User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: M10 motor üst kapak hk.

  1. #1
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    M10 motor üst kapak hk.

    Selamlar biraz uzun olucak ama araştırdım pek bir bilgi bulamadım şuan e21 topluyorum üzerinde M10B20 motor var.
    Birde elimde parça olarak kullanmak için bulundurduğum bir e21 daha var buda sanırım 1.6veya 1.8 şimdi kendi motorumun üstüne 1.8 kapak taksam verim alabilirmiyiz yada ne yapsak verim alabilirim?

  2. #2
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok mu bilen yada fikir verebilecek olan??

  3. #3
    timur41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Şehir
    Kocaeli/Gölcük
    Mesaj
    97
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim duyguuğuma göre m10 b16 b18 kodlulara m10b20 üst kapağı koydukları senin sordugunda tam tersi.
    Can diye bir arkadaşımız var M10 la çok uğraştı konuyu görse kesin yazar

  4. #4
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğim kadarıyla kapağı büyütmek çoğunlukla turbo takılacağı zaman yapılıyor sıkıştırma düşürülüyor öylelikle ama atmosferik yapılmaya çalışıldığında da sıkıştırmanın artması gerekiyor olması lazım ama emin değilim tam

  5. #5
    timur41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Şehir
    Kocaeli/Gölcük
    Mesaj
    97
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bend M10b20 motora güzel bi karburatör seti ile besleyip keyfini çıkart .
    4 lü Weber çok başarılı olur bence hem görsel hem performans olarak. ( Tamamen kendi bilgi ve düşüncelerime dayanarak söylüyorum )

  6. #6
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk olarak bir iki tane yabancı forumda 1.8 kapağın b20 blokta sıkıştırmayı biraz daha düşüreceğini okumuştum.Zaten sıkıştırma oranı bayağı düşük m10 ların.Bence uğraştığına değmez.

    Yurtdışında yüksek sıkıştırma piston, dereceli egzantrik (292 300 gibi) , weber karbüratör vs ile 160 hp civarı alıyorlar atmosferik olarak.Bunların maliyeti çok yüksek olur.Mesela sadece egzantrikle bitmiyor.Egzantrikten verim alabileceğin devirleri dönmen için rocker armların da (türkçesini bilmiyorum) değişmesi gerekiyor en basitinden.Sadece bunun İreland Engineering te seti 200 dolar artı vergisi kargosu.Stroker yapmak istesen s14 parçaları kullanabilirsin ama onlarda ateş pahası.Kısacası tr de atmosferik çok zor.

    Araba illede yürüsün istiyorsan yerinde olsam aşırı beslemeye yönelirdim.m10 bence turbo için biçilmiş kaftan.Stock piston kollar krank vs çok dayanıklı.Bütçe elveriyorsa motor açılır kontrol edilir, düzgün durumdaysa contalar gerekirse segmanlar vs değiştirilir.Enjeksiyona geçilip standalone ecu bolt on turbolu 200 250 hp arası gündelik binilir.Tabi buda bayağı uğraş ve maddiyat gerektirir.Bu arada daha frene amortisöre felan girmedik

    Eğer motora ciddi bütçe ayıramayacaksan güzel bir egzoz yapıp aracın keyfini çıkar bence.Ya da biraz daha hareketlensin istiyorsan forumdan birisi zamanında 800 1000 lira gibi bir paraya 318i enjeksiyon kiti satıyordu.Karbüratörlü e30 316 ları oem parçalarla 90 hp den 105 hp ye çıkarıyor(e30 m10larda 316 318i motor aynı tek fark enjeksiyon).Manifold vs e21 kapağına uyar mı bilemiyorum tabi.Biraz uzun oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir.Şimdiden kolay gelsin

  7. #7
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim baya uzun yazmışsınız. O zaman ya aşırı besleme olarak gidicez yada m50 swap yapıcam gibi ama hangisi daha çok uğraştırır bizi onu düşünüyorum bi yandan da faturalı m50b25 yada 28 motor bakıyorum hemen hemen iki türlü de maliyet aynı çıkıyor gibi

  8. #8
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence m42 lerede bakmalısın.Uygun fiyatlı denk getirebilirsen m50-52 ye göre daha ucuza gelir.Ruhsata işletmen çok daha kolaylaşır.Yürütme maliyeti biraz daha düşük olur.Bu arada 4 silindir e21 lere 6 silindir veya m42 swaplanması için traverse bir kaç işlem gerekiyor.Etrafında biraz işten anlayan ustalar varsa çok rahat yapılabilir hepsi.Benim en çok çekindiğim nokta wiring, e21 swap için gerekli diagramlar felan hepsi nette var ve pekte karışık değil.

    m42 swap e21 link
    http://www.m42club.com/forum/index.php?topic=17732.0

  9. #9
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Swap yapacaksanız her türlü yardımcı olabilirim
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  10. #10
    serkansozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce motor içine bakın bence aracın içi gerçekten 2.0 mı?
    2.0 ın krangı,pistonları ve kapağı özeldir.genelde motor yapılırken bulunamadığından
    bol olan 1.6 veya 1.8 ile değiştirilir.
    orjinal ise hiçbir değişikliğe gerek yok.
    4 boğaz kabüratör ve dereceli egzantrik ile düşündüğünüzün üzerinde
    tatmin olursunuz. En önemlisi karb.ile mükemmel bir ses ve gaz tepkisi garanti.
    dereceli egzantrik elimde var. Bilginize.

  11. #11
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bızdekı 2002 dede m10b20 var kapagı bende 1.8i kullandım pistonları std kullandım sıkırtırma 0.2 artı , tabıkı sılınıdr ve blok yuzeyınden taşlanmıştı , elımde m10 b20 için tepeli dıye bılınen yuksek sıkıstırmalı pıston var , fakat hem egzantrık hemde çıft webere gecmek gerektıgı ıcın o malıyetlerlede alınan guc dusuk olucagı ıcın gerek duymadık , en guzeli 318is swap
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...18fb8aa53c6a37
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •