User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Polo 1.4 marş sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Polo 1.4 marş sorunu

    Arkadaşlar aracım polo 1.4 2010 85hp benzinli yağ sıvı bakımları yeni yapıldı. Daha önce ilk marş sonrası 20 saniye kadar silkeleyerek çalışma sorunu için geçen hafta enjektör temizliği ve benzin pompası değişimi yapıldı.Benzin pompasını bosch marka bulamadığım için o gün maher markabir pompa alarak değişimini yaptırdım. Bu silkeleme sorunu enjektör temizliği sonrası düzeldi ancak şimdi de mesela kullanıp bırakıyorum aradan 1 saat geçtiğinde marş yaparken tek marşta almıyor ikinci de alıyor ve biraz zor garip çalışıyor rölanti de sorun yok. Bugün gidip buji ve ateşleme bobini takımı alıp hepsini değiştirdim sorun hala devam ediyor. Hem lpg hem benzinde yapıyor ? geçtiğimiz yaz benzin geri dönüş valfini değiştirmiştim onuda eledik. Yan sanayi benzin pompasından dolayı bu sorunu mu yaşıyorum acaba? sabahları araç soğukken tekte alıyor bu arada ne zaman ki kullanıp bıraksam sonrasında sıcak motorda saçmalıyor ilk marşta.

  2. #2
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krank sensörü ve soketini kontrol etmenizi öneririm.
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  3. #3
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.734
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ek olarak benzin pompasının rölesinden de yapabilir

    Aynı araç değil ama ben 1.8t a4de bu şekilde çözmüştüm, sıcak havalarda zor çalışıyordu, bir zaman sonra yolda, gayet viteste ilerlerken de stop etmeye başlamıştı

  4. #4

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler yanıtlar için. İlk etapta bosch marka benzin pompası değiştireceğim sorun onda olmasa bile maher çok güven vermedi açıkçası düzgün bişey olsun bari çözülmezse sizin dediklerinize yöneleceğim.

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pompa değişimi sonuç vermedi yine aynı. Hararet müşürünü değiştirdik yeniden deneyeceğim.

    Edit: Sorun devam etmekte.
    Konu kaancntmur tarafından (17-07-2024 Saat 18:33 ) değiştirilmiştir.

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2016
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakın zamanda enjeksiyon elektrik tesisatından sorun yaşamıştık temassızlık varmış söylediğiniz belirtiler vardı

  7. #7
    OnurG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2017
    Yaş
    27
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kaancntmur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aracım polo 1.4 2010 85hp benzinli yağ sıvı bakımları yeni yapıldı. Daha önce ilk marş sonrası 20 saniye kadar silkeleyerek çalışma sorunu için geçen hafta enjektör temizliği ve benzin pompası değişimi yapıldı.Benzin pompasını bosch marka bulamadığım için o gün maher markabir pompa alarak değişimini yaptırdım. Bu silkeleme sorunu enjektör temizliği sonrası düzeldi ancak şimdi de mesela kullanıp bırakıyorum aradan 1 saat geçtiğinde marş yaparken tek marşta almıyor ikinci de alıyor ve biraz zor garip çalışıyor rölanti de sorun yok. Bugün gidip buji ve ateşleme bobini takımı alıp hepsini değiştirdim sorun hala devam ediyor. Hem lpg hem benzinde yapıyor ? geçtiğimiz yaz benzin geri dönüş valfini değiştirmiştim onuda eledik. Yan sanayi benzin pompasından dolayı bu sorunu mu yaşıyorum acaba? sabahları araç soğukken tekte alıyor bu arada ne zaman ki kullanıp bıraksam sonrasında sıcak motorda saçmalıyor ilk marşta.
    Selamlar, tekrardan bujileri değiştirip dene bence. Aynı şey benimde başıma geldi. Aracı aldığımda hiç bir sorun yoktu, hadi dedik bakımını biz bilelim sıfırdan yapalım. Ne zaman periyodik bakım ile birlikte bujileri değiştirdim ( ngk marka ) o zaman sıcak olduğu zamanlarda ara sıra tek marşta çalışmamaya başladı.

    Ayda 1 kere vs yapıyordu çok sorun etmemiştim. Bu sorununda bujiden kaynaklı olacağını hiç düşünmedim nasıl olsa yeni değiştirdim demiştim.

    Aracı daha sonra sattım benden alan kişi de galeriye verdi Galeri satarken aynı şekilde araç çalışmamış kontrol etmişler buji değişmişler düzelmiş.

  8. #8

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18 Temmuz 2024 - YouTube

    Bu şekilde ya zor çalışıyor yada hiç almıyor. Şimdi sabah bassam tekte alıyor sorunsuz ama videodaki gibi 2-3 saat kullandıktan sonra tekrar bekleyip deneyince oluyor.

  9. #9
    OnurG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2017
    Yaş
    27
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kaancntmur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    18 Temmuz 2024 - YouTube

    Bu şekilde ya zor çalışıyor yada hiç almıyor. Şimdi sabah bassam tekte alıyor sorunsuz ama videodaki gibi 2-3 saat kullandıktan sonra tekrar bekleyip deneyince oluyor.
    Kesinlikle buji denemelisin, benimde aynı şekildeydi.

  10. #10

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam bujileri de değiştirdim yeni bosch buji ile hatta ateşleme bobinlerine kadar değiştirdim daha 2 gün önce.

    Alıntı burak1533 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakın zamanda enjeksiyon elektrik tesisatından sorun yaşamıştık temassızlık varmış söylediğiniz belirtiler vardı
    Enjektör temizliği sonrası bu sorun ortaya çıktı daha önce yoktu aracımda böyle bir sıkıntı sizin dediğiniz açıkçası mantıklı geldi. Bu tesisatın kontrolü nasıl sağlanıyor direkt sökülüp yenisi mi alınacak yoksa test etmek için bir yöntem var mı?
    Konu kaancntmur tarafından (18-07-2024 Saat 11:59 ) değiştirilmiştir.

  11. #11
    Seyfettin777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2016
    Yaş
    27
    Şehir
    Adana/İstanbul
    Mesaj
    854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keşke 2. Kez yakıt pompasıyla uğraşmasaydınız, hem lpg hem de benzinde marş ve çalışma sorunu varsa sorun benzin pompasından değil demektir, çünkü marş dışında sıcak motorun sıralı sistem bile olsa benzinle işi kalmıyor.

    Normalde ilk şüpheliler yakıt pompası ve ateşleme elemanları(buji-bobin), ancak bunlar değişmiş. Enjektörlerin de revize olduğunu söylediniz onu da elersek geriye;

    -Yakıt buharlaşması
    Özellikle güneşin altına bırakıldığında, yakıt hattında kılcal çatlak varsa benzin burdan buharlaşarak uçup gider. Aracı tekrar çalıştırmak istediğinizde araç çalışmaz çünkü motor üstündeki ekipmanda yakıt kalmamıştır, pompa benzini basıp basıncı yakalayana kadar çalışma sorunu devam eder ancak burda da bir süre sonra çalışmanın düzelmesi ya da lpg'ye geçince normale dönmesi lazım. Sanırsam bu yok, bunu eleyeceğiz. Ve evet, sıralı sistem lpg de olsa bu sorun yaşanabilir, sadece lpg'de çalıştırarak marş denemek lazım. Bir de kaput altında benzin kokusu var mı bir bakın derim.

    -Gaz kelebeği
    Gaz kelebeği motora giren yakıtı ayarlayan parça. Sıcaklığa, gaz konumuna, motor yüküne ve gelen yakıt gibi onlarca parametreye göre ecudan aldığı komutla çalışan ya da bazen mekanik çalışan bir sistem, aracına göre değişir. Bu parça kirlendiğinde ya da motordaki bir başka hava-yakıt elemanı toleransların dışına çıktığında yanma düzeni bozulur. Sorun tüpte de devam ettiği için ilk adımda bunu bir temizlemek mantıklı olur. Karbüratörlü araçlarda da yukarıda anlattığım buhar kilidi(vapor lock) mevzusu yine gaz kelebeğindeki arızaya benzer sorunlar yaşatabilir ki yine onun da temizlenmesi ve ayarlanması gerekir o halde, ama sizin araç enjeksiyonlu tabi.

    -Krank sensörü
    Krank sensörü araca motorun ataletiyle ilgili bilgi veren hayari bir sensör. Bu cihaz okuyamadığı ya da yanlış okuduğu vakit ecu motora yanlış müdahaleler yapabilir, ya da çalışması imkansızlaşabilir. Çoğu zaman ecu'da bunla ilgili arıza kodu olur, Bmw'nin m50-52-54 motorlarında yan sanayi sensörler arıza vermese bile çoğu zaman soğukken deli gibi yürürken motor ısınınca bu ucus sensörler yüzünden sağırlaşır. Hiçbir belirti vermeyip performansı baltalalar, sağlam bir araçtan söküp denemek mantıklı olur diye düşünüyorum.

    -Hararet müşürü
    Hararet, sadece yük ve soğutma sistemi değil, hava-yakıt karışımına da bağlı olan hayati bir mesele. Aracı kompresyone uzun süre bırakırsak yanma odası sıcaklığı yükselir çünkü içeriye yakıt püskürtülmez, yakıt yanma odasında bir miktar buharlaşarak ortamdan ısı çekebilen aynı zamanda bir soğutma aygıtıdır, zaten su-metanol kitlerinin mantığı da budur. Müşür, harareti yanlış okuyorsa aracı soğutmak için zengin karışıma geçmesi için ecu'yu haberdar eder, ancak reel sıcaklık farklı olduğundan araç yakıta boğulabilir veya tam tersi, her ikisi de düzensiz çalışmaya sebep olur, ısı tabancası ve ecu'dan görülen değer karşılaştırılarak kolaylıkla sensörün vaziyeti anlaşabilir.

    Bunun dışında aklıma gelen tesisat, daha önce bir tamirat gördüğünü de yazmışsınız. Bu araçların çoğunun neresinden ne kadar elektrik geçip geçmeyeceği, nerde ne kadar direnç olduğunu iyi bir oto elektrikçisi tespit edebilir. En kanser kısım olan bu kısımda tek tek tesisattaki değerler incelenerek hatalı bir yer varsa oraya müdahale ediliyor, basit bir kısadevre de olabilir eski yapılan işçilik kötüyse özellikle. Bunun dışında her zaman buji-bobin-enjektör kenarda durmalı. Enjektörler hakkıyla yapılmadıysa hala fazla işeme yapıyor olabilir, ateşleme elemanları nadiren de olsa defolu olabilir...
    Garbın cebin-i zâlimi affetmedim seni,
    TÜRK'üm ve düşmanın sana kalsam da bir kişi!

  12. #12

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seyfettin777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keşke 2. Kez yakıt pompasıyla uğraşmasaydınız, hem lpg hem de benzinde marş ve çalışma sorunu varsa sorun benzin pompasından değil demektir, çünkü marş dışında sıcak motorun sıralı sistem bile olsa benzinle işi kalmıyor.

    Normalde ilk şüpheliler yakıt pompası ve ateşleme elemanları(buji-bobin), ancak bunlar değişmiş. Enjektörlerin de revize olduğunu söylediniz onu da elersek geriye;

    -Yakıt buharlaşması
    Özellikle güneşin altına bırakıldığında, yakıt hattında kılcal çatlak varsa benzin burdan buharlaşarak uçup gider. Aracı tekrar çalıştırmak istediğinizde araç çalışmaz çünkü motor üstündeki ekipmanda yakıt kalmamıştır, pompa benzini basıp basıncı yakalayana kadar çalışma sorunu devam eder ancak burda da bir süre sonra çalışmanın düzelmesi ya da lpg'ye geçince normale dönmesi lazım. Sanırsam bu yok, bunu eleyeceğiz. Ve evet, sıralı sistem lpg de olsa bu sorun yaşanabilir, sadece lpg'de çalıştırarak marş denemek lazım. Bir de kaput altında benzin kokusu var mı bir bakın derim.

    -Gaz kelebeği
    Gaz kelebeği motora giren yakıtı ayarlayan parça. Sıcaklığa, gaz konumuna, motor yüküne ve gelen yakıt gibi onlarca parametreye göre ecudan aldığı komutla çalışan ya da bazen mekanik çalışan bir sistem, aracına göre değişir. Bu parça kirlendiğinde ya da motordaki bir başka hava-yakıt elemanı toleransların dışına çıktığında yanma düzeni bozulur. Sorun tüpte de devam ettiği için ilk adımda bunu bir temizlemek mantıklı olur. Karbüratörlü araçlarda da yukarıda anlattığım buhar kilidi(vapor lock) mevzusu yine gaz kelebeğindeki arızaya benzer sorunlar yaşatabilir ki yine onun da temizlenmesi ve ayarlanması gerekir o halde, ama sizin araç enjeksiyonlu tabi.

    -Krank sensörü
    Krank sensörü araca motorun ataletiyle ilgili bilgi veren hayari bir sensör. Bu cihaz okuyamadığı ya da yanlış okuduğu vakit ecu motora yanlış müdahaleler yapabilir, ya da çalışması imkansızlaşabilir. Çoğu zaman ecu'da bunla ilgili arıza kodu olur, Bmw'nin m50-52-54 motorlarında yan sanayi sensörler arıza vermese bile çoğu zaman soğukken deli gibi yürürken motor ısınınca bu ucus sensörler yüzünden sağırlaşır. Hiçbir belirti vermeyip performansı baltalalar, sağlam bir araçtan söküp denemek mantıklı olur diye düşünüyorum.

    -Hararet müşürü
    Hararet, sadece yük ve soğutma sistemi değil, hava-yakıt karışımına da bağlı olan hayati bir mesele. Aracı kompresyone uzun süre bırakırsak yanma odası sıcaklığı yükselir çünkü içeriye yakıt püskürtülmez, yakıt yanma odasında bir miktar buharlaşarak ortamdan ısı çekebilen aynı zamanda bir soğutma aygıtıdır, zaten su-metanol kitlerinin mantığı da budur. Müşür, harareti yanlış okuyorsa aracı soğutmak için zengin karışıma geçmesi için ecu'yu haberdar eder, ancak reel sıcaklık farklı olduğundan araç yakıta boğulabilir veya tam tersi, her ikisi de düzensiz çalışmaya sebep olur, ısı tabancası ve ecu'dan görülen değer karşılaştırılarak kolaylıkla sensörün vaziyeti anlaşabilir.

    Bunun dışında aklıma gelen tesisat, daha önce bir tamirat gördüğünü de yazmışsınız. Bu araçların çoğunun neresinden ne kadar elektrik geçip geçmeyeceği, nerde ne kadar direnç olduğunu iyi bir oto elektrikçisi tespit edebilir. En kanser kısım olan bu kısımda tek tek tesisattaki değerler incelenerek hatalı bir yer varsa oraya müdahale ediliyor, basit bir kısadevre de olabilir eski yapılan işçilik kötüyse özellikle. Bunun dışında her zaman buji-bobin-enjektör kenarda durmalı. Enjektörler hakkıyla yapılmadıysa hala fazla işeme yapıyor olabilir, ateşleme elemanları nadiren de olsa defolu olabilir...
    Araç cihaza bağlandığında herhangi bir arıza gözükmüyor. Sadece hararet müşürü değişirken eski parçaya göre 7-8 derece fark ettiğini gözlemledik. Gaz kelebeğini temizlemeyi düşünüyorum. Bunun dışında benzin geri dönüş valfini kontrol ettim onda da herhangi bir sorun yok valf sağlam. Krank sensörünü de yakın zaman da değiştirmeyi düşünüyorum. Hocam bu enjektör temizliği sonrası bu sorunun çıkması da çok enteresan. Arabanın çalıştıktan sonra rölantisinde gidişinde hızlanmada hiçbir problem yok her şey normal ama bu marş olayı çok garip. Sabahları soğukken problemsiz çalışıyor. Marş olması gerektiği gibi.

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçta benzin kokusu var mı? enjektörlerden en az biri açık kalıyor içeri basıyor gibi görünüyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçta benzin kokusu var mı? enjektörlerden en az biri açık kalıyor içeri basıyor gibi görünüyor...
    Hocam benzin kokusu yok. Enjektörlerde sorun olsa rölanti veya yürürde sorun yapmaz mı?

  15. #15
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kaancntmur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam benzin kokusu yok. Enjektörlerde sorun olsa rölanti veya yürürde sorun yapmaz mı?
    şöyle ki, eğer enjetör pistonların üzerine işiyorsa araç ısındıktan sonra boğulduğu için çalışmaz ya da geç çalışır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #16
    wonderkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yardımı dokunur mu bilmem ancak bu tarz bir konuda sorunum kontak termiğinden çıkmıştı , pompa basıncına etki ediyordu.
    Civic SiR

  17. #17

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı wonderkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yardımı dokunur mu bilmem ancak bu tarz bir konuda sorunum kontak termiğinden çıkmıştı , pompa basıncına etki ediyordu.
    Hocam kontak termiği derken tam olarak anlayamadım.

  18. #18
    wonderkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kaancntmur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam kontak termiği derken tam olarak anlayamadım.
    direksiyonun orada termik var. Marş vs bir çok şeye etki ediyor , bende ki sorun orada çıkmıştı
    Civic SiR

  19. #19

    Üyelik
    Jun 2023
    Yaş
    25
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok hocam her şeyi kontrol ettik bir türlü bulamadık. Cihaz da da arıza kaydı çıkmıyor hala. Kullanıp bırakıyorum geliyorum marş yapıyorum almıyor ilk marşta gaz verirsem zorlansa da alıyor ama değişik anlamadım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •