User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: K4M Apollo Cai silkeleme sorunu ?? Acil Yardım

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    K4M Apollo Cai silkeleme sorunu ?? Acil Yardım

    http://i.hizliresim.com/glm2zL.jpg

    http://i.hizliresim.com/lYnEVB.jpg

    Resimlerde göründüğü gibi hava filtresini bağladık. kırmızı karenin olduğu yerden çıkan küçük boru hava filtresinin arkasına giriyor motorda diğer deliği yani motorun havasını dışarı attığı deliği kapatıp çalıştırdığımızda motorun bujilerinin bağlandığı yerin altında ki kapağı üstünden attı ve yerine takıp motorun arkasında ki kapatttığımız deliğe birazcık yer açtık. Araçta ki sorun şu 3 bin 4 bin devirden sonra silkeleme oluyor yani gaz kesip veriyormuşsun gibi. bu sorunun nedeni motor havasının sağlıklı dışarı çıkamaması mı ? o delik orjinal filtrede kutu içinde kalıyordu

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi o bahsettiğiniz ilk resimdeki parça rolanti valfi, ve araba giderken gidişine bir etkisi olmuyor. Öncelikle rolantide arabanın devrini sabit tutmaya ve giderken ayağınızı gazdan cekip boşa felan attıgınızda rolantinin pat diye sıfıra düşmesini engelleyen parçadır. Siz o parcadaki deliği bir yere bağlamasanız bile, hava çektikce rolantiniz "genelde" düzgün olur. Tecrübeyle sabittir
    Fakat teknik gereği temiz hava çekişi üzerine bir yere bağlanmalıdır bir hortumla. Bu araçtan iki adet kullandım, değil açık filtre takmayı, filtresiz ve rolanti valfini bir boruyla bir yere baglamaksızında çalıştırıp, zorunluda olsa yol yapma ihtiyacına girdiğim olmuştur. Hiçbir şekilde gaz kesme yada silkeleme sorunu olmamıstı, acaba arkadaki asıl büyük kutuyu cıkarırken "zor çıkar cünkü su haznesini felan sökmezseniz" bir kabloyu felanmı kopardınız ateşlemeye giden?

    edit : ek olarak, bu filtre borusunu sabitlemek için silindir kapağında civata taktığınız yer, yağ buharının yağa dönüşüp yogunlaşmasını sağlayan odacıkların oldugu yer sanırım, o civatayı söküp, yerine metal cubugu takıp sonra tekrar sıktınız sanırım? bakın orası contalamadan kaynaklanan bir sorundan dolayı havada alıyor olabilir. Gerçi o zaman devamlı düzensiz calısırdı motorunuz ama, sağa sola iyice bakmak gerekir.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #3

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkada motorun havayı dışarı verdiği bir delik var biz o deliği tıkadık kapağı attı biraz deldik atmadı ama bu sorun var havayı ordan yüksek devirde atamaması sorun yaratır mı yani silkeleme sorununu

    edit: Bir şey koparmadık motoru biraz kaldırdık zorlansakda aldık dışarı ama fotoğraflarda görünen bir siyah yapıştırıcı ile yapıştırdığım bir soket var onla ilgili olabilir mi ?

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bulutkalyoncu53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkada motorun havayı dışarı verdiği bir delik var biz o deliği tıkadık kapağı attı biraz deldik atmadı ama bu sorun var havayı ordan yüksek devirde atamaması sorun yaratır mı yani silkeleme sorununu

    edit: Bir şey koparmadık motoru biraz kaldırdık zorlansakda aldık dışarı ama fotoğraflarda görünen bir siyah yapıştırıcı ile yapıştırdığım bir soket var onla ilgili olabilir mi ?
    arkadaşım TPS sensörünü kırmışsın, o sensör bilgiyi yanlış aktarırsa yaşarsın bu tarif ettiğin sıkıntıyı, ayrıca arkada dısarı hava attıgı hangi deliği kapadınız? nasıl yaptınız? gaz kelebeğinin altında elinize delikmiş gibi gelen bir yer var, oradan bahsediyorsan , orası delik değil, ağzı kapalı bir yer olması gerekiyor..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler... anladım yarın ustama da göstericem sorunun tps sensörü mü yada başka birşeyden mi kaynaklandığını burada paylaşırım

  6. #6
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakın o önemlidir. gaza bastığınızda, o kelebeğin ne kadar açık oldugunu beyine bildirerek ona göre yakıt açar, bu bilgi yanlış giderse, arac kesilebilir, gitmez felan filan.. bişeyler olur işte. sağlam bir tane bulup deneyebilirsiniz.. fakat şu deliği merak ettim, yani o üst siyah emme manifoldunda, veya bahsettiğim ve bahsettiğinizi düşündüğüm o gaz kelebeğinin altında olan "karter havalandırması" dedikleri deliği tıkamamanız lazım, o acık kalsın, onunda ucuna bir boruyla ana filtre borusuna bağlayabilirsiniz ama tıkamayın. Tıkarsanız yağ devridaiminizde bile sorun cıkabilir, motora ciddi hasar verebilirsiniz.


    bahsettiğiniz delik kelebeğe göre sol alt köşede olan delikse, orayı asla ve asla tıkamayın, bir boruyla ana boruya bağlayın.
    bu fotograftaki elektronik gaz kelebeği ama, kapak yapısı birebirdir, sizdekiyle aynıdır yani.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  7. #7
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k4mde en ıyı fıltre orjınal fıltre bana kalırsa bnce orjınalını kullann
    Mustafa Kemal Atatürk

  8. #8

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal filtrede kutunun içine üflüyordu o delikten usta öyle söyledi. ilk fotoğrafta kırmızı karenin içinde ki yerin altından çıkan boruyu filtreye götürdük ayriyetten bir boru daha mı götüreceğiz.

  9. #9
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bulutkalyoncu53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normal filtrede kutunun içine üflüyordu o delikten usta öyle söyledi. ilk fotoğrafta kırmızı karenin içinde ki yerin altından çıkan boruyu filtreye götürdük ayriyetten bir boru daha mı götüreceğiz.
    o ustanızın kutunun içine üflüyor dediğinde oraya götürsüeniz iyi olur. yani bu adamlar boşuna onu kapalı bir devrede tutmamışlar, içinin pislik görmemesi gerekiyor, dikkat ederseniz kutuya giriyor, yani filtre edilmiş havanın gezdiği yere..

    ayrıca, arkadaşa katılıyorum, orjinal filtre sistemi en güzeli k4m motor için.. kutu içi green yada k&n marka bir filtre alın takın, mis gibi, kafanız rahat.. yok boru kelepceden mi cıktı, yok gaza yüklendiğimde bir yeremi vuruyor v.s. derdiniz olmaz. zaten ufacık kaput altı var, filtrenizin durdugu yerde tam radyatörün orası, cok uzun yola gidip uzun süre kullanmadıkca orası her zaman fırın gibi olacaktır. Boşuna anlamsız bir iş olacaktır..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  10. #10

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yarın o deliği bakıcam muhtemelen o delik çünkü fotoğraftaki kırmızı yerin altından boru çektik sadece ordan da çekicez o zaman. fikirlenizi için teşekkürler spor araba kullanıyoruz sonuçta zevk ve heves meselesi ben eksoz bağırtmayı sevmiyorum zaten o işe girdinmi tak sök bir ton masraf böyle bastığında tok ses versin kafi. ama her şeyin orjinali tabikide iyi ve kullanışlıdır.

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar sorun çözüldü karter havalandırmasını açıp özel boru kitimizde ki deliğe hortum çektik mermi gibi oldu

  12. #12
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bulutkalyoncu53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sorun çözüldü karter havalandırmasını açıp özel boru kitimizde ki deliğe hortum çektik mermi gibi oldu
    demekki neymiş, deliklerle barışık yaşıyormuşuz
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  13. #13

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen öyle Teşekkürler yardımınız için

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •