User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Getz sorunsalı

  1. #1
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Getz sorunsalı

    0 getz en az 13.8 yakıyor benzinli otomatik normalmidir ? problem varsa nedendir ? nasıl düzeltilir aynı problemi yaşayan arkadaşlar deneyimlerini paylaşırsa sevinirim

  2. #2
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13.8 litre sanırm?

    http://www.pahalibenzinehayir.com/ekonomik_surus.asp önce şuradaki makaleyi bi oku derim.

    Bu arada aldığım bütün araçlarda belli bir km'den sonra özellikle ilk bakımdan sonra düşüş oldu bi süre çok yakabilir fazla yüklenmeden sürmeye özen göster. Tam otomatik şanzımana az yaktırmak eğer ilk defa otomatik araca sahipsen pek kolay olmaz.

    Şuan 2.2 Santa Fe ile (bu arada 2 ton) araçla 8.7 litre falan yakıyorum fabrika verisininde altında olarak. Bi önceki kasası varken (2.0 VGT olanlardan 1850kg idi) 13 litre falan yakıyordu. Manuelden sonra kullandığım ilk otomatik araçtı viteste acemilik zamanlarım yani

  3. #3
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede aynı sorun vardı getz 1.3 otomatikte ... uzun araştırmalarım sonucu 8.6 litreye indirdim

    yöntemlerim

    - emme manifoldunun aşırısı ısınmasını engellemek için bir ısı kalkanı
    -açık hava filtresi ve bunu tampondan besleyen güzel bir soğuk hava borusu
    - motor bölümünün iyice soğutulması için tampondan çeşitli delikler
    - castrol yağ ve bunun yanı sıra normalden biraz fazla miktarda koymak yağı
    - NGK buji baya etkili oluyor
    - bide orjinal lastikler hala üzeindeyse ekonomi tipi lastikler faydalı olacaktır


    genelde aracın en büyük sorunu motorun radyatörünün çok büyük olması ve aracın motor bölümünün sürekli olarak yüksek sıcaklıklara maruz kalması ve bunun sonucunda aracın şişmesi ... araç şişince daha fazla gaza basılıp gidilememesi ve daha fazla gaza basarak gitmeyi arzulamanın sonucunda aşırı yakıt tüketimi

  4. #4

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamen yenı olusu ve sag ayağın
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  5. #5
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can_t Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    13.8 litre sanırm?

    http://www.pahalibenzinehayir.com/ekonomik_surus.asp önce şuradaki makaleyi bi oku derim.

    Bu arada aldığım bütün araçlarda belli bir km'den sonra özellikle ilk bakımdan sonra düşüş oldu bi süre çok yakabilir fazla yüklenmeden sürmeye özen göster. Tam otomatik şanzımana az yaktırmak eğer ilk defa otomatik araca sahipsen pek kolay olmaz.

    Şuan 2.2 Santa Fe ile (bu arada 2 ton) araçla 8.7 litre falan yakıyorum fabrika verisininde altında olarak. Bi önceki kasası varken 13 litre falan yakıyordu. Manuelden sonra kullandığım ilk otomatik araçtı viteste acemilik zamanlarım yani
    makaleyi okuyayım teşekkürler km si 2090 olması lazım biraz daha yolumuz var anlaşılan

    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede aynı sorun vardı getz 1.3 otomatikte ... uzun araştırmalarım sonucu 8.6 litreye indirdim

    yöntemlerim

    - emme manifoldunun aşırısı ısınmasını engellemek için bir ısı kalkanı
    -açık hava filtresi ve bunu tampondan besleyen güzel bir soğuk hava borusu
    - motor bölümünün iyice soğutulması için tampondan çeşitli delikler
    - castrol yağ ve bunun yanı sıra normalden biraz fazla miktarda koymak yağı
    - NGK buji baya etkili oluyor
    - bide orjinal lastikler hala üzeindeyse ekonomi tipi lastikler faydalı olacaktır


    genelde aracın en büyük sorunu motorun radyatörünün çok büyük olması ve aracın motor bölümünün sürekli olarak yüksek sıcaklıklara maruz kalması ve bunun sonucunda aracın şişmesi ... araç şişince daha fazla gaza basılıp gidilememesi ve daha fazla gaza basarak gitmeyi arzulamanın sonucunda aşırı yakıt tüketimi
    evet dediğin gibi ısı çok büyük 1 problem gaza aşırı basmasam bile yinde çok yakıyor 1 kere 9.0 yaptım gümüşyaka silivri yolunda , maxi geldiğim zaman hızım 90 dı hiç yüklenmesem bile gereğinden çoook fazla gibi geliyor bana

    100 km ile gidiyoken direksiyonda ufak titremeler yaşıyormuydunuz ? bende böyle 1 sorunda var

  6. #6
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk yağ değişiminden sonra bariz bir şekilde azalacak... Ama kullanmadan kullanmaya fark eder...
    セルカン+レーラ=愛

  7. #7
    Serkan.S
    Misafir
    0 olduğu için yol bilgisayarı öyle gösteriyor.Zamanla düzelicektir.

  8. #8
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman 1 sorun daha araç normal gidiyorken vites atacağı zaman kendini 2 sn 4.000 devirde tutyor ve birden TAAAK vites atıyor bunun sebebi nedir baya problemliyim yahu

  9. #9
    Vtec-SEDAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    T . C
    Mesaj
    2.962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acele etme.. düz vitese kıyasla illaki fazla yakacak ama bakım zamanına doğru ve sonrasında düşüşü fark edeceksin
    "Hiçbir ülke yoktur ki, kendi içerisinde bizim kadar hain yetiştirebilsin.."

  10. #10
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "TAAKK" derken? Vuruntu sarsıntı falanmı yapıyor?

  11. #11
    Djalican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul Sarıyer
    Mesaj
    521
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede aynı sorun vardı getz 1.3 otomatikte ... uzun araştırmalarım sonucu 8.6 litreye indirdim

    yöntemlerim

    - emme manifoldunun aşırısı ısınmasını engellemek için bir ısı kalkanı
    -açık hava filtresi ve bunu tampondan besleyen güzel bir soğuk hava borusu
    - motor bölümünün iyice soğutulması için tampondan çeşitli delikler
    - castrol yağ ve bunun yanı sıra normalden biraz fazla miktarda koymak yağı
    - NGK buji baya etkili oluyor
    - bide orjinal lastikler hala üzeindeyse ekonomi tipi lastikler faydalı olacaktır


    genelde aracın en büyük sorunu motorun radyatörünün çok büyük olması ve aracın motor bölümünün sürekli olarak yüksek sıcaklıklara maruz kalması ve bunun sonucunda aracın şişmesi ... araç şişince daha fazla gaza basılıp gidilememesi ve daha fazla gaza basarak gitmeyi arzulamanın sonucunda aşırı yakıt tüketimi


    Hacı Yeşili Getz'indemi örendin bunları Okan bbey wuhahaha......Adam gecen gün kaputu açtı yanımda anlatıor surdan ısı kalkanı surdan bilmemle die....aaaaa motorda Sohc yazıo lan bunun dedim .....aaa harbiden sohc motormus lan bu dedi ......Kalkanları bilmemleleri yaparken gözün nerdeydi adamım
    34 KTS 55 HONDA CRX
    34 LNZ 85 SEDAN EG
    34 BF 7155 SOHC VTEC EG
    34 MEH 66 S2000
    34 HB 1367 MAZDA RX8 R3

  12. #12
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can_t Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "TAAKK" derken? Vuruntu sarsıntı falanmı yapıyor?
    evet çok şiddetli 1 vuruntu

  13. #13
    B!Rtan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Tuzla
    Mesaj
    1.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bnm 1.4, 1.6 ile aynı yakıyo nerdeyse normal kullanışlarda
    gazlayınca dahada fazla.

  14. #14
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kubi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman 1 sorun daha araç normal gidiyorken vites atacağı zaman kendini 2 sn 4.000 devirde tutyor ve birden TAAAK vites atıyor bunun sebebi nedir baya problemliyim yahu
    bende otomatik 1.4 getz kullanıyorum yaklaşık 3.5 senedir sıfır almıştım


    ilk zamanlar çok yakması normal ilk yağ değişimine kadar çok fazla düşmüyor yakını onu soyliym


    ayrıca 4bin devire kadar çıkıcak kadar gaza basıyorsan ve ayağını iyi ayarlayamıyorsan vitesin oyle atması gayet normal daha araca alışamamıssın gibi geliyor bana

    ve o devirleri goruyorsan sürekli araca normalden çok yaktırıyorsun

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  15. #15
    Selçuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede benzinli düz var 310 kuruş yakıyooo

  16. #16
    Dookan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selçuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede benzinli düz var 310 kuruş yakıyooo


    310 kuruş; 3.1 lira yeni parayla iyi yakıyomuş 1500hp supra gibi
    Thanks to
    TURBO ZONE
    REMAPS

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni oluşundan kaynaklanıyordur birazda, birazda senin alışman gerekiyor
    körler sağırlar

  18. #18
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal basıncada saçma salak şeyler yapıyor ilk servisten sonra bilgileri sizinle paylaşıcam teşekkürler

  19. #19
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kubi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normal basıncada saçma salak şeyler yapıyor ilk servisten sonra bilgileri sizinle paylaşıcam teşekkürler
    gaza sert basıp peşinden ayağını çekersen şanzıman saçmalar ayağını çekersin tekrar basarsın sabit devirde kalır biras kasılır ve vuruntulu vites geçer aracın şanzımanına ve gaz tepkisine alışman biraz zaman alır

    çünkü ben okadar işkenceye maruz bıraktım şanzımanı maşallah taş gibi

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •