Araç palio sporting.Üst devirlerde 5500-6000 gibi yoğun bir şekilde siyah duman atmaya başladı.Motorla ilgili herhangi bir problem de yok,yağ yakma vs. gibi.Sensörlerle alakalı bişey mi acaba?Neden olabilir?
Araç palio sporting.Üst devirlerde 5500-6000 gibi yoğun bir şekilde siyah duman atmaya başladı.Motorla ilgili herhangi bir problem de yok,yağ yakma vs. gibi.Sensörlerle alakalı bişey mi acaba?Neden olabilir?
03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG
13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG
Bujilerin ne durumda ?
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
1000 km önce bakıma girdi,bujilerde sorun yoktu.
03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG
13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG
Aracında acık hava filtresi warmı peki konumu nasıl yeterli hava alamıyorsa oda sebeb olablr.
Aracn zengin karışmda çalstgnn göstergesdr siyah duman
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
jr cold air kit kullanıyorum,konumu soğuk ve yeterli hava alacak şekilde.
zengin çalışıyor evt ama neden onu bi bulabilsem![]()
03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG
13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG
KARADUMAN : İs ve yanmamış karbon nedeniyle meydana gelen zengin karışımların sonucunda oluşur. Yakıt yanarken yeterli derecede hava bulunmayışı ve diğer nedenlerden oluşur. Bu nedenler :
Motorun fazla yüklenmesine bağlı olarak fazla yakıt gelmesi.
Kısıtlı hava akımı veya tıkanmış hava filtresi.
Düzensiz yakıt püskürtülmesi veya patlama hücresine düzensiz yakıt girmesi.
Enjeksiyonun gecikmesi,yani güç püskürtme.
Enjeksiyonun başlamasıyla yakıtın ateşlemesi arasındaki sürenin kısa oluşu. Bunun neticesinde havayla yakıt iyice karışmadan ateşleme meydana gelir.
Düşük kompresyon basıncı .
Fazla yakıt püskürtme veya atomize olmadan damlama.
MOTORUN FAZLA YÜKLENMESİ : Kara duman motorun fazla yüklenmesinin tipik bir sonucudur.Gönderilen ilave yakıt havayla karışıp yanacak vakit bulamamaktadır. Egzost sübapları açıldığı zaman fazladan gelmiş olan yakıtın yanması tamamlanmadığı için duman teşekkül eder. Bu tamamen yakıt hacmiyle ilgili olup hangi yakıt kullanılırsa kullanılsın meydana gelir.
YAKIT PÜSKÜRTÜLMESİ : Enjektör meme deliklerinin tıkanması veya bozulması yakıtın silindirde düzensiz olarak dağılmasına neden olur. Bu da duman yapan zengin karışımları meydana getirir. Çok yüksek enjektör basınçları veya çok düşük yakıt yoğunluğu o kadar ince bir sprey oluşturur ki bunun havanın içine yeterince karışması mümkün olmaz . Memeden uzakta bulunan hava yanma işlemine katılmaz, yakıt az havayla yanar ve duman ( siyah ) teşekkül eder. Kısmen tutuk bir enjektör iğnesi enjeksiyon zamanını değiştirir ve duman meydana getirerek çalışmayı bozar, buda yakıtla havanın kötü karışmasının bir sonucudur.
Bu belki yardımcı olablr o zaman.
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
benzin basıncını kontrol etmeni tavsiye ederim
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
saolun arkadaşlar,dediklerinizi kontrol ettirecem.
03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG
13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)