User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Otomatik jikle sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomatik jikle sorunu

    98 kasa 1.3 lx hyundai aracımda otomatik jikle sorunu var yaz kış ilk marşta çalışıyo ama devir saati mevsimine göre 2500-3000 arası geziniyo... motor ısındıktan sonra normal rolanti değerine düşüyor...araba öyle ki gaz vermeden çalıştırır çalıştırmaz hareket ettiğimde gaz pedalına dokunmadan saatte 40km hıza cıkabiliyor. ne yaptıysam sorunu çözemedim bide sizlerin bilgilerinizden faydalanıyım dedim beni aydınlatırsanız memnun olurum...
    ikiyüz se çarpı...

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sorunu gaz kelebiğini ve maf sensörünü temizleyip halledenler vardı forumda
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sorunu gaz kelebiğini ve maf sensörünü temizleyip halledenler vardı forumda
    deneyim bu yöntemi peki gaz kelebeğinin ve maf sensörünün belli bi km si var mı temizletmek için yoksa arabanın performansına ve yakıt durumuna göre mi temizletmemiz gerekiyor..
    ikiyüz se çarpı...

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben anlamadım sanırım burada problem nerede ? Her şey olması gerektiği gibi görünüyor zaten..
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    berdoz76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    SAMSUN-TRABZON
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sagops Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    98 kasa 1.3 lx hyundai aracımda otomatik jikle sorunu var yaz kış ilk marşta çalışıyo ama devir saati mevsimine göre 2500-3000 arası geziniyo... motor ısındıktan sonra normal rolanti değerine düşüyor...araba öyle ki gaz vermeden çalıştırır çalıştırmaz hareket ettiğimde gaz pedalına dokunmadan saatte 40km hıza cıkabiliyor. ne yaptıysam sorunu çözemedim bide sizlerin bilgilerinizden faydalanıyım dedim beni aydınlatırsanız memnun olurum...
    Sevgili kardeşim öncelikle aracında problem yok. Tüm arabalarda mevcut olan motorun soğuk havalarda jiglede çelışıp motor içerisindeki soğutma suyunun ısınması ile rolanti devrine düşen ve seneler içerisinde su içerisinde oluşan kalıntılardan ötürü temizlenmesi gereken bir parça olan FITV. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla tek sorun 2500 devir 3000 devir aralığında çalışıyor olması. 1500-2000 devir arasına inmesi gerekiyor. Bunun için yapmanız gereken FITV temizlenmeli.sonrası yapılan ayar ile sorunsuz olacağını göreceksin.Nasıl yapacağına dair eski yazılarımdan fast idle thermo valve cleaner şeklinde youtubede arattığınız vakit temizlik ve sonrasında ayar yapmayı görüyorsunuz.temizlik sonrasında plastik vida şeklinde aparatı saat yönünde sonunna kadar çevirin en son durduğu yer muhtemelen saat 12 istikametini gösterecek sadece saat 10:30 istikametine hafifce geri çevirerek bırakın işlem tamam.Sonrasında dikkatli bir şekilde yerine geri takın ve 1400 veya 1500 devirde aracınızın soğuk havaklarda ilk çalışmada devrin sabit kalarak motorunuzun ısındığını keyifle göreceksiniz.

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berdoz76 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim öncelikle aracında problem yok. Tüm arabalarda mevcut olan motorun soğuk havalarda jiglede çelışıp motor içerisindeki soğutma suyunun ısınması ile rolanti devrine düşen ve seneler içerisinde su içerisinde oluşan kalıntılardan ötürü temizlenmesi gereken bir parça olan FITV. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla tek sorun 2500 devir 3000 devir aralığında çalışıyor olması. 1500-2000 devir arasına inmesi gerekiyor. Bunun için yapmanız gereken FITV temizlenmeli.sonrası yapılan ayar ile sorunsuz olacağını göreceksin.Nasıl yapacağına dair eski yazılarımdan fast idle thermo valve cleaner şeklinde youtubede arattığınız vakit temizlik ve sonrasında ayar yapmayı görüyorsunuz.temizlik sonrasında plastik vida şeklinde aparatı saat yönünde sonunna kadar çevirin en son durduğu yer muhtemelen saat 12 istikametini gösterecek sadece saat 10:30 istikametine hafifce geri çevirerek bırakın işlem tamam.Sonrasında dikkatli bir şekilde yerine geri takın ve 1400 veya 1500 devirde aracınızın soğuk havaklarda ilk çalışmada devrin sabit kalarak motorunuzun ısındığını keyifle göreceksiniz.

    plastik vidayı görsel olarak gösterebilirmisiniz rica etsem...ben yaylı bi vida vardı onla ugrasıyodum gevsettiğin taktirde rölantinin düşeceğini söyleyen bi kaç foruma denk gelmiştim ama yarama merhem olmadı...
    ikiyüz se çarpı...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •