evet s12b diye geçen röle,ikinci röle, içindediyot olmadı yada siyah bi kablo girmeli diyor orjinali için.
Printable View
evet s12b diye geçen röle,ikinci röle, içindediyot olmadı yada siyah bi kablo girmeli diyor orjinali için.
Evet S12b rölesi. Aşağıdaki link'te detaylı açıklama var. 3. maddenin NOTE Kısmında "röle muhakkak diyotlu olmalı" ibaresi var zaten. Diyotlu bir röle ile değiştirmeni öneririm. Link'ide burda ;
Craig's Place, Alfa 75 Twin Spark Start Sequence
Diğer bir konu torpidonun altındaki soketler. Onunla ilgili tam link bulamadım ama aşağıdaki link'te kırmızı daire içindeki soketleri söylüyorum. Siyahlı beyazlı 4-5 soket. (Torpidoyu çıkartıp arkaya bakınca göreceksin zaten.) Bunları tek tek söküp kontrollerini yap. temizle sonra yerine tak. Bu şekilde dene bakalım. Düzelir umarım. Link'ide burda.
https://www.dropbox.com/s/t3wxwyg662..._4993.jpg?dl=0
Buji kablosu konusunun dışına çıktık :) ama olsun arada bunlarıda paylaşmış olduk.
Bu arada sizin araç nedir ? plaka, renk ? belki yolda felan karşılaşırız. tanışırız.
Saygılar.
Metin.
elo nun bahsettiğim rölesi uygun o zaman,başka çıkmıyor zaten google da.craig in sayfasından baya faydalanmışlığım var,arka camları hızlandırma falan. soketleri anladım,sökmüştüm daha önce,bir köşesi yanık aslında bulup değiştirmek lazım,ilk işim oraları kontrol olacak.iyi oldu yorumlarınız,araç pek olmayınca hiçbir soruna çözüm önerisi gelmiyor fikir bazında bile olsa.alfaowner da falan dolaşmakdan gına geldi google translate ile.beyaz benim araç,34 ar 585 plaka.3 senedir bende,1 sene kadar sanırım zeki ustada bostancı,ondan önce ilk sahibindeymiş.gebzede oturuyorum,görüşürüz bir gün olmadı , https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...4a&oe=57F6B810
linkte attığım röle nin 12v ununu aldım,taktım az önce çalışmadı araba.demekki bu değil bize lazım olan.nerden buluruz acaba @the_crow
ELO İŞE YARAMADI,5 röle 5 kargo 10 tl çöpe gitti.gece biraz araştırınca bosch kodu ve fiat kodundan alttaki parça çıktı.bunun siparişini vereceğim,çokda yok satışta,fiat koduyla buldum.sizdekinin kdounu musait bi zamanda yazabilirmisiniz, YAKIT POMPASI MINI ROLE BMW 525 2.7 735I LANDROVER RANGROVER ALFA ROMEO » » Satın Al
Tekrar selam,
Konuyu yeni gördüm. Kusura bakmayın. Parça no olarak tam bakamadım ama EPER online üzerinden araştırıp bulabilirsin. Bende bulursam yollarım.
Devre şemasının linkini gönderiyorum. https://www.dropbox.com/s/5xkkps1k0794v0q/ml41.pdf?dl=0
Kendi şemasında 86 no'ya (Artı uç ) diyot koymuş. Sizin alacağınız röle'de ise 85 no'ya. (Eksi uç ). İlk başta yanlış gözükse de devre olarak incelediğimde diyotun yönü doğru. Bu bakımdan bu röle çalışacaktır. Bunun siparişini verebilirsiniz. yada orjinal olsun derseniz şemadaki gibi röle arayabilirsiniz. (Genelde bosch röleler bu şekilde.)
Yada çok mühim değil. Tanıdığınız bir elektrik-elektronikçi varsa, Elo'dan aldığınız o rölenin içini açıp diyotun yönünü şemadaki gibi lehimlesin. O da işinizi görür. Hem tam orjinali gibi olur.
Saygılar,
Az önce EPER'e baktım. Parça kodu : 7619302 (Fuel Pump Relay) gözükmekte. Ancak EPER'de rölenin şeması yok. Yani içinde diyot var yok belirtmiyor. Sizin verdiğiniz linkteki parça koduyla da uyuşuyor. Dediğim gibi hangisini isterseniz yapabilirsiniz.
Saygılar,
Tekrar merhaba,
Bayramdan mıdır ? tatilden midir ? anlamadım. Şemayı yanlış okumuşum. :) :) Kusura bakmayın. S12b rölesi Benzin pompası rölesi değil. Benzin pompa rölesi S12a olarak gözükmekte.Diyotlu olması gereken S12b rölesi Motronic Relay diye geçmekte. (bir nevi tetik rölesi.)
Sizin açınızdan değişen bişey yok. Alacağınız yada modifiye edeceğiniz röleyi (diyotlu) gene S12b'ye takacaksınız. S12a rölesine dokunmayacaksınız. O röle s12b olarak görev yapacak. Değişen şey yanlış bilgi olan "Benzin pompa rölesi" olarak aklınızda kalmasın. (Benzin pompa rölesi standart diyotsuz röle.)
Saygılar.
meraba.estagfurullah ne kusuru.memleketteydim şimdi gördüm,yeni döndüm. bu arada memlekette bagajda valizde götürdüğüm w124 bobinleri taktım,valizi kurcalayınca söktüğüm bosch röleyi buldum,üzerinde kırmızı boya var dikine ve şema çizili,diyotlu.kitapçığa baktım dediğiniz gibi yakıt rölesi 1. diyotlu 2,taktım yerine,sağlam çalışıyor fakat bu kerkinme işine çözüm olmadı.memlekete giderken tam 2 defa 4000 devir civarı kesme yaptı,oralarda dolaşırken 2000 3000 arası yaptı yapıcağını yine fakat bugün 9 saat yol yaptım,hiç yapmadı ama yapar sanırım.velhasıl sıkıntı bobinlerdede değil.bu hafta bujileri değiştircem,yedektekilerle,birde öyle takip edicem.sonra sıra kablolara gelicek,zaman alıcak baya bu iş.
benim ateşleme şu an kontakda değil manuel çıtçıt düğmeyle açılıyor zaten.bir akşam işyerinden çıktım,kontak basıyor araba çalışmıyor,pompanın devreye girmediğini farkettim(sesinden) zeki ustayı ardaım oda elektrikçi muhsin ustaya yönlendirdi,oda tatildeymiş, o rolelerden olur,olmadı krank sensörü dei.krank sensörünü kontrol ettim,roleleri yeniydi,velhasıl bu arada ara ara uğraştığm için 3 gün yattı.yabancı forumlardan greg in rolelerin çalışma sistemini buldum,karmakarışık,birine elektrik geliyor,diğerini açıyor ama kendi kapalı kalıyor v.s v.s . bütün herşeyi eledik,muhsin ustayla tede konuşurken 4. rolenin bir ayağında kontak elektriği olmalı dedi,baktım yok.o olmayınca bütün ateşleme sistemi kapalı.akuden direk elektrik verdim araba çalıştı.bende akuden içeri bi kablo araya çıtçıt anahtarla 4. rolenin ayağına elektrik verdim.düğmeyi açıyorum ateşleme ve yakıt pompa açılıyor sonra marş.söküp düzeltecek adam bulamadığımız içinde öylece kaldı.Bir ara ateşleme durduk yere geri geldi kontağa,sonra tekrar gitti.birşey dikkatimi çekti,kontağa gelen ateşlemede benzin pompasının sesi daha az,çıtçıtı açınca daha yüksekdi.şimdi düşünüyorumda biz elektriği yanlış roleden vermiş olabilirmiyiz,s12b yi sökünce araba çalışmıyırsa aslında kontak ceryanı onamı gelmeli direk.bu arada sigorta kutusunuda söktüm,arkasında kopuk çıkık kablo yok,hazır anlayan bilen birini bulmuşken size soruyorum bunları,sıkıntı olmaz inşallah,***** sizinde bildiğiniz gibi anlıyanı pek yok,olanda el sürmek istemiyor.
Merhaba,
Anlattıklarınız elektrik tesisatının baştan kontrol edilmesi gerektiğini gösteriyor. Son anlattığınız ateşlemeyi manuele almanızı tam anlayamadım. Bu bahsettiğiniz sorundan kaynaklı mı manuel çıtçıta aldınız ? yoksa modifiye,güvenlik vs. sebeplerinden mi manuel switchi tercih ettiniz ?
Diğer sorularınıza gelince ;
4. Röle dediğiniz sanırım S12d rölesi. Craig'in açıklamasında da gördüğünüz üzere, Kontağı açtığınızda önce s12a (pompa rölesi) ne akım geliyor fakat röle çekmiyor, sonrasında S12d rölesini (4.Röle) çalıştırıyor. Bu röle çalışınca s12c (VVT seleoid) rölesini devreye sokuyor. Sonrasında marşa basınca , s12a rölesi (pompa) ve s12b'de ECU'dan 35. ayaktan tektik alınca o da devreye giriyor. vs. vs. gibi düşünebilirsiniz. Dolayısıyla 4. röleye direk hat çekmek yerine s12a (1. röle) ile aralarındaki kablo bağlantılarını kontrol edin.
2. husus s12b rölesine sakın kontak cereyanı vermeyin. O switch tetiklemeyi ECU'nun 35. ayağından almakta. Oradaki Diyotun esprisi ters akım vs gibi şeylerden bir nevi ECU'yu korumak amaçlı gözüküyor. O yüzden s12b rölesinin sistemine dokunmayın derim.
Direk kontakla verdiğiniz elektrik ile, kendi sisteminden pompaya gelen elektrik akımının zayıf olduğunu ve bu yüzden sesinin değiştiğini tahmin ediyorum. Bunu şu şekilde anlayabilirsiniz. Benzin pompasının + ve - uçlarına bir voltmetre takın. Önce kendi devresi ile çalıştırın voltajı gözlemleyin. Sonra direk kontak çektiğiniz şekilde voltajı gözlemleyin. Arada fark varsa daha önce söylediğim şaselerin iyileştirmesi ile birlikte pompaya giden + voltajı da iyileştirmeniz gerekecek.
Bununla birlikte kontak anahtarınızı bir anahtarcıya kontrol ettirin. (Elektrik kısmını. 3 tane ucu vardır.) Bazen kontak anahtarının içi de bozulabiliyor. İletkenliği tam sağlayamayabiliyor. Bu yüzden kontak anahtarını, kablolarını bir kontrol edin. Eğer direksiyonun altı açıksa araç çalışırken bu kabloları elle tutun. Isınma felan varmı ?
Birde ön göğüsü söktüğünüz zaman oradaki şase soketlerini yenileyin. Sökmeden de yapabilirsiniz. Biraz zor olacak ama sigorta kutusunu sökün. Elinizle ön cama yukarı doğru ilerleyin. Burada bütün şaselerin takıldığı bir terminal göreceksiniz. Bu şase kablolarının uçlarını söküp yeniden konnektor takarak yenileyin. Aracın çok iyi şase alması gerekmektedir. (Belki bütün sorunlarınız bundan kaynaklı olabilir. Bununla ilgili resim bulduğumda linkini göndereceğim.
Tüm bu saydıklarımı elektrik işinden biraz anladığınızı tahmin ederek yazıyorum. Biraz uğraştıracaktır ama bunları yaparsanız en azından kafanızda soru işareti kalmaz.
Saygılar.
Resimler :
http://pic20.picturetrail.com/VOL166.../409882958.jpg
http://pic20.picturetrail.com/VOL166.../409882960.jpg
Tabii burdaki araç sağdan direksiyonlu :) :) Bu şase terminalini sigorta kutusunu (sol altta) yerinde çıkartıp, biraz öne çekince içeride yukarı doğru bakınca sağda fren müşürünün yanında olduğunu göreceksin. Buradaki tüm şase kablolarının soketlerini yenileyebilrsen iyi olur.
Saygılar.
selamlar.size özel mesaj attım detaylı ama bikaç defa hata verdi ,gönderilen kutusunda da bugüne kadar attığım hiçbir mesaj görünmüyor,kerkinme işi halloldu gibi.şu an 10.5 mm ipek kablolar takılı,bunlardan 1 tanesi zedelenmiş bende fazlalık duran vardı,onu takmıştım,geçen multimetre alıp ölçeyim deim,1. kablodan 8. kabloya kadar 0,36 ile 0,46 ohm aralığında ölçtüm uzunluğa göre 2 ohm artan şekilde,sadece il k bujiye gelen 0,90 ohm idi.bobin-distribütör arası kablolardanda kısa olan 0,35 uzun olan 0,60 ohm idi.0.35 olanı 1. bujiye taktım,bobinlerde orjinal kkabloları taktım,2 gün ev iş v.s kerkinme yapmadı hiç,pazar günü orjinalleri bobinlerden söküp 0.90 kısa ile 0.60 uzun olan kırmızıları taktım acaba mı diye,kontak açıp hareket etmemle silkeleme başladı,geri döndüm,tekrar orjinalleri taktım ve kerkinme gitti.sanırım 0.90 ohm luk kablo buna sebep olan.ilk bakmamız gereken yere son bakınca bu arada(aslında iyide oldu)tevzi makarası,dist. kapakları, bosch w124 bobinleri takmış olduk ama çektiğim sinir stresi düşününce baya kızdım kendime.
Selamlar tekrardan,
Bende de internet problemi vardı. Uzun süredir giremiyordum foruma. Mesajınız gelmiş. Okudum.
Bende konu kirliliği olmasın diye özelden atıyorum. Umarım size ulaşır. Şayet ulaşmaz ise bana bildirin foruma yazarım. Ordan devam ederiz.
Saygılar,
Metin.