User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2000 pejo 406 otomatik vites hakkında yardım lütfen

  1. #1
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2000 pejo 406 otomatik vites hakkında yardım lütfen

    Aracım 406 otomatik vites, bir ara sehir halinde iken sanki alttan bir darbe yemiş gibi bir ses geldi sonra konsoldaki vites göstergesinin yanındaki iki ikaz lambası yanıp sönmeye başladı. Kenara çektim stop ettirdim ve yeniden çalıştırdım. Çekişte ve geçişlerde tekleme felan bir sorun yaşamadan yola devam ettim. Sizce bu sesin nedeni ne olabilir? viteste sorun olsa çekişte tekleme yapması lazım ama yok bu sıkıntı. Ses ciddi derecede yüksek bir sesti sanki altı bir yere vurdum ama yolda hiçbir şey yoktu (kasis, çukur, yabancı cisim vs)
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  2. #2
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Naci abi senden önceki sahipleri şanzıman yağını ne zaman değiştirdi bilmiyorum ama aracı kullanmadan acil olarak şanzıman yağını değiştirmeni öneririm. O duyduğun vuruntu pek hayra alemet bir ses değil malesef

    Aracın km nedir ?

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  3. #3
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Koray araç km si 280 binde. Bende yağdan şüpheleniyorum ilk fırsatta göstereceğim yağı. Başka sebepler varmıdır merak ediyorum.
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  4. #4
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece yağ değil filtreside değişmeli balataları bitmişte onun kütlemesi olmuş olabilir anide vitese geçmiştir
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    al4 ise sayaç mantigi var , yağ belli bir sicaklik üstünde belli bir saat calisirsa yağ değişim icin uyari veriyor ekranda. ve Ariza koduna geçiyor 3 viteste sabitliyor. servis kitaplarina gore.

    diğer senaryo kronik sorun olan basinc kontrol solenoid valfi olabilir.

    zamanla asiniyor isinip incelen yağda basinci saglayamayip Ariza koduna geçiyor.

    al4 sanziman için bizim.otomatikcilerin çok sevdiği atf3 veya mobil atf320 uygun değil.

    mobil lt71141 var, birde muadil castrol transmax z diye bir yagi var.

    yağ değiştikten sonra yetkili servis araci peugeot planet ile sayaç sifirlamasi yapilmali.

    son olarak al4 lerde filtre değişmiyor.

    eğer al4 değil ZF 4hp sanziman ise yağ önerileri geçerlidir.

  6. #6
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı naci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Koray araç km si 280 binde. Bende yağdan şüpheleniyorum ilk fırsatta göstereceğim yağı. Başka sebepler varmıdır merak ediyorum.
    Abi sen acilen yağı olması gereken fabrikanın önerdiği yağ ile değiştir. Şanzıman yağı pahalıdır ama uygun yağ seçilmesi gerekir. İnşallah mekanik olarak bir yara vermeden yağ değişimi ile kurtarabilirsin.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  7. #7
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    al4 ise sayaç mantigi var , yağ belli bir sicaklik üstünde belli bir saat calisirsa yağ değişim icin uyari veriyor ekranda. ve Ariza koduna geçiyor 3 viteste sabitliyor. servis kitaplarina gore.

    diğer senaryo kronik sorun olan basinc kontrol solenoid valfi olabilir.

    zamanla asiniyor isinip incelen yağda basinci saglayamayip Ariza koduna geçiyor.

    al4 sanziman için bizim.otomatikcilerin çok sevdiği atf3 veya mobil atf320 uygun değil.

    mobil lt71141 var, birde muadil castrol transmax z diye bir yagi var.

    yağ değiştikten sonra yetkili servis araci peugeot planet ile sayaç sifirlamasi yapilmali.

    son olarak al4 lerde filtre değişmiyor.

    eğer al4 değil ZF 4hp sanziman ise yağ önerileri geçerlidir.
    al4 olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  8. #8
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi sen acilen yağı olması gereken fabrikanın önerdiği yağ ile değiştir. Şanzıman yağı pahalıdır ama uygun yağ seçilmesi gerekir. İnşallah mekanik olarak bir yara vermeden yağ değişimi ile kurtarabilirsin.
    İlk işim bu olacak Koray umarım fazla masraflı bir durum olmaz.
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi sen acilen yağı olması gereken fabrikanın önerdiği yağ ile değiştir. Şanzıman yağı pahalıdır ama uygun yağ seçilmesi gerekir. İnşallah mekanik olarak bir yara vermeden yağ değişimi ile kurtarabilirsin.
    yok ya pahali fln değil mobil lt71141 litresi 30 TL lerde, transmax z litresi gene 30 TL lerde

    al4 karterden değişimde 3.5 lt yağ cikartiyor.

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı naci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    al4 olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
    motor 2.0 mi?

    mümkünse ozelden şase no gönderirseniz yedek parca sisteminden tam bakarim.

  11. #11
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet motor 2.0 benzinli.
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  12. #12
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor 2.0 mi?

    mümkünse ozelden şase no gönderirseniz yedek parca sisteminden tam bakarim.
    pm gönderdim.
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  13. #13
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok ya pahali fln değil mobil lt71141 litresi 30 TL lerde, transmax z litresi gene 30 TL lerde

    al4 karterden değişimde 3.5 lt yağ cikartiyor.
    Benim şanzımanın yağı pahalı olunca hepsi öyle olur sandım turbine dahil 9 litre aldı benim araba

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim şanzımanın yağı pahalı olunca hepsi öyle olur sandım turbine dahil 9 litre aldı benim araba

    senin düldülün şanzıman neki, yağı çok pahalı oldu?

    ben sonatanın kendim değiştirdim, 9 litreye yakın aldı, GULF multivehicle atf koydum litresi 20-21 tl lerde, toplam 10 litre almıştım hepsiburada.com dan. 208 tl ye geldi.

    bu al4 te aslında, gerçekte 6 litre yağ var, ama karterden süzülen 3,5 litre oluyor ama yağ soğutucu şanzıman üstünde olduğundan, hortum söküp, konvertör içindeki yağı boşaltma ihtimali yok (yağ soğutucuya özel bir aparat bağlanırsa belki)

    o nedenle önerilen , karterden yağ değiştirip, 500 km sonra bir daha karterden değiştirmek, bu şekilde yağın %85 ine yakını yenilemiş oluyorsun, bozulan viskoziteden ve zamanla biriken nemden oldukça kurtulmuş oluyorsun.

    ama ideali tamamını tek seferde yenilemek.

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı naci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pm gönderdim.
    abi senin şanzıman şase nosuna göre nurtopu gibi bir al4

    yağ önerilerim

    1 . mobil lt71141
    2. castrol transmax z

    hangisi daha uyguna bulursan 8 litre alıp (2 sefer 3,5 lt + 1 lt yedek), elinde peugeot planet cihazı olan herhangi bir peugeot servisine gidip, şanzıman yağını karterinden açarak yeniletiyorsan (ilk sefer), yeniletince peugeot planet ile şanzıman beynine bağlanıp, sayacı sıfırlamaları lazım.

    ilk yağ değişiminden sonra 500 km kullanıp, tekrar yağı yeniletiyorsun.

    böylece yağın büyük çoğunluğunu (%85) yenilemiş olursun.

    bu işi (yağ değiştirmeyi) fiilen yapmış biri olarak tavsiyem, yanına 5 litrelik bir boş su şişesi al. içine 1 er litre su doldurup, su seviyelerini 1 den 5 e kadar ispirtolu kalemle işaretle.

    yağ değiştirirkende bunu kullan.

    böylece yağ az / fazla olma riski azalır.

    çıkan yağ kadar (şişeye doldurup ölçersiniz), şanzımana yeni yağı koyar, en hödük servisede gitsen hata yapma riski minimize edersin.


    al4 lerin yağ çubuğu yok, seviye ölçümü için alttaki tapanın bir kısmını söküp, yağ belli bir derece sıcaklıktayken fazlasını akması ile ölçülüyor. bunu yapacak adam bulamayacağını düşünerek yukarıdaki boş su şişesi önerisini yaptım

  16. #16
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.370
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin düldülün şanzıman neki, yağı çok pahalı oldu?

    ben sonatanın kendim değiştirdim, 9 litreye yakın aldı, GULF multivehicle atf koydum litresi 20-21 tl lerde, toplam 10 litre almıştım hepsiburada.com dan. 208 tl ye geldi.

    bu al4 te aslında, gerçekte 6 litre yağ var, ama karterden süzülen 3,5 litre oluyor ama yağ soğutucu şanzıman üstünde olduğundan, hortum söküp, konvertör içindeki yağı boşaltma ihtimali yok (yağ soğutucuya özel bir aparat bağlanırsa belki)

    o nedenle önerilen , karterden yağ değiştirip, 500 km sonra bir daha karterden değiştirmek, bu şekilde yağın %85 ine yakını yenilemiş oluyorsun, bozulan viskoziteden ve zamanla biriken nemden oldukça kurtulmuş oluyorsun.

    ama ideali tamamını tek seferde yenilemek.
    400 lira civarında tutmuştu yağ litre fiyatını hatırlamıyorum

    ZF 5 ileri tiptronic automatic var üzerinde ama kodunu bilmiyorum. Tiptronic kullanınca 5 ileri oluyor D modunda 4 ileri. Kalkışları araba 2. vites ile yapıyor 1'i kullanmıyor

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  17. #17
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi senin şanzıman şase nosuna göre nurtopu gibi bir al4

    yağ önerilerim

    1 . mobil lt71141
    2. castrol transmax z

    hangisi daha uyguna bulursan 8 litre alıp (2 sefer 3,5 lt + 1 lt yedek), elinde peugeot planet cihazı olan herhangi bir peugeot servisine gidip, şanzıman yağını karterinden açarak yeniletiyorsan (ilk sefer), yeniletince peugeot planet ile şanzıman beynine bağlanıp, sayacı sıfırlamaları lazım.

    ilk yağ değişiminden sonra 500 km kullanıp, tekrar yağı yeniletiyorsun.

    böylece yağın büyük çoğunluğunu (%85) yenilemiş olursun.

    bu işi (yağ değiştirmeyi) fiilen yapmış biri olarak tavsiyem, yanına 5 litrelik bir boş su şişesi al. içine 1 er litre su doldurup, su seviyelerini 1 den 5 e kadar ispirtolu kalemle işaretle.

    yağ değiştirirkende bunu kullan.

    böylece yağ az / fazla olma riski azalır.

    çıkan yağ kadar (şişeye doldurup ölçersiniz), şanzımana yeni yağı koyar, en hödük servisede gitsen hata yapma riski minimize edersin.


    al4 lerin yağ çubuğu yok, seviye ölçümü için alttaki tapanın bir kısmını söküp, yağ belli bir derece sıcaklıktayken fazlasını akması ile ölçülüyor. bunu yapacak adam bulamayacağını düşünerek yukarıdaki boş su şişesi önerisini yaptım
    Dediğin iyi mi kötümü bilmiyorum ama teşekkürler, var mı Ankara'da bu işten anlayan iyi bir servis tanıdığı olan????
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  18. #18
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi bu al4 şanzıman iyimi kötümü bilgilendirin lütfen
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  19. #19
    omerce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    al4 ise sayaç mantigi var , yağ belli bir sicaklik üstünde belli bir saat calisirsa yağ değişim icin uyari veriyor ekranda. ve Ariza koduna geçiyor 3 viteste sabitliyor. servis kitaplarina gore.

    diğer senaryo kronik sorun olan basinc kontrol solenoid valfi olabilir.

    zamanla asiniyor isinip incelen yağda basinci saglayamayip Ariza koduna geçiyor.

    al4 sanziman için bizim.otomatikcilerin çok sevdiği atf3 veya mobil atf320 uygun değil.

    mobil lt71141 var, birde muadil castrol transmax z diye bir yagi var.

    yağ değiştikten sonra yetkili servis araci peugeot planet ile sayaç sifirlamasi yapilmali.

    son olarak al4 lerde filtre değişmiyor.

    eğer al4 değil ZF 4hp sanziman ise yağ önerileri geçerlidir.
    Benzer sorun benim megane 1.6 otomatikte olmuştu. Pat diye bir ses sonrası 3. viteste sabit kalma oluyordu. Kenara çekip stop edip tekrar çalıştırınca sorun kalmıyordu. Baya bir baktılar arızayı bulamadılar bende uğraşamadım sattım gitti. Konuyu merakla takipteyim
    instagram.com/omersaglm

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •