User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: drag aracı ???

  1. #1
    sülüman
    Misafir

    drag aracı ???

    örn elimizde bi 106 yada vtec var bunu biraz profesyonel bi şekilde hazırlamak istiyoruz darglara.hafilettik ,motoru tamamdır.ama aktarmada neler olmalı .merka ettgim lastik basıncı dıfransiyel sanzuman lastik v.s v.s


    kısacası bi drag aracı hazırlarken neleri dikkat edilmelli neler yapılmalı ve yapılmamalıdır.

    inş konuyu dogru yere acmısımdır

  2. #2
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hmm hiç drag aracı hazırlamadım. profesyonel de düşünmedim ama eğer bişiler kapmak istiyosan lfs simülatörünü kur ve drag setupları yapıp dene.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her şaseye göre çoğu değişken ile oynaman gerekir lastik basıncı demişsin pistten piste sıcaklığa güce vs bi sürü faktore bağlı en azından o ki düşüneceğin şey o olsun

    eğer ilgilenmek istiyosan böyle şeylerle drag şasesi ve uygun elemanları iyileştirmek için kitaplar mevcut onları okuyarak temel bilgi edinebilirsin biraz tabiiki bu işi yapanların tecrübesinden de yararlanmak faydalı olacaktır


    ama şu var yapacağın otomobil dayanıklı, hafif yol tutuşu güce göre uygun seviyede güvenlik önlemleri alınmış olması başlıca kurallardır bana göre aklıma gelenler

    atıyorum şanzıman için dog box sıralı yada otm şanzıman kilitli diferansiyel, solid bağlantılar iyileştirilmiş akslar ne olursa olsun kaçırmayacak kaçırmıyım derken motora ve aktarma organlarına zarar vermeyecek bir debriyaj tork transferinin motora ve diğer aksamlara zarar vermesini engelleyecek şase bağlantıları ilk aklıma gelen şeyler bunlar tabi hafiflik için carbon şaft vs vs uzuyo
    körler sağırlar

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi burada profesyonel derken bu hangi boyut. İMK nın düzenlediği organizasyonlarda benzer araçlardan daha iyi bir araç mı yoksa gerçekten sezon kovalayacak bir araçmı. Çünkü benim bildiğim kadarı ile profesyonel diyince işin afedersiniz ama b.ku çıkıyor fena derecede para isteyen bir iş hale geliyor. Ancak elinizde var olan aracı daha hızlı bir şekilde 0-400 kosturmanın ilk anahtarı (bence) mevcut gücü en iyi şekilde yere aktarmak. Burada kilit diferansiyel ve piste ve hava sıcaklığına uygun slick lastik arkasından pist uzunluğuna uygun şekilde ve motorun devir bandınada göre seçilmiş kısa oranlı şanzıman dişlileri geliyor. Sonrası ise bütçeye göre seçilecek şeylerdir tabi hedefe göre. Dogbox yada SSB veyahut carbon aks vs.vs.vs gibi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örn elimizde bi 106 yada vtec var bunu biraz profesyonel bi şekilde hazırlamak istiyoruz darglara.hafilettik ,motoru tamamdır.ama aktarmada neler olmalı .merka ettgim lastik basıncı dıfransiyel sanzuman lastik v.s v.s


    kısacası bi drag aracı hazırlarken neleri dikkat edilmelli neler yapılmalı ve yapılmamalıdır.

    inş konuyu dogru yere acmısımdır
    konu doğru yerede bence tanımlama yanlış varsayımdanmı yola cıkılıyor yoksa bi arac için fikirmi alınıyor onu anlamadım ben ?

    eyer bi arac varsa ortada motorda nelervar atmosferikmi turbomu turbo ise turbo ne hacim ne dynodaki gücü ne ?
    aktarma organlarını güçlendirmek şart tabide okadar göreceliki şimdi bu yani ne yazsan olur bide bence öle olsa ne olur konuları çok gerekli gibi gelmiyor bana ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  6. #6
    sülüman
    Misafir
    bilgiler için tşk edrim aklımda bi proje var biraz para eksigim var onuda tamamlıyım inş hayata gecirecgim hafif ve torklu bi makina. atmosferik olacak.kısmetse katılmayı düşünüyorum draglara

    semih abi dediklerin tşk edrim bilgiler için .


    suayb abi demek istdiklerimn hepsini yazmıssın .evet sorun zaten aktarmada cıkacak bunu en iyi getirmeye calısacam .biz profesyonel deilde yarı profesyonel birazda amtör yani.


    bugra abi hayal deil gerceklik payı olan bi proje bu benim için .araç atmosferik olacak .en iyisi deild biraz iyi bişey yapmak isitiyorum zaten şimdilik para sıkıntısını asmaya calısıyorum

  7. #7
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-2 soru sormak isterim motorunda neler var ? hacim nedir egzantirikler nedir?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örn elimizde bi 106 yada vtec var bunu biraz profesyonel bi şekilde hazırlamak istiyoruz darglara.hafilettik ,motoru tamamdır.ama aktarmada neler olmalı .merka ettgim lastik basıncı dıfransiyel sanzuman lastik v.s v.s


    kısacası bi drag aracı hazırlarken neleri dikkat edilmelli neler yapılmalı ve yapılmamalıdır.

    inş konuyu dogru yere acmısımdır
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-2 soru sormak isterim motorunda neler var ? hacim nedir egzantirikler nedir?
    sanırım koyu kısımları henüz gerçekleşmedi. varsayım yada misal bunlar bitti diye yazıldı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Wink

    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgiler için tşk edrim aklımda bi proje var biraz para eksigim var onuda tamamlıyım inş hayata gecirecgim hafif ve torklu bi makina. atmosferik olacak.kısmetse katılmayı düşünüyorum draglara

    semih abi dediklerin tşk edrim bilgiler için .


    suayb abi demek istdiklerimn hepsini yazmıssın .evet sorun zaten aktarmada cıkacak bunu en iyi getirmeye calısacam .biz profesyonel deilde yarı profesyonel birazda amtör yani.


    bugra abi hayal deil gerceklik payı olan bi proje bu benim için .araç atmosferik olacak .en iyisi deild biraz iyi bişey yapmak isitiyorum zaten şimdilik para sıkıntısını asmaya calısıyorum

    oke ozamn şöle sorıyım cnm baz arac ne yani üzerinde deişiklik yapılıcak araç hangi sınıfta yarışmak istiyorsun ve şuan için elinde neler var ?
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  10. #10
    sülüman
    Misafir
    özgün abi .arac vosvos .saunda sökük motoru bekliyoruz italaydan.

    arac benim deil ama sahibinden cok emegim var. sahibi iş geregi sürekli avrupya gidiyor.orda görmüş voscuları.muhabbet fln derken. orda vosvosa uygun porshe motoru bulmuş.oda almış.nedir nedeildir yazmış ama dosyasını ve laptopunu caldırmış. önümüzdeki ay italyaya gidp motoru getircek işte. bizde baslıcaz olaya kısmetse.

    allahtan bişey cıkmassa 5-6 aya yürütecegiz arabayı.sanada işimiz düşecek

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlısı şimdi ozaman şöle söleyelim güce göre işlemler yapılmalı mnotor hakkında minik bilgiler verebilirsen mantklı olanları söleyebiliris
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #12
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birkaç arkadaş var sülü istanbulda birinin adı güçlü birinkide eren bunlar 1.8 yaptı 120hp falan diğeri ise 2.0cc t3 bus motoru taktı onlarlada kontak kurmaya çalışırız şimdiden hayırlı olsun.
    1.6tdi.
    Ecutech.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •