User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: vakum-turbo gostergesi

  1. #1
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    vakum-turbo gostergesi

    soguk havada vakumun gosterdigi deger deigisir mi? vakum saati arabanin kompresyonunu bir seklilde gosterir mi?

  2. #2
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    google amca saolsun...

    I think cold is a factor because the engine is actually working that much harder. On my Honda, my normal idle is 21-22, but when I start the engine on a cold morning (<32 degrees), it's 16-17, and then when I let the clutch out in neutral, the extra drag of the cold transmission lube drops the idle to 14-15. Also, higher altitudes seem to reduce vacuum as well, probably because the engine needs to work harder to get the same amount of oxygen in.

    The reason you're seeing the difference in vacuum in colder weather is because it is putting more load on the engine therefore lowering vacuum.

  3. #3
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vakum sıcak yada soğuk havada değişmez. Hep aynıdır.Evet vacum saati arabanın bir bakıma kompresyonunu gösterir. Sonucta adı üstünde vakum saati. Manifolt da oluşan vakumu gösteriyor piston ne kadar havayı iyi çekerse o kadar çok vakum olur,buda aracın sağlığı ile ilgili.

  4. #4
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    izzet yine 007 james bond u oynuyorsun vacuum göstergesi ile compresyonu ölçüceksin ne cimri adamsın git compresyon ölçüm testi yaptır 2 günde bir değişmez oranlar biliyorsun kankam havaya göre aşırı derece değişmez vacuum oranı ama ne kadar yüksek devirde kompresyon yaptırırsan arabaya o kadar göstergede vacuum görürsün havayla çok alakalı bişi değil yani ama senin asıl merakın vacuum göstergesinde aşırı derecede eksik vacuum var ise sorun var demektir orasıda ayrı tam olarak aklındaki soru işaretini sölesen daha iyi yardımcı olurduk...
    ..::PASSATURBO1::..

  5. #5
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vakum sıcak yada soğuk havada değişmez. Hep aynıdır.Evet vacum saati arabanın bir bakıma kompresyonunu gösterir. Sonucta adı üstünde vakum saati. Manifolt da oluşan vakumu gösteriyor piston ne kadar havayı iyi çekerse o kadar çok vakum olur,buda aracın sağlığı ile ilgili.
    nasil degismez yukarida "ecnebilerin" yazdigi yaza baksana....soguk havada oksijen orani azaldigi icin motor hava cekmekte zorlaniyor, bir digerine gore de sabah araba sogukken vakumu farkli gosteriyor...
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    izzet yine 007 james bond u oynuyorsun vacuum göstergesi ile compresyonu ölçüceksin ne cimri adamsın git compresyon ölçüm testi yaptır 2 günde bir değişmez oranlar biliyorsun kankam havaya göre aşırı derece değişmez vacuum oranı ama ne kadar yüksek devirde kompresyon yaptırırsan arabaya o kadar göstergede vacuum görürsün havayla çok alakalı bişi değil yani ama senin asıl merakın vacuum göstergesinde aşırı derecede eksik vacuum var ise sorun var demektir orasıda ayrı tam olarak aklındaki soru işaretini sölesen daha iyi yardımcı olurduk...
    bro 4 gundur hastayim yatiorum bugun arabayla ciktim bi baktim 15 gosteriyor vakum, ama sicaklik da 2 dereceyi gosteriodu eskiden 20 deydi yatan arabanin kompresyonu azalcak hali yok biraz arastirdim ben sicak soguk havayla vacum degerinin gosterdigi rakamlar deisebiliyormus...

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vakum saatinde değişiklikler olabilir ,
    önemli olan sizin aynı koşulda hep aynı değeri görmenizdir ,
    yani arabanın motoru sıcakken rölantide ne görüyoruz?
    veya düz yolda 3000 devir sabit giderken(tabi aracın yükü aynı olacak) ne görüyoruz?

    sabahları fark etmesi çok normal ,
    çünkü biliyorsunuz motor soğukken jikle devrededir ,motorun rölantisi yüksektir, en önemlisi rölanti valfi sayesinde vakumda değişecektir , normal .

  7. #7
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bahsi geçen vakum saati ile turbo göstergesindeki vakumun bi alakası yoktur tahminim

  8. #8
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DaRkNeSs- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bahsi geçen vakum saati ile turbo göstergesindeki vakumun bi alakası yoktur tahminim
    aynisi......

  9. #9
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende vakum sürekli en dipte de ondan sordum
    gerçi ayarı bitirip adam gibi binmek kısmet olmadı daha

  10. #10
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet sabahları zaten hakan abimizin dediği gibi vakum azalır. Bu arada soguk havada oksijen daha boldur...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •