Ne kadar maal oluyor peki sti yürüyen?
Birde 2003-2004 mu 2005 mi alayım? Yani farketmez mi yoksa illede 2005 mi diyorsun?
Printable View
2.0 sti yada 2.5 sti hacim farketmez, stock turbo stock motor sAdece egzoz filitre yazilim la tepe tepe kirmadan kullanabilecegimiz model hangisi bu imprezanin ?
Kompe STI yuruyeni almadan da STI sanzimanina gecebilirsiniz. Eger devasa turbolari kullanmayacaksiniz... Sadece avrupa ya da abd 2006-2007 sanzimani alarak. yani bizim difler 3.54 ona uygun sti sanzimani ile bu isi halledersiniz.
Eger sanziman dccdli ise yilina gore 35-65, 49-51 guc aktarimina sahip olursunuz.
Ote yandan, bence 2.0 sti temiz duzgun tecavuz edilmemis (tecavuz edilse de yuruyeni ozellikle cok saglam :D) ise 2002-2005 sti her turlu alinir... DCCD mi istiyorsun. En kotu DCCD li bir sti sanzimani ile dccd pro alirsin... Cikan sanzimani da satarsin...Bu konuda tam emin olmamakla birlikte 2.5 WRX'leri son dif oranlari 3.70. Dolayisi ile STI sanzimanini r180 dif almadan takamazsiniz... (ABD kesin 3.70)
Otomobillere meraki olan ve otomobille kendisi ugrasan bir kisinin Subarusu olup sagi ve solu ile ugrasmadan degistirmeden durmasi cok cok zor... :D Milyon tane parca var... Aliyorsun... Dolayisi ile masraf oluyor... Bunun icin bir kac tane kiz arkadas yapin onlar ile ugrasmaktan subaruya daha az vakit ayirirsiniz dolayisi ile masraf daha az olur... :D :D
Ben 2.5 Turbo Forester'a binmistim.... Yani o altan toplamasi bir anda ziplamasi muthis bir sey... Hacim ve AVCS farki. Ancak WRX kapagin daha akiskan oldugu soyleniyor... 2.5 blok 2.0 kapak uyglandiginda herhalde biraz daha guc urettiyor... Ancak kapak akiskanligi ne kadar onem arz ettigi cok daha muhendislik ve ar-ge isteyen bir durum. Yani bizler icin onemi yok. Saliselerin pesinde kosturmuyorsak....
Ayrica EJ205 olarak single AVCS mevcut... O da 2004-2005 Forester XT....
Ozetle 2.0 WRX ile 2.5 WRX bence cok guzel araclar... Ancak 2.5 motorun kotu nami (saglamlik acisindan) vergi dezavantaji (2007 781x2, 2008 1250x2) ile piyasasi biraz daha dusuk gorunuyor...
Diger taraftan 2006-2007 konsol 2005 WRX ile ayni. Ancak koltuklari cift renk. Tatli gorunuyor.
Bir de dis gorunum onemli bir faktor. 2003-2005 gorumunun hastasi, 2001-2002'nin ve 2006-2007'nin hastasi farki oluyor. Herkesin zevki farkli.... :) Bence, Blob sonra Hawk sonra Bug...
Tune yapılmadıkça stock motor olan bir wrx için wrx şanzımanı yeterli olabilir diye düşünüyorum. Fakat her arabanın şanzımanı kirilabildigi gibi wrx de stock motorla kırılabilir. Tamamiyle kullanıma bağlı bence sayın abim.
Ek soz filtre yazılım demek fazla basınç fazla sıcaklık vs vs şeyler demek abi buna tepe tepe kullanmaktan tam olarak kastın nedir ki ? Sonuçta hiç bir arabayı stock haliyle yazılım filtre eksoz yapıp tepe tepe kullanamiyorsun ki. ?
O paraları verdikten sonra wrx almanın mantığı ne abi ? Neye bindiğini bilmen lazım bence tamamen wrx se wrx dir. Şti için zorlamaya gerek yok ha illa dersin ben wrx alicam her parçasını kendim zevk ala ala toplyacagim o sabır azim ve maddiyati gösterebilecek Türkiye de sayılı insan vardır diye düşünüyorum.
Ooyle bişey yok bence :)
Forester bilgisini yanlis yazmisim foresterlar 2004-2005 AVCS'i var... 2003'de yok.
peki öleyse bende bu başlık altında bir soru sormak istiyorum 2.0 wrx sti alsak kronik sıkıntıları varmıdır kiminle konuşsam vtec typeR gibi olmaz deniliyo yakıt olarak fazlalığını biliyo ve göze alıyorum fakat motor kırma ve şanzımanda sıkıntı çıkarabiliyo deniliyo sürekli sıkan birisi değilim ayda yılda bir sıfırdan dikerim gazlarım dersem alınıcak arabamıdır ?
Sıfırdan kalkmak hangi araba olursa olsun zararlıdır zaten. Ayrıca kaliteli parçalarla sağlam bir usta tarafından forgetlanmis bütün parçalarıyla (defiler brembolar vs vs ) tam kapsamlı olarak yürür hale getirilmiş bir 2.0 sti alınacak bir arabadir.
@Vwci teşekkürler abi alt devirler çok çok başarılı bu aracı süren kullanan bir kaç akrkadssim oldu onlarda aynı şeyi söylüyorlar.
bir suru farkli soru ve konu olmus baslikta, kim ne ogrenmek istiyorsa acikca sorarsa bildigim kadar yardimci olayim.