User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: SR20DE sorunları..

  1. #1
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    SR20DE sorunları..

    Merhabalar.. 1994 model Nissan Bluebird (SR20DE) sahibiyim..

    Öncelikle aracımdaki birinci sorun : 4vitesten 5e geçtiğimde 210+ tahmini süratlerde devir 5800 yada 5900 arası takılı kalıyor ve araç ivmelenmiyor..

    ikinci sorun ise vuruntu sensörüm arızalı.. Bu parça aracın performansını etkiler mi ?

    Çünkü o parça arızalandıktan sonra performansta düşüklük oldu hemde hissedilir derecede.. Bu parçanın performansa etkisi nedir şimdiden teşekkür ediyorum..

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Knock sensörü sayesinde kabaca anlatırsak bazı araçlar knock learn sayesinde belirli bir avans
    eğrisi uygular denilebilir,örnegin detonasyon yaşandıgı takdirde belirli frekans aralagında
    calısan vuruntu sensörü ateşlemeyi rötara cektirir,vuruntu olmadıgı taktirde belirli
    limitlere kadar avans verebilir..Sorun şu ki senin aracında şuanda ateşleme avansı ne durumda
    bilmiyorum ama aracında hissedilir derecede performans düşüklügü yaşıyorsan vuruntu sensörünün
    arızası dolayısıyla ateşleme avansının ayarsızlıgı avansın olması gerekenden düşük şekilde olması sebebiyle
    güçsuzluk yasıyor olma ihtimalin cok yuksek.Motor saglıgı acısından sensörü yenilemeni öneririm.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ediyorum açıklama için.. Birde ilk sorun için ne diyorsunuz ?

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin filtren yenimi?
    körler sağırlar

  5. #5
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Knock sensörü sayesinde kabaca anlatırsak bazı araçlar knock learn sayesinde belirli bir avans
    eğrisi uygular denilebilir,örnegin detonasyon yaşandıgı takdirde belirli frekans aralagında
    calısan vuruntu sensörü ateşlemeyi rötara cektirir,vuruntu olmadıgı taktirde belirli
    limitlere kadar avans verir.Sorun şu ki senin aracında şuanda ateşleme avansı ne durumda
    bilmiyorum ama aracında hissedilir derecede performans düşüklügü yaşıyorsan vuruntu sensörünün
    arızası dolayısıyla ateşleme avansının ayarsızlıgı avansın olması gerekenden düşük şekilde olması sebebiyle
    güçsuzluk yasıyor olma ihtimalin cok yuksek.Motor saglıgı acısından sensörü yenilemeni öneririm.
    cem d serisinde knock sensör var mı ? CEL yakıo mu araç bu yüzden ?

  6. #6
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin filtresine baktırdım sorun yok..

  7. #7
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cem d serisinde knock sensör var mı ? CEL yakıo mu araç bu yüzden ?
    D serilerinin bazılarında knock var bazılarında yok.CEL yakabilir arıza
    durumunda tabiki,knock sensor arıza kodu ;


    Code: 23 - ( 96-98 Civic) - KS (Knock Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  8. #8
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diğer sorun için ne diyorsunuz peki ?

  9. #9
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5. viteste ve 210+ km hızlardan bahsettigin için buyuk bir sorun göremedim onceden
    aracın kac yapıyorduki ? Ayrıca bu sorun vuruntu sensörü arızası oncesinde varmıydı
    yoksa ondan sonramı oldu ?
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  10. #10
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncesinde de vardı bu sorun.. 5nci vites devir 5800 ama kesici 7200 daha yürümesi gerekmez mi ?

  11. #11
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlla kesiciye kadar yürüyecek diye bir durum söz konusu olamaz , 5. vites
    oranını bilmeden yorum yapmakta dogru olmaz , uzunda olabilir, eger onceden
    5.vites sonuna kadar bitirebiliyorsan ve suanda devir takılıyorsa o zaman bi sorun
    var denilenebilir ama bunuda aracın genel bakımlarını yaptıktan sonra konusmak
    gerekir ,baskı balata, buji hava filtresi benzin filtresi eksoz durumu vs vs..
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  12. #12
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alındığından beri 5800'ü hiç geçemedim.. Oranları konusunda da hiç bi fikrim yok ama genede kafamda bi soru işareti beliriyordu..

  13. #13
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildigim bu arabalarda son hiz kesici oldugu...japon modeli oldugu icin....

  14. #14
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu hız kesicinin olup olmadığını anlamamızın bir yolu yok mu ?

  15. #15
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zannetmiyorum , bu araçlarda hız kesici yoktur diye biliyorum...
    200 küsur ile giderken hangi devirde vites atıyosun da devir 5800 lere düşüyor?
    5 biraz uzun galiba.. ya da gücü yetmiyor..

    sr20de 144hp / 178nm gibi bir güçte ve fabrika max. hızı da 192km/h diyor internet amca : http://www.bluebirdcarclub.co.nz/spe...rd_sr20de.html

    bence bu verilere göre ve sizin aktardıklarınıza göre her şey normal...
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  16. #16
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada daha ufak viteslerde kesiciyi yakalamayı bir dene derim ben...
    bak bakalım kaçta kesiyor ve diğer viteslerde kesiciye girebiliyor musun...
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  17. #17
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 Vites kesici 200 civarı daha sonra 5'e sallıyorum..

    * Ayrıca her viteste kesiciye girebiliyorum

    Ama 5te 5800 takılıyorum

  18. #18
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman bir önceki yazdıklarım geçerli , aerodinamik etkiler + tork + beygir gücü bu kadar götürüyor...
    jantların-lastiklerin orjinal ebatta mı peki?
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  19. #19
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    195 * 70 14 jant var üzerinde aslında pekde büyük sayılmaz..

    Aslında artık bende aracın gücünün yetmediğini düşünmeye başladım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •