öğle yapıcam bak hesap et..bende önce bp 10 40 vardı yağ lambası anında sönüyodu itici sesi yine vardı bor la bu yağı koydum iti sesi ilk gidiyo roling sonrası garajda dinliyorum aşırı itici sesi yapıyo...
Printable View
öğle yapıcam bak hesap et..bende önce bp 10 40 vardı yağ lambası anında sönüyodu itici sesi yine vardı bor la bu yağı koydum iti sesi ilk gidiyo roling sonrası garajda dinliyorum aşırı itici sesi yapıyo...
engine clean diyorsanız kendisi katkı değil , yağı değiştirirken , yağı boşaltmadan külbütör kapağından boşaltıyorsunuz yağ gibi , sonra 15 dk rölantide çalıştyırıyorsunuz o şekilde, sonra yağı boşaltıp ynei yağı koyuyorsunuz..
gm'nin servislerdeki yağı yarı sentetik. kesinlikle tavsiye etmiyorum, zira tüm ecotec motorlarda itici sesi gelirken bende 10 yıldır maşallah tık yok. yağı kendiniz alın servis değiştirsin.
yağ lambasının durumu benimde başıma gelmişti hatta yakın bi zamanda sönük sönükte yanmaya başlayabilir.pompadan kaynaklıydı.yağ değiştirmek yerine baktırmakta fayda var.GM yağ herkes kötü demiş ama bende kullandım.ben 15 bin kmde yaptığım 4 yağ değişiminin 3ünü GM le yaptım kötü diyemem ama yarı sentetik bir yağ sonuçta.yarı sentetik o mu bu mu değil tam sentetik olsun terkos suyu olsun derim
ben GM kullanıyorum bi sıkıntı yaşamadım hiç banamı özel bi durum =)
gm lerin yerli dolumları iyi değilmiş arkadaşlar baya bi araştırdım...
Ya Uğur sen yapma bari... Benim araç 260.000 km de GM yağ kullanıorum. 250.000 de bakıma girdi araç. 10.000 km oldu, uzun yol çok fazla yok içinde. Roll desen habire videolar var işte, ne eksiltme nede adam akıllı şıkırtı sesi. Yani bence yağla alakalı değil bu. Bu lanet olasıca araçlard hastalık. Bendede tam tersine ilk çalıştırmada yapıo sonra kesio, ama sıkıştırma sonrası asla yapmıo.
bende su anda baya ciddi ses:D özellilke saniye tuttum 4,30 saniye sonra sönüyo:) bazen 2 saniye anlamadım pazartesi değiştiricem yağımıda pompamıda
ıyıde tago sen standart bınıyosun gm yag belkı sende bıle o sıkırtıyı yagdan yapıyor olabılır ıkıncısı yag benım dememdekı neden sabahları sogukken yok bende ben sıkıstırınca yapıyor yanı yagın ısındıgı zaman bence yetersız kalıyor ondan mobıl tam sentetık koyım dedım oda kesmesse yada ıyıce azaltmassa ozaman bakıcaz
2 tane ihtimal var ya iticilerin bozuk yag ısındıgı zaman boşaltıyor yagı yada yağ pompanın basıncı düşük yag ısınıp inceldiği zaman yeterli miktarda yag basmıyor üst tarafa..
bende ısındığı zaman yapıyodu şimdi sürekli olarak yapıyo...bildiğiniz önerdiğiniz servis opelci varmıdır ist anadolu yakasında mümkünse tecrübeli servis...
Yağı değiştirirken BOR attırsana arabaya çok işe yarıyor ne var ne yok tüm sesleri keser.
bor var şu anda içinde..kesmişti ama şimdi çok arttı itici sesleri pompa problemi sanırım...
1000 kmde 1 yag deistiriceksin diye ucuz yag alman biraz sacma olmus castrol al mobil1 al 5 binde bir degistir yagini
yiğit kardeşim ucuz yağ dediğim hollanda dolumu servislerin önerdiği iyi yağ..ben castrol u da ucuz olarak görüyorum...50 lira...aldığım yağ ise 45 lira..değiştirirken borda ekledik bütün prosedürlerine uyarak ilk cok iyidi sonra böle oldu şimdi soğuk sıcak fark etmiyo itici sesi var... pompayı değiştiricem miğdem iyice bulandı...yağıda castrol koyup devam edicem...
ilk mesajda bahsettiğin sorun egzantrik kasnağın %80
uğur ben 10-40 castrol kullanıyorum, eksiltme yada ses gibi sorunlar olmadığı için farklı marka ve modellere yönelmedim çünkü memnunum.
senin araçtan gelen ses açıkçası beni korkutmuştu küçümsenmeyecek bir ses çıkıyordu ben gördüğümde çünkü. detaylı bir kontrol yaptır bence, pompa lifter..
uğur ALLAHın izniyle pazartesi akşam her şeyi yazıcam sakın gezme arabayla açtır bence sende..bakalım bu yağdan sonra oldu olanlar...ama hemen yapmadı bunu daha sonraki zamanlarda oluştu borda vardı..bor bence zaten tamamen aşınmış maddeler için...
bor'u araştırmadım ama açıkcası okadar yararlı birşey olsaydı daha sansasyonel bir buluş olarak pazara sunulmazmıydı? yada bir bmw-mercedes servisi bu hizmeti veriyormu? ben şimdilik bor kullanımından yana değilim, belkide aracınızda soruna yol açmış olabilr.
yok bor cidden iyi söleki problem değil yararı var benim orta segmanım biraz kaçırıyodu vites atarken yüksek devirlerde pof luyodu az ama bor dan sonra tamamen kesti...bence benim yağım iii değil castrol a dönücem ben bakalım...pompayı kesin değiştiricem...
vallagezmeyı bırak bıraz once gazladım geldım ses azcık var ben bu asırı ses oldugu zamanda bıle subap yaylarım kırıkken bıle gazlamıstım hatta ozmanlardakı vıdeolar vardı suan okaadar ses yok ama azda olsa var benım sorunum yaylar zamanla asınmıs ve bıkacı ufak ufak kırılmıs yenısıyle arasında 2 mm yakın fark vardı buda lıfterlerı basılı bırakıyordu yuvalarında yaylar degıstı araba eskı performansına dondu
gsi ların zaten sağlam bi makinası var cidden...:D
egzantrik kasnağı nie yapar UĞUR GSİ nickli arkadaşa özelden sorusuna cevap verdim. Uğur sende sorunu olan arkadaşa izah edersen yardımcı olmuş oluruz
benim şimdi soğuk sıcak yapıyo her zaman..uğur yazsana burayada bilgileneim:D
clio rs ler de de sık görülen birşey kasnak bi süre sonra bozuluyor içindeki dönen demir parçases yapmaya başlıyor araç dizel gibi çalışır iyi bir usta bunu dinleyerek anlayabilir.. bahsettiğin itici sesi değildir gibime geliyor. dediğim olayın bi zararı yok yani o sorundan motorda bi aksaklık yaşayan duymadım ama ses yapıyor sadece işte sen yinede bir baktır iyi bir ustaya görmeden emin olamayız
saolsun kıvanc arkadasım bana mantıklı geldı
gayet açıklıyıcı bir yazı kıvanç a teşekkürler.uğur pm le seni ekliyim istersen msn e
Opel'lerde ciddi bir sorun yağ olayı bende Corsa GSi vardı Ecotec sıkıştırdıkça iticilerden ses geliyordu... Kaç tane Gsi a baktıysam yağ eksiltiyor dediler...Yağı koyunca geçiyordu..Keçeleri değiştirdiler serviste herhangi birşey kalmadı...
Ecotec gsi larda keçe sorunu kronik denebilir.Hatta 120 130bini geçmiş ecotec yağ kaçırmazsa ayıp.Ecoteclerdeki itici sesi aracın yağı 3 lt altına düştüğünde gelir tamamlarsın yağı susar.He 15/40 gibi yağ koyarsan eksilmese bile 6 7 bin km sonra ses yapmaya başlar.
:)
maşallah...
Orjinal 150.000km de yağ pompası bozulan bir C20XE ben bugüne kadar görmedim. 150.000km de de orjinal yağ pompasının bozulacağına inanmıyorum. en kötü şartlarda 200.000 i görmeniz lazım yağ pompasında problem yaşamanız için.
itici sesi C20XE motorlarda kronik denebilir, yağsız kalma ( eksik yağda kullanma ) kalitesiz yağ iteceklerin başlıca düşmanı, değiştireceksiniz... o kadar "her zaman" ses yapan iteceklerin YAĞI MARKASI DEĞİŞTİRMEKLE sesi keseceğine problemden kurtulacağınıza inanmıyorum ben şahsen.
yağ ışığınızın geç sönmesi tamamen yağ pompası ile alakalı bence o konununda YAĞ MARKASI DEĞİŞTİRMEKLE çözüme ulaşacağını sanmıyorum ben. 5 saniye ÇOK ÇOK uzun bir süre...
C20XE lerde itecek sesi, motor soğukken gelir arızanın "İLK BAŞLARINDA" sonra uzar ses ama Gazladıktan sonra ses artıyor ve hatta gazladıktan sonra ses gelmeye başlıyorsa; (Bir arkadaş ÇOK ÇOK güzel bir yorum yapmış bence) yağ pompası incelen yağı düzgün bir şekilde basamıyor demektir. sabahları da 5 saniye sonra yağ ışığının sönmesinin ASIL KABAHATLİSİ "Yağ Pompa"nızdır.
ve yağ pompanız yüzünden anlaşılan itecekleriniz de bozulmuş.
hem itecekleri, hem pompanızı değiştirmeniz gerekir diye düşünüyorum ben.
tabiki bunlar varsayım;
sonucu burdan yazmanızı bekliyoruz, çözümleri ÖZEL MESAJ yolu ile değil de burdan yazarsanız herkes faydalanır ;)
Kolay Gelsin,
İyi akşamlar arkadaşlar sonuç söle yağ pompamı değişltirdim castrol 10w40 koydum kapak contaso hariç hepsini değiştirdim...karter acılmışken usta yataklarıda kontrol etti ALLAHIN izniyle bir problem yok dedi...trigerin altında bulunan bilyaları dağılmış 2 adet rulman değiştik ses ordanda geliyodu sesi tamamen kesti...ilk ama evin oraya gelirken biraz sıktım...baktım ses arttı anladımki sıcaktan incelen yağ sonucu...iticilerden ses gelmeye başladı...10w40 castrol magnetec öneren coktu demmekki sıkıştırınca yağ inceliyo doğal olarak ve iticiler ses yapıyo ne yağ koysam veya katkımı eklesem diye düşünüyorum???ama yağ pompasını değiştirdim içim rahat...chefkadir abiylede konuştum değiştir dedi kesinlikle değştirdim...
bendekı sonucun aynısı ben yag pompasını yagını ve komple trıger setını aynı anda devırdaıme kadar krank dıslısıne kadar degıstım ama ses yıne kesmedı sonra dedıler kı ıtıcıler gitmıs pompadan dolayı dedıler o sekılde bıraz kullandım daha sonra ıtıcıler degıstı kol yataklar karter contası butun ust contalar sıbop lastıklerı subap yayları suan ses az ar ama var ve sogukken degıl sıcakken yapıyor buda bana ıkı sonuc bırakıyor ya gm yag yuzunden yapıyor yada kıvanc arkadasımızın dedıgı kasnak olayı kı bu olabılır bende yagı degıcem yazarım bıkac gune