Oncelikle guzel calismaniz icin tesekkurler.
Aradaki farklari gorebilmemiz icin 95 oktan, e15 ve e70'teki benzin ve avans haritalarini paylasir misiniz?
Oncelikle guzel calismaniz icin tesekkurler.
Aradaki farklari gorebilmemiz icin 95 oktan, e15 ve e70'teki benzin ve avans haritalarini paylasir misiniz?
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Şahane bir çalışma olmuş, açıkcası bu tarz katkıların yararlarını genellikle 0-100 ölçümlerinden biraz anlamaya çalışıyordum ki grafikler çok açıklayıcı olmuş.
Aracınız oldukça stabil anladığım kadarıyla, motor da aldığınız beygir/teker beygiri oranı 3 yakıt tipinde de hemen hemen aynı.
Medical ethanolün saflığı çok yüksek (%99 civarı) ancak fiyatı da bir o kadar yüksek. Motorda yakılacak ethanolde o kadar saflığa gerek yok, o kadar para vermeye de gerek yok
Ben %90+ saflıkta bir alkol kullanıyorum.
Temin olarak da şu an yazılım yapan dükkanlar bile satıyor, bulmak çok zor değil.
0-100 ölçümünde 2 kere vites atmak gerekiyor, bunlara ek olarak kalkış anı var... Bunlar hep sürücü faktörü ve her an değişkenlik gösterebilir. Arabanın en iyi yürüdüğü yazılımla kalkışta biraz fazla patinaj çekerseniz zayıf sonucu görüp en iyi yazılımı çöpe atma ihtimaliniz var
Hızlanma ölçümü almak için birebir aynı noktada, aynı hızdan başlayarak, hiç vites atmadan belli bir hız aralığı ölçmeyi tavsiye ederim.
Tavsiyem 3 ölçüm alıp 3'ünün ortalamasından gitmek. Tabi ölçümler vbox ile yapılmalı.
Motor gücü, belli bir katsayı ile tekerlek gücünü çarparak hesaplanıyor... Aracınızın motorunu kasadan ayırıp motor dynosuna bağlamadığınız sürece motor gücünü %100 ölçebilecek bir sistem yok... Bundan dolayı önemli olan tekerlekte ölçülen değerler aslında..
Hatta ben projeme motor gücü filan hiç koymayacağım da, forum ortamında "Ee abi sonuç olarak kaç beygir olmuş?" sorusu akıllarda canlanacağı için motor güçlerini de ortalama olarak bildirmek istedim
Ben bir dyno ile ölçülen aracı başka bir dynoda ölçülenle karşılaştırmaya da karşıyım.. Dynolar belli aralıklarda fikir verebilir ama 1 derece avansın, 3-5 hp'nin hesabı yapılıyorsa yanıltıcı olur.
Dynoların amacı bence before/after yapmak... Aynı dynoda, mümkünse aynı şartlarda..
Konu ukku tarafından (25-03-2019 Saat 18:10 ) değiştirilmiştir.
if in doubt, flat out.
instagram: utkuuzunoglu
Deneyiniz söylediğiniz gibi kullanıcı faktörünü minimize etmiş.
Dyno olayında aynı dynoyu kullandıktan sonra oluşabilecek farkların sonuca aşırı etki edeceğini düşünmüyorum.
Dediğim gibi çıkan sonuç deneyin sağlaması gibi olmuş.
Artık E15 kullanan bir aracın yaklaşık olarak yüzde kaç değer kazanacağını tahmin edebiliriz
Mümkünse tezinizin tamamına da ulaşmak isterim.
Proje tamamlandığında paylaşırım tabi, sıkıntı değil.
E15'in bu kadar bariz güç artırmasının asıl sebebi ilk mesajımda da bildirdiğim gibi BRZ'nin sıkıştırma oranının yüksek olması. 12.5 : 1
Her araçta aynı % ile güç artışı olmayabilir.
Şu belki fikir verebilir, bazı yazılım firmaları RON95, RON98 ve RON100 gibi farklı oktan seviyelerine göre hazırlanmış yazılımlarda farklı güçler vaad ediyorlar.
RON95 ile RON100 yazılımları arasındaki güç farkı ne ise, E15 ile alacağınız fark da aşağı yukarı o kadar diyebiliriz. Lab'da E15'in oktan sayısını ölçtürmedim ama hesap kitap aşağı yukarı RON99 diyor.
if in doubt, flat out.
instagram: utkuuzunoglu
Teşekkürler
Bu işi bir tuner çözer
Eğer aracınız 95 oktan benzinle sıkıntısız çalışıyorsa, hiç bir şey değiştirmeden sadece yakıtla verim alamazsınız.
Yazılımı da ayarlayarak verim alabilmek içinse, aracınızın ethanol uyumlu olup olmadığına emin olmak lazım. Eğer yakıt hatları, enjektör o-ringleri, sübaplar vs. uyumlu ise, atmosferik ya da turbo her araçta kullanılabilir tabi.
if in doubt, flat out.
instagram: utkuuzunoglu
Öncelikle emeğinize sağlık, çok güzel bir tez olmuş. Aslında tezin tamamını paylaşabilirseniz çok kıymete geçer Bildiğim kadarıyla yasal zorunluluk olarak RON95 yakıtta ülkemizde min %4 ethanol zorunluluğu var, pompalarda da genellikle E5 yazıyor, galiba %5 ethanol olduğunu belirtmek için. Benim aracımda standart RON95 ile yürüyor ama tavsiye edilen RON98, büyük ihtimal bendeki yüzdesel fark çok daha büyük olurdu ama altyapım o E oranlarını desteklemiyor.
Teşekkürler, tamamlandığında paylaşabilirim tabi.
Yasal zorunluluk olarak ülkemizde pompa benzini minimum %4 değil de, maksimum %5 olarak etanol içeriyor. Yani %1 de çıkabilir, %5 de çıkabilir.
Bunu en iyi aracında ethanol content analyzer olanlar bilir sanırım.
Benim aracımda da tavsiye edilen RON95 değil. Hatta minimum bile değil neredeyse. Ondan dolayı yüksek oktan kullanıldığında düşük oktana göre çok fark çıkıyor.
Hatta Amerika'daki BRZ'lerde premium grade yakıt (AKI93) ile E70-E80 arasındaki güç farkı da daha az. Sebebi de bu.
if in doubt, flat out.
instagram: utkuuzunoglu
Utku Allah senden razı olsun. Ben de istiyorum aynısından.
Full-Time TeacheR
Part-Time TradeR
Part-Time DJ
Utku tamamı elimde olmadığı için erken yorum yapıyorum belki tezin hakkında ama; en azından yüksek lisansı 15 yıl önce yapmış ve doktoraya hazırlanmış eski bir eğitim personeli olarak tazde şöyle kıyas olsa daha iyi olmazmıydı?
Mesela 3 adet yazılım ve 3 adet yazılımın hepsine çaprazlama kullanılmış bu 3 yakıt. Bunları çaprazlama olarak kullanımındaki sonuçlar daha doğru bir yön verirdi diye düşünüyorum. Şimdi anladığım kadarıyla her yakıt konuduğunda o yakıta özgü yazılım yaparsan 2 bilinmeyenliden yola çıkarak TEZ için sonuç yazmak zor olur. Çünkü tezi yorumlayacak kişinin aklına "peki bu konunun sabitleri ne? yazılan yazılımın sabiti yada geçerliliği ne? daha stabil yazılım yazılamazmıydı?" vb gibi sorular gelebilir çünkü sunuma çıktığında senden karşılaştırma istenecek. Her yakıt tipi ve her yakıt tipine özgü yazılmış bir yazılımın sonucu ile, yine başka yakıt ve yine ona özgü yazılmış yazılımın olduğu ve içinde benzeşiklerin azaldığı bir sonuç çok yoruma açık kalacak.
Yapıcı eleştiri olarak al lütfen. Yoksa gayette güzel çalışmalar yapılıp kullanıcı bazında bilgi veren güzel sonuçlar alınmış. Dediğim gibi aynı sonuçları birde 3 adet yazılımda tüm yakıtları deneyerek (avans sıkıntısı yaşanacağıda aşikar ancak sadece dynoda deneneneceği için su kaldırı) hibritlersen yakıtın katkısı ve yakıt ile yazılımın ilişkisini daha güzel anlatabilirsin
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Yani benim okuyup anladığım sadece yakıt kalitesini arttırarak pek bir güç elde etmek mümkün değil, aracın sensörlerinden aldığı verilerle uzun uğraşlar sonucu stabil durumda maksimum ne kadar güç alınabildiğini incelemiş. Aslında haklısınız, belki teze bütün haritası aynı kaldığı halde yakıt kalitesinin ne derece arttığıyla ilgili bir kısım eklenebilir. Sonuç kısmındaki yorumda buraya da değinilebilir.
konuyu geliştirmek adına yazıyorum:
hocam mesela bir de tek yazılımla dyno ölçümleri alınabilir, bakın sonuçlar bu çıkmakla beraber her yakıta göre programlama yapılınca şu güçler çıkıyor denirse bence tez konusunun tadından yenmez... gerçi umarım bunu üniversitede yorumlayan kişiler gerçekten konuya hakimdir de bilimsel bir çalışma olarak yerini alır...
Bilgili ve ilgili insanlarin konulari onemli gercekten, gereken ozeni gostermek lazim
Grafikleri inceledim. Sonuclar hos, guc bandinda 4 ila 10 dereceye kadar avans arttirimi yapilmis e70'te.
Gelelim yeni ve daha zor sorularima
Ozellikle EGT farkini merak ediyorum, kayda deger bir dusus yasandi mi diye.
Benim aracimda da alkol kullanimi icin analiz sistemi mevcut ancak henuz sadece pompa benzini ile kullandim. Turbosarjli bir arac oldugu icin EGT'de kazanim saglamak benim icin cok onemli.
Daha baska konular da var tabi konusmak istedigim ama simdi buraya yazip insanlarin kafasinda yanlis fikirler olusturmak istemem, musait bir gununuzde Hakanla beraber (godless commie) garajimiza bekleriz, hem kaliteli bir bilgi paylasimi saglariz hem de daha detayli konusuruz.
Konu Gunes G. tarafından (28-03-2019 Saat 18:36 ) değiştirilmiştir.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)