User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E30 316 Karbüratörlü Motora Neler Yapılabilir.

  1. #1
    E30POWER
    Misafir

    Exclamation E30 316 Karbüratörlü Motora Neler Yapılabilir.

    Arkadaşlar öncelikle merhaba;
    Çok temiz orjinal kazasız boyasız değişensiz olarak 88 Model E30 316 aldım. Aslında M40 motor düşünüyordum ama araba çok temiz olduğu için değerlendirdim. Daha önce 10 sene kadar 106 GTI ve Saxo Vts ye bindiğim için haliyle performans olarak araç beni tatmin etmedi. Sorum şu çok abartmamak şartıyla 316 karbüratörlü motora neler yapılabilir 318 e döndürülebiliyor galiba eğer oluyorsa nasıl oluyor. Fransızcam çok iyi ama Almancam zayıf yardımcı olursanız sevinirim

  2. #2
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ucuza M20-M50 motor var alın koyun sıkıntısız gezersiniz 2 yılda bir orj. motoru koyup muayneye gidin yeter

    en temizi karbüratörlü M10'a uğraşmak daha az güç ve daha fazla maliyet çıkarır

    para harcarım deseydiniz M10'dan iyi şeyler çıkar

  3. #3
    E30POWER
    Misafir
    Alıntı volume81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ucuza M20-M50 motor var alın koyun sıkıntısız gezersiniz 2 yılda bir orj. motoru koyup muayneye gidin yeter

    en temizi karbüratörlü M10'a uğraşmak daha az güç ve daha fazla maliyet çıkarır

    para harcarım deseydiniz M10'dan iyi şeyler çıkar
    Motor değiştirmekle iş bitmiyor ki tesisatı falanı filanı bir sürü iş M10 dan neler çıkar acaba onuda yaz belki gözümüzü karartırız

  4. #4
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2467 cm3 e30 316 m10 motor





    para oldukdan sonra dansöz bile çıkar

    Ne yapılır ?
    1) 2x weber karb. takılır ayarlanır felan ama aşırı yakar ahım şahım gitmez ayar tutmaz sinir eder

    2) beyin alıp enjeksiyon'a geçilir port polish egzantrik headers felan düzgünce yürütülür ama maliyet belini bükebilir aynı paraya 6 silindir motor-şanz.-tesisat alırsın

    3) fantazi boyutunda S14 kapak bulursan( ki çok çok zor) S14'e çevirebilirsin biraz doldurmayla 200-250hp alırsın maliyetde doğal olarak fantazi spec olur

    forumda can var e21'i M10 baya doldurdu gideri felan baya iyi bütçeniz nedir ona göre yazar size bi reçete M10'dan iyi anlar

  5. #5
    E30POWER
    Misafir
    O zaman 318is motor mu baksak ne yapsak veya 320 varmıdır ki uygun

  6. #6
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Connecting site... 192hp

    Connecting site... 140hp

    Satılık v8 m62 5.40i komple motor a-z ye vericem aracın üzerinde çalışır şekilde duruyo gelen marş basar alır gider fiyat son 10.000tl
    eray abi'de bi ara 2 tane M50B25 vardı 5500TL yazıyordu sanırım motoru koyma usta vs konusunda da yardımcı olur

  7. #7
    E30POWER
    Misafir
    5500 vermek mantıklı değil gibi bunu satar üste o parayı koyar 325 alırım

  8. #8
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    seçenek çok mühim olan para

  9. #9
    E30POWER
    Misafir
    Açıkçası ben 1000-1500 TL filan harcamayı düşündüm.

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o paralara pek birşey alamazsın.

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiç bir şey olmaz o motordan, sana aksini söyleyenlere inanarak 5-6bin tl harcama sakın...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç bir şey olmaz o motordan, sana aksini söyleyenlere inanarak 5-6bin tl harcama sakın...
    Affınıza mahsuben; M10'dan "düşük bütçe" ile birşey olmaz.

    BORKED

    BORKED
    K.

  13. #13
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç bir şey olmaz o motordan, sana aksini söyleyenlere inanarak 5-6bin tl harcama sakın...
    Abi benide yanlış anlama muhalefet olmak için yazmıyorum.Konusunu bulamadım şimdi fakat baya incelemiştim STOCK BOTTOM END diye hatırlıyorum.Bulursam konuyu linki atarım.Yakıt vardı arabada dynoda.Hatta eleman şanzıman doğranmasın diye kaçıran debriyajını değiştirmemişti.364 whp

    BORKED

    edit:buldum E30 M10 Turbo on E85; soon to be on Methanol & who knows what else...

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar emin olun koyduğunuz videoları da, bunların yapılışlarını da belki yüzlerce kez okuyup, izlemişimdir... ben de sizlerin affınıza sığınarak söylüyorum ki, murat 124 motorundan bile bir şeyler çıkar, bunlar araçlara ya da motora has şeyler değil... şahin motorlarından neler neler çıkmadı mı? ama ne kadar harcandı ne kadar emek harcandı?

    şimdi bu arkadaşımıza ' ooo bu motorla neler olur neler' desem, şahsım adına dürüst davranmadığımı düşünürüm... TFSI motor değil ki bu bir chip egsoz filtre ile %30 civarı güç elde edilsin, M10 motor değil içinde 124 motoru da olsa videodakiler yapılsa birşeyler çıkar...

    BMW camiasında o kadar konuya müdahil oldum ki bu konularla alakalı, belki çok kişinin kalbini kırdım tartıştım vs... ama şimdi bakıyorum da, bu motorlarla uğraşıp, o güçleri alıp hala daha da keyifle kullanan kimse kalmamış... benim ilk BMW mdir e30 3,16... M3 dahil de çoğu modeline sahip oldum bindim 6bin liraya alınan arabaya 7-8 bin lira harca adam olur demenin bir espirisi yok, 1000-1500 tl diyor arkadaş, o bütçeyle ne yaparsanız gerçekten ttmin edici bir güç alırsınız onu yazınız yoksa bu videolardan çok daha güzel projeler koyarım ortaya, ama maliyet kısmına geldiğimizde kalakalırız ortada...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi kakus zaten 'düşük bütçe' ile birşey olmaz demiş.Ben konuyu açan arkadaşa tavsiyede vermedim.Forumda çok yazmasam da çok uzun zamandır ciddi vakit geçiriyorum.Bmw konusundaki tecrübenizinde farkındayım.m10 motordan hiçbir şey olmaz demeniz garibime gitti sadece.Ben bilmiyorsunuz demiyorum.İyi bildiğinizi düşünmeme rağmen neden böyle yazdığınızı merak ettim onu da sonradan açıklamışsınız zaten.

    Gelelim bütçe meselesine.N/a 1.8 sohc bir motordan 1000 1500 liraya pek birşey alınmayacağını burada az çok herkes biliyor zaten.Amaç filtre egzoz değilde olayı biraz daha hareketlendirmek ise 5 6 bin tl aşağı yukarı her motor projesinde gider.Söylemek istediğim güç %30 60 90 vs artacaksa 'bence' 5 6 bin tl lik proje düşük bütçeli projedir.Açıkçası o paraya tecrübeli bir insanın 2.el vs parçalar kullanarak sağlıklı bir motorla turbo m10 yapabileceğini düşünüyorum.364 whp alırsınız demiyorum.

    Bu konuya bu kadar yazmamın sebebi benimde kullandığım araç 84 316 e30 coupe (4 ileri) Açıkçası 5 6 bin ayarlayıp birşeyler yapmaya çalışacağım.Arabamla mutluyum, satıp başka birşey almayı da düşünmüyorum.Kafamda turbo yada swap var.Sizin gibi tecrübeli insanlar o motordan birşey olmaz yerine böyle yapabilirsin bu kadar paran gider, şöyle yapabilirsin bu kadar paran gider.Ben olsam şöyle yaparım yada satıp şunu alırım deseler benim gibi tecrübesizler için daha yararlı olmaz mı?Burası forum sonuçta.

    Söylediklerimi yanlış anlamazsanız sevinirim abi, istemeden saygısızlık ettiysem kusuruma bakmayın.Şimdi merak ediyorum siz olsanız m10 motorlu bir araçla (m10 kalacak demiyorum), maksimum fiyat-performans oranı sağlayacak şekilde ne yapardınız?

  16. #16
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1000-1500e çift karbüratöre bile geçilmez, hele ki weber idf mümkün değil o paraya kendisi bil temin edilemez, birde bunun üstüne işçilik ödenecek.

    bana kalırsa aktarımla uğraşıp kısa mesafelerde daha seri hale getirmeye çalışmak daha tatminkar olabilir ama onda da bu bütçeyle çok yol kat edilemez gibi geliyor.

    en güzeli f,e,h, üçlüsü olur gibime geliyo
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  17. #17
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam para harcamadan sadece arabayı soyardım, azalan ağırlıkla gidişi belki bir miktar iyileşebilir.
    geri dönüşüde olur hem.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  18. #18
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi kakus zaten 'düşük bütçe' ile birşey olmaz demiş.Ben konuyu açan arkadaşa tavsiyede vermedim.Forumda çok yazmasam da çok uzun zamandır ciddi vakit geçiriyorum.Bmw konusundaki tecrübenizinde farkındayım.m10 motordan hiçbir şey olmaz demeniz garibime gitti sadece.Ben bilmiyorsunuz demiyorum.İyi bildiğinizi düşünmeme rağmen neden böyle yazdığınızı merak ettim onu da sonradan açıklamışsınız zaten.

    Gelelim bütçe meselesine.N/a 1.8 sohc bir motordan 1000 1500 liraya pek birşey alınmayacağını burada az çok herkes biliyor zaten.Amaç filtre egzoz değilde olayı biraz daha hareketlendirmek ise 5 6 bin tl aşağı yukarı her motor projesinde gider.Söylemek istediğim güç %30 60 90 vs artacaksa 'bence' 5 6 bin tl lik proje düşük bütçeli projedir.Açıkçası o paraya tecrübeli bir insanın 2.el vs parçalar kullanarak sağlıklı bir motorla turbo m10 yapabileceğini düşünüyorum.364 whp alırsınız demiyorum.

    Bu konuya bu kadar yazmamın sebebi benimde kullandığım araç 84 316 e30 coupe (4 ileri) Açıkçası 5 6 bin ayarlayıp birşeyler yapmaya çalışacağım.Arabamla mutluyum, satıp başka birşey almayı da düşünmüyorum.Kafamda turbo yada swap var.Sizin gibi tecrübeli insanlar o motordan birşey olmaz yerine böyle yapabilirsin bu kadar paran gider, şöyle yapabilirsin bu kadar paran gider.Ben olsam şöyle yaparım yada satıp şunu alırım deseler benim gibi tecrübesizler için daha yararlı olmaz mı?Burası forum sonuçta.

    Söylediklerimi yanlış anlamazsanız sevinirim abi, istemeden saygısızlık ettiysem kusuruma bakmayın.Şimdi merak ediyorum siz olsanız m10 motorlu bir araçla (m10 kalacak demiyorum), maksimum fiyat-performans oranı sağlayacak şekilde ne yapardınız?
    bazı motorlar vardır, verdiğini alırsın, tatmin eder seni... BMW M50B20 den 1991 senesinde 150 HP aldığında yılın motoru seçildi, sonrasında motor teknolojileri geliştikçe 1,4T motorlarla bile o güçler geçilmeye başlandı... şimdi m10 un herhangi bir özelliği kaldı mı? normal 8V SOHC bir motor, atmosferik ne yaparsan yap bir İS motorunun verimini alamıyorsun... turbo yapabilirsin tabii ki bu M10 a has bir özellik değil, şahini de turbolarsın suzuki marutiyi de... maliyetler bellidir, 2. el de kullanırsın sonra turbo yağ verir burda konu açılır 'XXX den turbo aldım sahtekar bana patlak turbo vermiş', manifolt çatlak çıkar papaz olursun, hadi mekanik işini bitirdin, yok patırdadı yok stop ediyor, beyin takman lazım adam gibi bir beyin tesisat sonrasında ayar yaklaşık 2500-3000 tl, bir wideband alsan 600-700 lira... insanların hevesli olduğunu çok iyi biliyorum ama bu camiada hayalleri yıkılan, parası biten aracını motorsuz ya da yarım satan, lanet okuyan o kadar kişi tanıyorum ki...

    ben olsam ne mi yapardım? 2004 de e36 3,18 ime o zamanın parasıyla 7-8bin tl harcadıktan sonra M50B25 taktım... ama benim gözümde o modifiye değildir, zaten BMW nin yaptığı bir motor şanz. diff ibaşka bir araçta birleştirmiş olduk o kadar, sonucu ise çok çok memnun etti... işte o motora sonrasında yaptığım herşeyin karşılığını verdi, egsozdu headerstı cold airdi chipti vs...

    benim için en güzel E30, tamamen orj toplanmış, üzerinde 1 tane paslı bölge kalmamış, içi mis gibi kokan E30dur, işin performans kısmına bu kadar takılmayın gerçekten
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #19
    E30POWER
    Misafir
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bazı motorlar vardır, verdiğini alırsın, tatmin eder seni... BMW M50B20 den 1991 senesinde 150 HP aldığında yılın motoru seçildi, sonrasında motor teknolojileri geliştikçe 1,4T motorlarla bile o güçler geçilmeye başlandı... şimdi m10 un herhangi bir özelliği kaldı mı? normal 8V SOHC bir motor, atmosferik ne yaparsan yap bir İS motorunun verimini alamıyorsun... turbo yapabilirsin tabii ki bu M10 a has bir özellik değil, şahini de turbolarsın suzuki marutiyi de... maliyetler bellidir, 2. el de kullanırsın sonra turbo yağ verir burda konu açılır 'XXX den turbo aldım sahtekar bana patlak turbo vermiş', manifolt çatlak çıkar papaz olursun, hadi mekanik işini bitirdin, yok patırdadı yok stop ediyor, beyin takman lazım adam gibi bir beyin tesisat sonrasında ayar yaklaşık 2500-3000 tl, bir wideband alsan 600-700 lira... insanların hevesli olduğunu çok iyi biliyorum ama bu camiada hayalleri yıkılan, parası biten aracını motorsuz ya da yarım satan, lanet okuyan o kadar kişi tanıyorum ki...

    ben olsam ne mi yapardım? 2004 de e36 3,18 ime o zamanın parasıyla 7-8bin tl harcadıktan sonra M50B25 taktım... ama benim gözümde o modifiye değildir, zaten BMW nin yaptığı bir motor şanz. diff ibaşka bir araçta birleştirmiş olduk o kadar, sonucu ise çok çok memnun etti... işte o motora sonrasında yaptığım herşeyin karşılığını verdi, egsozdu headerstı cold airdi chipti vs...

    benim için en güzel E30, tamamen orj toplanmış, üzerinde 1 tane paslı bölge kalmamış, içi mis gibi kokan E30dur, işin performans kısmına bu kadar takılmayın gerçekten
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar baştada dediğim gibi Ben 106 gti & saxo Vts ci olduğum için bmw konusunu buralardan öğreniyoruz. Bu benim ilk bmw em. Bu arada ghibli06 orjinal toplanmış değil gerçekten boyasına kadar orjinal hatasız bir araç ASxo dan geçtiğim için haliyle bi performans çöküntüsü yaşadım Olmadı 3,18 is motoru veya 320 motor takılabilir diye düşünüyorum O zaman bütçenin çok bi önemi yok benim için yasal olması için hangi motoru takmak gerekir ve evreler nedir paylaşırsanız sevinirim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •