User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: 1.8 20V AGN (125 bg) 5. vites kendinden gaz kesme problemi

  1. #1
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.8 20V AGN (125 bg) 5. vites kendinden gaz kesme problemi

    Değerli TechTurkey ailesi merhabalar,

    Ocak ayının 3'ünde 2001 model Seat Leon 1.8 20v n/a signo aldım.

    Araç 116 bin km'de idi, 95 bin km'ye kadar servis bakımlı bir araç. Mühim bir kazası da yok aracın. Araçta Prins marka LPG mevcut.

    ***** araç 1.8, ilk sahibi (11 yıl kullanan) bayan, aracı sağırlaştırmıştır diye gidip kompresyon testi yaptırdım. Tüm silindirler 120 üzeri çıktı.

    Sonra Kayseri'de bir ekspertiz merkezinde dyno'ya çıkardım, aracın katalog verisi 125 hp, 170 N.m iken 101.6 hp ve 145.1 N.m çıktı. Herkes normal diyor ama ben inanamıyorum, doğru düzgün binilmemiş bir aracın %20 kayıplı olması bana mantıklı gelmiyor.

    Gelelim devamına,

    Aracı yol testine çıkardım. Benzinde tabii...

    Ek Bilgi: 1.8 Toledo ile 242 km/s ile radara giren bir arkadaş var forumlarda ne yazık ki uzun zamandır online olmuyor hiçbir yerde...

    Ben, araç bir kere 210-220 görse idi "tamam, yeterince sağlıklı" diyip yine yumurta üstündeymiş gibi kullanmaya devam etmeyi planlıyordum. Şu an ş.içi 10 lt LPG ile geziyorum.

    Ancak, denememde 3. viteste 145, 4. viteste ise 180 de redline'da kesiciye giren aracım, 5. vitese attığımda 1.2 motor gibi davranıyor ve 190 km/s'yı görünce sanki gazı diplemiyor da frene asılıyormuşum gibi aniden pusuyor. Yani kendi kendine gaz yemeyen duruma geliyor ve yavaşlamaya başlıyor.

    Arıza kaydına baktırdım, yok dediler. Birkaç özel servise sordum mantıklı değil, hiç duymadık diyorlar...

    Eski aracım 1.6 ibiza idi, o da hız yapamıyordu ama 190 diyip kalıyordu, daha da gitmiyordu ama bu gitmemeyi bırakın, doğrudan yavaşlıyor...

    Daha önce başına gelen var mı? Veya tavsiyesi olan?

  2. #2
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam fabrikasyon limitleyebiliyorlar. 1.9 caddy ile 200 ün üstüne çıkmıyor mesela. elektronik hız kesici var.
    eğer mekanik ise enjektör temizliği vb yaptktan sonra iyi bir tuner problemini çözecektir. yıllardır üst devirleri görmeyen makinalarda duyuyorz bunları.

  3. #3
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı suk3b3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam fabrikasyon limitleyebiliyorlar. 1.9 caddy ile 200 ün üstüne çıkmıyor mesela. elektronik hız kesici var.
    eğer mekanik ise enjektör temizliği vb yaptktan sonra iyi bir tuner problemini çözecektir. yıllardır üst devirleri görmeyen makinalarda duyuyorz bunları.
    Cevabınız için teşekkür ederim, lakin bahsettiğiniz araçlar "bilinen" durumda. Yani fabrikadan 200'ü geçebilen Caddy 1.9 TDI çıkmıyor bildiğim kadarıyla.

    1.8 20v Toledo ile 242 km/s radara giren kullanıcı var stock halde. Hız limitörü takıldıysa bile opsiyondur muhakkak... O konu üzerinde de duruyorum.

  4. #4
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaliteli bir balata spreyi alın maf sensörünü sökün hem fişin giriş-çıkış dişlerini hemde içindeki sensör kısmını güzelce temizleyin. tekrar takın takarken filtrenin durumuna da bi bakın boruları yerlerine tam otursun ve filtre temiz değilse değiştirin. tekrar takın. test edin bakalım sonuç ne olacak. en ucuz ve bence ilk yöntem budur. eğer devam ederse bi lpg ye bakılmasında fayda var. ayar sıkıntısı olabilir alınan kötü bir yakıttan dolayı filtrelerinde yada yıllık deformasyondan dolayı nozzle larda sıkıntı olabilir. olayın ilerleyişine göre başka öneriler sunulabilir.

    not ; balata spreyi uygulanan noktalarda spreyi 2-3 saniyeden fazla tutmayın plastik yüzeylerde zarara sebep olabiliyor. kaliteli malzeme kullanın uygulamayı 2'şer kez tekrarlayabilirsiniz. max 15 dakikanızı alır zaten.

  5. #5
    aligoldenstone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İZMİR--İSTANBUL
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu araçlarda genelde sıkıntı yapan parçalar maf sensörü boğaz kelebeği O2 sensörü birde bobinler bu parçalar aracın yürürüne ciddi etki yapıyor bi kontrol ettirin bence
    -----> NO S T O C K

  6. #6
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Bir askerim İstanbul Erya'da çalışıyor, onunla konuştum, ustasına sordu: Yağ basıncı düşerse de motor güç keser demiş.

    Maf-Buji/Bobin-Yağ pompası sırasıyla kontrol ettireceğim bakalım ne çıkacak.

  7. #7
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni yazıyorum kusura bakmayın,

    Cumartesi günü tanıdık yönlendirmesi ile Kayseri AKSA Oto Hasan Usta'ya gittim, derdimi dinledi. Bir de aracı dinleyelim dedi yol testine çıktı. Aracın çok geç toparladığını, bir terslik olduğunu söyledi. Arıza kaydı olmadığından "sentesi kaçık" olabilir dedi. "İleri olsa idi 6000 km'de çoktan motoru yerdi, bu geriye kaçıktır." dedi. Öyle de çıktı, 1 diş geride bağlamışlar trigeri. Düzelttirdim.

    Onu yaptırınca araçta gaza tepki bayağı arttı, yüksek sürat denemesi yapamadım daha. Gerçi usta bir süre devirli kullan, araç iyice açılsın dedi.

    Yakıtta bir artış var, anlık yakıt değerleri hiç olmadığı kadar yüksek görünüyor. İlk defa topukladığımda anlık 54 lt gördüm. Daha önce 30'u aşmıyor idi. Umarım çok yakmaz Daha doldur-doldur yapamadım çünkü.

    İlgilenenlere teşekkür ederim. Aracından kıllanan sente olayını göz ardı etmesin derim.

  8. #8
    SEÇKİN172 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.173
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam benzin pompasındanda olabilir

  9. #9
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 34 ZY 8569-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam benzin pompasındanda olabilir
    Teşekkür ederim, bu haftasonu buji ve yakıt(benzin) pompası da kontrol edilecek kısmetse.
    Lakin benzin pompasının görevi vakuma göre benzin basmak diye biliyorum, e ben 4. viteste redline'a dayarken de dip gaz yapıyorum, o zaman da sıkıntı verip en azından teklemesi gerekmez miydi?

    Aklımın ermediği çok şey var bu aletlerin dünyasında Makine mühendisi olmama rağmen

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz kesme benzinde mi LPG due mi yoksa her ikisinde demi yapiyor?

  11. #11
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gaz kesme benzinde mi LPG due mi yoksa her ikisinde demi yapiyor?
    Son test ettiğimde LPG' de yapmadı, benzinde yaptı bu da %99 yakıt pompası olduğunu gösteriyor. Lakin yaptırır mıyım orası farklı bir durum...

  12. #12
    ercan26esk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    362
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt pompası..

  13. #13
    06eg774 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayni olay gecen sene benimde basima gelmisti ..fakat arac 1.7 cotsa tdi dı..
    Kayseriye almaya gitmistim..aracin.icine.disina bakyik sehir ici bir iki sikiayirdim turboda vs basincta.bi sknti.var diyerekten bir sorun yoktu..
    Memleket donusu uzun yol iater istemez 5i zorladim hiz 180 devir 3.500 vivari beyin kesiyordu..hic bir sekilde gaz yemeyip aksine full gazda arac bosa atmiscasina yavasliyordur..adanada ustamizi aradiktan sonra ..hava filtresi akis metre sensoru fisi cekin demesiyle sorunun.duzelmesi bir oldu yolu diken ustunde geldik fakat daha sonra yapilan bakimdan sonra cok daha iyi oldu..arkadaslariminda dedigi gibi balata sipreyi soket girisini cok iyi temizliyor onun diainda yeni bir hava filtresi rahatlatabilir aracinizi..kazasiz belasiz surusler
    RedNose Team - Project 01 Garage
    Mature K20

  14. #14
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.773
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    1.8 atmosferik 125hp ile 242 yapan adam evrestten aşağıya iniyor olmalı.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  15. #15
    e-bayraktar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.8 atmosferik 125hp ile 242 yapan adam evrestten aşağıya iniyor olmalı.
    zamanında 1.4 gazlı eropayla 205 görmüş adam var forumda. niye yapmasın bence yapar 170nm az diil
    bir araca bakarım modlu mu,
    birde şöföre bakarım odun mu...

  16. #16
    yukcell88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.8 atmosferik 125hp ile 242 yapan adam evrestten aşağıya iniyor olmalı.
    Bahsettiğimiz kişi bu foruma üye değil, tabi ki kendi beyanı.

    Bu araç bu motorla o süratlere ulaşabilir, tabi bazı yardımcı etmenler muhakkak gerek.

    1.'si, sport tip lastik
    2.'si mükemmel bir baskı-balata
    3.'sü shell v power nitro yakıt Sonrasında rüzgarsız bir havada tatlı meyilli bir otoban yolu 230'ları devirtir

    Berbat lastik, bitmeye yakın baskı-balata, kırıkkale-kırşehir arası meyilde hiç tereddüt etmeden 210'u gördü dün LPG' de.

    Maf/Map veya pompa ile alakalı bir şey yapmadım bu sefer. Sadece araç tempolu idi. Yani Kayseri'den beri yol gidiyor idi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •