User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
40 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Arapsaçı Olan Arıza Durumu Çözebilene Helal Olsun.

  1. #1
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arapsaçı Olan Arıza Durumu Çözebilene Helal Olsun.

    İlk olarak merhabalar, 2.5 wrx stock aracım ile ilgili bir problemi paylaşıp yardım isteyeceğim biraz uzun okuması sıkabilir ama her olayı anlatmam lazım çünki çok problemli karmakarışık bir durum

    İlk olarak; aracı çalıştırdım mesai bitti eve doğru gidiyorum bir anda el freni ışığı yandı, daha sonra abs ışığı sonra arıza ışığı yandı ve km saati çalışmamaya başladı ve hararet yükselmeye başladı; Aracı İstanbula gönderdim elektronik problem olduğu ve düzeltildiği söylendi.

    Geldiği zaman düzelmiş bir durumda kullanıyordum arabayı fakat daha sonra tekrar aynı problem sırayla abs el freni arıza ışığı km saati sonra hararet. Klimayı açtım sıcaklığı içeriye versin diyerek klimanın içten hava çevirme tuşuna bastığım zaman hararetin düştüğünü gördüm kapattığım zaman gene yükseldi bir süre sonra hararet normale döndü klima sıcak vermemeye başladı. aynı şekilde istanbula gönderdim bu sefer sigortalardan olduğu söylendi ve sigortaları değiştirdik,

    Araç normal haline geldi 1 ay kapalı bir şekilde durdu çıkartıp gazlayayım dedimi aracı çıkarttım el freni ve abs ışığı yandı fakat km saati hararet arıza ışında herhangi bir arıza yok.
    İlk çalıştırma da problem yok aradan 2 3 dk geçince km saati seyrettiğim hıza gelip 0 a düşüyor sonra tekrar yerine geliyor tekrar düşüyor vs vs derken hararet yükseldi kaputtan beyaz bir duman,Kaputu açtığım zaman sadece su buharının sıcaklığı vardı motorda herhangi anormal bir sıcaklık yoktu elimle dokunabiliyordum.

    Kısacası son olayda ki düşüncem ve sorum aracın motor sıcaklığı yükselmeden, su nasıl kaynatabilir nasıl hararet yapar ? Fan müşürü, termostat bunlardan kaynaklı problem olabilir mi ?
    Araçta elektriksel bir sıkıntı olduğu bariz bir şekilde belli sanırım , yada başka bir sebebi olabilir mi ?
    Ayrıca Araca turbo-timer takarken afr okuyabilsin diye beyni sökmüştüm kablolarda temassızlık olabilirmi ?
    Aracın gösterge ışık renklerini değiştirmek için sökmüştüm 3 adet soket vardı Soketlerde temassızlık oluşmuş olabilirmi yada ampullerini değiştirmiştim bu farkından bunları yapabilir mi ?
    Araca Turbo-timer, boost saati takmıştım elektrik akımındandır diyerek çıkarttım fakat bir düzelme olmadı, arka ışıklarda çakar var arka tek faz ampulleri çıkartıp taktım bundan kaynaklı olabilir mi kullanılmıyor fakat çakarlar ?

    NOT: Aracın üzerinde modifikasyon yazılım her hangi bir işlem yoktur.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şarj ölçüldü mü ?

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecmis olsun can sıkıcı bir durum. Arabana yaptıgın ufak degısıklıklerden olabilecek bi sıkıntı oldugunu dusunmuyorum bence aracının genel elektrik ve elektronik aksamında bir problem var sensorler yada beyınle alakalı bi problem olabilir aracın garantisi var mı?
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  4. #4
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şarj ölçüldü mü ?
    Ölçtürmedim fakat şöyle bir saçmalık yaptım aracı bütün farlar elektrik çekecek bütün malzemeler açık çekilde çalıştırdım 30 dk felan akü bitmesi yada ışık yanması gibi bir problem olmadı. Ölçtürmemde fayda varmıdır ?

    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gecmis olsun can sıkıcı bir durum. Arabana yaptıgın ufak degısıklıklerden olabilecek bi sıkıntı oldugunu dusunmuyorum bence aracının genel elektrik ve elektronik aksamında bir problem var sensorler yada beyınle alakalı bi problem olabilir aracın garantisi var mı?
    Teşekkürler. 2007 model abi
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben düşük olduğu için değil , yüksek olduğundan şüphelendim .

    bu arada , zenon alarm vs gibi ekstralar varsa eğer kaçak problemi bunu yapabilir .

    Kadrandaki devirin gitmesi + el freni ışığının yanması kuvvetli ihtimal kaçak.

    daha fazla detay lazım . ekstra ne varsa yazman lazım .

  6. #6
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal farları var onun ışında ve saydıkarım dışında herhangi birşey yok. Aracın soğuk havalarda merkezi kilidi çalışmıyor bazen. Şöyleki bir durum aracı bu söylediklerimin bazılarından önce aracı yıkadım bazılarından önce yağmur yedi. Bu günki olaydanda yerler vs ıslaktı araba yürüdükten belirli bir süre sonra oluyor ve sulu yerden geçince bununla bağdaştırmak istemiyorum çok emin olduğum birşey değil çünki. Bir de araçta önceden tesisat varmış aracın kutup başından çıkışından itibaren tesisat kabloları duruyor uçları boş bir şekilde.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracı istanbulda ugur özene bırak o problemleri cozecektir...
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kutu başında ucu açık kablo mu var ?

    su ile akalaı olabilir , bir yerde ucu açık kablo varsa (pozitif) gövdeye temas mesafesinde değilken etrafında yada üzerine su gelip kısa devre yaptırıyor olabilir.

    boştaki kablolar ne halde , bir fotoğraf vs var mı

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamosundan olabilir

  10. #10
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamosunun içinde regülatör diye bir anılan parça var.. tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum ama..bu parca arıza yaptığı zaman bahsettiğiniz sıkıntıları bende yaşadım. Akü sorunu gibi görünüyordu ama değildi, hatta bir kaç kez ölçüm yaptırdıgımda şarj ediyor bile çıkmıştı.. yolda tekledim, abs fren arıza vs. ne kadar uyarı varsa hepsi yanarak direksiyon agırlaşıyor ve gaza basmaya devam edersem anca devam edebiliyordum yola.. bu arada aracım citroen.
    Neyse biz şarj dinamosunu söküp kontrol ettik ve bu parcanın değişimi sonrasında düzeldiğini gördük.
    Olur ya belki fikir verebilir.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  11. #11
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi tam fotoğraf çekmeye indim ve tesisatı sonunda söktüm resimleri şu şekilde iki adet şase almışlar ve akünün artı kutubundan gelenin ucu bantlıydı fakar ne olur ne olmaz diyerek söktüm. ancak artı kutuptan çıkan siyah bir kablo daha var onu anlayamadım orjinalmi yoksa değilmi ?





    Tam olur inş. Derken arabaya dedim bi suyuna bakayım tekrar baktığım zaman taşırma kabından hiç bir şekilde devirdaim olmadığını gördüm orası olduğu gibi duruyordu içindeki su içindeki baloncuklar bile aynı yerdeydi.

    Radyatör kapağını açtım su gözüküyordu çok az bir miktar ekleyeyim dedim dedikçe 2 3 litre su yedi belirli bir noktadan sonrada içinden aşırı bir duman çıkıyor su buharı çok kızgın bir şeye temas ediyor anlaşılan sonra başladı radyatörün peteklerinin tam üstündeki noktadan su kaçırmaya sanırım radyatörüde çatlattık ? Böyle birşey olabilirmi ?
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hep elektrik tarafına gidiyorsunuz
    tamam bir sıkıntı var elektriksel ama kaputtan beyaz buhar çıktı demiş.
    sonra motora dokundum aşırı sıcak değildi demiş

    şimdi öncelikle motor suyu tammı?
    ikincisi su pompası düzgün çalışıyormu?

    beyaz buhar nereden çıkacak beyler? şarj dinamosundanmı?
    belliki su ile bir sıkıntı var, su mu kaynattı ne oldu?

  13. #13
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uqur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şarj dinamosundan olabilir
    Ustamda aynısını söylemişti

    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şarj dinamosunun içinde regülatör diye bir anılan parça var.. tam olarak ne işe yaradığını bilmiyorum ama..bu parca arıza yaptığı zaman bahsettiğiniz sıkıntıları bende yaşadım. Akü sorunu gibi görünüyordu ama değildi, hatta bir kaç kez ölçüm yaptırdıgımda şarj ediyor bile çıkmıştı.. yolda tekledim, abs fren arıza vs. ne kadar uyarı varsa hepsi yanarak direksiyon agırlaşıyor ve gaza basmaya devam edersem anca devam edebiliyordum yola.. bu arada aracım citroen.
    Neyse biz şarj dinamosunu söküp kontrol ettik ve bu parcanın değişimi sonrasında düzeldiğini gördük.
    Olur ya belki fikir verebilir.
    Büyük ihtimal şarj dinamosu diyebilriiz o zaman ? peki bu şarj dinamosu arızalansa sürekli sürekli sigortadan vs vs hatalar verdirtirmi ? düzelip sonra geri bozul vs vs gibi. Aracın bütün sistemini etkileyen birşey var her ne ise artık termostat müşür bütün düzenleri bozuyor beyinle alakalı olma ihtimali yok o zaman ? Bir de şimdi biz bu radyatörü ne yaptık ?
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  14. #14
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hep elektrik tarafına gidiyorsunuz
    tamam bir sıkıntı var elektriksel ama kaputtan beyaz buhar çıktı demiş.
    sonra motora dokundum aşırı sıcak değildi demiş

    şimdi öncelikle motor suyu tammı?
    ikincisi su pompası düzgün çalışıyormu?

    beyaz buhar nereden çıkacak beyler? şarj dinamosundanmı?
    belliki su ile bir sıkıntı var, su mu kaynattı ne oldu?

    Abi motor suyu vardı kör bi binici değilimdir sürekli kontrol ederim. Araç söylediğiniz gibi aşırı sıcaklıktan su kaynattı ve radyatör kapağından sıkıştırıp buhar geldi. ve en son biraz önce yaptığımdada sanırım su koydum biraz daha araca varmı yokmu diyerek hepsini akıtmaya başladı artık bir miktar su aldı sıcak soğuk oluncamı çatlattı akıttı, yoksa içindeki su buharlaşarakmı gitti anlayamadım fakat şu anda radyatördende su kaçırıyor. Su pompasına gelince o benimde kafamı kurcaladı açıkcası.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  15. #15
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gselcuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ustamda aynısını söylemişti



    Büyük ihtimal şarj dinamosu diyebilriiz o zaman ? peki bu şarj dinamosu arızalansa sürekli sürekli sigortadan vs vs hatalar verdirtirmi ? düzelip sonra geri bozul vs vs gibi. Aracın bütün sistemini etkileyen birşey var her ne ise artık termostat müşür bütün düzenleri bozuyor beyinle alakalı olma ihtimali yok o zaman ? Bir de şimdi biz bu radyatörü ne yaptık ?
    Şimdi Maxi abinin de dediği doğru, sadece elektriksel düşünmemek lazım. Ki bunu elektrik ve elektronik kafası oldukca calısan bir adam söylüyorsa, tekrar oturup bir düşünmek lazım.
    Ben sadece yaşadığım olaydan bir tecrübe aktardım size, bunuda kontrol ettirebilirsiniz.
    Radyatör meselesine gelince, sanırım radyatörün başına bir iş gelmiş olabilir, yani öyle ızgaraların üstünden bir fotograf felan görsek daha net bişeyler söyleyebiliriz.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  16. #16

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan abi ;

    fanlar da elektrikli subarularda... Buharın sebebi çalışmayan fanlar olamaz mı elektriksel sıkıntıdan ?

    benim aklıma ilk gelen bu , kontrol edilmesi gereken ..

    Ayrıca ilk mesajım da şarjı kontrol edin di . bunu söylememin sebebi de yüksek gelirim . alternatörün içindeki regülatörün problem çıkarma ihtimaline karşı

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sogutma sıstemınde olusabılecek sıkıntıların bu tarz problemlere yol acabılecegını dusunmuyorum.

    hararet yapmasının sebebi sanırım hararet musuru sensor gıbı bırse arac elektronık arıza verdıgınde sensorler calısmıyor halıyle 85 derecede acması gereken fan acmayıp hararet yukselmıs ardından basınc kapagından kendını bırakmıs asırı basıncada radyator dayanmamıs zayıf oldugu bı yerden patlatmıs olmalı.

    sızın sorununuz tamamen elektrik elektronikle alakalı bu problemide buradan cozebilmeniz cok zor vaktiyle bende inanılmaz sıkıntılar cektim.

    gitmediğim beyinci elektrik elektronikci kalmadı herkese sordum burdan kim ne dediyse denedim yinede sorunu bulamadım ben elektrik tesisatından dedim herkes beyin den dedi sensorlerden dedi en son elektrik tesisatında kısa devre oldugunu buldum kısa devreyi kendim duzelttim araba normale dondu.

    problem cok komplike işinin ehli bi ustanın detaylı sekilde bakması hem aracının saglıgı hemde senin psikolojik saglıgın icin gayet iyi olacaktır.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  18. #18
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi Maxi abinin de dediği doğru, sadece elektriksel düşünmemek lazım. Ki bunu elektrik ve elektronik kafası oldukca calısan bir adam söylüyorsa, tekrar oturup bir düşünmek lazım.
    Ben sadece yaşadığım olaydan bir tecrübe aktardım size, bunuda kontrol ettirebilirsiniz.
    Radyatör meselesine gelince, sanırım radyatörün başına bir iş gelmiş olabilir, yani öyle ızgaraların üstünden bir fotograf felan görsek daha net bişeyler söyleyebiliriz.








    Resimdeki küçük küçük kısımlar parlak gözüken oralardan kaçırıyor.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  19. #19
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    hararet yapmasının sebebi sanırım hararet musuru sensor gıbı bırse arac elektronık arıza verdıgınde sensorler calısmıyor halıyle 85 derecede acması gereken fan acmayıp hararet yukselmıs ardından basınc kapagından kendını bırakmıs asırı basıncada radyator dayanmamıs zayıf oldugu bı yerden patlatmıs olmalı.

    problem cok komplike işinin ehli bi ustanın detaylı sekilde bakması hem aracının saglıgı hemde senin psikolojik saglıgın icin gayet iyi olacaktır.
    kesinlikle iyi olacaktır. Fakat şöyle bir durum varki aracın fanlarıyla ilgili hiçbir sıkıntı yok sürekli çalışıyorlar çift fan var zaten belirli bir dereceden sonra ikinci devreye giriyor onlarda bir sıkıntı yok.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •