6. #6
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vteclerde üstten ayarlandığından egzantirk arasına sokuluyor gibi gelmiştir.yayla şapka arasına derken iticiyle egzantrik arasına sokulur bunlar şimli modellerdir en zahmetli subap ayarıdır pejonun mekanik sistemleridir yada mekaniğe çevirilen iticilerde yapılır sim büyük veya küçükse sentil sayısı tutana kadar uğraşılır.vteclerde honda civic si ve hacı murolarda vb bisrüsü modelde yukardan vidalarından ayarlanır anormal bi durum yok yani marka modele göre değişir.timing ayarlı kasnaktan yapılır
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  7. #7
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vteclerde üstten ayarlandığından egzantirk arasına sokuluyor gibi gelmiştir.yayla şapka arasına derken iticiyle egzantrik arasına sokulur bunlar şimli modellerdir en zahmetli subap ayarıdır pejonun mekanik sistemleridir yada mekaniğe çevirilen iticilerde yapılır sim büyük veya küçükse sentil sayısı tutana kadar uğraşılır.vteclerde honda civic si ve hacı murolarda vb bisrüsü modelde yukardan vidalarından ayarlanır anormal bi durum yok yani marka modele göre değişir.timing ayarlı kasnaktan yapılır
    Olay o degil yanlis anlasildi sanirim. Kasnaklarla timingle egzantiriklerin arasindan yapilan subap ayariyla hicbir alakasi yok.

    Birkac honda ustasi var, once yay sapkanin ustundeki ayar vidasini bosaltip egzantirikle iticilerin arasina sentili sokarak ayar yapip sonra tekrar yay sapka uzerindeki vidayi skiyor.

    Bu ayarda araba cig yakmaya ve cok fazla yakit yakmaya basladi, ertesi gun baska bir honda ustasina gittim. Yay sapka ustundeki vidayi gevsetip sentili egzantirikle itici arasina degilde, vidanin hemen altindaki yayla sapkanin arasina sentili sokup, vidayi sentil sokuldugu yerden zor cikasiya kadar skti. Suan aracimda ne cig yakma var, nede asiri bir yakit artisi, aksine yakit dustu, arabanin cekisi ve calisma istegi artti, iticilerden gelen ses azaldi. Ustaya diger butun ustalarin egzantirikle itici arasindan yaptigimi soyleyince "istersen servis kitapcigindan nereden yapildigina bakalim, subap ayari buradan yapilir." dedi.

    Simdi bu subap ayarlarinin hangisi dogru? Hangi usta dogru yapiyor?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  8. #8
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Time-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay o degil yanlis anlasildi sanirim. Kasnaklarla timingle egzantiriklerin arasindan yapilan subap ayariyla hicbir alakasi yok.

    Birkac honda ustasi var, once yay sapkanin ustundeki ayar vidasini bosaltip egzantirikle iticilerin arasina sentili sokarak ayar yapip sonra tekrar yay sapka uzerindeki vidayi skiyor.

    Bu ayarda araba cig yakmaya ve cok fazla yakit yakmaya basladi, ertesi gun baska bir honda ustasina gittim. Yay sapka ustundeki vidayi gevsetip sentili egzantirikle itici arasina degilde, vidanin hemen altindaki yayla sapkanin arasina sentili sokup, vidayi sentil sokuldugu yerden zor cikasiya kadar skti. Suan aracimda ne cig yakma var, nede asiri bir yakit artisi, aksine yakit dustu, arabanin cekisi ve calisma istegi artti, iticilerden gelen ses azaldi. Ustaya diger butun ustalarin egzantirikle itici arasindan yaptigimi soyleyince "istersen servis kitapcigindan nereden yapildigina bakalim, subap ayari buradan yapilir." dedi.

    Simdi bu subap ayarlarinin hangisi dogru? Hangi usta dogru yapiyor?
    Olay doğru anlaşıldı hondalarda vidanın hemen altına sokuluyor diğer yapan kişi işi bilmiyodur.marka ve modele göre sokulacak yer değişiyor mekanik iticili pejolarda ayar vidası diye bişey yok mesela mecbur egzantrik ile itici arasına sokuluyor çünkü ayar yapılmıyor şimle ölçü tutturuluyor yapılan işlemde sıkıntı yok yani
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ep3 ler hakkında bilgim yok fakat bazı motorlar egzantrik ile piano parmağı arasına sentil sokularak ayarlanır bazı motorlarda da piano parmağı ile subap kafası arasına sokularak ayarlanır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •