User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: s14 egt ve wideband montajı

  1. #1
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    s14 egt ve wideband montajı

    Bugün sipariş ettiğim 3" turbo elbow (dirsek) elime ulaştı. Üzerinde kendi lambda sensörü için soket var. Bu sensörün 5 cm altına biraz sağa doğru da wideband'i takacağım. Egt'yi de buraya takayım dedim fakat nasolsa manifoldu takacağım için hazır dışardayken 3. silindirin çıkışına da egt'yi takayım diyorum. Böylece turbo öncesi neler dönüyor görürüz.

    Başka fikri olan var mı?


  2. #2
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifoldun üstü biraz riskli olur bence downpipe a tak. sensor kırılırsa direk turbo pallerine gidebilir.
    RACE WERKS

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Başkent
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pipe a takılı bendede ama 100-150 derece arası bi eksik okuma oluyo yanılmıyorsam,

  4. #4
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    downpipe a takmak kendini kandırmak gibi geliyor bana. Sonuçta sıcaklığın yüksek bir kısmı turboda yokoluyor, bize fantazi yapmak kalıyor (150 derece ekliyim, 100 derece ekleyim gibi)


  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Başkent
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman takıcaksın manifolda başın ağrımıycak en incesine kadar görürüyüm diyorsan.

  6. #6
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla bence risk etmeye gerek yok çok ısınıp soğuyo orda malzeme kırılması yüksek ihtimal resimdeki kadar aşağıya değil flaşdan hemen sonraya takabilirsin ben flanşdan hemen sonra kullanıyorum

    RACE WERKS

  7. #7
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    downpipe a takmak kendini kandırmak gibi geliyor bana. Sonuçta sıcaklığın yüksek bir kısmı turboda yokoluyor, bize fantazi yapmak kalıyor (150 derece ekliyim, 100 derece ekleyim gibi)

    dediğin doğru ama oraya taktığında sensörün ucu aşırı ısınmadan eriyip kopabiliyor 100 dolarlık gösterge için 1000 dolarlık turbonu hasarlama riskine ben olsam girmem

  8. #8
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 100 dolarlık bir gösterge değil, zeitronix'in sensörü ile kullanacağım, herhalde kırılıp düşmez...

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zeitronix kendi probunuda ùretiyodur bùyùk ihtimalle neyse sana kolay gelsin

  10. #10
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten kullanacağım Zeitronix'in kendi probu

  11. #11
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kim uretise üretsin hic farketmes herzaman egt sensörunun manıfold uzerınde kırılma erime kopma riski vardır,kendi secimin olur 100derece icin.
    kolay gelsin.

  12. #12
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşte yukarıdaki resme bakın, aradaki fark 100 dereceymiş gibi duruyor mu? Onu anlatmaya çalışıyorum, 100 derece diye kendimizi kandırıyoruz

  13. #13
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    zeitronix kullaniyorum, sample rate i super

    Siddetle tavsiye ederim. EGT, afr, boostun hepsini aldin mi?

    Bu arada bu resimde egt probu cok asagida, tam downpipe in dibine koysan, asiri fark olmaz.
    Sonucta metalin degil icindeki gazin isisini olcmek amac. O 5 cm de gazin isisi hemen degisemez. Burdaki resimde egt yi turbodan hemen sonraki kizaran yere koysalar saglikli bir okuma olabilirdi.

  14. #14
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zeitronix Zt-2 aldım ben. Egt ve AFR gösteriyor, boost için de defi heads up display aldım, boost, km/h gibi bir çok güzelliği cama yansıtıyor. Araç içinde sağda solda yuvarlak yuvarlak gösterge istemiyorum bu seferlik, o yüzden bu tür ürünlere girdim.

  15. #15
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Bu arada gurcell pocket logger die birseyleri var bu adamlarin, palma baglayabiliyorsun aleti.
    Laptopla ugrasmiyorsun. Benim palmda serial kablo olmadigi icin deneyememistim.

    Direk o lcd yerine, palmdan gorup log da alabiliyorsun.
    25 dolar...

  16. #16
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Palm da gözümün önünü tıkar, ben gösterge tablosunun önüne taktım bile zeitronix ekranını

  17. #17

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sport compact car dergisinden. son paragrafı çok mantıklı buldum.

    Q.Who should you believe?
    Years ago, while reading SCC, an article directed me to mount my EGT sensor about six inches downstream of the exhaust port exiting the head. However, the directions that came with my gauge want the sensor mounted after my turbocharger (old-school Subaru). Where should I mount the probe to get the most accurate reading for my EGTs?
    Galen Helmgren
    Bellingham, WA

    A.When you think about the purpose of an Exhaust Gas Temperature gauge, the answer becomes pretty obvious. You aren't really interested in the temperature of the exhaust, you want the temperature inside the combustion chamber. Since in-chamber measurement is prohibitively expensive, the next best thing is to measure the exhaust right after it comes out.

    Not only does a turbo soak up a lot of heat, but a Subaru turbo is several feet from the exhaust ports, so the exhaust entering the turbo has already cooled substantially.

    If someone tells you to keep your pre-turbo EGTs under 900 degrees C and you're measuring after the turbo, you could miss that critical threshold by a couple hundred degrees. By the time you see trouble, pistons could already be melted.

    Stick with the six-inch recommendation and, if possible, monitor the cylinder last in line on the fuel rail. On older Subarus, fuel flows into one fuel rail, crosses over to the other, then finally goes through the pressure regulator and back to the tank. In the event that you start outrunning your fuel pump, the last injector is likely to be the first to go lean. High EGTs will be your first warning.

  18. #18
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önce yazdığım yazıyı aynen burayada paste ediyorum ,

    EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
    yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .

    Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
    bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .

    ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
    olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .

    Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
    Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
    bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .


    Bu resim herşeyi NET olarak açıklamaktadır .
    İşaretlediğim yere EGT sensörü takılmış ,
    hala okuduğumuz değer sadece 100 derece daha düşük diyenlere (renk körleri hariç) KAPAK olsun


  19. #19
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100 dolarlık sensor deil Defiler kopuyor Apexiler kopuyor dikkat etmeni öneririm gurcellcim en kötü Defiyi alıp yanına 1 sensor alıp 6 ayda bir değiştirmeni öneririm yada 2 tane tak ayarını yaptıktan sonra sök egsozdaki kalsın en azından rikin nerede neolduğunu görürsün arasındaki farkı görürsünkü ki ben ciddi arabalarda bu şekilde davranıyorum sorunla karşılaşmadım
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •