User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: taunus 2.0 GTS motorunun Pinto motorundan farkı nedir

  1. #1
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    taunus 2.0 GTS motorunun Pinto motorundan farkı nedir

    taunus 2.0 GTS motorunun karbüratörlü Pinto motorundan farkı nedir ?

    pinto'larda 205 kod var.
    taunusda ise 2.0 yazıyor galiba.

    blok olarak kapak olarak farkları nedir.?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    200 ve 205 blok var 205 blokta daha kalın yağ kanalları vardır ve krank yatak duvarları daha kalındır bu yüzden modifiyeye daha uygundur pintonun fabrikasyon turbo modeli için ürettiği blok çeşitidir saydıklarımın dışında da başka bir fark yoktur.Kapak olarak hepsinde aynı kapak bulunur.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.0 GTS motoru da zaten pintodur ama yerli üretim olduğundan parçaların kalitesi farklılık gösterebilir.

    Örneğin 205 blok dediğimiz blok eski pinto ve 2WD Cosworth bloğudur ve kapak saplamalarının ve silindirlerin etrafında daha az et kalınlığı vardır.

    200 blok ise 4WD Cosworthlerde çıkan bloktur yani daha yeni ve daha dayanıkldır. Makbul olan blok da budur turbo için yüksek basınç ve uzun saplama uygulamaları için daha uygundur. Fakat sorun şu ki 200 blok yazan bloklar yerli olarak da üretildi 90 lara kadar ve maalesef orijinal Cosworth bloğu gibi dayanıklı değildirler daha kalitesiz dökümlerdir. O yüzden yerli taunuslarda bulunan 200 blokları Cosworthlerdeki ile aynı seviyede değildir.

    Hatta yıllar önce Türkiyedeki bütün taunus 200 bloklarını toplayıp İngiltereye sattılar, sonradan sorun yaşayınca İngilizler bunlara "Turkish 200 Block" dediler, çünkü orijinal 200 blok gibi dayanıklı değildi.

    Ancak belli güçlere kadar yerli blokları da kullanabilirsiniz.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  4. #4
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlaşılmıştır.
    o zaman yurtdışındaki tüm pinto parçaları (2.3 olan hariç) bu motora uyar görünüyor.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 GTS motoru da zaten pintodur ama yerli üretim olduğundan parçaların kalitesi farklılık gösterebilir.

    Örneğin 205 blok dediğimiz blok eski pinto ve 2WD Cosworth bloğudur ve kapak saplamalarının ve silindirlerin etrafında daha az et kalınlığı vardır.

    200 blok ise 4WD Cosworthlerde çıkan bloktur yani daha yeni ve daha dayanıkldır. Makbul olan blok da budur turbo için yüksek basınç ve uzun saplama uygulamaları için daha uygundur. Fakat sorun şu ki 200 blok yazan bloklar yerli olarak da üretildi 90 lara kadar ve maalesef orijinal Cosworth bloğu gibi dayanıklı değildirler daha kalitesiz dökümlerdir. O yüzden yerli taunuslarda bulunan 200 blokları Cosworthlerdeki ile aynı seviyede değildir.

    Hatta yıllar önce Türkiyedeki bütün taunus 200 bloklarını toplayıp İngiltereye sattılar, sonradan sorun yaşayınca İngilizler bunlara "Turkish 200 Block" dediler, çünkü orijinal 200 blok gibi dayanıklı değildi.

    Ancak belli güçlere kadar yerli blokları da kullanabilirsiniz.
    Turkish Block için 400-500 maks diyorlar hatta İngiltere'de.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •