User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Motor rektifiye teknik bilgi ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motor rektifiye teknik bilgi ?

    Selam beyler geçenlerde turbolanacak motorun boşlukları olması gerekenden biraz daha fazla verilir gibisinden bir yazı okudum bunun aslı varmıdır bu konuda teknik bilgiye sahip arkadaşlardan bilgi istiyorum? Verilmesi gereken boşluk silindirler için mi yoksa yataklar içinmi veriliyor ve ne kadar olmalı bunlar gibi bilgiler istiyorum arkadaşlar.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piston silindir arası boşluk ve segman boşlukları. Pistonu üreten firma kullanılması gereken boşlukarı yazar sana.

    N/A ve Turbo arasındaki fark termal sebeplerden. Silindir içi sıcaklık arttığından, pistonun genleşip ulaştığı boyutta artıyor, bu yüzden daha fazla boşluk veriyorsun. Mantığı bu.

  3. #3
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki ben forget parçalar kullanmadan oem motoru sıkıştırmayı düşürerek turbolamak istersem ne olmalı boşluk yani standart değerin üzerine ne eklemeliyim?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yukarda yazanlara göre olması gereken boşluğu arttırmak ama . Motor içine girmeden turbo işlemlerinde ellenmiyor haliyle. Doğrusu nedir bende takip teyim.

  6. #6
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki ben forget parçalar kullanmadan oem motoru sıkıştırmayı düşürerek turbolamak istersem ne olmalı boşluk yani standart değerin üzerine ne eklemeliyim?
    Araştırman lazım. Ya benzer bir setup yapmış birinin izini takip ediceksin, ya da kağıdı kalemi eline alıp hesaplayacaksın. Her metal alışımın genleşme kat sayısı farklı. Pistonu fırına atıp, tahmini çalışma sıcaklığına getirip ölçebilirsin.

    Stock motor çok genel bir tabir. Sıkıştırma kaçtan kaça düşüyor? Pistonlar fabrikadan cast mı geliyor forged mı? Malzemesi ne? Piston üzerine kaplama yapılacak mı? Hangi yakıtı kullanıcan?

    Bütün olay genleşme ve sıcaklık üzerine. Döküm piston ile forged aluminyum pistonun genleşmesi farklı olacaktır. Pistonun tepesinin geometrisine göre ovalleşerek genleşmesi bile mümkün.
    Kullanacağın yakıta göre yanma odasının sıcaklığı ile beraber pistonun çalışma ısısı değişecek. Aynı şekilde seramik vb kaplamalar da hesaba katılmalı. Sen ısınacak genleşicek diye hesap yaparsın, coating yüzünden genleşmez etek vurursun.

    Değişken çok fazla olduğundan, kişisel proje için macera aramayıp daha evvel yapılmışı takip etmek daha mantıklı olur.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •