Evet beyler yorumları alalım...
https://www.facebook.com/DukeEngines
Engine Technology, Vehicle, Marine, Light Aircraft, Multi Fuel (Sayfaya ulaşılamıyor)
Evet beyler yorumları alalım...
https://www.facebook.com/DukeEngines
Engine Technology, Vehicle, Marine, Light Aircraft, Multi Fuel (Sayfaya ulaşılamıyor)
Dış görünüş portatiflik ve hafiflik olarak son derece verimli görünüyor motor. Arge aşamasında da belliki epeyi yatırım ve emek harcanmış. açık konuşmak gerekirse işte bu geleceğin motoru fikri uyanmadı ama oldukça ilginç ve geliştirilebilir olduğu kesin. pompa benzini ile alınan güç ve sıkıştırma oranı ise muazzam. sıfıra yakın vibrasyon ise ayrı bir güzellik.
aklıma ilk anda gelen bir yorumu sunayım yatay motorlarda (buna V ve Boxer motorlarıda katabiliriz) piston yüzeyindeki aşınmanın hep aynı yüzeyde olması problem. sürekli yatay + dikey sürtünme aynı yüzeyden pistonu yedikçe uzun ömürlülük sorunsalı ortaya çıkıyor. ortalama bir yatay motordaki ısınma sıralı dik bir motordan çok daha fazla oluyor. hele ki 14 sıkıştırmalı atmosferik 350 hp bir motorda.. Ama tabiki denemeye değer. çok sıradışı bir tork eğrisi sunacağı ve kabaca düşünceme göre lineer bir eğri sunacağı kesin gibi. ama tabi bu sadece tek sayılı silindirlerde mümkün aksi halde ya enjektör sayısı artacak ya buji.
yakıt tüketimi konusunda net bir rakam duyamadım. hafifliği yüksek mantıken verimliliğinde fazla olması gerekli. keşke birileri bi ortak çalışma yürütse ve sonucunu görsek.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)