User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Tork anahtarı olmadan istenilen tork sıkmak

  1. #1
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tork anahtarı olmadan istenilen tork sıkmak

    Merhaba arkadaşlar. Vuruntu sensörü değişiminde sıkma torku önemliymiş. Gevşek kalması ya da çok sıkılması durumunda sağlam sensör bile arızalı gibi gösterebilirmiş. Aracım için vuruntu sensörünün sıkma torkunun 25nm olduğunu öğrendim. Bu değer sanıyorum ortalama bir bujinin sıkma torku civarındadır. Bildiğim kadarıyla bujilerde elle çevirebildiğin kadar çevir sonra anahtarla 90 derece daha çevir tanımı var. 25nm olan sıkma torkunu tork anahtarı olmadan, aşağı yukarı değerlerde de olsa elle sıkmak için elimizle sıktığımız kadar sıkıp anahtarla kaç derece çevirsek yeterli olur? Düşük bir değer olduğu için o değer aralığındaki tork anahtarını bulmam biraz zor olacak. teşekkürler.
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  2. #2
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.218
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dediğiniz şeyi sanayideki kaprili beyaz atletli ustalar yapıyo adınada el torku diyolar birisinden bi torkmetre bulup sağlamca takın
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Slipshod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Vuruntu sensörü değişiminde sıkma torku önemliymiş. Gevşek kalması ya da çok sıkılması durumunda sağlam sensör bile arızalı gibi gösterebilirmiş. Aracım için vuruntu sensörünün sıkma torkunun 25nm olduğunu öğrendim. Bu değer sanıyorum ortalama bir bujinin sıkma torku civarındadır. Bildiğim kadarıyla bujilerde elle çevirebildiğin kadar çevir sonra anahtarla 90 derece daha çevir tanımı var. 25nm olan sıkma torkunu tork anahtarı olmadan, aşağı yukarı değerlerde de olsa elle sıkmak için elimizle sıktığımız kadar sıkıp anahtarla kaç derece çevirsek yeterli olur? Düşük bir değer olduğu için o değer aralığındaki tork anahtarını bulmam biraz zor olacak. teşekkürler.
    sıkma torku sensörün sağlıklı çalışmasından ziyade bu parçalar motor bloğuna bağlandığı için fazla sıkmada blok üzerinde basınç oluşturmaması içindir, örneğin silindir kapağı saplamalarını yanlış torkla daha doğrusu eliyle sıkıpta araç yükteyken blok çatlayan çok araç var, sıkma torku blok üzerine fazla baskı yapmaması için gereklidir.

  4. #4

    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tork anahtarları 50 ile 3000 tl arası değişiyor, değer aralıklarına ve kalitelerine göre, dijital olanları var elle ayarlananları var, 8nm-30nm aralıklı bir analog tork anahtarı 100 tl civarında, 100 tl ona vermektense bir bosch car service gidip 10 20 liraya taktır

  5. #5
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    civatanın boşlugunu al 45 derece sık
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  6. #6
    Traxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    T.C. Ist. /RKS/CRO
    Mesaj
    148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tork anahtariniz yoksa kaputu bile acmayin. size tavsiyem biryerlerden haynes service manual kitabini bulun oradaki spec'lere gore yapin, cok onemli bir sensor o knock sensor.
    Not Everyone Understands BMW It's A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing.

  7. #7
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğiniz şeyi sanayideki kaprili beyaz atletli ustalar yapıyo adınada el torku diyolar birisinden bi torkmetre bulup sağlamca takın
    kaprili ustalar kafaya göre sıkıyor tork falan hak getire benim dediğim 25 tork için elle sıktıktan sonra kaç derece çevirmeli. bu sabit olmalı


    Alıntı forever06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tork anahtarları 50 ile 3000 tl arası değişiyor, değer aralıklarına ve kalitelerine göre, dijital olanları var elle ayarlananları var, 8nm-30nm aralıklı bir analog tork anahtarı 100 tl civarında, 100 tl ona vermektense bir bosch car service gidip 10 20 liraya taktır
    denizli fiat yetkili serviste vuruntu sensörü arızası olduğunu tespit edip söktüler ellerinde parça olmayınca aynısını taktılar sıkarken tork anahtarı kullanmadı bir yandan sıkarken bir yandan da değiştirirken bunu çok sıkma dedi. dün sökeyim dedim açılmadı meret ne biçim sıktıysa bıraktım öyle çıktım yukarı. fiat bunu yaptı boschda ne olur bilmiyorum artık anca tork anahtarınızı kullanabilir miyim deyip kendim söker takarım.

    Alıntı Mustafa Birsesli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    civatanın boşlugunu al 45 derece sık
    dediğim bu tarz bir şeydi. sanayide bir kaç yere anahtarı sorup olmazsa en kötü ihtimal bu şekilde yapacağım artık.

    Alıntı Traxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tork anahtariniz yoksa kaputu bile acmayin. size tavsiyem biryerlerden haynes service manual kitabini bulun oradaki spec'lere gore yapin, cok onemli bir sensor o knock sensor.
    araştırdığım kadarıyla 25 nm muş. doğruluğunu onaylayabilen varsa paylaşırsa mutlu olurum
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Slipshod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaprili ustalar kafaya göre sıkıyor tork falan hak getire benim dediğim 25 tork için elle sıktıktan sonra kaç derece çevirmeli. bu sabit olmalı



    denizli fiat yetkili serviste vuruntu sensörü arızası olduğunu tespit edip söktüler ellerinde parça olmayınca aynısını taktılar sıkarken tork anahtarı kullanmadı bir yandan sıkarken bir yandan da değiştirirken bunu çok sıkma dedi. dün sökeyim dedim açılmadı meret ne biçim sıktıysa bıraktım öyle çıktım yukarı. fiat bunu yaptı boschda ne olur bilmiyorum artık anca tork anahtarınızı kullanabilir miyim deyip kendim söker takarım.


    dediğim bu tarz bir şeydi. sanayide bir kaç yere anahtarı sorup olmazsa en kötü ihtimal bu şekilde yapacağım artık.


    araştırdığım kadarıyla 25 nm muş. doğruluğunu onaylayabilen varsa paylaşırsa mutlu olurum
    Doğru 25nm ile sıkılacak

  9. #9

    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elle çevirme die bir tork tutturma olayı yok hocam, tork anahtarının bile belli bir tutma açısı ve kuvvet uygulama yönü varken elle yapılacak bişi değil bu

  10. #10
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen anahtar kol uzunluğu bile tork kuvvetin etkileyen en önemli etkenlerden bir tanesi. kendi çapımda yürüttüğüm mantıkla atıyorum 90 derecelik bir sıkma 10 cmlik kolla ya da 1 metrelik kolla aynı değere gelmez mi? benim mantıkta mı bir yanlış var
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  11. #11
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben knock sensörünün sanayide tork anahtarı ile sıkıldığına hiç denk gelmedim,eğer dediğin doğruysa çoğu sensör Allaha emanet çalışıyomuş..

  12. #12
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/maka...ck-sensor.html

    Hakan abi yazısında önemli notlar kısmına özellikle kalın harflerle yazmış. ciddi bir konu sanırım.
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elle melle sıkılmaz o
    eğer sensör bosch marka ise torku 20nm dir (+-5nm toleransı var)
    http://www.bosch-motorsport.de/media...9037963pdf.pdf

  14. #14
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlaşıldı kaçarı yok benim o değer aralığındaki tork anahtarını bulmam lazım ben anahtarla sıkarken elle sıkabildiğim kadar sıkayım tork anahtarıyla sıkmaya başlayınca kaç derece döndü bakayım burada paylaşayım lazım olur belki birilerine
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  15. #15
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladığım kadarıyla 20-25 nm değerler düşük değerler. Titreşimden vs. gevşemesin diye sıkmadan önce loctite tarzı bir şey kullanmaya gerek var mı peki?
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genellıklen tork anahtarı kullanılmaz sanayıde. Aracın servis manuelı yoksa kaputun acılması taraftarı bende deılım acıkcası.

    Ama soyle bır yol ızlenebılır. 25N * M torkunda sıkılması için kabaca hesap yaparız

    1m nın ucuna 25 newton bır kuvveet gerekır bunuda F=m*a ya dayandırırısak 25/9.8 dersek sonuc ortalama 2.5 kg sahıp kutle cıkar. (Agırlıktan bahs etmıyorum kutle)

    1 metre kola 2.5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
    0.5 metreye 5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
    0.25 metreye de 10 kg asarak kabaca torklamıs olursunuz.

    Biraz suyunu cıakrdım ama baska turlu nasıl yapılır bende bılmıyorum. Ama sıkıcagımız saplama yer duzlemıne dıkse o zaman bunlar da bır ıse yaramaz.

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde tork degerlerininin saglıklı bır sekılde olabılmesı ıcın saplama ve dişli kesınlıkle cok cok temız olmalı. Birde onceden o saplama 40 lan sıkıldıysa şimdi sızın 25 le sıkmanızında bır onemı yok bence

  18. #18
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bymurat___61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genellıklen tork anahtarı kullanılmaz sanayıde. Aracın servis manuelı yoksa kaputun acılması taraftarı bende deılım acıkcası.

    Ama soyle bır yol ızlenebılır. 25N * M torkunda sıkılması için kabaca hesap yaparız

    1m nın ucuna 25 newton bır kuvveet gerekır bunuda F=m*a ya dayandırırısak 25/9.8 dersek sonuc ortalama 2.5 kg sahıp kutle cıkar. (Agırlıktan bahs etmıyorum kutle)

    1 metre kola 2.5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
    0.5 metreye 5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
    0.25 metreye de 10 kg asarak kabaca torklamıs olursunuz.

    Biraz suyunu cıakrdım ama baska turlu nasıl yapılır bende bılmıyorum. Ama sıkıcagımız saplama yer duzlemıne dıkse o zaman bunlar da bır ıse yaramaz.
    bunun bir tablosu vardı 2.5kg olduğunu görmüştüm orda. bende aynı şeyi düşünmüştüm sizle

    Alıntı bymurat___61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde tork degerlerininin saglıklı bır sekılde olabılmesı ıcın saplama ve dişli kesınlıkle cok cok temız olmalı. Birde onceden o saplama 40 lan sıkıldıysa şimdi sızın 25 le sıkmanızında bır onemı yok bence
    biraz daha detaylandırabilir miyiz bunu
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  19. #19
    Traxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    T.C. Ist. /RKS/CRO
    Mesaj
    148
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Not Everyone Understands BMW It's A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •