Dalga geçiyorsun yani ?
Printable View
konu nerden nereye geldi yahu.
yahu abiler neyi tartışıyosunuz allah aşkına :D
ilk mesajda soru soran dostum .
Kaynaklı araba çok var ankarada , elbet birinden rica edersen seni bindirir sürdürür . Ona göre hareket edersin .
standart güçle düzgün kaynaklanmış herhangi bir diff i kıramazsın benden sana garanti :)
ben 2008 yılından beri kaynakla kullanıyorum . Nasıl kullandığımı da tnaıyanlar az çok bilir . Benden daha sert S13 kullanan olduğunu sanmıyorum (sokaklardan bahsetmiyorum) . ben kıramadım :)
Araba son 2 senedir 300 bg yaklaşık . totalde 30.000km den fazla yaptım kaynakla. takla da atamadım hiç . sekmiyor da arabam.
diğer yorum yapan arkadaşlar neler yapmışlar difflerine de kırmışlar onu bilmiyorum .
karpuzun içinde kaynaklıyorlarsa diffleri eğer , kırılmaması zaten mucize olur .
öyle sekiyo böyle zıplıyor diyenler . 2-way aftermarket diff ler çok mu farklı sanıyorsunuz ? Nismo diff li de sürdüm , tomei de kaaz da . hepsi katır kutur. Aksini söyleyen yazsın lütfen bende öğreneyim .
Edit : eksilerini yazayım ben sana . eğer bunları ben kaldıramam dersen yaptırma . artıları zaten ***** .
- yavaş sert dönüşlerde ses ( ıslakta daha çok kuruda az . beton zemişnde duymazsın bile )
- arabayı sağa sola itemezsin direksiyon çevrikken
- Arka subframe burçlarına çok yük biner , eğer orjinaller varsa kuvvetle muhtemel patlarlar.
- çok fazla arkası gelmek isteyecek , ayağını çeksen de boşalmadığı için kilit kontorlü zor
- Kafadan kayma isteği artacak araban , fakat şöyle bir durum var . Bunu hangi kilidi koyarsan koy yaşayacaksın , sadece LSD alırsan ayağını gazdan çektiğinde open diff gibi olduğu için kafadan kayma isteği azalır .
- direksiyon sertleşecek . araba düz gitmek isteyecek .
aklıma gelenelr bunlar . daha gelirse yazarım .
Bu da benim difransiyelim . Nissan R200 diff i olan her araca takılır . Kırabileceğini düşünen arkadaşa ben söker veririm denemesi için :)
http://k1311.hizliresim.com/1h/x/uzxch.jpg
kaynakla kullanan bir arkadaşım sadece park ederken kötü tepkiler verdiğini söyledi.
bence bu tamamen beklentiyle alakalı. kaynatıp ve yapacaksın? günlükte kullanacaksan dezavantaj yaşarsın ama amacına uygun keyif verebilir ;)
ayrıca ben aracım 78 model, orijinal kilitli diff. arasan bulamazsın, (bulsan da devamlı tam kilit gibi çalışmıyor prensip olarak) o zmn ne yapılması gerekiyor?
bence bi işlemi yorumlarken en başta kulaktan dolma bilgilerle yorumlamayalım, daha sonra kullanım amacına uygun iş görürlüğünü tartışıp, muhadil orjinal ürün varsa bunlar arasında fiyatları da göz önünde bulundurarak, sanayi işi uygulamaları alaşağı edelim.
e21 316 ya yapmıştık kaynak kilitli diff, eğlenceli oldu ama hızda tehlikeli oluyo arka her an atacak gibi ki bazende atıyodu.
yüksek hızlar en ufak su bırıkıntısı yagmurlu hava bunlar buyuk sorun cıkartır anıden kıcı atar anlamsızca tepkıler verır. eğer aracı tek kullanmıyorsanız zaten asla yaptırmayın baba bıner kardes bıner yada arkadas. onlar sızın verdıgınız kontraları veremeyebılır. eğer günlük kullanırkende sureklı 7 24 hardcore kullanıyorsanız bence mutlu mesut eder . ama onun harıcınde pıst harıcınde kullanmayın şahsi fikrimdir
Herkese yorumları için tesekkür ederim , artıları eksileri için efe abime ayrı tesekkür ediyorum , aracım orjinal sert kullnmıyorum asla keyfindeyim ancak gittiğim bazı yerlerde 'kaynaksız nissan mı olur ? ' tepkileri konuyu acmama sebeb oldu kimiside kilidi kırarsan sanzimanıda anında indirirsin gibi cümleler kurdu ..
kaynaklı differansiyel ile kilitli differansiyel çok farklı şeyler
birkere litaratürde kaynak diff diye birşey yok
ha kaynatırsın olur o ayrı
piste çıkıp driftmi yapacaksın? tamam o zaman kaynat gitsin
ama aynı aracı işe-eve-tatile giderken de kullanacaksan "unut gitsin"
sonra havada uçarken bu yazdıklarımı hatırlarsın
Havada ucarken :) evet günlük okul ve gezmek için kullanıyorum
Kaynaklanan diff artik diff degildir, sadece gucu iki tekerlege ileten basit bir dislidir.
Diff gerektigi yerde kilitlenip gerektigi yerde acik olabildigi zaman diff'tir zaten, kaynatinca diff olur size "fix" sabit yani kisaca.
Handling in Automobiles 101 diye ders olsa ilk gosterecekleri araclarin viraj donerken 4 tekerlegininde farkli hizda dondugu olur muhtemelen. Siz diff'i kaynaklayip fix'leyince artik o iki tekerlek farki hizlarda istede donemez, aracinizda haliyle yol tutamaz, driftcilerin amaci da **** kopan yolda durmayan arac oldugu icin ilk yaptiklari modifikasyon bu olur, bunlarda sasiracak birsey yok.
2way diff'ten farkli mi denmis, asagi yukari ayni evet ama drift icin kullanilir zaten 2 way, kim niye taksin gunluk kullandigi araca 2 way diff? Takmisken 2 takalim 2 > 1.5 > 1 diyen varsa yukarida cikis icin link var basip ciksin forumdan daha da gelmesin geri kendi paralel evreninde yasamaya devam etsin.
Bu olmadigi surece sikinti olmaz :)
http://www.pirate4x4.com/forum/attac...ed_diff_01.jpg
Su an için vaz gectim ancak yaza dogru düşünüyorum
tamam da burda kaç kişi kaynaklı diff kullandı ki U dönüşlerinde sağa sola dönüşlerde müthiş sıkıntı çok gıcık bir ses çıkartıyor ki arabanın içinde çok rahatsız oluyorsun aynı zamanda arkan hep uçucakmış gibi oluyor ve daha birçok sıkıntısı var o yüzden sadece fikir amaçlı atıp tutan arkadaşlar kaynaklı difft araca bir binsinler öyle yorumlarını yazsınlar binmeyenler anlayamaz..
ayrıca 200SX yapıcak arkadaşım bence öyle bir arabaya orjinal uygula hem kullanırken hem satarken hemde çıkıcak masraflardan daha az miktarda kurtulursun kii 200SX ve 3.18is , 3.23Cİ , 3.28Cİ lerde kullandım aralarında birtek 3.18İS kaynaklıydı lanet okuyorum neler çektirdi bana ki ben aldım banada yaptır dediler yaptırdım 1 ay sonra atıp orjinalini aldım onun rahatlığını kullanıncada diğer araçlarımdada aynısını yani orjinalini kullandım ...
O yüzden kullanın ondan sonra yorum yapın doğan şahin değil bu araba sonuçta 200SX yada BMW grubu farketmez
Bende tabiki orjinalinden yanayım ama orjinal digf nereden nasıl temin edilir hangi marka uyar sıkıntı cekmeden artısını görürüm bilmiyorum arastırmadayım