300-400 km yi 4 sn koşacak bir araba yapılacak ve bu sistem kullanılacaksa o maliyet gerekir. Ben sadece bu fantezi için gerekli olabilecek malzemeleri saydım hocam. Nos = Azot Oksijen değil mi?
Printable View
Tabikide , bu yüzden motorun içine %100 saflıkta o2 girmesi çok sıkıntılı kaynaktada patlamasın diye propan kullanıyorlar. İnceltmek için bir kaç gaz daha vardı , altın kaynatırken kullanıyorduk yarın fabrikaya gidip öğrenip yazıcam. Peki ben sizi nerden tanıyorum isminiz nerde gözüme battı
Likit oksijen ile çalışan 2. dünya savaşından kalma V8 torpido'lar varmış.Kısa ömürlü olduğundan ( :) ) kullanılabiliyor.
N2O diye birşey varken oksijen'in neden mantıksız olduğunu şurda çok güzel özetlemişler :
Why not use Oxygen (O2) injection instead of Nitrous Oxide (NOS)
torpido hakkında kaynak gösterebilirmisiniz ?
Verdigim linkte yazilmis nasil oldugu :)
Metal malzeme yanıcı bir gazın oksijen ile yakılmasıyla elde edilen yüksek ısı ile tutuşma sıcaklığına kadar ısıtıldıktan sonra, ısıtılmış bölge saf oksijen gaz jeti ile kesilir. Oksijen ve ısınmış metal bölgesi arasında oluşan ekzotermik reaksiyon sonucunda, oksijen metali yakar ve yanma ürünü olan metal oksiti malzemenin arkasından üfleyerek dışarı atar.
35 nolu mesajda ayni linki paylasmistim ben :)
herkese merhaba , sakarya üniversitesinde elektrik elektronik müh de , bir hocamız suyla çalışan araba yaptı , suyu elektrolize ediyor ve oksijen yerine hidrojeni yakıyor , kendisi yazılım üzerine de uzman birisi , bazı arkadaşlarımız diyiyorya hani senin bu düşündüğünü mühendisler düşünemiyor mu diye , düşünemiyo demekki bazı şeyleri , şuan patent için başvurdu ama ümidi yok malesef , çünkü hocamızın demesine göre böyle faydalı projeleri büyük firmalar kendileri patent alıyormuş , hocamızın aracı 1.9 cdti vectra , ben aracına bindim kendim de test ettim , eski model bir kaç araçta da test ettik , aracın performansı artıyor , yakıt azalıyor , ve en güzeli özellikle dizel araçlar için kurumu filan bağlatmıyor , aracın kontrollerini sakaryadaki özel opel servisi onur oto yaptırıyor ustalar bile çok şaşırdı , ancak biraz daha fazla akım vermek istedi verimi arttırma amacıyla bu seferde kendi aracının beynini yaktı , şimdi onunla ilgili yazılım yapıyor , aracı video ya çekip burayada koyacağım , herkese iyi forumlar ,
Birbirinden tamamen farklı mevzular. Teknik istiyorsan bikaç sayfa edecek kadar açıkladım da sebeplerini. Hakikaten teknik karşılaştırmak istiyorsan, varsa anti tezin buyur dinliyorum.
Yoksa hala söylüyorum, verimi %1 bile arttırmak için kıçını yırtan mühendisler 100 yıldır motora ekstra oksijen basmayı düşünemedilermi sence ? Buna sadece gülerim. :)
Hidrojenle çalışan araba konusuna da gelince, benim inancım hocanın kesinlikle patent alamayacağı yönünde. Bu işi ilk yapan hocan da değil çünkü. Bu forumda bile seneler önce Türkiye'de yapılmışının videoları falan eklendi, yurtdışında çok daha önceden yapıldı.
Hidrojenin yakıt olarak kullanımında internal combustion yeterince verimli bir yöntem de değil ayrıca. Güncel olarak araçlarda kullanılabilecek en verimli hidrojen yakma yöntemi powercell'ler. Gerçekten meraklıysan konu hakkında ister pm at, ister kendi okulunda hidrojen olayını kapmış, nasıl kullanılacağı vs hakkında bilgisi yerinde olan insanlar tavsiye edeyim.
Burdan 'yea hep o iş olmaz diyenler yüzünden geri kalıyoz ehehe' demeyle olmuyor malesef.
İyi de zaten aşırı besleme diye bir şey var. Giren toplam hava ve dolayısıyla oksijen kütlesi artmış oluyor. Giren havaya tüpten oksijen basılmasının buna daha ne avantajı olabilir? Hali hazırda bu sistemler verimli, hafif, kolay uygulanabilir ve hava da bedava. Hatta Formula 1'de kullanılan ERS ile daha da verimli ve hassas oldular.
evet hocam konuyla direk alakası yok , ama dolaylı olarak alakası yok benim burda demek istediğim motora saf oksijen yollanabilir yollanmaz diye bir olay yok , ama arkdaş bu konuyu açtığı zaman başkalarının senin düşündüğünü başkası düşünemiyor mu demesinin üzerine sinirlendim ve bu öreneği vermek istedim , istenince olabiliyor yani demek istedim ...
evet hidrojen önceden beri yakıt olarak kullanılıyor , ama nedense maliyeti 100 lira bile olmayan hidroliz sistemini kimse arabaya koyamıyor , ya azıcık inançlıolun arkadaşlar ya senin gibi düşünen insanlar yüzünden zaten 1-0 geride başlıyoruz savaşa , hidrojeni direk basmıyor suyu koyuyor ve elektroliz yaptırıyor , olay çok basit motorda en ufak yıpranma yok ,
hele hele şurada yazdığınız tam bir saçmalık , eğer sizin dediğiniz gibiyse üniversitelerdeki bütün mühendislik bölümlerini kapatalım zaten teknoloji son haddine gelmiş kimse boşuna mühendis olmasın, ama teknoloji halen daha ilerliyor demek ki daha yapılacak , üretilebilinecek çok şey var , sizin profilinize baktım da merak ettim neden mühendislik eğitimi aldınız amacınız neydi para kazanmak ise buna gerek yok gidin ticaret yapın
Teknoloji dediğin şey, fiziksel kanunları çiğneyerek yürümez. Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur. Yanmadaki 'havanın' 100% oksijen olarak basılması kesinlikle ciddiye alınabilir bir durum değil. Konu başlığında da bu sorulmuş, sonradan yav biraz takviye yapalıma dönmüş iş. % olarak arttırmak mümkün ama anlamsız şekilde bu işi basit bir N2O kiti takmak kadar kolay sanıyor millet.
Orjinal halinde bütün sensörleri içerisinde %21 oksijen bulunan hava ya göre tasarlanmış motora ekstra oksijen bascam dersen, ortaya deli gibi bir karışım sorunu çıkar. Karışım sorununu yenmek için ne yapacaksınız diyorum, gelen cevaplar hala düz mantık Forced induction örnekleri.
Normal forced induction mantığında motora basılan havanın kütlesini arttırırsın. Kafana göre oksijen basarsan motora giren hava içindeki oksijenin yüzdesini arttırırsın. İkisi birbirinden oldukça farklı şeyler, karıştırmak yanlış olur. Havayı arttırarak yüzdeleri bozmadan eksta oksijen basmanda sıkıntı yok diyorum. Havayı arttırmadan içerisindeki oksijen yüzdesini arttırırsan iş değişir maptır maftır alayını yanıltmak zorundasın. Neye göre yanıltacaksın? hangi devirde ne kadar takviye yapacağını biliyormusun ? yada devir ve pedal konumuna göre düzenlemeyi nasıl yapacaksın falan. Ayrıca ekstra takviyeyi basınçlı kaptan yapmak durumundasın, bunu nasıl yapacaksın ? bütün emme hattına yüksek basınçlı oksijeni öylece salmayacaksın heralde? Ha yapcam diyorsan, ben Antep'teyim, aman diyim uzaklarda yap.
Sen bilgili bir kardeşe benziyorsun, lakin boş konuşuyorsun. Sen egonu tatmin et diye ben konu açmadım, böyle havalı, insanları aşağılayıcı yorumlarını kendine saklamanı öneririm.
''Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur.'' gibi gereksiz bir yorum çok komik olmuş. Evet senin gibi zihniyetler geçmişte de vardı, Hezarfen ilk uçuş deneyiminde şehirdeki insanlar o'nu ucube ve yaratık diye taşladılar. Sonra ne oldu ?
Bu konuda ''kesin'' yapılacak, yapıcaz diye bir ifade kullanmadım. Arkadaşlar arasında böyle bir konu açıldı ve orta yolu bulamadık diye sizlerden de ''BİLGİ'' almak için konu açıldı. Sen işi ego tatmini, şova çevirdin resmen, biraz daha hoşgörülü ol kardeşim, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp..
Antep çık aradan ben sana cevap atmadım. İstesem cevaplardım da gereksiz gördüm. Fizik kanunlarından yanlış kişiye bahsediyorsun. FI ve oksijeni karıştırdığım da yok ayrıca sen karşındakini kendin gibi sanıp konuştuğun için yanılıyorsun. Fikir üretene sordum ki saf oksijen kullanımının FI'a göre ne avantajı var. Aradaki tek fark basınç ve reaksiyona girmeyen gazların eksikliği.
Ahah. İzleyecek birşeyim yok, çok çok gülerim sadece. (Diğer arkadaşlar üzerine alınmasın lütfen.) O dediğin hiç olmadı. Yakıtın %100 verimde verebileceği güç belli, o zaman da bu sınırların içerisindelerdi şimdi de. Hatta 1 litre motordan 250 bg güç aldılar desen, onada mümkün derim. Hiç olmasa örneğin doğru olsaydı keşke. :) Ben tükürdüğümü yalamaktan gocunmam. Tam aksine yeni birşey öğrenirsem yada yanlış bildiğim birşeyin doğrusunu öğrenirsem sevinirim, hatta özellikle kaynak göstererek yapılan karşı yorumlar görmek isterim hep. Sabahın köründe yazdım çünkü 8'de Fluid mech. sınavım vardı sınavdan önce mesajı görünce dayanamadım, daha da yazacaktım da vaktim kalmamış, olduğu kadarıyla attım mesajı. Yoksa 'suyla çalışan araba yaptı' tanımının yanlış olduğunu da, elektrolizin enerji anlamında hidrojenin yakılmasından daha külfetli olduğunu da muhtemelen hocanızın yaptığının, saf hidrojen yakmak değilde normal yakıta takviye hidrojen beslemesi yaptığını da yazacaktım.
Tırnak içindeki ifade için haklısınız, konuyu açan siz olduğunuza göre, özür dilerim o ifade için. Onun dışında olayın imkanlılığı kısmını tartışmaya açığım. Çünkü söylediğimin hazarfen yada başka şeylerle alakası yok, benim söylediğim %100 kullanımın, kağıt üzerinde mümkün ve hatta mükemmel olduğu ancak pratikte imkansıza yakınlığı ve fiyat performans eğrisinin kabul edilebilir olmayacağı.
Sataşmaya gerek yok sanıyorum, çoklu alıntı yapmaya çalışırken sizin mesaj arada kaynamış. Fizik prof.u falan mısınız da fizik anlatamıyoruz size ? Diğer kısımlara cevap yazma gereği duymuyorum..
Yok, zaten mesajları okursanız farklı şeylerden bahsetmiyor olduğumuzu görürsünüz. Sizin mesajda da ekstra oksijene olumlu bir bakış açısı yok diye görüyorum, çelişmiyoruz yani. Onu 3 sayfadır devam eden, nos gibi düz mantık bunuda tüpten basarız mantığındaki mesajlar için söyledim. Sizin alıntı kısmını kaldırıyorum, daha sonra okuyacaklar yanlış anlamasın bari :)
Tahmin ettiğim gibiymiş mesleğiniz
kardes ben senide severim ayrintilara dikkat etme verdigim ornege laf ediyosun , sanki 100 sene once 1,0 dan 125 hp yi hayal ediyordu da da 250 hp yi hayal edemiyorlardi gibi bir anlam cikartmissin , sana sadece hidrojenle calisirkenki videosunu paylasirim burada daha yapmak isteyipte yapamadigin aciklamadan dolayi yuzustu kalirsin ondan dolayi fazla ustune gelme senin o teknik dedigin seyi biz sanayide 4 yil calisarak verdik
hidrojenle çalışan, Oksijenle çalışan, bor yakıtlarıyla çalışan vs vs dünyada bir sürü yapılmış örnek var, buna kimse hayır diyemez ama henüz maliyet-verim-dayanıklılık konuları şüpheli... mesela motor üreticileri 1.000.000 km gitmesini öngörebilir (sayı tamamen sallamadır), ama siz bir sistem takarsınız motor çalışır belki 20bin km sonra blok kullanılamaz hale gelir, içten yanmalı motorlarda amaç zaten motor içinde bir patlama yaratmaktır, bu patlamayı değişik yöntemlerle yapabilirsiniz.... günümüz içten yanmalı motorları benzin-hava karışımının patlamasına göre dizayn edilmiştir, pistonlar, kollar, sübaplar hep benzin ve türevlerinin yaratabileceği maksimumlara göre yapılmıştır, tamamen hidrojen ya da tamamen saf oksijene göre motor dizayn etmek ayrıdır bunu benzinli motora direk uygulamak ayrıdır, konuda sapla samanın karıştığı nokta da budur...
Söylediğimi yanlış anlamışsın. Fiziksel olarak mümkün olan ve olmayan şeyler var diyorum. Fiziksel olarak mümkün olan şeylere inanırım olmayana inanmam diyorum rakamlara takılıyorsun.
Yüz sene öncede fizik kurallarına aykırı değildi şimdide değil değişen birşey yok diyorum, onu anlayamadın sen.Alıntı:
bundan 100 sene oncede 1,0 motordan 125 hp guc almak fizik kurallarina aykiriydi ,
Gönder videosunu bakalım, yüzüstü kalayım mühim değil :) Hidrojeni sudan elektrolizle ayırdığını ve dönüp bunu motorda yakıp güç elde ettiğini ve bu sırada hiç benzin dizel vs kullanmadığını idda ediyorsun değilmi? yanlış anlaşılma olmasın sonra :)
ben mi takiliyorum kardes bn125 hp almis diyorum aen 250 diyosun ve de sonra verdigin ornek dogru olsun diyosun burada ben mi takiliyorum yani rakamlara , tamm ben o videoyu buraya yukleyecegim , evet yanlis anlama yok aynen dedigin gibi , ama benim dedigim gibi ise bi daha bu forumda hicbirseye yorum yazmayacagini da soyle ki foruma yararli bir is yapayim :) nasil olur :)
ben de zaten onu söylüyorum bu sistemler yapılabiliyor dünya üzerinde bu şekilde çalışan araçlar var, fakat kullanılan motor sonuçta benzin ya da türevi motorları, hararet seviyesi, ısı dayanımı yağlaması vs ona göre yapılmış, içine başka bir yakıt koyunca sonuçlarının ne olacağını bilemeyebiliriz... bu iş LPG takmaya benzemez araca...
Youtubedaki suyla çalışan motor videolarının bir türevi gelecek diye bekliyorum. Bakın hidrojenle motor çalışmaz demiyorum, tanktan vs basarsın çalışır ancak suyu önce araç üzerinde kimyasal kullanmadan elektroliz edip, sonrada onu motora gönderip başka ekstra yakıt kullanmadan yakamazsınız diyorum. Bunu kullanmaya ne ürettiğiniz hidrojenin akışı yeter, ne kimyal olarak işler birbirini dengeler. Ekleyin videoyu izleyelim. Mesajın diğer kısmı için ergen olmayalım lütfen..
Konu iyice sapıyor. Arkadaşlar; araçtaki elektrik enerjisi ile araç içinde yapılan hidrolizden gelen hidrojeni kullanma fikri enerji korunumu yasasına uymaz. Üniversite 1. sınıf fiziği yeterlidir bunu bilmek için. Vereceğin elektrik akımındakinden daha fazla mekanik enerji alabilmen lazım ki bu imkansız. %100 verimde bile olsa reaksiyonlarınız, sadece verdiğiniz enerjiyi alırsınız geri. Harici bir sistemden (akü vs) elektrik girmediğiniz sürece bu sistem çalışmaz. Ha dışarıdan elektrik gireceğim dersen zaten direkt elektrikli araba diye bir olay var, 80 kere enerji dönüşümü yapıp verimliliği düşürmenin bir mantığı yok. Hidrojen'in yakıt olarak kullanımı yakıt hücreleri ile oluyor. Elektrolize benzer bir süreçte fakat tersi mantıkta çalışıyor yakıt hücreleri. Nasıl biz elektolizde suya elektron takviyesi yapıp ayrışmasını sağlıyoruz, yakıt hücresi de bu gazları karşılaştırıp çıkan elektronlardan gelen akımı elektrik enerjisi olarak kullanıyor. Depolanmış hidrojenden elektrik akımı üretilip araçlar elektrik motoru ile yürütülüyor. Kısacası suyla çalışan motor olmaz. Mesajımı kurtlukaya arkadaşımın şahsına özel yazmadım. Genel olarak halen suyla çalışan araba olabileceğini düşünen kişilere işin arka planını açıklayabilmekti amacım.
arkadaslar bu konu burda kalsin o zaman benim yukleyecegim videoyu bekleye durun :) suan final haftamiz en yakin zamanda hocamla gorusup gerek video gerek detayli bilgiyi buradaki herkese aktaracagim
Aynen öyle abi, keşke biraz daha geç yazsaydında arkadaşın durumunu görüp rahatça gülseydim bende :D Daha korunum yasalarını bilmeden kendi kafasında motor yakıt tipi değiştirecek,yaptığı iş kendi kafasına göre neredeyse sonsuz çevrime denk olacak, gelip ahkam kesecek, bana mesaj attırmayacak forumda :D asdlkjgbfadskjgb
İlk mesajımda da söyledim kurtlukaya'ya enerji kaynağı olarak hidrojen kullanmanın en efektif yolu powercell'dir diye. 3 senedir bahsettiğin powercellerden kullanıyoruz 2 3 tane. Temelde aynı olan 3 powercellden biri stok 1.2kw biri yazılım spec. 1.9kw biri hardcore spec 2.5 kw şeklinde :D 3üde 1.2peak 0.8falan nominalde orjinal hallerinde
Konuyu tamamen okumadım ama biz bu meseleyi tartışmıştık bir zaman.
Bence : Bu hastahanelerde kullanılan oksijen tüplerinden hava filtresine giriş yapılıp maftaki ısı algılayıcısı yanıltarak güzel güçler alınabilir.Çünkü bahsettiğim oksijen tüpleri yanlış hatırlamıyorsam %60 oranında oksijen ihtiva ediyor.Yani teklike boyutu azalıyor.Bir de motorun dışarıdan alacağı havayla karışınca iyice tehlikesiz hale gelir.Yalnız oksijen tüpünün fazla dayanmayacağı kanaatindeyim.Yazın güzel olur ama yine bence hararet sorunu başgösterir.Üzerinde çalışıp geliştirmek gerekir.Bu da zaman ve maliyet isteyen bir şey.
Bende mobilim tam okuyamadim, ama kafama baska bir soru takildi nitrojen sistemlerinden farki ne olur ki? Bildigim kadariyla nitrojende yanici ve asiri derecede soguk bir madde.
kardeş kırmak istemiyorum seni ondan dolayı madem o kadar deliknlısın bilgine güveniyorsun ben o videoyu buraya koyduğum vakit bu forumdan uzaklaş ki forum için en azından faydalı birşey yapmış olayım , ghibli abime de bişey demiyorum , kaç yaş büyük benden , yakışmaz bana ;)
ben sizlerin söylemek istedikleri şeyleri iyi anlıyorum ama siz de benim anlatmak istediklerimi anlamıyorsunuz ...
doğrudur anlamıyorum ...
O direk nitrojen değil de nitrooksit.Yanlış hatırlamıyorsam %50 oksijen ihtiva ediyordu.Yani aslında o da oksijen takviyesi.Soğuk olduğu doğru. Bu konulardan biraz uzak kalmışım ama -50 derece soğuklukta olması gerekiyor.
Bunların yanında motora gönderilen fazla oksijeni, karışım oranı olarak oksijen sensörü telafi eder.Ne de olsa egsoz gazındaki gazları ölçerek karışıma müdahele ediyor.Ama bu müdahele yeterli olur mu onu net bilemem.Bir de rölantide 1/14,6 olan yakıt / hava oranı yüke bindiğinde 1/9 lara kadar yükselebiliyor.Yani motora ekstra oksijen verilirse standart yazılım bile bunu tolere eder gibi geliyor bana.Ama %100 oksijen olmaz.Sadece oran yükseltilebilir.Nos tada amaç budur zaten.
Ben makineciyim, öğrenciyim geç beni. ghibli06 abi de mühendis, -ki seni destekleyeceğini sanarken olmaz öyle dedi sana.- Başar TURHAN'da ha keza öyle herkesin yorumu da ortada gerçi yorum yapacak birşey de yok, ortada tartışılmaz bir kanun var zaten. Üniversite öğrencisi olmasan da bu kanunun aksini idda etsen anlarım da şu anki durumunu anlayamıyorum bende.
Son iki üç mesajınla özellikle gösterdin seviyeni. İnan, sana ayıracak daha fazla boş vaktim yok. Sana burda elli tane ispatta koysam, ister pm at anlatayım ister kendi üniversitenden hidrojenle ilgili olayları gerçekten özümsemiş adamlar tavsiye edeyim onlara da danış da desem inanmayacaksın, burnunun dikine gideceksin. Hocam yaptı benim hocaeaem diyeceksin. He güzel kardeşim, yapmıştır hocan. Hatta yakında suyu bile kaldırır sistemden, manyetik falan hiç birşey tüketmeden sonsuz enerjide bulur. Neredeyse daha dün gelmişsin foruma neyin ne olduğunu bilmeden konuşuyorsun ortada böyle devam et sen. Y.Emre:0 kurtlukaya:5000 aferin yendin beni.