kayıp illaki vardır yok diye biriey olmaz ama ne kadar olduğuna bakmak lazım
Printable View
E bunun en kolay yolu zaten NOS kullanmak :)
basınç için güç çalmıyor yeterince soğuk.
vortex cold air gun ını intercoolerdan önce intercooler borularına baglanırsa havayı sogutmakta basarılı olur gibime geliyor fakat problem vortex cold air gun ı nasıl beslicez superchanger gibim bir sistem bence çok komplike ve pahalı olur ne kadar besleyebilir bilemem.
Erhan abi hiçbir anlamı yok bu aletin bence çünkü sana sürekli kullanabileceğin yada daha doğrusu ayar yapabileceğin bir güç vermez veremez ... bu anlık soğutmalarda işe yarar ki arkadaşların dediği gibi nos daha basit bir uygulama olur..
yok okan öyle değil ,
sürekli soğuk üfleyecek diyorum yaa :):):)
en sonunda hakkaten demo yaptırcaksınız bana o olacak yani...
:):):)
Aklıma bir şey geldi şimdi okurken. Motora -30 derece havadan bahsemişsiniz. Bu basınçlı hava mı yoksa normal emilecek -30 40 derece mi? Eğer basınçsız ise şu durumda mesela erzurumda -30 derece giderken bunun motora bir faydası oluyormu ki? Yani orada bütün araçlar +20 30 hp değil.
Doğrudur ama benim demek istediğim sadece soğuk hava ile tahmin ettiğimiz güçleri alamayız diye düşünüyorum. (Bilimsel değil sadece az buz motor bilgim ve mantık)
Bence bu sistem eğer motordan güç çalmaz ise turbo araçalrda intercoolerın soğutulması ya da tamamen intercooler yerine kullanılabilir. Tabi intercoolerdan daha kazançlı bir sistem olduğu sürece.
ya uzun süredir tartışıosunuz arkadaşlar sizce mantıklı bi sistem olsa şimdiye kdr firmalar piyasaya sürmezmiydi :)
çok daha basit kullanışlı sistemler warken kafa yormayın
hawa filtresinden hawayı soğutma amaçlı werilicek die düşünmüşsünüz güzel ama metreküp olarak düşündünüzmü hiç 10 derece düşürse sıcaklığı faydası ne olucak bnce otomobilde kullanışlı bişey olsaydı şimdiye kdr bütün araçlarda olurdu die düşünüorum çok yeni bi sistem diil çünkü
onun yerine hawa filtresine oksijen tüpü bağlayın bnce :D
biliorum faydalı bi sistem olsaydı otomobil için (maliyet fayda olarak düşün) illaki kullanılırdı :)
ani soğutmalar için iş makinalarında yada endüstüride uygun olabilir ama böle bi sistemde % 50 ye yakın bi kayıp oluşur otomobil için
misal + 10 hp için + 100 kg kimse aracına koymaz ;)
risk yok, oturup güzel projelendirilip üretimi uygun malzeme ile yapılırsa ve teoriye yakın şekilde çalıştıktan sonra bir sorun olmaz çoğu elemanın farklı bir yerde kullanılması başlangıçta zor olabilir fakat eğer istiyorsan yapılmayacak birşeyde değil
güzel bir proje ile mantıklı sonuçlar alınabilir
riskten kastım ekonomik zarar keyif için denenebilinir :)
ama şu da war ne kdr hareketli parça = o kdr bakım maliyeti we sorun demek
buna basıcağın hawayı direk motora basmak bnce çok daha mantıklı ama sistemi denicek olan warsa elimden geldiği kdr fikir paylaşabilirim :D
eğer hava sıcaklığı uygun değilse(aşırı besleme gibi) direk basman hem verim kaybı hemde motor elemanları için tehlike oluşturacaktır
hareketli parça yok içinde onu nerden çıkardın?
boruya verdiğin basınçlı hava yaklaşık ses hızına çıkıyor ve yapısı nedeniyle dış kısımlarda soğuk iç kısımda sıcak akımlar meydana getiriyor
http://www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/1012.pdf
bu kaynakta tek başına hawadan söz edilmiyo fazladan co2 dende bahsedilio tekbaşına hawa diil
okursak faydası olur die düşündüm