Emre abi'yi tanıdığım için şakayla karışık bişey yazmıştım :)
Öbür taraftan bakarsak Türkiye bu değerleri unutalı çok oldu, yapanı da yadırgamıyorum.
Printable View
Bugün döndü çok şükür Fiat müşteri hizmetleri. İkame araç servisin elinde olmadığı için araç kiralıyorlar bana. Araç tamir edilene kadar da bende kalacak. Belki kiralama parası falan ödememek için hızlandırırlar bir şekilde süreci, bunu da bekleyip artık olmuyorsa tamir ettirmeye çalışacağım. Beyin için katılım yapacağını söyledi yetkili, %20 bir Fiat katılımı oluyormuş. Araç garanti kapsamında olaydı işler çok başka yürürdü ama malesef garantisi bitmiş durumda.
Lİnked in güzel fikir, bunu bir deneyeceğim. Dün akşam şikayetvar.com'a da yazdım bakalım.
Açıkçası arabayı çok seviyorum, hatta oğlana saklamayı bile düşünüyordum, derdim maddi kısmı değil artık orayı geçtik, sağlıklı yürüse yeniden ısınırız bir şekilde ama özellikle kullanıcı olan eşim 1 senedir çektiği için ben bu aracı istemiyorum modunda. Tamiri soracağım, beyini araştırıyorlarmış İtalya ile yazışmadayız yanıtını aldım.
:D yapma şeytana uydurma :D
Malesef birmot ile ayni sorunlari yasadim,
500 sportta radyator, klima problemleri a’dan z’ye yetkili servis bakimli, her parca birmotta yapildi,
En son konu beyin ve konfor modulune dondu,
Yok olsada takildiginda duzelmes ise parasini aliriz dediler.
Ayni donemde hararet yapan 500 aracta parca sikintisi oldu.
500E takas istedim, sorunlardan dolayi, teslim alacak ilk 5 arasinda oldugum bilgisi verdiler,
Fiyat uzay olana kadar tum esnaf aldi ben kadim,
Eski koc calisani olarak, ic kontrole yazdim, 1 hafta sonra yeni araci tanimladilar,
Daha buyuk, daha hizli, mekanik yok garanti uzatmasi var, menzil olarak depo zaten cok ufakti pek bisey degismedi.
Biyerde sorunu kesip atmak yola devam etmek gerekiyor.
250tl’ye buji yag degisirsen bakim fiyatlari dogusu gecmisti, yedek parca konusu surekli punto linea bisi takiyordu servis nasilsa ayni ama hicbirsey ayni degil ufak farklilik ve kalite farki var.
Emre musait oldugunda bi ara cozeriz o arabayi cok ugrastin bence artik servisle olmayacagi belli
Beyin sıfırlandı, sorun çözülmedi. Fiat Müşteri hizmetleri farklı bir servise gitme talebimi kabul edince Otokoç Ataşehire gittik. ECU parasını talep ettim geriye, iade yapmıyor Fiat.
Aracı daha kapıdan görünce usta katalitik konvektör problemi var dedi. Katalitik konv. dağılmıştır revizyon lazım dediler. Sıfır fiyatı zaten üç haneli, revizyon 17.000 TL . Kat'ı söküp devam etmeyi ben de biliyorum, o yüzden neden para veriyorsun diye düşünmeyin, 100.000 TL gibi bir mebla harcadıktan sonra üstüme birşey kalmasını istemediğimden dolayı bunun da onayını verip başladık beklemeye. Kat revizyonu yapıldı geldi, araçtaki titremeler ve vuruntular çoğunlukla giderilmiş gibi görünüyordu ancak 3 gün sonra yeniden arıza verdi.
Tekrar geri gittik, bir kere daha revizyon dediler, yapılan işlemde hata vs. olabilir diye aldılar 1 hafta sonra verdiler aracı oldu diye. 2 gündür kullanıyorum yine eskisi gibi vuruntulu ve gaz yememe gibi problemleri var. Tekrar söyledik, artık tek dileğim servisin ve Fiat'ın çıkmaza girip işin içinden çıkamayıp ne yapacaklarını görmek. Araç değişimi talep ettim takasa alın yeni 500 E alalım diye böyle bir uygulamamız yok, sıfır satış ile görüşün dediler. Sıfır satış ile görüşüyorum araç motor değişmiş diye 100.000 TL kırıyor rakamdan, ikinci el fiyatı piyasanın 400.000 TL altını teklif ediyor. Ne olacak bilemiyorum, izleyip görmekten başka çare kalmadı.
Fiat'dan yönetici buldum yazdım, bir kere cevap verdiler ilgileneceğiz diye bir daha cevap gelmedi. İtalyaya yazdım, oradan da cevap yok bu arada.
Allah sana sabır versin valla. 3 kere yakma seviyesine gelirdim şunların yarısını yaşasam.
Arabanın üstüne branda asıp servisin yakınlarına bi yere çekip show tv türevi(zaten bire bin katıyolar mevcut kanalların çoğu) haber kanalını çağırıp durumu bir de oradan lanse etmek bence en iyi çözüm. Sen kibar adamsın abi, muhtemelen o yüzüne aldanıyolar. Ben dahil burdaki bir çok kişi bunu yaşasaydı bunu, servisin showroomuna camları kırarak girerdi bu arabayla. Komplike bir araba değil, üstüne harcadığın paranın haddi hesabı yok. Cidden sabır testi, Allah sabır versin.
Malesef benzin 500lerde durum boyle,
istinye birmottan maslak servise gidiyordum,
Az once testler yapildi beyne baglandi, arza gorulemiyor, ama arabanin ekranda tum arza isiklari yaniyor diyorum.
Oyle olmaz biz bakalim gibi duyarli yaklasiyorlar sonra evet gercekten oyleymis bizdede ayni oldu isterseniz aracin gosterge paneli degiselim duzelmezse siz odersiniz, baska arabadan taktik oda olmadi anlatmistim ozaman yapacak bisey yok 1500tl arza tespit ucreti odeyeceksiniz :)
Arza bulamadinizki zaten az once servisten geldim hepsi hikaye bir anda ozaman burda her arabayi butun gun cihaza baglayalim, tum sanayi buraya gelsin hayir isi yapalim biz filan zorla parayi aliyorlar.
Halen evde yedek 500 gostergesi, day light bir dunya parca var, arka stop sase yapiyor diye 1 takim abart stop bile aldim,
Artik is kacinilmazsa zevk almaya donsun demistim.
Malesef 500un ikamesi yok, tum uzun donem kullanicilari 500e’ye gecti,
Malzeme kalitesi ses sistemi, hizlanma yakit ucretleri, artik menzili dusunmuyorum.
En son ayna olmadigi icin yetkili serviste linea ayna,
Albea motor havalandirma borusu, doblo guneslik ayagi takilmisti bana yetti,
Orjinal 500 parcasi getirin yok tek parca gelmez, gelirse doblo 35 lira 500 ise 3800tl mecbur takmak durumunda kaliyoruz ama soyledikleri gibi ayni filan degil sadece yerine oluyor, soyleyince abi bukadar bu.
Allah sabır versin. Tüketici hakları ve mahkeme süreçleri bu şekilde olmasa acaba aynı muameleyi reva görürler miydi?
Servisler garantiyi sanki bizlere lütuf olarak sunduğu hizmet olarak görüyor. Malının arkasında durmayan şark kurnazı esnaftan farkları yok.
Sıfır araç alsam ilk andan itibaren garantiyi boşversem mi diye düşünmeden duramazdım herhalde. Çünkü ilk sıkıntılı durumda kullanıcı hatası yada bundan değilmiş öde parasını diyecekler durumu var.
Off yine okudum, yine stres oldum.
Şimdi gidip bu arabayı satarsın ama için rahat etmez. Yaptırayım diyorsun, yapamıyorlar. Yetkili servise satayım diyorsun, ölünün ölüsü fiyat veriyorlar. Umarım daha fazla vakit ve nakit kaybınız olmadan çözülür bu iş.
Bir medya kuruluşuna başvurup oradan ulusal boyutta bir haber olması, belki çözüm sunabilir ama daha önce habere çıkanlardada hepsinde aynı durum söz konusu olmadı. Firma / marka'dan değişiyor herhalde. Bazı firmalar burada daha duyarlı bazıları daha umursamaz.
kız arkadaşıma 500 1.2 bakıyorduk ( özellikle 1.4 istemiyor çok yakacağını düşünüyor , anlatamıyorum bir türlü :) ))
bu konuyu okudukça daraldım, kendimize almışım da bunları ben yaşamışım gibi hissettim. Sabrınızı ve insanlığınızı takdir ettim, ben motor değişiminden sonra titremeyi görüp beyin deselerde orada kafalarına bir şey geçirir al sana beyin derdim herhalde.
Umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür.
Yaklaşık 20 adet araç sahibi oldum, hayatımda gördüğüm en kötü müşteri hizmetleri çok net Fiat'da. Bugün arıyorlar beni aracınızın incelemeleri teknik mühendislerimiz tarafından da yapılmıştır ve aracınızdaki titreme veya vuruntu dediğiniz şeyler klimanın çalışmasından dolayı olmaktadır diyor. Dedim ki beni salak yerine koymayın, açık açık söyleyin sizden klima ücreti de almak istiyoruz diye :) aracınızı güvenle kullanabilirsiniz diyor dalga geçer gibi. Dava yolunu tekrar araştırmaya başladım, birşey çıkar ise yazarım buraya.
Gerçekten kafayı yiyeceğim artık aracın neredeyse herşeyi sıfır ancak ara ara hem rölantide hem de giderken teklemeler var, devir saatinde bir değişiklik olmuyor, arıza da yakmıyor 3 gündür namussuz...
sabrına hayranım kardeşim.
bu servisle bu sorun çözülmeyecek belli.anladığım çoğu 500 sahibide baya mutsuz
inş. çözersin dicemde yılan hikayesine döndü
Arızayı tespit edip gideremeyip deneme yanılma yöntemi ile iş yapmaları "yetkili" denen ama neredeyse hiç bir konuda yetkisi ve bilgisi olmayan servislerin en büyük klasiği herhalde.
Arıza olmayan parçaların değişimi ve arızanın giderilmemiş olması neticesinde buna rağmen alınan ücretlerin "haksız-sebebsiz zenginleşme/kazanç" muhabbetine girip girmediğini araştırıp bunun üzerinden yürüyebilirsiniz sanki.
Ama tabi gıcık süreçler, ne kadar uğraşmak istersiniz. Bu lavuklar da onu biliyor, uğraştırıyorlar. Arızayı da çözemiyorlar. Sanayide falan bilen eden yok mudur, yetkili malları ile uğraşmak yerine bunlara gitseniz mesela? Hiç bilen eden yok mudur?
Eşimde 1.4 Sport manuel vardı sıfır sıkıntı, muhteşem performans uzun süre kullandık. Sadece bakımdan bakıma servise gittik. Bir defa yolda kaldık bobin arızası sebepli.
@.::EmrE::. okudukça ruhuma hicranlar basıyor. En kısa sürede keyifle binebileceğiniz hale gelmesi dileğiyle.
Servis olarak Ataşehir'e götürüyorduk biz (2014-2016 arası) 2015'de kapı koluna 600 lira ödediğimde içime oturmuştu ve günlerce beklemek zorunda kalmıştık.
500 serisinin parça fiyatı premium markalarla yarışır. abuk subuk fiyatlar çıkıyor parçaların hepsi italyadan geldiği için.
Bizim 500x in güneşlik ayna kapağı kırık, söylenen fiyata ayna kapağını almaktansa oraya bant çekip kullanmak daha mantıklı öyle söyliyim.
çok üzüldüm valla sonuca varılamamasına bu kadar para ve zaman harcanmasından sonra. Yetkili den de bir şey çıkmaz bence bu saatten sonra. Klimaya kadar inmişler artık motordan çıkmak için. Ben hala maslak sanayide bi baktırılması taraftarıyım. Tecrübeli bir usta nokta atışı yapabilir gibime geliyor.
Alfa özel servisleri var 2-3 tane iyi olduğunu bildiğim. Belki işe yarar bu saatten sonra denemekten zarar gelmez gibi ama bu kadar yetkilide zaman geçirdikten sonra insan bir çözüm istiyor haklı olarak.