Bilgi için teşekkürler schumi tamamen pejo hakındaki cahilliğimden sordum :)
RC alsam hiç ellemem :D
Printable View
Proshop Himmi'ye git en kral'ından en görselinden yapsın sana...
benımde boyle bır projem var sımdlık borular elıme gecıı mazemeler hersey yazır tasarımı yapmak kaldı yazın asagıda kısın yukarıda olucak sekılde proje duzenlıyorum bakalım bızımkısı nasıl olucak beklemeye devam yaparken tek tek cekekrım fotolarını koyarım hem fıkır olur hemde bakalım gucmu kaybedıyrum yoksa kazanıyormuyuz dıye
gorucegız :)
http://img178.imageshack.us/img178/7448/vt006.jpg
http://img178.imageshack.us/img178/v...pg/1/w2048.png pvc borudan yababilirsin ısınma sorunuda olmuyo maliyetide cok az
http://www.gsrengineering.com/engine...206GTI_180.htm
En işe yarayan filtre kiti bu.
http://www.gsrengineering.com/engine...06_180_ind.jpg
Üstünde bir boğum var. Boru bir yerde daralıp tekrar genişliyor. Onun etkisinden mi bilmiyorum En çok güç veren filtre kiti bu. El yapımı kit ilede buna yakın güç alanlar yok değil. Ama iyi hava alan bir yerden krank filtresi bağlantısını unutmadan ve üstüne sensörlerin gireceği yerleri orjinal filtredekine yakın şekilde yaparak bir filtre kiti yapmayı deneyin.
barutçu o karton boruyu sökerken içine baktın mı ?
bende 3 sene önce ilk oalrak filtre borusu için o borudan kullandım
6 ay kadar durdu arabanın üstünde sökerken baktım ki borunun iç kısmındaki karton vakum etkisiyle sökülmüş emmeye doğru gidiyor :D
allahtan borunun orta kısmından bi yerden açılmış ve toplam uzunluk olarak da emmenin 5 cm kadar yakınına gelmişti,soyulma borunun emmeye yakın kısmında olsaydı belki de yüksek ihtimalle motoru elime alırdım :D allah korudu..
sakın ola arkadaşlar bu karton boruları sadece filtreye hava taşımak için kullanın filtreden emmeye giden boru olarak kullanırsanız aracınızın emiş gücüne göre parçalayabiliyor ( benim denediğim araç 1.6 ies di)
Bende vtr var bende yapıcam inşallah bi 2 boru buldum:-D
Gerçekten bakmak aklıma hiç gelmedi ama şimdi düşününce riskli biraz dediğiniz gibi. İçindeki parçalar (daha öncede uyarıldığı gibi) koparsa allah korusun. Cidden allah korumuş senin motoru :) Benim araç 1.0 yaris di. Belki emme gücü o kadar değildi :D:rolleyes:
Ben plastik boru ile yaptım,şu tarlada sulama işinde kullnılanlardan.dışı kıvrımlı içi düz.Filtrenizi alıp nalbur veya ziraii aletler satan bi dükkana gidin ,oradan ne kadar uzatacaksınız o kadar kestirin.Sonra dışınıda ısıya dayanıklı folyo bantlarla 2-3 kat sarın,al sana cai :rolleyes:tabii bu biraz osmanlı işi oluyor,ama işe yaradığını göreceksiniz.Toplamda filtre hariç;8tl.ye cai :p çok bi para değil,ne kaybedersiniz ki.Ayrıca şu karton borular gibi içinden parcaçıklar kopup motora ulaşma sorunu da yok
Fotosunu da ekliyorum;:)
http://img237.imageshack.us/img237/5499/01032009.jpg
pek saglıklı gibi gelmdi bu bana
kıvrım olayı sorun olmazsa eğer
ben karton boruyu çıkarınca kalorifer tesisatında kullanılan yeşil renk bi boru kullanmıştım
içinden kaynar su geçiyor ama siz boruyu tutabiliyorsunuz ;) et kalınlığı olan bi boru,içinden 100küsür derece su geçen boruyu tutabildiğinize göre motorun sıcaklığı da içinden geçen havayı minimum etkileyecektir :)
kıvrım verme şansınız yok yanlız ancak 2 boru arasına silikon dirsek yapılabilir, boru biraz kafa yaran cinsinden :D:D
ben geçen sene benim astraya yapmıştım, staj yaptığım fabrikada 7 24 içinden sıcak hava geçen boruyu oranın yedek parça deposundan bin bir yalvarma yakarmayla almıştım :D boru içinden geçen okadar sıcak havaya rağmen hir bir şekilde dışarısına okadar yansıtmıyodu, çapıda 7 santimdi. kullandığım malzemeler vidalı kelepçeler ve sanayi tabiriyle cırt kelepçeler. birde tamponu itinayla kesmek var okadar :) işte uygulama fotoğraflarım.
geri kalan fotoları bulamıyorum kusura bakmayın sadece bunları bulabildim
http://img149.imageshack.us/img149/7...44612232lo.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/9104/l1010084.jpg
bunlarda dışardan görünüm
http://img401.imageshack.us/img401/5679/l1010109.jpg